Emerytury !!!

Myślę , że powinniśmy wykorzystywać zawieruchę wokół Trybunału Konstytucyjnego. Trzeba nagłaśniać, że właśnie PIS, mimo zaciekłego ataku opozycji realizuje wyroki TK / obecna opozycja,niby obrońcy demokracji, nie zrealizowała ok. 50 wyroków TK /. Wiadomo , że większość ludzi w Polsce jest przeciwna przywilejom emerytalnym, a mimo to , rząd chce jak najszybciej wprowadzić emki dla SC i zrealizować wyrok TK. Tak powinna wyglądać DEMOKRACJA !! Może takie argumenty przekonają rząd , by nasza sprawa nie utknęła w sejmowych komisjach.
 
Toż to przecież wojsko celne. Użyłeś słowa TOŻ. Otóż wiedz że tym co i jak piszesz przynosisz wstyd WSZYSTKIM CELNIKOM ze ściany WSCHODNIEJ. Napiszę więcej-z okolic Białej Podlaskiej. Dodam jeszcze więcej-nie jesteś celnikiem a przemytnikiem któremu Nasi koledzy z Białej Podlaskiej często odebrali przemyt i podszywając się pod celnika piszesz jakoby jeden z Nas odbierając przy okazji cześć i honor Koleżankom i Kolegom Funkcjonariuszom pełniącym Służbę w IC Biała Podlaska. Wiesz co Ciebie zdradziło????? Tylko w Białej Podlaskiej i okolicach używa się wyrażenia "TOŻ" TOŻ ja mówiłem, toż wyjaśniałem itp itd. A wiesz skąd o tym wiem????? Ponieważ jestem alokersem. I wyrażenie "TOŻ" bardzo mi się spodobało i zapadło mi w pamięć. W Białej Podlaskiej mieszkają wspaniali ludzie a ty przynosisz im WSTYD.

Fajna analiza, tylko czego nieprawdziwa.
 
2. Przepisy przejściowe powinny przewidywać conajmniej 2 letni okres na podjęcie decyzji co do rodzajów służby . Jedynie decyzja oparta na pełnych informacjach i po głebokim namyśle może być korzystna zarówno dla służby jak i funkcjonariusza.

Zakładam, że masz Bolo na myśli to, czy ktoś chce być mundurowy, czy cywilny ? Jeśli tak, to tutaj się zgodzę. Przy przyszłych rozmowach o finalnym kształcie ustawy powinniśmy wziąć pod uwagę, że nie każdy może chcieć być mundurowym ze wszystkimi ograniczeniami.
Dajmy ludziom wybór - praca od 7 do 15, ciepło , biurko i do 67 lat w spokoju, albo 15/25 lat być może również ciepło, biurko, ale z możliwością przeniesienia w każdej chwili na drugi koniec Polski.
 
Tak czytam ten wątek i nie mogę oprzeć się wrażeniu, że gdyby głupota miała skrzydła to niektórzy lataliby jak gołębice. Proszę mi powiedzieć czy w Policji, SG itd. ktokolwiek zastanawia się o prawie "gaciowych" do emerytury mundurowej? Nie takie dyskusje mają miejsce tylko wśród celników. Zastanawiacie się nad wyrokiem TK, a pomyśleliście jakie on niesie niebezpieczeństwo dla innych służb. Zadaniami, o których mówił TK w Policji zajmuje się mniej niż połowa funkcjonariuszy, w SG jest ich jeszcze mniej, dlatego takiego wątku odnośnie swojej służby w ogóle nie podnoszą. Jeszcze gorzej jest w PSP i SW, te służby wcale nie wykonują zadań, o których pisał w wyroku TK... Więc przestańcie opowiadać bzdury.... Bo to zaczyna być żenujące. ..
 
Tak czytam ten wątek i nie mogę oprzeć się wrażeniu, że gdyby głupota miała skrzydła to niektórzy lataliby jak gołębice. Proszę mi powiedzieć czy w Policji, SG itd. ktokolwiek zastanawia się o prawie "gaciowych" do emerytury mundurowej?

Wszystko fajnie, tylko że w SC 3/4 to "gaciowi".
 
Tak? A jak to kolego wyliczyłeś??? Może podasz bliższe dane???? A jednocześnie podasz dane dotyczące innych służb... tylko prosiłbym o jakieś rzetelne źródło a nie mrzonki zwykłego niedouka....
 
2. Przepisy przejściowe powinny przewidywać conajmniej 2 letni okres na podjęcie decyzji co do rodzajów służby . Jedynie decyzja oparta na pełnych informacjach i po głebokim namyśle może być korzystna zarówno dla służby jak i funkcjonariusza
3.Zasady ucywilnienia nie mogą przebiegać po linii komórek organizacyjnych a raczej zadań w nich wykonywanych . Jaki jest problem w dopracowaniu tych rozwiązań i przygotowaniu optymalnego. Skoro można sobie wyobrazić w jednostce organizacyjnej komórki w różnych służbach to tym bardziej można w jednej komórce wyodrębnić zadania dyspozycyjne o znaczeniu podstawowym i wtórne o mniejszym znaczeniu.
Może nie jest jeszcze za późno nawet za cenę wystrzelenia z pistoletu pod nazwą " stracone pieniądze z uchwały modernizacyjnej " które to hasło tak naprawdę nic nie znaczy.


Zakładam, że masz Bolo na myśli to, czy ktoś chce być mundurowy, czy cywilny ? Jeśli tak, to tutaj się zgodzę. Przy przyszłych rozmowach o finalnym kształcie ustawy powinniśmy wziąć pod uwagę, że nie każdy może chcieć być mundurowym ze wszystkimi ograniczeniami.
Dajmy ludziom wybór - praca od 7 do 15, ciepło , biurko i do 67 lat w spokoju, albo 15/25 lat być może również ciepło, biurko, ale z możliwością przeniesienia w każdej chwili na drugi koniec Polski.

To co mówicie to jest w ekspertyzie Prof. Chmaja dot. wykonania wyroku TK
 
Konkluzje ekspertyzy prawnej Prof. Chmaja

1. Systemem zaopatrzenia emerytalnego powinni zostać objęci obligatoryjnie funkcjonariusze Służby Celnej, którzy w dniu wejścia w życie nowelizacji Ustawy o zaopatrzeniu:
a. posiadają co najmniej 15 lat służby (licząc najwcześniej do dnia 15 września 1999 r.) i kiedykolwiek, po dniu 15 września 1999 r., wykonywali zadania w zakresie rozpoznawania, wykrywania, zapobiegania i zwalczania określonych właściwymi przepisami przestępstw, przestępstw skarbowych, wykroczeń lub wykroczeń skarbowych oraz ścigania ich sprawców.
b. nie posiadają okresu służby, od którego zależy nabycie uprawnień emerytalnych (dotyczy to zarówno funkcjonariuszy, których obowiązuje 15-letni staż służby, jak też funkcjonariuszy przyjętych po raz pierwszy do służby po dniu 31 grudnia 2012 r.), i w tym dniu albo, jeżeli zostali przyjęci po raz pierwszy do służby po tym dniu, od dnia przyjęcia do służby, aż do momentu zwolnienia ze służby, realizowali ww. zadania służb mundurowych.

2. Funkcjonariuszami, którzy wykonują zadania w zakresie rozpoznawania, wykrywania, zapobiegania i zwalczania określonych właściwymi przepisami przestępstw, przestępstw skarbowych, wykroczeń lub wykroczeń skarbowych oraz ścigania ich sprawców są również przełożeni funkcjonariuszy Służby Celnej, zlecający te zadania i ponoszący odpowiedzialność za ich wykonanie.

3. Okres służby, od którego uzależnione jest nabycie prawa do emerytury przez funkcjonariuszy Służby Celnej, winien być liczony najwcześniej począwszy od dnia 15 września 1999 r. Jest to dzień utworzenia Służby Celnej.

4. Zaopatrzeniem emerytalnym nie zostaną objęci ci funkcjonariusze Służby Celnej, którzy nabyli już prawo do świadczeń emerytalno-rentowych z ubezpieczenia społecznego.

5. Zasadne jest przyznanie funkcjonariuszom podlegającym zmianie w zakresie przynależności do systemu emerytalnego, prawa wyboru pomiędzy systemem zaopatrzeniowym a systemem powszechnym, realizowanego w określonym terminie (np. 3 miesięcy) po wejściu w życie nowelizacji Ustawy o zaopatrzeniu.

6. W związku ze zmianami w zakresie przynależności do systemu emerytalnego funkcjonariuszy Służby Celnej, w celu jasnego i precyzyjnego określenia katalogu uprawnionych do świadczeń z systemu zaopatrzenia emerytalnego, należy wydzielić grupę funkcjonariuszy realizujących zadania ściśle związane z charakterystyką służb mundurowych – ta grupa funkcjonariuszy powinna pozostać w służbie na podstawie mianowania, zaś pozostała grupa funkcjonariuszy powinna zostać zwolniona ze służby i zatrudniona w Służbie Celnej na podstawie umowy o pracę.

7. Funkcjonariusze spełniający, w dniu wejścia w życie nowelizacji Ustawy o zaopatrzeniu, warunki do nabycia uprawnień emerytalnych z zaopatrzeniowego systemu (posiadający wymagany 15-letni okres służby), lecz nie realizujący już wówczas przedmiotowych zadań służb mundurowych, powinni mieć prawo wyboru przejścia na emeryturę mundurową albo pozostania w SC z jednoczesnym zwolnieniem ze służby i zatrudnieniem na podstawie umowy o pracę.


Prof. dr hab. Marek Chmaj
 


6. W związku ze zmianami w zakresie przynależności do systemu emerytalnego funkcjonariuszy Służby Celnej, w celu jasnego i precyzyjnego określenia katalogu uprawnionych do świadczeń z systemu zaopatrzenia emerytalnego, należy wydzielić grupę funkcjonariuszy realizujących zadania ściśle związane z charakterystyką służb mundurowych – ta grupa funkcjonariuszy powinna pozostać w służbie na podstawie mianowania, zaś pozostała grupa funkcjonariuszy powinna zostać zwolniona ze służby i zatrudniona w Służbie Celnej na podstawie umowy o pracę.


Prof. dr hab. Marek Chmaj

Najbardziej niepokojący jest fragment zdania ,, należy wydzielić grupę funkcjonariuszy realizujących zadania ściśle związane z charakterystyką służb mundurowych ,,. W ekspertyzie nic nie ma jak należy to zrobić.
Zasadą powinna być wola zainteresowanych tj. funkcjonariuszy celnych którzy ,, kiedykolwiek, po 15 września 1999 r. wykonywali określone zadania,,
 
Ostatnia edycja:
Co wg. tego profesora należy zrobić np. z Panią Oficer, która całe życie spędziła w Ogólnym, albo w księgowości?
 
Ostatnia edycja:
Wszystko fajnie, tylko że w SC 3/4 to "gaciowi".


demokracja i wolnosc slowa polega na tym, ze kazdy moze sobie zalozyc forum, na ktorym beda sie spotykac i dyskutowac ludzie polaczeni jakas idea, oddani tej idei i pracujacy dla tej idei. A wszystkich przychodzacych z zewnatrz i udowadniajacych, ze ci ludzie nie maja prawa wcielac tej idei w zycie i powinni zamilknac przepelnieni wstydem, zgodnie z zasadami demokracji i wolnosci slowa nalezy wyprosic za drzwi. Doraj, idz na forum antycelnicy.pl i dam sie wymadrzaj. Zgodnie z zasadami demokracji prosze admina zeby go stad wyp...lic.
 
1. Systemem zaopatrzenia emerytalnego powinni zostać objęci obligatoryjnie funkcjonariusze Służby Celnej, którzy w dniu wejścia w życie nowelizacji Ustawy o zaopatrzeniu:
a. posiadają co najmniej 15 lat służby (licząc najwcześniej do dnia 15 września 1999 r.) i kiedykolwiek, po dniu 15 września 1999 r., wykonywali zadania w zakresie rozpoznawania, wykrywania, zapobiegania i zwalczania określonych właściwymi przepisami przestępstw, przestępstw skarbowych, wykroczeń lub wykroczeń skarbowych oraz ścigania ich sprawców.
b. nie posiadają okresu służby, od którego zależy nabycie uprawnień emerytalnych (dotyczy to zarówno funkcjonariuszy, których obowiązuje 15-letni staż służby, jak też funkcjonariuszy przyjętych po raz pierwszy do służby po dniu 31 grudnia 2012 r.), i w tym dniu albo, jeżeli zostali przyjęci po raz pierwszy do służby po tym dniu, od dnia przyjęcia do służby, aż do momentu zwolnienia ze służby, realizowali ww. zadania służb mundurowych.

2. Funkcjonariuszami, którzy wykonują zadania w zakresie rozpoznawania, wykrywania, zapobiegania i zwalczania określonych właściwymi przepisami przestępstw, przestępstw skarbowych, wykroczeń lub wykroczeń skarbowych oraz ścigania ich sprawców są również przełożeni funkcjonariuszy Służby Celnej, zlecający te zadania i ponoszący odpowiedzialność za ich wykonanie.

3. Okres służby, od którego uzależnione jest nabycie prawa do emerytury przez funkcjonariuszy Służby Celnej, winien być liczony najwcześniej począwszy od dnia 15 września 1999 r. Jest to dzień utworzenia Służby Celnej.

4. Zaopatrzeniem emerytalnym nie zostaną objęci ci funkcjonariusze Służby Celnej, którzy nabyli już prawo do świadczeń emerytalno-rentowych z ubezpieczenia społecznego.

5. Zasadne jest przyznanie funkcjonariuszom podlegającym zmianie w zakresie przynależności do systemu emerytalnego, prawa wyboru pomiędzy systemem zaopatrzeniowym a systemem powszechnym, realizowanego w określonym terminie (np. 3 miesięcy) po wejściu w życie nowelizacji Ustawy o zaopatrzeniu.

6. W związku ze zmianami w zakresie przynależności do systemu emerytalnego funkcjonariuszy Służby Celnej, w celu jasnego i precyzyjnego określenia katalogu uprawnionych do świadczeń z systemu zaopatrzenia emerytalnego, należy wydzielić grupę funkcjonariuszy realizujących zadania ściśle związane z charakterystyką służb mundurowych – ta grupa funkcjonariuszy powinna pozostać w służbie na podstawie mianowania, zaś pozostała grupa funkcjonariuszy powinna zostać zwolniona ze służby i zatrudniona w Służbie Celnej na podstawie umowy o pracę.

7. Funkcjonariusze spełniający, w dniu wejścia w życie nowelizacji Ustawy o zaopatrzeniu, warunki do nabycia uprawnień emerytalnych z zaopatrzeniowego systemu (posiadający wymagany 15-letni okres służby), lecz nie realizujący już wówczas przedmiotowych zadań służb mundurowych, powinni mieć prawo wyboru przejścia na emeryturę mundurową albo pozostania w SC z jednoczesnym zwolnieniem ze służby i zatrudnieniem na podstawie umowy o pracę.

8. Funkcjonariusze nie posiadający okresu służby, od którego zależy nabycie uprawnień emerytalnych w dniu wejścia w życie nowelizacji Ustawy o zaopatrzeniu, jeżeli realizowali kiedykolwiek ww. zadania służb mundurowych, powinni mieć prawo wyboru czy chcą pozostać w służbie na podstawie mianowania czy chcą zostać zwolnieni ze służby i zostać zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. Funkcjonariusze, którzy zadeklarują chęć pozostania w służbie na podstawie mianowania powinni zostać przydzieleni do zadań ściśle związanych z charakterystyką służb mundurowych. Jeżeli nie wszyscy funkcjonariusze zmieszczą się w liczbie etatów, którym przypisane są zadania służb mundurowych to wykonują swoje dotychczasowe zadania oraz sukcesywnie w miarę zwolnienia się w/w etatów, powinni być do tych zadań służb mundurowych w pierwszej kolejności przydzielani.



Dodając punkt 8 daje się możliwość wyboru i nikt kto kiedykolwiek nawet przez jeden dzień wykonywał zadania nie pozostanie na lodzie. Ktoś mówił, że standardem w SC jest rozpoczęcie kariery od oddziału. Więc zdecydowana większość z nas łapie się pod te regulację o których pisał Prof. Chmaj. Może jedynie ludzie, którzy zaczynali od początku karierę od eksperta w jakimś super referacie/wydziale się nie załapią.
 
Ostatnia edycja:
Zakładam, że masz Bolo na myśli to, czy ktoś chce być mundurowy, czy cywilny ? Jeśli tak, to tutaj się zgodzę. Przy przyszłych rozmowach o finalnym kształcie ustawy powinniśmy wziąć pod uwagę, że nie każdy może chcieć być mundurowym ze wszystkimi ograniczeniami.
Dajmy ludziom wybór - praca od 7 do 15, ciepło , biurko i do 67 lat w spokoju, albo 15/25 lat być może również ciepło, biurko, ale z możliwością przeniesienia w każdej chwili na drugi koniec Polski.



to był cytat - z postów testa, o czym napisałem przed cytatem

ten cytat to NIE moje zdanie, chciałem przybliżyć i przypomnieć wypowiedź testa:


doraj nie jest celnikiem a poczytajcie też posty testa, np z 23/04/2009:

Na dobrą sprawę w projekcie ustawy są istotne trzy elementy.
1. Wykorzystanie szansy jaką daje rozpoczęta przez rząd dyskusja n/t reformy zaopatrzenia emerytalnego służb mundurowych. Wpisanie się w tą dyskusję i zaproponowanie rozsądnego kompromisu który posłużyłby jako wzorzec do pozostałych rozwiązań jest naszą szansą. Propozycje połączenia systemów emerytalnych oparta na ubezpieczeniu na zasadach ogólnych i dofinansowanie w jakimś stopniu z budżetu jest wyjątkowo dobrą propozycją wartą nagłośnienia i stanie się z outsidera liderem. To samo dotyczy 25 lat służby oraz 55lat jako możliwości przejścia na emeryturę . Dalej zaczynają się schody ponieważ mam wrażenie , że każdy szarpie w swoją stronę . Dzielenie funkcjonariuszy na granicznych i tych gorszych na mobilnych i pieszych, na zwalczających i niezwalczających młodych i starych świadczy o wrodzonej głupocie pseudo fachowców od cła.
2. Przepisy przejściowe powinny przewidywać conajmniej 2 letni okres na podjęcie decyzji co do rodzajów służby . Jedynie decyzja oparta na pełnych informacjach i po głebokim namyśle może być korzystna zarówno dla służby jak i funkcjonariusza
3.Zasady ucywilnienia nie mogą przebiegać po linii komórek organizacyjnych a raczej zadań w nich wykonywanych . Jaki jest problem w dopracowaniu tych rozwiązań i przygotowaniu optymalnego. Skoro można sobie wyobrazić w jednostce organizacyjnej komórki w różnych służbach to tym bardziej można w jednej komórce wyodrębnić zadania dyspozycyjne o znaczeniu podstawowym i wtórne o mniejszym znaczeniu.
Może nie jest jeszcze za późno nawet za cenę wystrzelenia z pistoletu pod nazwą " stracone pieniądze z uchwały modernizacyjnej " które to hasło tak naprawdę nic nie znaczy.
 
nie zajmujmy się na forum dywagacjami, spekulacjami - Panowie - proszę - posłuchajmy Siwego! Nie karmcie doraja i testa - wszystko już zostało w temacie w ponad 4 000 postów powiedziane, to odgrzewanie i ponowne sianie wątpliwości Nam nie służy - a komu?

ktoś w tym wątku napisał - każdy celnik (jak policjant, żołnierz i in) POWINIEN uzyskać emeryturę mundurową, mimo że nie każdy na nią zasługuje

lepiej bym tego nie streścił
 
Co wg. tego profesora należy zrobić np. z Panią Oficer, która całe życie spędziła w Ogólnym, albo w księgowości?
Pani Oficer o której mówisz nigdy nie nadzorowała funkcjonariuszy SC którzy wykonują te zadania służb mundurowych więc pod to co pisze Prof. Chmaj nie podlega. Wystarczy, że ta Pani chociaż jeden dzień wykonywała te czynności to może wybrać. Czy jeden dzień to dużo ? Nie odpowiadaj mi proszę na to pytanie bo ..................

A kwestia oficerów i wartościowania była w piśmie przez ZZ poruszana z nowym SSC
 
Ostatnia edycja:
Co zrobilibyście ze sługą, któremu w głowie tylko jedno - emerytura, a nie robota??????

Ja jako obywatel, nie chciałbym takiego sługi.

Jednym słowem - wstyd mi i przepraszam moich Rodaków. ;(

http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/new...werennosc-unijnych-granic-ma-strz,nId,1937846

"We wtorek Komisja Europejska przedstawi propozycję utworzenia Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej, która w sytuacji, gdyby jakiś kraj członkowski nie radził sobie z kontrolowaniem zewnętrznych granic UE, będzie mogła kontrolować je bez zgody takiego państwa - a nawet wbrew jego woli."
 
http://www.rmf24.pl/fakty/swiat/new...werennosc-unijnych-granic-ma-strz,nId,1937846

"We wtorek Komisja Europejska przedstawi propozycję utworzenia Europejskiej Straży Granicznej i Przybrzeżnej, która w sytuacji, gdyby jakiś kraj członkowski nie radził sobie z kontrolowaniem zewnętrznych granic UE, będzie mogła kontrolować je bez zgody takiego państwa - a nawet wbrew jego woli."

we wtorek Komisja przedstawi a we srode propozycja zostanie odrzucona. Jedyny efekt propozycji bedzie taki, ze przyblizy upadek Unii. Ze tez ci ludzie moga byc tak oderwani od rzeczywistosci. Toz to szok.
 
Back
Do góry