Emerytury !!!

Ej...gadacze!!! trzeba jedności i siły w tylko i tylko mocnym związku, który nas nie sprzedał i nie sprzeda - celników.pl
a nie gadu gadu


Celniku...już chyba masz jasność ....ZADEKLARUJ SIĘ !!!
 
aaa - ci którzy byli zatrudnieni w administracji celnej przed powołaniem SC w 1999 roku i zostali w 1999 funkami mają chyba sytuację jasną - ustawa z 1999:


Art. 94.
1. W wypadku, gdy przepisy prawa uzależniają stopień lub stanowisko służbowe,
a także prawo do świadczenia lub jego wymiar od okresu pełnienia służby,
pracownicy którzy stali się funkcjonariuszami celnymi zachowują ciągłość
służby, z zaliczeniem dotychczasowego okresu pracy.
2. Dotychczasowe okresy zatrudnienia w administracji celnej traktowane są jako
pełnienie służby w rozumieniu przepisów niniejszej ustawy.

3. Uprawnienia przewidziane niniejszą ustawą funkcjonariusze celni nabywają z
chwilą mianowania na stanowisko funkcjonariusza celnego w Służbie Celnej.

w tym brzmieniu mimo, że mianowanie nastąpiło w 1999, to po uzyskaniu 15 lat od mianowania, wcześniejsze lata zatrudnienia winno się traktować jak służbę

Bolo nie zgodzę się z tobą w tej kwestii. Uprawnienia emerytalne ( w tym staż ) są zawarte tylko i wyłącznie w ustawie z 1994 o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy. Nie mogą być wywodzone z ustawy o Służbie Celnej (art94), Ustawie o Policji, ustawie o SG itd. Jestem tego pewien.

Znów wypada się w pełni zgodzić z Kol. Zielonym.
Dlatego, próbując znaleźć wyjście, zaproponowałem w swoim wcześniejszym wpisie wariant "przemycający" ten bardzo dobry dla nas przepis wprost do ustawy o emeryturach mundur.
Pozdrawiam
 
Bolo nie zgodzę się z tobą w tej kwestii. Uprawnienia emerytalne ( w tym staż ) są zawarte tylko i wyłącznie w ustawie z 1994 o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy. Nie mogą być wywodzone z ustawy o Służbie Celnej (art94), Ustawie o Policji, ustawie o SG itd. Jestem tego pewien.

ależ wskazanie kolegi bola na art. 94 (2) jest świetnym ratio legis do projektu przygotowywanego przez Sławka!
będą mieli problem z odrzuceniem projektu przepisu zaliczającego pracę przed 1999 r. jako pełnienie służby.

chyba że cuda zaczną się dziać. jak w tym skeczu Monty Pythona:

[video=youtube;YC6chszcu2A]https://www.youtube.com/watch?v=YC6chszcu2A&feature=player_detailpage[/video]
 
Ostatnia edycja:
Witam Kol. Zielony 78 . Mam pytanie i proszę o odpowiedz : Celnik X ma 20 lat pracy w WZP i 7 lat poza SC. Po zawale jest na rencie i już nie pracuje w organach celnych. Wg ustawy musi pracować aby otrzymać emkę mundurową (hipotetycznie zostanie uchwalona ?).Czy funkcj. celni nie są poszkodowani przez przepisy ... bo wychodzi, że te lata przepadają i człowiek nie ma zasłużonej emerytury ?. Czy nie warto pomyśleć o takich byłych celnikach , którzy stracili zdrowie w cle np. w WZP.... i spróbować zmienić niekorzystne, niesprawiedliwe przepisy?.Pozdr.
Witam,.Wydaję mi się że gdyby ustawodawca (sejm) chciał to by mógł tak skonstruować przepisy dające emke temu celnikowi X. Ale raczej tego nie zrobią ( raczej na pewno ). Danie emki mundurowej fc to nie jest chwytliwy społecznie projekt jak np. szklanka mleka w szkołach. Jak pojawiły się informację na forach typu onet, tvn24, interia to bluzgi za bluzgami można było poczytać ( nie tylko o nas ale i o policjantach itd. - oczywiście w kwestii wcześniejszych emerytur ). Pozdrawiam
 
FUNKCJONARIUSZEM SŁUŻBY CELNEJ można było zostać najwcześniej od 15.09.1999 roku tj. w dniu wejścia ustawy o służbie celnej.
Do 14.09.1999 roku można traktować jako ,,okres zatrudnienia w administracji celnej''


Żaden funkcjonariusz służb mundurowych (również fc celny) ,,nie będący funkcjonariuszem pozostającym w służbie przed 02.01.1999'' nie może liczyć na uwzględnienie do stażu emki mundurowej ,, okresu zatrudnienia poza służbą : Policji, Służby Celnej, SG, ...."

Dlatego istotną kwestią jest dopisanie do: art. 15a do ustawy z 1994 o zaopatrzeniu emerytalnym ,,okres zatrudnienia w administracji celnej''

A tego nie ma w projekcie ustawy zgłoszonym przez posłów SLD (popierane przez federacje, zrzeszenia).

Nowy art. 15a po nowelizacji mógłby brzmieć : art..15a Emerytura dla funkcjonariusza, który został przyjęty do służby po raz pierwszy po dniu 1 stycznia 1999 r., wynosi 40% podstawy jej wymiaru za 15 lat służby i wzrasta na zasadach określonych w art. 15 ust. 1 pkt 1 i ust. 2–5 oraz 2,6% podstawy wymiaru – za każdy rok okresów składkowych poprzedzających służbę w okresie zatrudnienia w administracji celnej[/QUOTE]

Pogrubiony druk byłby dodany w nowelizacji. Wtedy mamy kanon 15 lat służby i dodatkowo doliczamy staż w administracji celnej.

Będę upierał się, że nie należy próbować dopisywać ,,okresy zatrudnienia w administracji celnej" do art. 13 !!!

Chciałbym przypomnieć, ze ustawa z 1994 o zaopatrzeniu emerytalnym, nie ustanowiła emerytur mundurowych. Wcześniej te kwestie były uregulowane w innych ustawach. Ustawa z 1994 musiała uwzględniać prawa nabyte - oczywiście emerytalne. Tak więc w drodze wyjątku dopisano do art. 13 strażaków jako jedynych nie funkcjonariuszy ( ich prawa zostały zapisane w ustawie z 1991r. o PSP). Od 21 lat nie dodano do art. 13 innego stażu pracowników cywilnych. Wydaje mi się, że nie ma szans aby teraz zrobiono wyjątek dla nas. W następnych latach tylko ograniczano zakres ,,dobrych regulacji'' funkcjonariuszy służb mundurowych. Od 1999 roku nawet jak się ma 15 lat służby to nie można dopisać stażu w cywilu. Od 2013 następne ograniczenie 25lat/55lat.

Dlatego dla mnie jest to nierealne. Nie straćmy tego stażu ,,zatrudnienie w administracji celnej'' próbując nie realnie dopisać ich do art.13 jako równoważne ze służba tylko dopiszmy do art.15a (gdzie kanon to 15 lat służby i dopiero wtedy zaliczamy staż w administracji celnej ( to też wyjątek ale jest szansa moim zdaniem na uwzględnienie). Tak naprawdę jeżeli chodzi o kasę to na to samo wyjdzie.
 
A jak rozumieć art 14

Art. 14.
1. Emerytowi uprawnionemu do emerytury obliczonej na podstawie art.15 dolicza
się na jego wniosek do wysługi emerytalnej, z zastrzeżeniem ust. 2, następujące
okresy przypadające po zwolnieniu ze służby:
1) zatrudnienia przed dniem 1 stycznia 1999 r. w wymiarze czasu pracy nie
niższym niż połowa pełnego wymiaru czasu pracy;
2) opłacania składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe po dniu 31 grudnia
1998 r. lub okres nieopłacania składek z powodu przekroczenia w trakcie
roku kalendarzowego kwoty rocznej podstawy wymiaru składek na te ubezpieczenia.
2. Okresy, o których mowa w ust. 1, dolicza się do wysługi emerytalnej, jeżeli:
1) emerytura wynosi mniej niż 75% podstawy jej wymiaru oraz
2) emeryt ukończył 55 lat życia – mężczyzna i 50 lat życia – kobieta albo stał
się inwalidą.
3. Okresy zatrudnienia, o których mowa w ust. 1 pkt 1, dolicza się do wysługi emerytalnej
po ich przeliczeniu na okres zatrudnienia w pełnym wymiarze czasu
pracy.
4. Za każdy rok okresów, o których mowa w ust. 1, doliczanych do wysługi emerytalnej
w myśl ust. 1–3 emeryturę obliczoną na podstawie art. 15 zwiększa się o
1,3% podstawy jej wymiaru.
 
FUNKCJONARIUSZEM SŁUŻBY CELNEJ można było zostać najwcześniej od 15.09.1999 roku tj. w dniu wejścia ustawy o służbie celnej.
Do 14.09.1999 roku można traktować jako ,,okres zatrudnienia w administracji celnej''


Żaden funkcjonariusz służb mundurowych (również fc celny) ,,nie będący funkcjonariuszem pozostającym w służbie przed 02.01.1999'' nie może liczyć na uwzględnienie do stażu emki mundurowej ,, okresu zatrudnienia poza służbą : Policji, Służby Celnej, SG, ...."

Dlatego istotną kwestią jest dopisanie do: art. 15a do ustawy z 1994 o zaopatrzeniu emerytalnym ,,okres zatrudnienia w administracji celnej''

A tego nie ma w projekcie ustawy zgłoszonym przez posłów SLD (popierane przez federacje, zrzeszenia).


Chciałbym przypomnieć, ze ustawa z 1994 o zaopatrzeniu emerytalnym, nie ustanowiła emerytur mundurowych. Wcześniej te kwestie były uregulowane w innych ustawach. Ustawa z 1994 musiała uwzględniać prawa nabyte - oczywiście emerytalne. Tak więc w drodze wyjątku dopisano do art. 13 strażaków jako jedynych nie funkcjonariuszy ( ich prawa zostały zapisane w ustawie z 1991r. o PSP). Od 21 lat nie dodano do art. 13 innego stażu pracowników cywilnych. Wydaje mi się, że nie ma szans aby teraz zrobiono wyjątek dla nas. W następnych latach tylko ograniczano zakres ,,dobrych regulacji'' funkcjonariuszy służb mundurowych. Od 1999 roku nawet jak się ma 15 lat służby to nie można dopisać stażu w cywilu. Od 2013 następne ograniczenie 25lat/55lat.

Dlatego dla mnie jest to nierealne. Nie straćmy tego stażu ,,zatrudnienie w administracji celnej'' próbując nie realnie dopisać ich do art.13 jako równoważne ze służba tylko dopiszmy do art.15a (gdzie kanon to 15 lat służby i dopiero wtedy zaliczamy staż w administracji celnej ( to też wyjątek ale jest szansa moim zdaniem na uwzględnienie). Tak naprawdę jeżeli chodzi o kasę to na to samo wyjdzie.


Wcześniej miałem inne zdanie, ale po przeczytaniu postów na forum z argumentacją, dyskusjami w gronie kolegów zgadzam się z tym co napisał Zielony 78.
Upieranie się przy zaliczaniu do służby uprawniającej do emki, okresu przed 1999 roku może tylko przedłużyć niepotrzebnie prace nad nowelizacją ustawy a i tak nie zostanie to uwzględnione (nie mówiąc o próbach dopisania do służby lat pracy w administracji publicznej czytaj UKS -to na pewno zaszkodzi)
 
Ostatnia edycja:
Znów wypada się w pełni zgodzić z Kol. Zielonym.
Dlatego, próbując znaleźć wyjście, zaproponowałem w swoim wcześniejszym wpisie wariant "przemycający" ten bardzo dobry dla nas przepis wprost do ustawy o emeryturach mundur.
Pozdrawiam


zielony dopisał potem:
Ps. Jeszcze raz przeczytałem twój wpis i muszę cię Bolo Przeprosić (dokładnie nie doczytałem twojego wpisu).
jeżeli mówisz ,,to po uzyskaniu 15 lat od mianowania, wcześniejsze lata zatrudnienia winno się traktować jako służbę" Ja bym zmienił tylko końcówkę twojego zdania ,, .......winno się traktować jako staż emerytalny zaliczany do emki'' Czyli to jest dopisanie stażu w administracji celnej do art. 15a.
 
tak czy siak jest dobre ratio legis.
jest czym orać. teraz tylko uzasadnienie tk.
mam nadzieję, że podźwigną presję i nie pozwolą na domknięcie systemu.
wpisując jakieś kuriozalne zawężenia wyroku w jego uzasadnieniu.
 
Uprzejmie informuję, że odebrałem wiadomość z Trybunału Konstytucyjnego, że uzasadnienie pisemne wyroku z dnia 3 marca 2015r. zostało wysłane do Uczestników postępowania.

A zatem niezwłocznie po jego otrzymaniu wyznaczymy termin spotkania, celem konsultacji naszego projektu i budowania frontu środowiska zawodowego, o którym pisaliśmy w odrębnym Zaproszeniu, tak aby ośrodki decyzyjne uznały naszą determinację i otrzymały rzetelną informację o naszej formacji, które załączam pod linkiem http://celnicy.pl/content.php/2386-ZAPROSZENIE-F-C-I-ORGANIZACJI-SPOŁECZNYCH

Z informacji płynących z MF i przekazywanych do Sejmu wynika, że chcą grac na zwłokę, stąd nasze działania są niezbędne
 
celnicy, czas nadszedł. także na pieśń polskich rycerzy. kto się sprzeciwi tej potędze:

[video=youtube;3P2Pr6kUxtA]https://www.youtube.com/watch?v=3P2Pr6kUxtA&feature=player_detailpage[/video]
 
Bolo nie zgodzę się z tobą w tej kwestii. Uprawnienia emerytalne ( w tym staż ) są zawarte tylko i wyłącznie w ustawie z 1994 o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy. Nie mogą być wywodzone z ustawy o Służbie Celnej (art94), Ustawie o Policji, ustawie o SG itd. Jestem tego pewien.

Ps. Jeszcze raz przeczytałem twój wpis i muszę cię Bolo Przeprosić (dokładnie nie doczytałem twojego wpisu).
jeżeli mówisz ,,to po uzyskaniu 15 lat od mianowania, wcześniejsze lata zatrudnienia winno się traktować jako służbę" Ja bym zmienił tylko końcówkę twojego zdania ,, .......winno się traktować jako staż emerytalny zaliczany do emki'' Czyli to jest dopisanie stażu w administracji celnej do art. 15a.

Znów wypada się w pełni zgodzić z Kol. Zielonym.
Dlatego, próbując znaleźć wyjście, zaproponowałem w swoim wcześniejszym wpisie wariant "przemycający" ten bardzo dobry dla nas przepis wprost do ustawy o emeryturach mundur.
Pozdrawiam

zielony dopisał potem:
Ps. Jeszcze raz przeczytałem twój wpis i muszę cię Bolo Przeprosić (dokładnie nie doczytałem twojego wpisu).
jeżeli mówisz ,,to po uzyskaniu 15 lat od mianowania, wcześniejsze lata zatrudnienia winno się traktować jako służbę" Ja bym zmienił tylko końcówkę twojego zdania ,, .......winno się traktować jako staż emerytalny zaliczany do emki'' Czyli to jest dopisanie stażu w administracji celnej do art. 15a.

Dobry wieczór.
Kol. bolo1999, przepraszam za nieprecyzyjny język, który mógł spowodować niezrozumienie.
Zgadzając się z kol. Zielonym78 miałem na myśli opinię, że uprawnienia emerytalne w systemie zaopatrzeniowym muszą wynikać z ustawy o tym właśnie systemie, a nie z regulacji w odrębnych ustawach (w tym przyp. z naszej ust. o SC z 1999 r.).
Chwilowym wyjątkiem w tym względzie była ustawa o PSP z 1991 r., ale później i tak włączono stosowne przepisy dot. strażaków do ustawy emeryt. dla służb mundur.
Wpis w brzmieniu skorygowanym przez kol. Zielonego jak najbardziej mi się merytorycznie podoba. Nie rozumiem jedynie niuansu związanego z koniecznością dopisywania naszego wcześniejszego stażu do uprawnień emeryt. do art. 15a.
Ale myślę, że jak solidniej poczytam ustawę o systemie zaopatrzen., to pogadamy.

Więcej o mojej propozycji wykorzystania przepisu art. 94 z naszej ustawy o SC z 1999 r. napisałem we wczorajszym obszernym wpisie.
Pozdrawiam
 
Uprzejmie informuję, że odebrałem wiadomość z Trybunału Konstytucyjnego, że uzasadnienie pisemne wyroku z dnia 3 marca 2015r. zostało wysłane do Uczestników postępowania.

A zatem niezwłocznie po jego otrzymaniu wyznaczymy termin spotkania, celem konsultacji naszego projektu i budowania frontu środowiska zawodowego, o którym pisaliśmy w odrębnym Zaproszeniu, tak aby ośrodki decyzyjne uznały naszą determinację i otrzymały rzetelną informację o naszej formacji, które załączam pod linkiem http://celnicy.pl/content.php/2386-ZAPROSZENIE-F-C-I-ORGANIZACJI-SPOŁECZNYCH

Z informacji płynących z MF i przekazywanych do Sejmu wynika, że chcą grac na zwłokę, stąd nasze działania są niezbędne

Skończy się więc nasza nerwówka. Myślę, że w przyszłym tyg. uzasadn. dotrze, ale wcześniej może zostanie także opublikowane na str. internet. TK.

Działania konsultacyjno-konstrukcyjne zainicjowane przez Sławka będą miały bardzo duże znaczenie.
Nie tylko ze względów merytor. - odpowiedniego zredagowania naszego projektu ustawy.
W co najmniej równym stopniu to spotkanie będzie istotne dla budowy naszej siły, świadomości i zdolności do skoordynowanego reagowania na różnego rodzaju "przedsięwzięcia" MF.
Wiadomo, że prace - bardziej lub mniej "eksponowane" do publicznej wiadomości (czyli de facto naszej - f.c.) - trwają.
Pakiet restrukturyzujący administrację podatkowo-skarbowo-celną z drobnym komponentem emerytalnym z dużą dozą prawdopodobieństwa jest szykowany i to pełną parą.
Przy - nie daj Boże - utrzymaniu obecnej ekipy władającej naszym Państwem po wyborach, należy spodziewać się moim zdaniem z ww. działaniami rządu.
Dlatego już teraz musimy być zjednoczeni i w gotowości na różne warianty rozwoju wydarzeń.
Pozdrawiam
 
Tak dla przypomnienia różnica moim zdaniem dopisania ,,okresu zatrudnienia w administracji celnej" do art.13ust1. oraz do art..15a
- okres zatrudnienia w administracji celnej, jeżeli po 1999 roku funkcjonariusz został powołany do Służby Celnej.
- okres zatrudnienia w administracji publicznej urzędników, którzy na mocy ustawy z dnia 27.06.2013 weszli w skład Służby Celnej jako pracownicy szczególnego nadzoru podatkowego

Dopisanie tych okresów zatrudnienia do art. 13 ust. 1:
- spowoduje traktowanie tych okresów ,,Jako równorzędne ze służbą w Policji, ABW, SG, Służby Celnej, .........." .Czyli do emki mundurowej wystarczy np. 25 lat zatrudnienia jako pracownik cywilny i jeden dzień jako funkcjonariusz SC.
Ps. będą się rechotali nasi posłowie !!!

Natomiast dopisanie tych okresów zatrudnienia do art. 15a :
- Wymóg pełnienia służby przez funkcjonariusza przez minimum 15 lat.
- Jeżeli jest 15 lat służby to wtedy na tych samych zasadach doliczamy ,,te okresy zatrudnienia" jako równorzędne ze służbą.
- w ustawie o zaopatrzeniu emerytalnym są takie przypadki zaliczenia do stażu emerytalnego okresu zatrudnienia w cywilu po 15 latach służby (nie będzie precedensu)
- nie będzie kompromitacji ( z przykładem 25 lat jako cywil i jeden dzień jako funkcjonariusz )
- realne do osiągnięcia.

Dopisanie do ustawy z 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy ..... do art. 13 ust. 1 punktu 5 oraz 6.

art. 13 ust 1 ,,Jako równorzędne ze służbą w Policji, ......... traktuje się :
5) okres zatrudnienia w administracji celnej, jeżeli po 1999 roku funkcjonariusz został powołany do Służby Celnej.
6) okres zatrudnienia w administracji publicznej urzędników, którzy na mocy ustawy z dnia 27.06.2013 weszli w skład Służby Celnej jako pracownicy szczególnego nadzoru podatkowego.

Zgodnie z przyjętym punktem 5 i 6 :
- przechodzić może na emke mundurową np. osoba mająca staż w służbie cywilnej 27 lat a jako funkcjonariusz 1 rok służby. Dostanie wtedy jako, że ma zaliczone 28 lat maksymalną emke 75%.
-pracownik administracji celnej np. po 10 latach pracy w administracji celnej został przyjęty do Policji to mu się te 10 lat nie zaliczy, natomiast jeżeli zostanie funkcjonariuszem SC to mu się zaliczy
-urzędnik z UKS który przepracował w UKS 10 lat i został funkcjonariuszem Policji nie będzie miał zaliczone tych 10 lat a jak przejdzie jako nadal pracownik cywilny do szczególnego nadzoru podatkowego w ramach SC to te 10 lat będzie miał zaliczone.


Centrale związkowe (federacja, zrzeszenie, i szczególnego nadzoru ) muszą mieć na uwadze, że zgłaszając/pisząc projekt którego ideą jest uchylenie nierówności, będzie stworzenie nowej nierówności. Prawicy parlamentarni wychwycą to i zmiażdżą !!!

Moim zdaniem wystąpienie z założeniem, że można otrzymać emke nie pełniąc SŁUŻBY co najmniej 15 lat jest błędne i obróci się to przeciwko nam wszystkim. Można np. dopisać do art. 15a ,,ustawy z 1994 o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy .... '' ( art.15a mówi, że emerytura dla funkcjonariuszy, którzy pełnili służbę przez 15 lat wynosi 40% i może wzrosnąć: ..........) ,że emka podwyższ się o 2,6 podstawy wymiaru za każdy rok składkowy poprzedzający służbę o :
- okres zatrudnienia w administracji celnej, jeżeli po 1999 roku funkcjonariusz został powołany do Służby Celnej lub został funkcjonariuszem Policji, ....... itd
- okres zatrudnienia w administracji publicznej urzędników, którzy na mocy ustawy z dnia 27.06.2013 weszli w skład Służby Celnej jako pracownicy szczególnego nadzoru podatkowego lub został funkcjonariuszem Policji, ......... idt

Moim zdaniem to i tak jest dużo a jest zgodne z konstytucją !!!

Jeszcze jedna uwaga ,, co do równości wobec prawa " w propozycji nowelizacji ustawy emerytalnej ( federacji, zrzeszenia, szczególnego nadzoru ).

Pracownik (administracji skarbowej) Urzędu Skarbowego przechodząc do SC i zostając funkcjonariuszem nabywa prawa do stopnia służbowego dodatku stażowego z zaliczeniem stażu pracy w US. W identyczny sposób zalicza się staż jak pracownikowi (administracji skarbowej) UKS - szczególny nadzór.
Według propozycji emerytalnych ,,trzech związków" funkcjonariuszowi, który pracował w US nie należy się prawo do zaliczenia do emerytury pracy w administracji skarbowej natomiast praca w szczególnym nadzorze w administracji skarbowej już tak.

Skąd takie rozróżnienie ???
Wnioskodawcy będą musieli na to pytanie odpowiedzieć w czasie prac w komisji sejmowej !!!
 
Może ja się mylę ale wg mnie właśnie art. 14 normuje sytuację funkcjonariuszy przyjętych do służby po 01.01.1999r. a przed 01.01.2013r. Dla mnie wynika z tego, że przyjęci do służby w tych latach otrzymają 1,3% za każdy przepracowany pełny rok w cywilu przed przyjęciem do służby, pod warunkiem ukończenia 55 lat mężczyzna i 50 lat kobieta. Czyli nie jest to tak, że emeryturę z zus wypracowaną do tej pory dostaną tylko ci co dożyją do 67 roku życia. Może ja to źle rozumie, jeśli tak jest to niech mnie ktoś naprostuje.
 
Może ja się mylę ale wg mnie właśnie art. 14 normuje sytuację funkcjonariuszy przyjętych do służby po 01.01.1999r. a przed 01.01.2013r. Dla mnie wynika z tego, że przyjęci do służby w tych latach otrzymają 1,3% za każdy przepracowany pełny rok w cywilu przed przyjęciem do służby, pod warunkiem ukończenia 55 lat mężczyzna i 50 lat kobieta. Czyli nie jest to tak, że emeryturę z zus wypracowaną do tej pory dostaną tylko ci co dożyją do 67 roku życia. Może ja to źle rozumie, jeśli tak jest to niech mnie ktoś naprostuje.
Witam, nie jestem pewien ale wydaje mi się, ze art. 14 odnosi się do funkcjonariuszy służb mundurowych podlegający zapisom art.15 (czyli będący w służbie przed 01.01.1999r.)
 
Może ja się mylę ale wg mnie właśnie art. 14 normuje sytuację funkcjonariuszy przyjętych do służby po 01.01.1999r. a przed 01.01.2013r. Dla mnie wynika z tego, że przyjęci do służby w tych latach otrzymają 1,3% za każdy przepracowany pełny rok w cywilu przed przyjęciem do służby, pod warunkiem ukończenia 55 lat mężczyzna i 50 lat kobieta. Czyli nie jest to tak, że emeryturę z zus wypracowaną do tej pory dostaną tylko ci co dożyją do 67 roku życia. Może ja to źle rozumie, jeśli tak jest to niech mnie ktoś naprostuje.

Od wyroku TK powinieneś ( jeżeli zostaniesz zaliczony do grupy mundurowej) otrzymywać wyższe wynagrodzenie, bo nie powinni im/nam pobierać ZUS-u. Ale jeżeli odniesiemy to do wyroku to od momentu gdy nam się należała mundurówka te opłaty do ZUS są pobierane z naruszeniem prawa!
 
Uprzejmie informuję, że odebrałem wiadomość z Trybunału Konstytucyjnego, że uzasadnienie pisemne wyroku z dnia 3 marca 2015r. zostało wysłane do Uczestników postępowania.

Jeżeli dziś wysłali to może w piątek dojdzie do uczestników postępowania ( czyli również ZZ celnicy.pl ). Może będziemy mieli możliwość już w piątek zapoznać się treścią pisemnego uzasadnienia ???
 
Ostatnia edycja:
Back
Do góry