Emerytury !!!

Przede wszystkim OGROMNE gratulacje za dotychczasowe osiągnięcia oraz za wszystko co Pan Siwy robi dla SC, OGROMNE podziękowania.
Zgadzam się z Przewodniczącym, że cobyśmy nie mówili, to rozmowy z tą "władzuniom", a z poprzednikami, to będzie zupełnie inny standard.
Cieszę się, że Pan Siwy zauważa, iż walka o to byśmy nie zgodzili się na KAS jest nierozsądna. Trzeba oczywiście walczyć o jak najlepsze rozwiązania, ale trzeba też umieć być odpowiednio elastycznym. Współpraca obu stron musi doprowadzić do korzystnego rozwiązania dla obu stron. Upór nie zawsze jest wskazany. Jeszcze raz dziękuję Panu na rozsądek.
Pozdrawiam i życzę wszystkim WESOŁYCH ŚWIĄT!
 
W 100 % podpisuję się pod tym co napisał Przewodniczący Sławek. Mam nadzieje, że wszystkie postulaty wejdą w życie i tego życzę wszystkim FC.

Ale mam apel do decydentów, żeby zmiany były tak po ludzku przyzwoite.
Pije do tego, że nie wszystkie dobre propozycję Pana Przewodniczącego mogą zostać finalnie zaakceptowane i wtedy trzeba wybierać ( oby przyzwoicie ). Jestem wstanie sobie wyobrazić, że MF nie pójdzie np. na ewolucyjne ucywilnienie.
A nie po raz pierwszy mamy do czynienia z sytuacją gdzie wygrywają ,,silniejsi,, (Ci co schlebiają, są blisko ucha kogo trzeba itd.) niż Ci co powinni z uwagi na zwykłą ludzką przyzwoitość.

Dwa przypadki:
Pierwszy to udaje się FC w wieku 50 lat przejść na emke 75% po 28 latach służby, która tak się pięknie ułożyła, że nie było potrzeby w ciągu całej kariery przyjść w nocy do pracy, na świeżym powietrzu, w święta, w niedziele. Oczywiście wiem, że hipotetycznie taki FC mógł zaznać te niedogodności.
Drugi przypadek FC o którym autentycznie słyszałem to Służba 13 lat, na pasie spędził 11 lat. Dwa lata temu jeszcze przed wyrokiem TK, Kierownik zepchnął go do logistyki bo nie pasował do istniejącego układu koleżeńskiego.
W przypadku ,,nie ewolucyjnego,, ucywilnienia ten drugi będzie pracował jako cywil do 67lat i jego 11 lat prawdziwej nie hipotetycznej SŁUŻBY pójdzie w zapomnienie.

Dla mnie to nie jest rozwiązanie o którym można powiedzieć, że jest przyzwoite. A może będzie trzeba wybierać pomiędzy pierwszym przypadkiem a drugim i wtedy należy zachować się tak po ludzku przyzwoicie. Wiem, że zaraz odezwą się Ci ,,silni,, dobrze zorganizowani na tym forum i zacznie się ........................... Ale mam to w d......ie. Przy wartościowaniu było tak samo i wtedy co nie którzy odpuścili !!!

Masz rację takie obawy są wśród nas i one są uzasadnione. Dlatego uważam, że jest na to takie o to rozwiązanie. Posłużę się swoim przykładem. Z 24 lat pracy na granicy przepracowałem 12 i też nie uważam, by mogło dojść do "zapomnienia tego faktu" dlatego za te lata na granicy uważam, że każdemu powinni liczyć powiedzmy za każdy miesiąc na granicy liczyć półtora miesiąca do lat pracy. Celowo napisałem "miesiąc" ponieważ wiele razy jest tak, że ktoś bywa na granicy przez 6 miesięcy w roku czy 3 miesiące w roku. Każdy miesiąc pracy w referatach uznanych za uciążliwe tak powinien być liczony. I jeszcze jedna kwestia. Pilnować by teraz ktoś na siłę nie wyrzucał z granicy do innych zadań po to by zrobić miejsce dla "swoich".
 
Zmiana strategii negocjacyjnej bardzo mnie cieszy. Wprawdzie nie uważam żeby zawsze trzeba było ''brać co dają'', ale grożenie strajkiem i zakorkowaniem granicy, jak radzili niektórzy agitatorzy zupelnie nie pasowalo do obecnych czasów.

W prywatnych rozmowach słyszę wśród wielu funkcjonariuszy skłonność do kompromisu i gotowość do podjęcia decyzji życiowej czy dalej pełnić prawdziwą służbę, iść na emkę czy ucywilnić się (za rekompensatą oczywiście - pieniężną albo zaliczeniem wyższego stażu pracy). Byłoby to też honorowe wyjście dla tych, których stan zdrowia, sylwetka i możliwości ruchowe tak się zmieniły, że prawdziwej służby nie są w stanie pełnić. Bo że SC była formacją udawaną, nie muszę nikogo przekonywać. 20 % funkc. nie przeszłoby żadnych testów fizycznych przeprowadzanych na serio. Lepiej mieć taki wybór niż trwać na siłe w służbie i być obiektem kpin.
A ludzie młodzi którzy przyszli do SC 5- 7 lat temu myślą inaczej niż my. Dla nich kilka lat w SC, kilka w KAS, potem w prywatnej firmie to normalka. Jeśli tylko by zyskali na tym finansowo, większość łyknęła by zmiany bez jęków.
 
To co mamy dzisiaj, a to co mieliśmy jeszcze rok temu, to gigantyczny historyczny sukces! Więcej optymizmu! Obecne kierownictwo z nami rozmawia, pyta, przyjmuje uwagi, chce dobrej zmiany - jest lepiej! Do tej pory realizowano tragiczne w skutkach koncepcje wbrew logice i celnikom, wizje jednej lub paru osób oderwanych od rzeczywistości. Na razie nie ma się czym martwić, przeciwnie - jesteśmy wreszcie po raz pierwszy na drodze do sukcesu!
 
Szanowni Interlokutorzy Koliżanki i Koledzy...Szanowni Forumowicze NASZEGO WSPÓLNEGI FORUM .Życzę Wszystkiego Najlepszego. A indywiidualne takiie osobiste wyrazy UZNANIA I SZACUNKU DLA SŁAWKA.Poza tym nareszcie ktoś Nas słucha. Panie Ministrze Szałamacha Panie Ministrze Zieliński Panie Ministrze Banaś...Dziękuję i SZACUNEK.Chcemy tworzyć Słłużbę Celną która będzie Służbą skuteczną która zapewni kolosalne wpływy do budżetu Państwa. A proszę uwierzyć że potencjał Służby Celnej jest OGROMNY.Brakuje Nam czynności operacyjno-rozpoznawvczych służby panstw ościennych posiadają te upraenienia My nie. Obserwacja to jednak nie jest to co op-roz. W tech chwili jesteśmy wykasrrowanj..ale dajcie nam uprawnienia.Takich problemów jest ogrom...alokowani Alokacja...alokowalu i młodych i starych tam celnicy umierali. Alokacja nie dotknęła naszych kolegów ze Straży Granicznej a My????dzieci gorszegi Boga???? A przecież na tzw.patam jest też tragedia nie sposób wszystko wymienić.Wartościowanie.....Jeszcze jedno Panie Ministrze-dziękuję za wycofanie kasacji .Sławkowi. Pozdrawiam i ślę wyrazy Szacunku.Poza tym czym różni się funkcjonsiusz Służby Celnej od funkcjonariusza Straży Granicznej? Nie ma różnicy poza jednym osoby a towary. A nawet w tym temacie się zazębia.M zatrzymujemy osoby i przekazujemy te osoby kolegom ze ze Straży Granicznej


Tak samo jest z Policją i z ITD
 
Ostatnia edycja:
Zyczenia świąteczne i noworoczne dla wszystkich

(...) Daj rozpoznawać rzeczy miarę
bym nie gromadził zbędnych śmieci
Zachować żebym zdołał wiarę
tak jasną czystą - jak u dzieci

Życiowej udziel mi mądrości
nie mędrca pychy - lecz pokory
Bym w życia mego codzienności
zadbał o sens a nie pozory (...)

Henryk P., 2011.
 
oni muszą mieć władzę. aby nam nie dać emerytur mundurowych. aby utrzymać pełne koryto.

[video=youtube;EJXUY3M_HPk]https://www.youtube.com/watch?v=EJXUY3M_HPk[/video]
 
Zasadnicza służba wojskowa a Służba Celna

Trochę z innej beczki.

Poszperałem po internecie odnośnie zaliczenie zasadniczej służby wojskowej w formacjach mundurowych. I okazuje się się że w policji jest zaliczona i przeliczona 2,6 % za każdy rok czyli jak służba w policji i doliczone do stażu służby. Myślę że warto zadbać aby u nas było tak samo. Na pewno wielu celników odbyło zasadniczą służbę wojskową i tak samo jak w policji mogliby mieć ten czas wliczony do czasu służby.

Link do artykułu:
http://praca.gazetaprawna.pl/artyku...jskowa_doliczana_do_policyjnej_emerytury.html
 
tak samo w SG przez pewien czas na granicy liczono 1,5 roku za rok i mimo że musiałeś przepracować 15 lat to po 15 latach miałeś de facto 22,5 lat służby.
 
!!!

Szybkiego rozstrzygnięcia w sprawie emerytur mundurowych dla funkcjonariuszy celnych raczej nie należy się spodziewać.

Jednocześnie w projekcie (z dnia 8.06.2015 r.) ustawy o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin oraz niektórych innych ustaw,

zaproponowano następujące brzmienie Art. 12 ustawy z dnia 18 lutego 1994 roku o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy ...

"Art. 12. Emerytura policyjna przysługuje funkcjonariuszowi zwolnionemu ze służby, który w dniu zwolnienia posiada 15 lat służby w Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służbie Kontrwywiadu Wojskowego, Służbie Wywiadu Wojskowego, Służbie Celnej, Centralnym Biurze Antykorupcyjnym, Straży Granicznej, Biurze Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej lub w Służbie Więziennej, z wyjątkiem funkcjonariusza, który ma ustalone prawo do emerytury określonej w ustawie o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, obliczonej z uwzględnieniem okresów służby i okresów z nią równorzędnych."

Co w związku z powyższym mają zrobić funkcjonariusze z wieloletnim stażem w służbie celnej, którzy teraz osiągają wiek uprawniający do emerytury z ZUS - czy aby zachować szansę na korzystniejszą emeryturę mundurową muszą pracować dalej i nie występować do ZUS o ustalenie emerytury ?

Przed takim problemem staje, z każdym dniem zwłoki w realizacji wyroku Trybunału Konstytucyjnego z dnia 3 marca 2015 r., sygn. akt K 39/13, coraz więcej celników. Ilość ta wzrośnie skokowo po przywróceniu wieku emerytalnego do poziomu 60/65 lat.
Rozwiązaniem tego problemu może być to, co zaproponował dr hab. Marcin Wiącek w opinii prawnej z dnia 23 czerwca 2015 r. dotyczącej wykonania ww. wyroku Trybunału Konstytucyjnego, tj.
„5.4. Ustawodawca powinien stworzyć odrębną regulację przejściową dla funkcjonariuszy … pełniących służbę w chwili wejścia w życie wyroku TK. W odniesieniu do ww. kategorii funkcjonariuszy należy rozważyć wprowadzenie przepisów pozwalających im, w zależności od woli danego funkcjonariusza, na „przejście” do systemu emerytur mundurowych.”
 
Informacja o tym że projekt obywatelski miałby być wdrożony wcześniej, o ile dobrze zrozumiałem, niż KAS nie jest wiadomością tragiczną, a nawet jestem skłonny uznać za dość optymistyczną. Jeśli przyjąć, że projekt obywatelski zostanie uchwalony w wariancie optymistycznym, to pozwoliłoby przekształcić i zrestrukturyzowć SC w sposób jak najmniej bolesny. Skąd taki pogląd – a to stąd, że wg danych statystycznych (Kompendium statystyczne Służby Celnej 2010-2014 str 30) na dzień 31.12.2014 r. staż pracy pracowników i funkcjonariuszy w SC w przedziale 21-25 lat pracy miało 3 329 osób, w przedziale 26-30 lat pracy miało 2 123 osób, w przedziale 31-35 lat pracy miało 1 629 osób a powyżej 36 lat pracy miało 1 508 osób – przy stanie 15072 osób. Zatem na dzień 31.12.2015 r. 8 589 osób miało staż służby/pracy – przy założeniu że projekt obywatelski przejdzie w wersji uznającej staż służby w administracji celnej (od 1983)- umożliwiający naliczenie emerytury wysokości znacznie powyżej 40% emerytury minimalnej. Zatem funkcjonariusze mieli by wybór. Można by postąpić tak jak w przypadku funkcjonariuszy innych służb, w przypadku gdy były likwidacje ich jednostek, czy w przypadku żołnierzy gdy likwidowano jednostki wojskowe. Jak na razie to są tylko rozważania czysto teoretyczne, bo nie ma projektu KAS i rozporządzeń do niego (nikt jeszcze ich nie widział, tylko o nich słyszał a jeszcze więcej sobie wyobrażał) i nie został jeszcze przyjęty projekt obywatelski, i nie znamy jego ostatecznego kształtu


Ja podzielam zdanie Arturro. Tak, zgodnie z ustawą wszyscy funkcjonariusze podlegają tym samym restrykcjom. Odrębne pytanie stanowi to, czy przełożeni stosują jej zapisy do wszystkich funkcjonariuszy jednakowo, ale to jest problem jakości kadry zarządzającej formacją


wszystko by było idealnie gdyby tabela w kompendium zawierała dane odn. stażu pracy w Służbie Celnej,
Tabelka jest ogólna wiec...chodzi tam raczej o staż pracy wszędzie - to za co mamy stażowe, który niekoniecznie będzie się liczył do emek "mundurowych" - chyba że źle przeczytałam, późno jest
Oosobiście znam fc. który pracował w innej firmie do służby przyszedł 10 lat temu jako dojrzały mężczyzna i miał już 20 lat stażowego z poprzednich firm i już ma 30 lat PRACY, ale nie służby
 
Moj kumpel jeździ w SG pare kilometrow od domu na lotnisko do pracy(środek Polski!) i okazuje sie że to też granica.;) i liczy się 1,5 za rok służby.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka
 
Czy wiadomo na kiedy przewidziano drugie czytanie naszego projektu w Sejmie RP?
przed 2 czytaniem mamy Skierowanie do:
*Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych,
* Komisji Finansów Publicznych ora
* Komisji Polityki Społecznej i Rodziny,
oraz zalecenie zasięgnięcia opinii Komisji do Spraw Służb Specjalnych
twoje pytanie powinno brzmieć:

Czy wiadomo na kiedy przewidziano obrady którejkolwiek komisji w naszej sprawie??

a teraz masz proces legislacyjny w skrócie
1. I czytanie na posiedzeniu Sejmu - za nami
2. Prace w komisjach.
3. II czytanie na posiedzeniu Sejmu
4. Ewentualnie ponownie kolejne prace w komisjach.
5. III czytanie na posiedzeniu Sejmu
6. Ustawę przekazuje się Prezydentowi i Marszałkowi Senatu
7. Stanowisko Senatu. Wnoszenie poprawek
8. Ewentualnie Praca w komisjach nad stanowiskiem Senatu
9. Rozpatrywanie na forum Sejmu stanowiska Senatu
10. Gotową Ustawę przekazuje się Prezydentowi do podpisu
11. Prezydent podpisuje ustawę
12. Opublikowanie w DzU.

Zobacz 12 punktów prawie jak miesiące =)
 
Ostatnia edycja:
Emerytury mają dotyczyć w pierwszej kolejności ok 5000 celnych.Rozwiązania ogłaszane przez MF ,wydają się ostateczne.Więc można by myśleć ,że nikt nic nie ma do stracenia- przynajmniej ci 50+ - najbardziej zainteresowani emeryturami.A ilu nalezy do ZZ ? No tak,moja chata z kraja. A jak wszystko się uda załatwić po naszej myśli ,forum będzie krzyczeć : ŻWYCIĘŻYLIŚMY!!!! Będzie Sławkowanie i trąby anielskie. Kto będzie pamiętał wezwanie S.Siwego by wstąpić do ZZ , bo MF zwraca uwagę na liczbę związkowców ? Gdzie nasza jedność? Smaczne są ziemniaki z ogniska -kto je nam wyciągnie?
 
Może nie na temat ale póki co MF (czyt. PIS) jest zainteresowany zmianą Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 5 lutego 2010 r. w sprawie rekrutacji na stanowiska dyrektora i zastępcy dyrektora izby celnej oraz naczelnika i zastępcy naczelnika urzędu celnego bo to jest przecież priorytet obecnie :confused: . Stosowny projekt pojawił się na Corynti. I bez zaskoczenia (wzorem mediów i służby cywilnej) luzują zasady konkursu tak, że teraz kandydat na Dyrektora czy Naczelnika nie będzie musiał zdobyć określonej liczby punktów z testu wiedzy czy kompetencji tylko wystarczy sam UDZIAŁ :eek: w teście. A później o wszystkim zadecyduje komisja (oczywiście obiektywnie ;) ). Rozumiem że obecna władza chce zmieniać kierownictwo ale po nowemu kandydat nie będzie musiał wykazać się żadną wiedzą (wystarczy udział w teście) tylko mieć odpowiednie umocowanie partyjne. Do tej pory też zapewne było wybieranie po odpowiedniej linii ale kandydat musiał przynajmniej odpowiednio się wykazać na teście. P.S. dla zrozumienia zaznaczam, że nie jestem na stanowisku kierowniczym tylko jak większość w grupie specjalistów i nie chcę nikogo bronić, ale uważam że takie zmiany są złe bo dyrektorem czy naczelnikiem zrobią każdego (nawet człowieka z zerową wiedzą) a cała reszta będzie musiała osiągać odpowiednie progi na testach, żeby zostać specjalistą czy st. specjalistą.
 
Back
Do góry