Emerytury !!!

Halo BlackJack!

Czy możesz podzielić się z forumowiczami, jak wyglądają aktualne działania SSC w temacie emerytur celnych? Czy wiadomo, żeby Pan Minister poza pismem z grudnia podjął jakieś kroki? Pytam bo słychać z różnych stron, że celnicy i niektórzy związkowcy wytrwale rzeźbią temat emerytur mundurowych i mają poparcie środowiska. Natomiast nie ma info na temat czy tego, czy SSC poza słynnym pismem podjął jakieś działania. Wygląda na to, że nie myliłem się co do intencji SSC. Nie pytam złośliwie, tylko zwyczajnie chcę wiedzieć, a niedawno sobie uzmysłowiłem, że jesteś bardzo dobrze poinformowany o działaniach strony rządowej.
 
Zwyczajnie odpowiem, że wiedzę czerpię z oficjalnych pism ale wyciągam z nich wnioski. Federacja ZZSC zwyczajnie korzysta z możliwości jakie daje dostęp do informacji publicznej. I tak w dniu 23.01.2012r. złożyła stosowny wniosek do MF o informację z zakresu stanu prowadzonych prac w celu uzyskania przez Służbę Celną systemu emerytalnego służb mundurowych jako wypełnienia zobowiązania złożonego pisemnie 30.11.1998r. przez Rząd RP, po przedłożeniu do konsultacji społecznych projektu zmian do ustawy emerytalnej służb mundurowych. Odpowiedz nadeszła 07.02.2012r. i została rozesłana do organizacji członkowskich FZZSC. Do powyższego załączono:
1. korespondencję z Departamentem Wynagrodzeń i Ubezpieczeń Społecznych,
2. korespondencję z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych
 
konsultacje społeczne-uwagi do projektu ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym (...) cz.1

Pan Jacek Cichocki
Minister Spraw Wewnetrznych

Łódź, Olsztyn, Rzepin, dnia 06.02.2012r.

Szanowny Panie Ministrze!

W związku trwającym procesem konsultacji społecznych projektu ustawy o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin, ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Anty korupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin oraz niektórych innych ustaw, Komitet Wykonawczy Federacji Związków Zawodowych Służby Celnej, Zarząd Związku Zawodowego Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy oraz Zarząd Związku Zawodowego Pracowników Administracji Celnej Województwa Warmińsko-Mazurskiego zwracają się do Pana Ministra o uwzględnienie w opiniowanym projekcie aktu prawnego następujących uwag:

W art. 2 projekty ustawy proponujemy dodanie przepisu w brzmieniu:
„Tytuł ustawy otrzymuje brzmienie: „o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Służby Celnej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin";

w art.13 w ust.1 proponujemy dodanie pkt 5 o treści:
„Funkcjonariuszom celnym obecnie pełniącym służbę w Służbie Celnej przysługiwać będzie uprawnienie do emerytury w wysokości określonej w rozdziale la. W tym przypadku do okresu służby, o którym mowa w art. 18b, wlicza się poprzednie zakończone okresy służby w administracji celnej, liczone od dnia 01.01.1983r., lub administracji skarbowej, liczone od dnia podjęcia służby w komórkach szczególnego nadzoru podatkowego - lecz nie wcześniej niż od dnia 01.01.1983r."

projektowanemu art.16a proponujemy nadać brzmienie:
„Art. 16a. Funkcjonariuszom służby stałej pełniącym służbę w placówce Straży Granicznej albo w oddziale celnym znajdującym się na zewnętrznej granicy Unii Europejskiej, wydziale zwalczania przestępczości, wykonujących czynności kontrolne w komórkach dozoru, w składzie etatowych załóg jednostek pływających Straży Granicznej albo Służby Celnej zalicza się do wymiaru wysługi emerytalnej za l rok służby półtora roku służby";

w zakresie rozdziału la proponujemy zmianę tytułu przez nadanie mu brzmienia: „Emerytura funkcjonariusza, w tym funkcjonariusza celnego przyjętego do służby po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2012r.",

projektowanemu art. 18a nadać brzmienie:
„Art. 18a. 1. Funkcjonariuszowi, w tym funkcjonariuszowi celnemu przyjętemu po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2012r. do służby w Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, Straży Granicznej, Służbie Celnej, Biurze Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej lub w Służbie Więziennej emerytura przysługuje na zasadach i w wysokości określonych w niniejszym rozdziale.
2. Przepisu ust.1 nie stosuje się do funkcjonariusza przyjętego do służby po dniu 31 grudnia 2012 r., jeżeli przed przyjęciem do służby pełnił zawodową służbę wojskową lub służbę kandydacką, a w przypadku funkcjonariusza celnego również służbę w Policji. Urzędzie Ochrony Państwa, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Centralnym Biurze Antykorupcyjnym. Straży Granicznej, Biurze Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej lub Służbie Więziennej albo służbę przygotowawczą, do której został powołany przed dniem l stycznia 2013 r.";

projektowanemu art. 18b ust. l i 2 nadać brzmienie:
,,Art.18b. l. Emerytura przysługuje funkcjonariuszowi, w tym funkcjonariuszowi celnemu zwolnionemu ze służby, który w dniu zwolnienia posiada ukończone 55 lat życia i co najmniej 25 lat służby w Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, Straży Granicznej, Służbie Celnej, Biurze Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej lub w Służbie Więziennej.
2. Jako równorzędne ze służbą traktuje się okres służby wojskowej uwzględniany przy ustalaniu prawa do emerytury wojskowej, a w przypadku funkcjonariuszy celnych również okresy służby uwzględniane przy ustalaniu prawa do emerytury policyjnej,".

w projektowanym art.18d:
we wstępie do wyliczenia, po wyrazie funkcjonariusz, dodanie przecinka i wyrazów
„w tym funkcjonariusz celny",
w ust. l dodanie pkt 9 w brzmieniu;
„9) Art. 96 ust.4, art.104 ust. l pkt l, pkt 9 i pkt 11 oraz art.105 pkt 4 i pkt 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r, o Służbie Celnej (Dz.U.Nr 168, poz.1323 z 2009 r, Dz.U.Nr 201, poz.1540 z 2010r., Dz.U. Nr 182, poz.1228 z 2011r. oraz Dz.U.Nr 63, poz. 322, Dz.U.Nr 73, poz.390, Dz.U.Nr 117, poz.677, Dz.U.Nr 134, poz.779 i Dz.U.Nr 171, poz.1016).",

projektowanemu art.18e ust. l nadać brzmienie:
„Art.18e. l. Emerytura dla funkcjonariusza, w tym funkcjonariusza celnego wynosi 60% podstawy jej wymiaru za 25 lat służby i wzrasta o 3% za każdy dalszy rok tej służby.",
 
konsultacje społeczne-uwagi do projektu ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym (...) cz.2

projektowanemu art.18f nadać brzmienie:
„Art.18f. 1. Podstawę wymiaru emerytury stanowi średnie uposażenie funkcjonariusza, w tym funkcjonariusza celnego należne przez okres kolejnych 3 lat kalendarzowych, wybranych przez funkcjonariusza.
2. W przypadku niewskazania przez funkcjonariusza, w tym funkcjonariusza celnego kolejnych lat kalendarzowych podstawę wymiaru emerytury stanowi średnie uposażenie funkcjonariusza należne przez okres kolejnych 3 lat kalendarzowych, poprzedzających rok zwolnienia ze służby.
3. W celu ustalenia podstawy wymiaru emerytury:
oblicza się sumę kwot uposażeń należnych funkcjonariuszowi, w tym funkcjonariuszowi celnemu w okresie każdego roku z wybranych przez niego lat kalendarzowych;
oblicza się stosunek każdej z tych sum kwot do rocznej kwoty przeciętnego uposażenia funkcjonariuszy, w tym funkcjonariuszy celnych, obowiązującego w danym roku kalendarzowym wyrażając go w procentach, z zaokrągleniem do setnych części procentu;
oblicza się średnią arytmetyczną tych procentów, która stanowi wskaźnik wysokości podstawy wymiaru emerytury;
wskaźnik, o którym mowa w pkt 3, mnoży się przez kwotę przeciętnego uposażenia obowiązującego w dniu zwolnienia funkcjonariusza, w tym funkcjonariusza celnego ze służby.
4. W przypadku funkcjonariusza, o którym mowa w art. 18d, wskaźnik wysokości podstawy wymiaru emerytury, obliczony w sposób określony w ust.3 pkt 1-3, mnoży się przez kwotę przeciętnego uposażenia funkcjonariuszy obowiązującego w dniu osiągnięcia przez tego funkcjonariusza 55 roku życia.
5. W przypadku gdy funkcjonariusz, w tym funkcjonariusz celny w ciągu roku, o którym mowa w ust. 3 pkt 1, pełnił również inną służbę uwzględnianą przy ustalaniu prawa do emerytury lub emerytury wojskowej, stosunek, o którym mowa w ust. 3 pkt 2, oblicza się proporcjonalnie do poszczególnych okresów służby.".

projektowanemu art.20 ust.4 nadać brzmienie:
„Minister właściwy do spraw wewnętrznych, Minister właściwy do spraw finansów publicznych oraz Minister Sprawiedliwości – każdy w zakresie swojego działania, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw zdrowia i ministrem właściwym do spraw zabezpieczenia społecznego określą w drodze rozporządzenia wykazy chorób i schorzeń, o których mowa w ust.3 pkt 4 i pkt 5 oraz właściwości i warunki służby powodujące ich ujawnienie lub pogorszenie stanu zdrowia, uwzględniając w szczególności choroby i schorzenia, które powstały w związku ze szczególnymi właściwościami lub warunkami służby oraz te, które istniały przed przyjęciem do służby lecz uległy nasileniu lub ujawniły się w czasie trwania służby z zastrzeżeniem ust.4a”
w projektowanym art.33a, art.33b ust.1 proponujemy:
po enumeratywnym wymienieniu służb po przecinku (za Strażą Graniczną) dodać „Służbie Celnej”.
projektowanemu art. 38 nadać brzmienie:
„Art.38 Minister właściwy do spraw wewnętrznych po zasięgnięciu opinii Szefa Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Szefa Agencji Wywiadu i Ministra właściwego do spraw finansów publicznych oraz Ministra Sprawiedliwości - każdy w zakresie swojego działania, określą w drodze rozporządzenia:
1. tryb postępowania i właściwości organów w sprawach zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy, w tym funkcjonariuszy celnych oraz uprawnionych członków ich rodzin, wskazując elementy wniosku o ustalenie prawa do zaopatrzenia, dowody niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia oraz sposób i termin wypłaty świadczeń,
2. podmioty uprawnione do wypłaty zasiłku pogrzebowego i tryb jego refundacji,
3. wzór i tryb wydawania legitymacji emeryta-rencisty przynależnej danej formacji mundurowej, uwzględniając organ uprawniony do wydawania, wymiany i dokonywania wpisów, w tym wpisów o niezdolności do samodzielnej egzystencji oraz przypadki wymiany legitymacji, mając na względzie zapewnienie realizacji prawa emeryta i rencisty do zaopatrzenia emerytalnego oraz zapewnienie sprawności postępowania w tym zakresie.”
W naszym przekonaniu systemowa regulacja w zakresie zasad nabywania uprawnień emerytalnych przez funkcjonariuszy celnych oraz kształtowania wysokości ich emerytur jest w chwili obecnej konieczna i całkowicie zasadna, jak również w pełni wiąże się z wprowadzaną obecnie reformą systemu funkcjonariuszy pozostałych służb mundurowych.
Podniesiony przez stronę społeczną w art.13 ust.1 pkt 5 okres czasu, od którego należy liczyć uprawnienia emerytalne dla funkcjonariuszy celnych wiąże się z rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie niektórych praw i obowiązków urzędników administracji celnej (Dz.U. Nr 5 poz. 43 z 1983r.).
Nadano wtedy pracownikom administracji celnej status funkcjonariuszy celnych i nałożono na nich obowiązki przynależne pozostałym służbom mundurowym. Wyraz dążenia środowiska celniczego do zrównania w uprawnieniach emerytalnych służb mundurowych znalazł swoje odbicie w porozumieniu zawartym pomiędzy Federacją Związków Zawodowych Pracowników Administracji Celnej, a przedstawicielem Premiera Jerzego Buzka w dniu 30.11.1998r., gdzie Rząd RP zobowiązał się do uregulowania ustawowo uprawnienia emerytalnego dla funkcjonariuszy celnych na poziomie porównywalnym do innych służb mundurowych (np. Straży Granicznej).
Mając na uwadze propozycje zapisu odnoszącego się do funkcjonariuszy komórek dozoru wykonujących czynności kontrolne, którzy na mocy ustawy z dnia 27 czerwca 2003 r. o utworzeniu Wojewódzkich Kolegiów Skarbowych oraz o zmianie niektórych ustaw regulujących zadania i kompetencje organów oraz organizację jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych (Dz.U. z 2003r. Nr 137 poz. 1302) zostali przeniesieni do Służby Celnej, zachowując ciągłość wykonywanych zadań w jednostkach podległych Ministrowi do spraw Finansów publicznych (Izby Skarbowe i Urzędy Kontroli Skarbowej) w ramach służb szczególnego nadzoru podatkowego obecnie komórki dozoru w Urzędach Celnych. Wykonywanie zadań w służbach szczególnego nadzoru podatkowego niczym nie odbiegało od służby w służbie celnej w komórkach dozoru, zadania te są wykonywane przez funkcjonariuszy obecnie i nadal w komórkach dozoru. Zapis proponowany w art. 13 ust.1 pkt 5 dotyczący czasookresu jest na tyle elastyczny, aby ustalić każdemu funkcjonariuszowi odrębne uprawnienie, lecz liczone nie wcześniej niż 01.01.1983r. – zasada spójności.
Na potrzebę uregulowania statusu funkcjonariuszy celnych przy projektowanych zmianach ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin, ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Anty korupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin oraz niektórych innych ustaw, zwrócił uwagę Pan Premier Donald Tusk na spotkaniu w dniu 24.09.2011r. w Kuźnicy Białostockiej z funkcjonariuszami celnymi.
Pragniemy również nadmienić, że zaakceptowanie przedstawionych powyżej propozycji wiąże się z koniecznością wprowadzenia stosownych zmian w innych powiązanych aktach prawnych np.: ustawie o Służbie Celnej, ustawach regulujących system ubezpieczeń społecznych.
z poważaniem:
Przewodniczący Federacji ZZSC
Jacek Staniszewski

Przewodniczący
ZZ SzNPiA
Paweł Ślęzak

Przewodniczący
ZZ PAC WWM
Janusz Krysiak



/podpisy na oryginale/
 
Czegoś tu nie rozumie. Jeżeli jest mowa o funkcjonariuszach to jest chyba logiczne ze chodzi tu o wszystkich funkcjonariuszy i chyba nie ma sensu wymieniać z osobna funkcjonariuszy celnych np.,, Podstawę wymiaru emerytury stanowi średnie uposażenie funkcjonariusza, w tym funkcjonariusza celnego,, tym bardziej że dalej jest mowa o Służbie Celnej. Następna rzecz która mnie dziwi to podciągnięcie pracowników niemundurowych pod mundurowych np byłych pracowników urzędów skarbowych. Ci ludzie nigdy w mundurach nie chdzili to skąd ten dziwaczny pomysł. Boję się że narazi to nas na śmieszność w oczach ministra MSWiA i rozbije naszą jedność stworzoną przez Sławka.
 
Niby tak ale ... kiedyś UKS też ścigał fajki, spiryt , ganiali po bazarkach, melinach itd ..., dzisiaj mamy dość dziwną sytuację bo tak naprawdę wzp = dozór = snp.
W/g mnie i tym ludziom ( z dawnego UKS ) też coś się należy, zobacz co poniektórzy są dzisiaj już ekspertami, komisarzami albo wyżej ... fakt, że bez zkc i innych takich ... :) ale cóż życie.
 
zmiana frontu czy zmyła ?

w listopadzie lub grudniu po informacji publicznej, którą tak obficie i profesjonalnie operujecie BJ, stręczyliście emerytury celne. "pisane szefem" do Cichockiego.

teraz już "bez szefa" przesyłacie uwagi do konsultacji, których jako fc wciąż nie jesteśmy stroną.

jaka jest treść informacji publicznej otrzymanej 07.02 ?
nie wszyscy są w federacji, a to raczej nie tajemnica ?
 
Halo BlacJack

Dziękuję za odpowiedż. Proszę wrzuć jeszcze na forum pismo z 7 lutego bo niby jak, nie będąc w Federacji można poznać jego treść. Dobrze, że wnieśliście uwagi do tego co należy. Szkoda że nie graliście do właściwej bramki od początku. Niepotrzbnie wyrażaliście dotychczas tyle aplauzu dla poczynań najwyższej kadry. Człowiek odruchowo hce bronić drugiego człowieka gdy zarzuca mu się "stręczycielstwo" lub jak wcześniej napisano "kolaborację z władzą", ale sory BlackJack trochę na to zasłużyliśćie. Zmieńcie front, a może z czasem zmyjecie te grzeszki.
 
Obawiam się że niestety ale w tej materii nic się nie zmieniło. Posłuchaj kolego grona gniewu wszystko wygląda tak: Sławek wcześniej złożył poprawki do zmiany systemu emek w którym my jesteśmy, tak więc teraz są dwie poprawki które wyszły z tego samego środowiska. Naraża nas to na śmieszność oraz to że będziemy postrzegani jako ludzie mało poważni, nie mówiąc już o tym że w tej poprawce są zapisy które nie przejdą np :takie jak zaliczenie pracy w cywilu tak jakby była to służba w mundurze. Jest to bardzo szkodliwe. Ci ludzie dalej chcą nam szkodzić. Pytanie jest proste czemu nie podpisali się pod poprawkami Sławka tylko realizują swoje pomysły?
 
Taki mail wysłałem do innych ZZ działających w SC:

"Przesyłam w załączeniu Uchwałę nr 2/2012 ZG ZZ Celnicy PL.
Zapraszamy Federację ZZSC i ZZSNPiA oraz wszystkie Zwiazki niezrzeszone do wspólnej akcji oflagowania obiektórw SłużbY Celnej od dnia 15.02.2012r.
Decyzję o oflagowaniu podjęło także Zrzeszenie ZZSC RP

Pozdrawiam
Sławomir Siwy"
 
Opinia jednej z czołowych postaci naszych ZZ po spotkaniu z SSC cyt. " po co nam EM przecież PAŃSTWO daje nam szanse pracy do 67 lat .... słuchaj tj zaje..... szansa być aktywny zawodowo jeszcze przez długie lata .... będziemy uczestnikami ważnych wydarzeń trzeba tylko zamieszać w tych małych główka , a będzie OK !!!!!!!
 
Jeżeli dobrze rozumiem, była to wypowiedź kogoś z zarządu federacji. Ci panowie mają BARDZO DOBRE układy z władzą. Powszechnie uważa się, że idą na rękę władzy, a władza ich docenia. Nagrodami, wyróżnieniami i conajmniej 3 najwyższych z tego zarządu jest ekspertami i starszymi ekspertami. Dlatego przyklaskują pracy do 67 roku życia. To tylko jeden z wielu dowodów jaka jest ich rola. Ciągle mają jednak członków. Coraz mniej, ale mają. Być może są to członkowie tak zastraszeni tym co dzieje się w służbie i liczą, że w razie kłopotów, to właśnie oni, pomogą w różnych sytuacjach. To chyba tak działa, panowie klepią władzy wszystko co potrzeba, a władza od czasu do czasu pozytywnie się przychyla do jakiejś pojedyńczej sprawy drobnego celnika. W ten sposób władza pomaga tym, tfu.....związkowcom utrzymywać sie na powierzni.
Związki, które mają jakąś tam niezależność, a należą do federacji, powinny pokusić się na refleksję, czy warto się szmacić. Czy nie stać ich na wlasną i uczciwą działalność?
 
czytałem wywiad z tuskiem vel komin z dna 15.02.2012 na jednym z portali internetowych
brzmi to tak w fragmęcie
Bruksela chce, by wiek przechodzenia na emeryturę dla kobiet i mężczyzn rósł wraz z wydłużaniem się życia Europejczyków. Docelowo - aż do 72 lat. Należy też likwidować przywileje pozwalające np. urzędnikom, górnikom czy mundurowym kończyć pracę wcześniej niż inni.
gorzej,tusk jest smiertelnie przekonany że robi dobrze dla Polaków
wyborco PO znaczy jełopie poczytaj na coś głosował.
 
Ostatnia edycja:
wypowiedż PP z 16.02.2012

Prezydent Bronisław Komorowski wyraził głębokie uznanie dla rządu za podjęcie decyzji o reformie systemu emerytalnego. Zdaniem prezydenta reforma ta jest "absolutnie konieczna". Jeśli nie teraz, to kiedy? - pytał Komorowski.



 
Ostatnia edycja:
Premier za kratami

Czy to jest powód wydłużenia czasu pracy :-)?

20120215-wlasnie-to-przeraza-tuska-n.jpg


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=v1hLtFn4CLU
 
Ostatnia edycja:
Prof. Staniszkis

"W Norwegii (dziś jedno z najbogatszych społeczeństw Europy) publiczny system emerytalny oparto na narodowych złożach gazu. W Polsce mógłby temu służyć gaz łupkowy. Ale niekorzystne dla Polski warunki umów (i zbyt wielka ilość koncesji) może to uniemożliwić. Mówi się o grubych miliardach strat w przyszłości. Czy to tylko głupota, czy korupcja, czy oba te czynniki? Dwa dni temu powołano w sejmie zespół do spraw łupków, który ma kontrolować działania państwa w tej sferze. Ale oczywiście nie zaproszono do niego jedynego człowieka w sejmie, który na tym się zna: prof. Jędryska. Kiedyś główny geolog kraju, odkrywca pokładów łupka, dziś - poseł prawej strony." http://wiadomosci.wp.pl/kat,88034,t...nial,wid,14256100,wiadomosc.html?ticaid=1dee5
 
Łódź-Olsztyn-Rzepin, dnia 17 lutego 2012r.

Koleżanki i Koledzy!
W nawiązaniu do wcześniej przekazanych komunikatów i wystąpień Komitet Wykonawczy Federacji Związków Zawodowych Służby Celnej, Zarząd Związku Zawodowego Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy oraz Zarząd Związku Zawodowego Pracowników Administracji Celnej Województwa Warmińsko-Mazurskiego informują, że zgodnie z ustaleniami podjętymi w trakcie toruńskiego spotkania z dnia 20 stycznia 2012r., prowadzimy wspólne, intensywne i wielotorowe działania w celu wprowadzenia ustawowego uregulowania uprawnień emerytalnych funkcjonariuszy celnych, na zasadach porównywalnych z pozostałymi służbami mundurowych. W tym celu odbyliśmy już na terenie całego kraju oraz w biurach poselskich Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej szereg spotkań konsultacyjnych z posłami Platformy Obywatelskiej i Polskiego Stronnictwa Ludowego jak również z kierownictwem Służby Celnej, przedstawiając w ich trakcie nasze stanowisko i postulaty strony społecznej dotyczące uprawnień emerytalnych dla funkcjonariuszy celnych - wraz z pełną dokumentacją merytoryczną i faktograficzną. Pragniemy Wam przekazać, że nasze postulaty spotkały się u naszych rozmówców ze zrozumieniem i wydaje się, że rozmowy i poczynione w ich trakcie uzgodnienia a w szczególności obietnica poparcia naszych żądań - już w najbliższym czasie - doprowadzą do prawdziwego przełomu w kwestii ustawowego uregulowania uprawnień emerytalnych Służby Celnej na poziomie porównywalnym do innych służb mundurowych - jako wypełnienie pisemnego zobowiązania strony rządowej złożonego przed trzynastu laty na ręce Federacji ZZPAC. Ze zrozumiałych względów - a także wobec napiętej sytuacji na polskiej scenie politycznej - w chwili obecnej nie możemy podać bliższych szczegółów odnośnie przebiegu i wyniku tych rozmów ani też podać pełnej informacji odnośnie podjętych ustaleń - a nawet w zakresie harmonogramu najbliższych zaplanowanych spotkań. Kierujemy się bowiem pryncypium każdego medyka - primum non nocere (po pierwsze nie szkodzić). Powstrzymujemy się również od jakichkolwiek działań, które mogłyby kwestii podjęcia przez rząd inicjatywy ustawodawczej w zakresie preferencyjnych emerytur dla funkcjonariuszy celnych zaszkodzić a ewentualne wspólne działania o charakterze protestacyjnym podejmiemy dopiero w przypadku niepodjęcia takiej inicjatywy przez stronę rządową w ciągu kilkudziesięciu dni. Liczymy więc na Wasze zrozumienie i wytrwałość. Przy okazji pamiętajcie, że najgłośniej zawsze ryczy ta krowa, która mleka nie daje.
Z pozdrowieniami​
[TABLE="class: MsoNormalTable"]
[TR]
[TD]
Przewodniczący Federacji ZZSC
Jacek Staniszewski
[/TD]
[TD="width: 211"]
Przewodniczący
ZZ SzNPiA
Paweł Ślęzak
[/TD]
[TD="width: 211"]
Przewodniczący
ZZ PACWWM
Janusz Krysiak
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
Back
Do góry