Emerytury !!!

BEZPOŚREDNIO .....
tzn., ze np. DIC i NUC i ich zastępcy nie będą mogli być ujęci jako podmioty które są przełożonymi itd.

Więc będzie duże parcie naszych najwyższych przełożonych o uwzględnienie wszystkich fc. Tutaj widzę pozytyw !!!
 
Mam nadzieję Zielony78, że nie próbujesz sugerować, że w sumie to Nikt nie naraża się, aż tak bardzo, żeby zasługiwać na szybszą emkę, no może poza gensekiem i świtą;).

Dziwne sformułowanie TK. Taki dyżurny na komendzie nie za bardzo naraża życie i zdrowie. Tak można dalej np. technik kryminalistyczny itd.

,,stopień narażenia życia i zdrowia,, czy stopień/porównanie taki jak ma średnia wszystkich ponad 100 tys. Policjantów ze wskazaną przez TK grupą funkcjonariuszy celnych.
 
Ostatnia edycja:
Myślałem, że TK w swoim wyroku odpowie na bardziej szczegółowe pytania, które wynikają z wyroku.

Zaskoczyło mnie dlaczego tak dużo treści poświęcał na uzasadnienie; dlaczego TK nie uwzględnił fc z tego tylko powodu ze są służbą mundurową.

Czy to chęć TK przy okazji naszego wyroku zasygnalizowanie ustawodawcy, ze w innych służbach można też tak podzielić funkcjonariuszy ze względu na wykonywane zadania ???
 
Ostatnia edycja:
TK ( pisemne uzasadnienie wyroku) kładzie nacisk na " rekompensatę" za ograniczenia w naszych prawach podmiotowych i na tej podstawie wywodzi między innymi nasze uprawnienie do emek mundurowych. Ale podaje też i inne argumenty za emkami mundurowymi..
 
Ja obawiałem się, jeszcze jednego, że TK wprost wypowie się, że liczyć będzie się od 2009 roku. TK tego nie uczynił, tak więc można przyjąć, ze liczyć się będzie od 1999 roku !!!
 
NP. Informatycy w Policji mają emkę mundurową, mimo że nie chodzą po straganach na kontrolę i nie narażają swego życia ... ( o ile dobrze pamiętam to stwierdzenie padło w trakcie rozprawy w TK) :confused:
 
są jeszcze sędziowie w warszawie

Ja obawiałem się, jeszcze jednego, że TK wprost wypowie się, że liczyć będzie się od 2009 roku. TK tego nie uczynił, tak więc można przyjąć, ze liczyć się będzie od 1999 roku !!!

moim skromnym zdaniem tk wydał salomonowy wyrok.
oczywiście na miarę obecnych realiów politycznych.
wrota powrotu do normalności szeroko otwarte.
wszytko teraz w naszych deklaracjach i działaniach.

jest dobrze. dziękujemy, panie i panowie sędziowie z tk.
 
wszyscy lubimy słowa, teraz czas na czyny.
nasza przyszłość zależy od naszych postaw.

CELNIKU ZADEKLARUJ SIĘ !
 
''Odnosząc się do zarzutów niezgodności z Konstytucją ustawy o Służbie Celnej sformułowanych we wnioskach ogólnokrajowych organów Zrzeszenia Związków Zawodowych Służby Celnej Rzeczypospolitej Polskiej oraz Federacji Związków Zawodowych Służby Celnej, Trybunał stwierdza, że nie mogą one być rozpatrzone merytorycznie.
Wnioskodawcy nie uzasadnili na czym ma polegać niekonstytucyjność poszczególnych przepisów ustawy o Służbie Celnej. (...)
Wynikający z art. 32 ust. 1 pkt 4 ustawy o TK obowiązek właściwego uzasadnienia przez wnioskodawcę zarzutu niekonstytucyjności kwestionowanych przepisów wyznacza zatem rozkład ciężaru dowodu w procedurze kontroli norm przed Trybunałem. Dopóki podmiot inicjujący kontrolę konstytucyjności nie powoła konkretnych i przekonujących argumentów prawnych na rzecz swojej tezy, dopóty Trybunał uznawać będzie kontrolowane przepisy za konstytucyjne. Jednocześnie brak uzasadnienia postawionego zarzutu stanowi uchybienie warunkom formalnym wniosku i skutkuje umorzeniem postępowania.''
 
Nie pamiętam w tej chwili kto je wypowiedział, ale o ile sobie przypominam ( muszę zobaczyć rozprawę jeszcze raz :confused:) to chodziło o to, ze każda służba ma swoje określone zadania ( o różnym charakterze - nie zawsze ludzie je wykonujący stykają się bezpośrednio z niebezpieczenstwem a mimo to, mają przyznane uprawnienia emerytalne sł. mundurowych) Więc myślę , że argumentując za emkami dla wszystkich fc warto brać pod uwagę nie tylko uzasadnienia ukierunkowane na wykonywanie czynności kontrolnych ( bardzo istotny argument za emkami), ale również należy rozejrzeć sie za dodatkowymi uzasadnieniami naszych emerytur - czyli za argumentami które tez mówią o ograniczeniach konstytucyjnych praw podmiotowych funkcjonariuszy wynikających ze stosunku służbowego Służby Celnej ( tak jak jest to w przypadku innych służb .. np." W szczególności mimo wielu cech wspólnych Służby Celnej oraz Straży Granicznej, takich jak pełna dyspozycyjność i podległość służbowa, możliwość przeniesienia na inne stanowisko służbowe, wykonywanie zadań w nielimitowanym czasie pracy i trudnych warunkach, a niekiedy nawet praca na takich samych warunkach i równych zasadach, funkcjonariusze Służby Celnej mają węższe uprawnienia emerytalne niż funkcjonariusze Straży Granicznej. " - cytat z uzasadnienia). Te ograniczenia naszych praw są jednym z istotnych uzasadnien za emkami mundurowymi,a nie tylko rodzaj zadan jakie wykonujemy i warto by poszukać jeszcze dodatkowych argumentów w naszej sprawie. :confused:
 
Właśnie, tak właśnie te związki reprezentowały celników !!! tzn. nieudolnie i dlatego były tolerowane w SC, może wreszcie członkowie takich związków przejrzą na oczy i pukną się w czoło, że jeszcze są ich członkami!!! Napisał to tak dobitnie TK !

CELNIKU!
ZADEKLARUJ SIĘ
 
Witam kol. Pandzior8
Ja zaprzeczam, że jestem niezadowolony. W żaden sposób nie chciałem takiego wrażenia sprawić. A jeżeli sprawiłem to z góry przepraszam.

Ja z rozmysłem ,,okres zatrudnienia w administracji celnej" umiejscowiłem w ,, wymiarze emerytury " a nie w kategorii ,, nabycia praw emerytalnych". Art. 15a oraz art. 15 ( odnoszą się do wymiaru emki, okresów składkowych zus). Bardziej art. 15 ale w związku z powyższym nie tworzy precedensu.

dopisanie tej kwestii do art. 13 ust 1 będzie rodziła pytania. Wszyscy funkcjonariusze służb mundurowych muszą być mianowani do służby. Dlatego nie za bardzo wydaje mi się, że dla nas zrobią wyjątek ,,umowy o prace''.

A umowa o prace w komendzie powiatowej Policji itd

Wyjątek marginalny obecnie ( ilu strażaków jest jeszcze w służbie którzy mają staż jako pracownicy cywilni przed 1991 ??? ) Przypominam, że to co zrobiono ze strażakami to było 24 lata temu. to była całkowicie inna sytuacja.

Konstrukcja legislacyjna ustawy z 1994 zaopatrzeniowej... odnosiła się tylko i wyłącznie do funkcjonariuszy służb mundurowych. Ustawa ta musiał uwzględnić nabyte prawa emerytalne ( strażaków ), które dała im ustawa z 1991 o PSP. U nas takiej sytuacji nie ma. Dlatego jakiekolwiek zrównanie służby mundurowej z praca cywila uważam za niemożliwą ( z prawem do nabycia emerytury).

Pozdrawiam, mogę się mylić ale takie jest moje zdanie.

Kol. Zielony78.
Absolutnie nie twierdziłem, że jest jest kol. niezadowolony, lecz NIEZAWODNY, a to czyni wielką różnicę!
Co do naszej dyskusji nt. konstrukcji/redakcji poszczególnych przepisów nowelizujących ustawę o emeryturach mundurowych, to przy okazji i chwili czasu zachęcam kol. do przeczytania tamtego mojego wpisu uważnie do końca.
Pokrótce powiem także, iż absolutnie nie chciałbym walczyć o znalezienie na siłę sposobu na obdarowanie cywili możliwością zaliczania im całego poprzedniego stażu do stażu emerytalnego dla służb mundurowych.
I to tyle w tym temacie, bo dzisiaj zdarzyło się coś na tyle ważnego (uzasadnienie pisemne wyroku TK), że reszta kwestii musi zejść na dalszy plan.
Pozdrawiam Szanownego Kolegę.
 
Emerytury

Nie wiem, czy tylko ja odniosłem takie wrażenie, ale chyba uzasadnienie pisemne kompletnie niczego nie zmieniło i nikogo chyba też nie wyeliminowało wprost. Jedynie WZP mogą oficjalnie świętować. Mam wrażenie że doprecyzowano bardzo niewiele.
 
Czy ten temat nie został stworzony do pisania konkretnych rzeczy? a nie pierdół co kto by zrobił i jak kto ma zrobić żeby "MI" było dobrze? chyba ze się mylę i to właśnie ten temat... jeżeli nie to może załóżcie sobie nowy i sami konstytucje zmięcie:)
 
"W drugim wypadku ustawodawca może – co do zasady – ograniczyć lub w skrajnym przypadku konieczności gospodarczej znieść uprawnienia wykraczające poza konstytucyjną istotę prawa do zabezpieczenia społecznego." cyt. z wyroku - zastanawia mnie, jaka skrajna zapaść finansów publicznych nastąpi, jeśli emki dostaną wszyscy - według ogólnych zasad;).
 
Back
Do góry