Emerytury !!!

Tak na szybko przeczytałem projekt złożony przez posłów SLD i jedna rzecz mi się rzuciła w oczy (tak jak mogła by się rzucić SPECJALIŚCIE:D).

Dopisanie do ustawy z 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy ..... do art. 13 ust. 1 punktu 5 oraz 6.

art. 13 ust 1 ,,Jako równorzędne ze służbą w Policji, ......... traktuje się :
5) okres zatrudnienia w administracji celnej, jeżeli po 1999 roku funkcjonariusz został powołany do Służby Celnej.
6) okres zatrudnienia w administracji publicznej urzędników, którzy na mocy ustawy z dnia 27.06.2013 weszli w skład Służby Celnej jako pracownicy szczególnego nadzoru podatkowego.

Te dopisane ,,punkty tj 5,6'' do art. 13 powodują, ze skutki finansowe dla Państwa w związku z zmianą ustawy podwyższą się co najmniej dwukrotnie. Jeżeli tak będzie to w rezultacie nie dziwmy się, że mega ograniczą liczbę uprawnionych funkcjonariuszy do emek !!!

Zgodnie z przyjętym punktem 5 i 6 :
- przechodzić może na emke mundurową np. osoba mająca staż w służbie cywilnej 27 lat a jako funkcjonariusz 1 rok służby. Dostanie wtedy jako, że ma zaliczone 28 lat maksymalną emke 75%.
-pracownik administracji celnej np. po 10 latach pracy w administracji celnej został przyjęty do Policji to mu się te 10 lat nie zaliczy, natomiast jeżeli zostanie funkcjonariuszem SC to mu się zaliczy
-urzędnik z UKS który przepracował w UKS 10 lat i został funkcjonariuszem Policji nie będzie miał zaliczone tych 10 lat a jak przejdzie jako nadal pracownik cywilny do szczególnego nadzoru podatkowego w ramach SC to te 10 lat będzie miał zaliczone.

Pracownicy pracujący w innych Służbach nie mogą liczyć na fakt zaliczenia im tych lat jako równorzędne ze służbą.

Centrale związkowe (federacja, zrzeszenie, i szczególnego nadzoru ) muszą mieć na uwadze, że zgłaszając/pisząc projekt którego ideą jest uchylenie nierówności, będzie stworzenie nowej nierówności. Prawicy parlamentarni wychwycą to i zmiażdżą !!!

Moim zdaniem wystąpienie z założeniem, że można otrzymać emke nie pełniąc SŁUŻBY co najmniej 15 lat jest błędne i obróci się to przeciwko nam wszystkim. Można np. dopisać do art. 15a ,,ustawy z 1994 o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy .... '' ( art.15a mówi, że emerytura dla funkcjonariuszy, którzy pełnili służbę przez 15 lat wynosi 40% i może wzrosnąć: ..........) ,że emka podwyższ się o 2,6 podstawy wymiaru za każdy rok składkowy poprzedzający służbę o :
- okres zatrudnienia w administracji celnej, jeżeli po 1999 roku funkcjonariusz został powołany do Służby Celnej lub został funkcjonariuszem Policji, ....... itd
- okres zatrudnienia w administracji publicznej urzędników, którzy na mocy ustawy z dnia 27.06.2013 weszli w skład Służby Celnej jako pracownicy szczególnego nadzoru podatkowego lub został funkcjonariuszem Policji, ......... idt

Moim zdaniem to i tak jest dużo a jest zgodne z konstytucją !!!
 
Ostatnia edycja:
Oczywiście chciałem napisać, ze do emki mundurowej należy co najmniej pełnić służbę jako funkcjonariusz przez minimum 15 lat.
Sorry za nieścisłość w poprzednim wpisie.
,, 15 lat jako cywil i jeden dzień jako funkcjonariusz i emka się należy " ???
 
Moim zdaniem jest to skrajna nieodpowiedzialność zaliczać prace w cywilnych firmach do służby, to trzeba nie mieć pojęcia. Dobrze piszesz Zielony, nie może być emka liczona od czasu nawiązania umowy o prace w SC tylko od czasu rozpoczęcia służby w SC. To chyba jest proste i logiczne. Jak oni z takim czymś wyskoczą to będzie salwa śmiechu. K...a ludzie pomyślcie zanim coś zrobicie, bo skończy sie tym, że nam wszystkim zaszkodzicie.
 
Jeszcze jedna uwaga ,, co do równości wobec prawa " w propozycji nowelizacji ustawy emerytalnej ( federacji, zrzeszenia, szczególnego nadzoru ).

Pracownik (administracji skarbowej) Urzędu Skarbowego przechodząc do SC i zostając funkcjonariuszem nabywa prawa do stopnia służbowego dodatku stażowego z zaliczeniem stażu pracy w US. W identyczny sposób zalicza się staż jak pracownikowi (administracji skarbowej) UKS - szczególny nadzór.
Według propozycji emerytalnych ,,trzech związków" funkcjonariuszowi, który pracował w US nie należy się prawo do zaliczenia do emerytury pracy w administracji skarbowej natomiast praca w szczególnym nadzorze w administracji skarbowej już tak.

Skąd takie rozróżnienie ???
Wnioskodawcy będą musieli na to pytanie odpowiedzieć w czasie prac w komisji sejmowej !!!

Czy odpowiedzą prawdę, że propozycja taka jest z uwagi na fakt, że trzy wspomniane związki lubią występować razem. A nie uwzględnienie pracowników szczególnego nadzoru spowoduje wysadzenie ze stanowiska prezesa ZZSNPiA (trzeciego bratniego związku). Mam wątpliwości czy taka odpowiedz rozwieje wątpliwości konstytucyjne proponowanej ustawy.

Tak nieudolnie (która to z kolei) postawiona sprawa przez te trzy związki, doprowadzi do nieuwzględnienia tego ,,stażu ze szczególnego nadzoru - punkt 6''. Mogę się o to założyć !

Dopisanie ,, punkt 6 tj. staż ze szczególnego nadzoru'' do art. 15a może dawać nadzieje, że realnie przejdzie.
A to co proponują,, trzy bratnie związki'' jest według mnie propagandowa paplaniną !!!

,,CO NAGLE TO PO DJABLE''
 
Celnicy! To jest mega skandal i wymaga reakcji całego środowiska zawodowego.
W czasie gdy ważą się losy naszej zawodowej i indywidualnej przyszłości - koteria przegranych działaczy po raz kolejny postawiła się ponad całym środowiskiem ! Oczywiście po pozorem naszego wspólnego dobra. Niestety w przeszłości doświadczyliśmy już niejednokrotnie efektów tego "profesjonalnego związkowania" i wiemy czym kończyło się to dla większości funkcjonariuszy celnych.
Czas postawić pytanie o mandat tego środowiska do dalszego reprezentowania naszych spraw i poznać z nazwiska działaczy oraz członków lokalnych związków, którzy tę działalność firmują i umożliwiają.
Dobry czas na remanent w Służbie Celnej.

CELNIKU ZADEKLARUJ SIĘ !
 
- okres zatrudnienia w administracji celnej, jeżeli po 1999 roku funkcjonariusz został powołany do Służby Celnej.
- okres zatrudnienia w administracji publicznej urzędników, którzy na mocy ustawy z dnia 27.06.2013 weszli w skład Służby Celnej jako pracownicy szczególnego nadzoru podatkowego

Dopisanie tych okresów zatrudnienia do art. 13 ust. 1:
- spowoduje traktowanie tych okresów ,,Jako równorzędne ze służbą w Policji, ABW, SG, Służby Celnej, .........." .Czyli do emki mundurowej wystarczy np. 25 lat zatrudnienia jako pracownik cywilny i jeden dzień jako funkcjonariusz SC.
Ps. będą się rechotali nasi posłowie !!!

Natomiast dopisanie tych okresów zatrudnienia do art. 15a :
- Wymóg pełnienia służby przez funkcjonariusza przez minimum 15 lat.
- Jeżeli jest 15 lat służby to wtedy na tych samych zasadach doliczamy ,,te okresy zatrudnienia" jako równorzędne ze służbą.
- w ustawie o zaopatrzeniu emerytalnym są takie przypadki zaliczenia do stażu emerytalnego okresu zatrudnienia w cywilu po 15 latach służby (nie będzie precedensu)
- nie będzie kompromitacji ( z przykładem 25 lat jako cywil i jeden dzień jako funkcjonariusz )
- realne do osiągnięcia.

Mam nadzieje, że ZZ Celnicy PL przedstawią lepszy projekt nowelizacji ustawy o uwzględnieniu funkcjonariuszy SC do zaopatrzeniowego systemu emerytalnego. Jestem tego pewien mając na względzie dotychczasowe doświadczenie z naszymi celniczymi związkami.
 
"1.Pracownicy pracujący w innych Służbach nie mogą liczyć na fakt zaliczenia im tych lat jako równorzędne ze służbą.

2.Centrale związkowe (federacja, zrzeszenie, i szczególnego nadzoru ) muszą mieć na uwadze, że zgłaszając/pisząc projekt którego ideą jest uchylenie nierówności, będzie stworzenie nowej nierówności. Prawicy parlamentarni wychwycą to i zmiażdżą !!!"

co do pkt to zgadzam się - wyrywają się i chcą pokazać jacy to oni są troskliwi - mam nadzieję że tym razem wynika to wyłącznie z głupoty i naiwności bo nie chciałbym sądzić, że znowu chcą ułatwić ssc zejście w ślepą uliczkę i podkładkę że coś się robi

co do pkt1 -patrz art.15 ust 1 pkt 2- 4

co do twojego oburzenia zielony co do wliczania innych okresów - spokojnie, to nie jest takie proste

teoretycznie w 2000 roku do służby przyjęto 3 ludzi:
- 25latka z ulicy
- 40latkaz ulicy z 20 letnim stażem poza administracją skarbową i celną
- 40 latka z uks z 20 letnim stażem w uksie

proste dopisanie sc powoduje, że wszyscy nabywają prawo do 40% emki w 2015, z tym że pierwszy ma 40 lat, a dwaj pozostali 55 lat, i brak art 15 ust 1 pkt 2-4 w ich przypadku (art.15a) powoduje, że te ich wcześniejsze 20 lat i potrącone składki psu na budę, dostaną tyle samo co ten pierwszy - sprawiedliwe że nie obejmuje ich art. 15 ust. 1 pkt 2-4?

na pełną 75% emkę wszyscy pójdą w 2029 - pierwszy w wieku 54 lat,dwaj następni w wieku 69 lat - super nie?

gwoli ścisłości - też jestem specjalistą i nie byłem w uksie

trzeba pomyśleć nad odpowiednim zastosowaniem art 15, 15a lub ew dopisaniem czegoś - ale jestem spokojny - Sławek z pewnością rozważy różne opcje - a federacje i zrzeszenia powinny Jego wspierać a nie oczekiwać, że On i My będziemy wspierać ich
 
Celnicy! To jest mega skandal i wymaga reakcji całego środowiska zawodowego.
W czasie gdy ważą się losy naszej zawodowej i indywidualnej przyszłości - koteria przegranych działaczy po raz kolejny postawiła się ponad całym środowiskiem ! Oczywiście po pozorem naszego wspólnego dobra. Niestety w przeszłości doświadczyliśmy już niejednokrotnie efektów tego "profesjonalnego związkowania" i wiemy czym kończyło się to dla większości funkcjonariuszy celnych.
Czas postawić pytanie o mandat tego środowiska do dalszego reprezentowania naszych spraw i poznać z nazwiska działaczy oraz członków lokalnych związków, którzy tę działalność firmują i umożliwiają.
Dobry czas na remanent w Służbie Celnej.

CELNIKU ZADEKLARUJ SIĘ !

zaparzaństwo zwyczajne. pod tym linkiem więcej równie interesujących definicji http://synonim.net/synonim/zaprzaństwo
 
W ten sposób sposób perspektywa włączenia celników do zaopatrzeniowego systemu emerytalnego niestety oddala się. praca w UKS prze włączeniem SNP do SC nie można porównać do pracy w administracji celnej / Służbie Celnej. Taka jest prawda i nic tego nie zmieni. jeżeli dalej bedzie forsowany ten projekt to okażę się że przed włączeniem SC do "emek" jej znaczna część zostanie ucywilniona - w mundurach zostanie granica, WZP, może dozór ( ale nie wiadomo) i może dochodzeniowo - śledczy. Reszta pod kapelusz . tak sie skończy najstrowanie przy "emkach" naszych "kochanych" związkowców z zrzeszenia i federacji.
 
"1.Pracownicy pracujący w innych Służbach nie mogą liczyć na fakt zaliczenia im tych lat jako równorzędne ze służbą.

2.Centrale związkowe (federacja, zrzeszenie, i szczególnego nadzoru ) muszą mieć na uwadze, że zgłaszając/pisząc projekt którego ideą jest uchylenie nierówności, będzie stworzenie nowej nierówności. Prawicy parlamentarni wychwycą to i zmiażdżą !!!"

co do pkt to zgadzam się - wyrywają się i chcą pokazać jacy to oni są troskliwi - mam nadzieję że tym razem wynika to wyłącznie z głupoty i naiwności bo nie chciałbym sądzić, że znowu chcą ułatwić ssc zejście w ślepą uliczkę i podkładkę że coś się robi

co do pkt1 -patrz art.15 ust 1 pkt 2- 4

co do twojego oburzenia zielony co do wliczania innych okresów - spokojnie, to nie jest takie proste

teoretycznie w 2000 roku do służby przyjęto 3 ludzi:
- 25latka z ulicy
- 40latkaz ulicy z 20 letnim stażem poza administracją skarbową i celną
- 40 latka z uks z 20 letnim stażem w uksie

proste dopisanie sc powoduje, że wszyscy nabywają prawo do 40% emki w 2015, z tym że pierwszy ma 40 lat, a dwaj pozostali 55 lat, i brak art 15 ust 1 pkt 2-4 w ich przypadku (art.15a) powoduje, że te ich wcześniejsze 20 lat i potrącone składki psu na budę, dostaną tyle samo co ten pierwszy - sprawiedliwe że nie obejmuje ich art. 15 ust. 1 pkt 2-4?

na pełną 75% emkę wszyscy pójdą w 2029 - pierwszy w wieku 54 lat,dwaj następni w wieku 69 lat - super nie?

gwoli ścisłości - też jestem specjalistą i nie byłem w uksie

trzeba pomyśleć nad odpowiednim zastosowaniem art 15, 15a lub ew dopisaniem czegoś - ale jestem spokojny - Sławek z pewnością rozważy różne opcje - a federacje i zrzeszenia powinny Jego wspierać a nie oczekiwać, że On i My będziemy wspierać ich

Zobacz bolo 1999 :
Art. 15. 1 pkt.2-4 dotyczy funkcjonariuszy pozostający w służbie przed 2 stycznia 1999 roku. Wydaje mi się, że te regulację nie będą dotyczyły niestety żadnego z funkcjonariuszy SC.
Funkcjonariusz SC jest formalnie ,,funkcjonariuszem pozostający w służbie " dopiero po wejściu ustawy o SC z 1999 roku.
A dopisanie do art.13ust1 stażu równorzędnego w administracji celnej do służby jak funkcjonariusz SC nie będzie oznaczać, że zatrudnieni w administracji celnej przed 02.01.1999 będą według tej ustawy traktowani będą jako ,,funkcjonariusze pozostający w służbie".
Ale według tych regulacji (art.15.1) można dopisać praktycznie do stażu jedynie trzy lata pracy w cywilu.

Wydaje mi się, że do funkcjonariuszy SC będą się odnosić regulację z art.15a. (czyli funkcjonariusze pozostający w służbie po 02.01.1999). A w tym przypadku nie ma już zaliczenia do emki stażu w cywilu dla nikogo (policjanta itd.). Dlatego dopisując do art.15a ,,okres zatrudnienia w administracji celnej" można to na nasza korzyść rozstrzygnąć.

A co do obaw o nasze bratnie związki, to ja też mam takie wrażenie jak ty. Pozdrawiam
 
W ten sposób sposób perspektywa włączenia celników do zaopatrzeniowego systemu emerytalnego niestety oddala się. praca w UKS prze włączeniem SNP do SC nie można porównać do pracy w administracji celnej / Służbie Celnej. Taka jest prawda i nic tego nie zmieni. jeżeli dalej bedzie forsowany ten projekt to okażę się że przed włączeniem SC do "emek" jej znaczna część zostanie ucywilniona - w mundurach zostanie granica, WZP, może dozór ( ale nie wiadomo) i może dochodzeniowo - śledczy. Reszta pod kapelusz . tak sie skończy najstrowanie przy "emkach" naszych "kochanych" związkowców z zrzeszenia i federacji.

nie chodzi o skracanie 15 lat albo o wliczanie do nich wszystkiego - chodzi o wliczanie innych okresów dla tych, co mają 15 lat służby - ustawa o zaopatrz em takie rozwiązania zna - liczenie patrz art 15 ust 1 pkt 2-4, trudno przecieżuznać, że 20 lat pracy poza 15 latami służby nie ma znaczenia, i emki powinny być w obu przypadkach 40%
 
Ciekaw jestem czy te trzy związki tj. federacja, zrzeszenie, związek SNP wezmą odpowiedzialność za konsekwencje swojego projektu, tworzonego byle szybko, byle przed projektem ZZ Celnicy PL. Projekt tych związków np. pozwala do nabycia emki mundurowej po ,,25 latach w cywilu i 1 dniu służby jako funkcjonariusz". Jak będą przedstawiane kwestię finansowe - ile to będzie kosztowało budżet państwa ? Jeżeli ( a na pewno ) okaże się, że ogromnie dużo i w konsekwencji posłowie okroją liczbę funkcjonariuszy, którym należą się emki mundurowe. Czy działacze tych związków spojrzą w oczy funkcjonariuszom np. oddziałów wewnętrznych, przeznaczeń celnych, czy referatów dozoru, że w konsekwencji ich nie przemyślanych działań mogą zapomnieć o włączeniu ich do systemu emerytur mundurowych ??? NIE WARTO BYŁO POCZEKAĆ I DZIAŁAĆ RAZEM ZE SŁAWKIEM DLA WSPÓLNEJ SPRAWY ???
 
chociażby z ostrożności procesowej, rzeczony projekt co najmniej należało poddać pod publiczną dyskusję. zwłaszcza przed wydaniem przez TK pisemnego uzasadnienia wydanego wyroku. który w zasadzie nakreśli ramy emerytur mundurowych dla formacji.

goście nie mają legitymacji do wypowiadania się w imieniu całego środowiska. zatem, oprócz rażących błędów merytorycznych projektu ustawy, również proceduralna wadliwość przedłożonych zmian w prawie.

jakby na zamówienie do uwalenia.

dupa blada po prostu.
 
Ostatnia edycja:
Powtarzam
Celnicy! To jest mega skandal i wymaga reakcji całego środowiska zawodowego.
W czasie gdy ważą się losy naszej zawodowej i indywidualnej przyszłości - koteria przegranych działaczy po raz kolejny postawiła się ponad całym środowiskiem ! Oczywiście po pozorem naszego wspólnego dobra. Niestety w przeszłości doświadczyliśmy już niejednokrotnie efektów tego "profesjonalnego związkowania" i wiemy czym kończyło się to dla większości funkcjonariuszy celnych.
Czas postawić pytanie o mandat tego środowiska do dalszego reprezentowania naszych spraw i poznać z nazwiska działaczy oraz członków lokalnych związków, którzy tę działalność firmują i umożliwiają.
Dobry czas na remanent w Służbie Celnej.

CELNIKU ZADEKLARUJ SIĘ !
 
Art. 15. 1. Emerytura dla funkcjonariusza, który pozostawał w służbie przed dniem 2 stycznia 1999 r., wynosi 40% podstawy jej wymiaru za 15 lat służby i wzrasta o:
1) 2,6% podstawy wymiaru – za każdy dalszy rok tej służby;
2) 2,6% podstawy wymiaru – za każdy rok okresów składkowych poprzedzających służbę, nie więcej jednak niż za trzy lata tych okresów;
3) 1,3% podstawy wymiaru – za każdy rok okresów składkowych ponad trzyletni okres składkowy, o którym mowa w pkt 2;
4) 0,7% podstawy wymiaru – za każdy rok okresów nieskładkowych poprzedzających służbę.

Art. 15a. Emerytura dla funkcjonariusza, który został przyjęty do służby po raz pierwszy po dniu 1 stycznia 1999 r., wynosi 40% podstawy jej wymiaru za 15 lat służby i wzrasta na zasadach określonych w art. 15 ust. 1 pkt 1 i ust. 2–5.


chociażby z ostrożności procesowej, rzeczony projekt co najmniej należało poddać pod publiczną dyskusję. zwłaszcza przed wydaniem przez TK pisemnego uzasadnienia wydanego wyroku. który w zasadzie nakreśli ramy emerytur mundurowych dla formacji.

goście nie mają legitymacji do wypowiadania się w imieniu całego środowiska. zatem, oprócz rażących błędów merytorycznych projektu ustawy, również proceduralna wadliwość przedłożonych zmian w prawie.

jakby na zamówienie do uwalenia.

dupa blada po prostu.

Napisałem coś na ten temat w innym wątku...

W mojej jednostce organizacyjnej dużo ludzi przejrzało wreszcie na oczy, wypisują się z Federacji i zapisują do ZZ Celnicy PL :D

Ja osobiście się obawiam, że Federacja i Zrzeszenie znowu wezmą jakichś dziwnych prawników (nawiązuję tutaj do umorzeniu postępowania przez TK w kwestii emerytur pomostowych), którzy zaproponują rozwiązania raczej sprzeczne z naszymi oczekiwaniami. Federacja i Zrzeszenie będą w porządku bo działali w sprawie, a że najprawdopodobniej w wyniku tych działań wszystko pójdzie po woli MF to już nie ich wina będzie.

Wilk syty i owca cała. A naiwni będą dalej tkwić w tych związkach i będą sobie dawali kity wciskać.

 
Może czas na akcję informacyjną? Nie wszyscy FC czytają to forum. Znam nawet takich, którzy owszem w ZZ są, ale nie wiedzą nawet w jakich. Nie mają świadomości co się dzieje. Może powinni się dowiedzieć co wyprawiają zrzeszenia i federacje. Złożenie projektu, byle szybciej, bez jakiejkolwiek legitymacji społecznej i przygotowania to skandal, który zasługuje na napiętnowanie. Informacja o tym fakcie powinna zawisnąć w każdej komórce organizacyjnej SC. Ich działania od dawna szkodzą naszym interesom, ale część FC twierdzi "o co chodzi przecież jestem w ZZ"? Może czas ich uświadomić?
 
bądź precyzyjny dziubdziuś i nie pomijaj istoty

Art. 15. 1. Emerytura dla funkcjonariusza, który pozostawał w służbie
przed dniem 2 stycznia 1999 r., wynosi 40%
podstawy
jej wymiaru za 15 lat służby i wzrasta o:
1) 2,6% podstawy wymiaru – za każdy dalszy rok tej służby;
2) 2,6% podstawy wymiaru – za każdy rok okresów składkowych poprzedzających służbę, nie więcej jednak niż za trzy
lata tych okresów;
3) 1,3% podstawy wymiaru – za każdy rok okresów składkowych ponad trzyletni okres składkowy, o którym mowa
w pkt 2;
4) 0,7% podstawy wymiaru – za każdy rok okresów nieskładkowych poprzedzających służbę.

2. Emeryturę podwyższa się o:
1) 2% podstawy wymiaru za każdy rok służby pełnionej bezpośrednio w charakterze nurków i płetwonurków oraz w zwalczaniu
fizycznym terroryzmu;
2) 1% podstawy wymiaru za każdy rok służby pełnionej bezpośrednio:
a) w składzie personelu latającego na samolotach i śmigłowcach,
b) w składzie załóg nawodnych jednostek pływających,
c) w charakterze skoczków spadochronowych i saperów,
d) w służbie wywiadowczej za granicą;
3) 0,5% podstawy za każdy rok służby pełnionej w warunkach szczególnie zagrażających życiu i zdrowiu.
3. Emeryturę podwyższa się o 0,5% podstawy wymiaru za każdy rozpoczęty miesiąc pełnienia służby na froncie w czasie
wojny oraz w strefie działań wojennych.
3a. Jeżeli w wysłudze emerytalnej są uwzględniane okresy służby wojskowej, o których mowa w art. 13 ust. 1 pkt 2,
emeryturę podwyższa się na zasadach przewidzianych w przepisach o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych.
4. Emeryturę podwyższa się o 15% podstawy wymiaru emerytowi, którego inwalidztwo pozostaje w związku ze służbą.
5. Przy ustalaniu prawa do emerytury i obliczaniu jej wysokości okresy, o których mowa w ust. 1 i 2, ustala się
z uwzględnieniem pełnych miesięcy.
5a. Przepisy art. 14 ust. 6 i 7 stosuje się odpowiednio.
6. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki podwyższania emerytury, o których mowa
w ust. 2 i 3, uwzględniając dla poszczególnych grup normy roczne: przebywania pod wodą i w podwyższonym ciśnieniu dla
nurków i płetwonurków, wykonywania lotu w składzie personelu latającego na samolotach tłokowych i śmigłowcach, wykonania
skoków spadochronowych, okres pełnienia służby na jednostkach pływających; liczbę dni w roku:
1) w rozminowaniu i oczyszczaniu terenu z przedmiotów wybuchowych, w służbie wywiadowczej za granicą z wykonywaniem
czynności operacyjno-rozponawczych lub kierowaniem takimi czynnościami, działaniach ratowniczych,
w fizycznej ochronie osób i mienia w warunkach zagrożenia,
2) bezpośredniej ochrony i opieki nad osadzonymi w oddziałach dla nosicieli wirusa HIV, dla osadzonych wymagających
stosowania szczególnych środków leczniczo-wychowawczych i osadzonych szczególnie niebezpiecznych w okresie do
dnia 31 sierpnia 1998 r. oraz w oddziałach dla osadzonych niebezpiecznych i w oddziałach terapeutycznych dla skazanych
z zaburzeniami psychicznymi lub upośledzonych umysłowo po dniu 1 września 1998 r.,
oraz okresy pełnienia służby na froncie w czasie wojny i w strefie działań wojennych.
Dziennik Ustaw – 11 – Poz. 667

Art. 15a. Emerytura dla funkcjonariusza, który został przyjęty do służby po raz pierwszy po dniu 1 stycznia 1999 r.,
wynosi 40% podstawy jej wymiaru za 15 lat służby i wzrasta na zasadach określonych w art. 15 ust. 1 pkt 1 i ust. 2–5.

teoretycznie w 2000 roku do służby przyjęto 3 ludzi:
- 25latka z ulicy
- 40latkaz ulicy z 20 letnim stażem poza administracją skarbową i celną
- 40 latka z uks z 20 letnim stażem w uksie

proste dopisanie sc powoduje, że wszyscy nabywają prawo do 40% emki w 2015, z tym że pierwszy ma 40 lat, a dwaj pozostali 55 lat, i brak art 15 ust 1 pkt 2-4 w ich przypadku (art.15a) powoduje, że te ich wcześniejsze 20 lat i potrącone składki psu na budę, dostaną tyle samo co ten pierwszy - sprawiedliwe że nie obejmuje ich art. 15 ust. 1 pkt 2-4?

na pełną 75% emkę wszyscy pójdą w 2029 - pierwszy w wieku 54 lat,dwaj następni w wieku 69 lat - super nie?

gwoli ścisłości - też jestem specjalistą i nie byłem w uksie

trzeba pomyśleć nad odpowiednim zastosowaniem art 15, 15a lub ew dopisaniem czegoś - ale jestem spokojny - Sławek z pewnością rozważy różne opcje - a federacje i zrzeszenia powinny Jego wspierać a nie oczekiwać, że On i My będziemy wspierać ich
 
Ostatnia edycja:
Kanonem emerytur w służbach jest 15 lat w służbie bite.Cywilni pracownicy Straży Granicznej przeniesieni na stanowisko mundurowe muszą odsłużyć 15 lat i znam osobiście takich ludzi.
 
Ostatnia edycja:
Kanonem emerytur w służbach jest 15 lat w służbie bite.Cywilni pracownicy Straży Granicznej przeniesieni na stanowisko mundurowe muszą odsłużyć 15 lat i znam osobiście takich ludzi.

Gdyby w 1999r. dotrzymano obietnic włączenia nas do zaopatrzeniowego systemu emerytalnego teraz nie byłoby z tym żadnego problemu, a obecnie ustawodawca ma wielką kluchę do przełknięcia.
 
Ostatnia edycja:
Back
Do góry