Delegacje

  • Thread starter Thread starter propan
  • Rozpoczęty Rozpoczęty
Tak patrząc po wpisach BJ widzę że ZZ wogóle nic ale to nic nie zrobiły w sprawie.Inkasują po 7 zyla co miesiąc od każdego i nic zupełnie nic nie robią.
Chciałem się spytać innych ze stałych nadzorów czy do tej pory mieli czas dojazdu do pracy wliczany do godzin pracy.
 
Chyba czy na pewno. Bo ja jestem pewien że na 6 nadzorach tak nie było.
Z prostych wyliczeń co na nie których nadzorach to jak by policzył to na przełomie 5 ostatnich lat uzbierało by się dla każdego pracownika około 650 godzin nadliczbowych.
 
Mam pytanie do BJ.
Czy wiadomo w jaki sposób będą rozliczane koszty dojazdów na stałe nadzory?
Tylko proszę o konkrety a nie owijanie w bawełnę. Bo widzę że dla BJ temat tak ważny dla sporej grupy osób jest przestał chyba istnieć. A koniec miesiąca zbliża się dużymi krokami a ludzie nie wiedzą na czym stoją albo leżą.
Bo to co proponuje szanowna Pani Dyrektor to jakieś dyrdymały nie trzymające się kupy.
 
Związek Zawodowy Sieradz, dnia 20 lutego 2009r.
Służby Celnej w Łodzi

Związek Zawodowy Szczególnego
Nadzoru Podatkowego i Akcyzy
Oddział w Sieradzu
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim


Nasz znak: ZZ S.N.P.i A-UC I-2/2009


Pani
Dorota Kędzierska
Dyrektor Izby Celnej
w Łodzi



W nawiązaniu do spotkania w dniu 20.01.2009r., późniejszych rozmów telefonicznych, pisma 3620000RPA-ZZSC-01/09 z dnia 30.01.2009r., odpowiedzi na pismo z dnia 30.01.2009r. oraz obecnych rozwiązań dotyczących wykonywania zadań z zakresu szczególnego nadzoru podatkowego w formie kontroli stałych (stałe nadzory podatkowe), Związki Zawodowe działające w Izbie Celnej w Łodzi stoją na stanowisku:
1)Szef Służby Celnej pismem z dnia 27.10.2008r. znak SC/KS/0681/478/1/UOC/08/16522SC kierowanym do dyrektorów Izb Celnych, wyraził stanowisko że płacenie kosztów dojazdów wg dotychczasowych zasad jest działaniem nieuprawnionym i niezasadnym, zalecając świadomie rozwiązania pozbawiające tę grupę zawodową świadczeń związanych z wykonywaniem pracy. Jednakże nie uchylił polecenia Szefa Służby Celnej z dnia 09.05.2005r. znak OC-KS-118-302/05/3229 nakazującego Dyrektorom Izb Celnych stosowanie do rozliczania kosztów ponoszonych przez pracowników szczególnego nadzoru podatkowego Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz.U.Nr 236, poz.1990)
2)Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej jako akt prawny, najwyższej rangi w naszym państwie w art.7 mówi: Organy władzy publicznej działają na podstawie i w granicach prawa. Natomiast w art.32 ust.1 : Wszyscy są wobec prawa równi. Wszyscy maja prawo do równego traktowania przez władze publiczne.
3)Kodeks Pracy w art. 183c nakazuje pracodawcom równe traktowanie pracowników w zakresie wynagrodzeń i innych świadczeń związanych z wykonywaniem pracy:
§ 1. Pracownicy mają prawo do jednakowego wynagrodzenia za jednakową prace lub za prace o jednakowej wartości.
§ 2. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1, obejmuje wszystkie składniki wynagrodzenia, bez względu na ich nazwę i charakter, a także inne świadczenia związane z pracą, przyznawane pracownikom w formie pieniężnej lub w innej formie niż pieniężna.
§ 3. Pracami o jednakowej wartości są prace, których wykonywanie wymaga od pracowników porównywalnych kwalifikacji zawodowych, potwierdzonych dokumentami przewidzianymi w odrębnych przepisach lub praktyką i doświadczeniem zawodowym,a także porównywalnej odpowiedzialności i wysiłku.
4)Wykonywanie szczególnego nadzoru podatkowego oparte jest na przepisach prawa w których Minister Finansów w drodze rozporządzenia nakłada obowiązek wykonywania szczególnego nadzoru podatkowego w formie kontroli stałych na Naczelników Urzędów Celnych. Skoro obowiązek wykonywania kontroli wynika z przepisów prawa to dlaczego koszty wykonywania tych czynności kontrolnych obciążają pracowników, którzy działają z upoważnienia Naczelników Urzędów Celnych ?
5)Rozwiązania obecnie realizowane przez Izbę Celną w Łodzi, którą Pani Dyrektor kieruje, w ocenie związków zawodowych pomijają zasady praworządności i równego traktowania pracowników, ponieważ dotyczą wyłącznie wąskiej grupy zawodowej. Pracodawca powinien wypracować takie zasady, które w żaden sposób nie będą różnicować pracowników ze względu na świadczenia związane z wykonywaniem pracy, bez względu na komórkę organizacyjną w której są zatrudnieni. Zauważamy że pracownicy dotknięci nowymi rozwiązaniami mogą czuć się dyskryminowani płacowo. Osoby wykonujące te same czynności podczas zastępstwa pracownika z którym podpisano porozumienie, korzystać będą z przepisów o podróżach służbowych co w naszej ocenie staje się kuriozalnym rozwiązaniem. Jednocześnie prosimy o określenie, w jakim celu wprowadzono porozumienia zawierane z pracownikami/funkcjonariuszami, co miały uregulować?. Czy kwestie finansowe, administracyjne, osobowe ?

Prosimy o zajęcie stanowiska w przedmiotowej sprawie.

Na oryginale podpisy:
/-Jacek Kraj - Przewodniczący ZZSC w Łodzi-/
/-Paweł Ślęzak - Przewodniczący ZZSNPiA w Sieradzu-/
/-Bartłomiej Miszczyk - Przewodniczący ZZSNPiA
[FONT=&quot] w Piotrkowie Trybunalskim-/[/FONT]
 
zawstydzony musi być Kraków

a w Krakowie ZZ ugodziły się z dyrekcją i mają święty spokój !
A my dymamy za swoją kasę.

na nic konstytucja , na nic kodeks pracy, na nic przepisy o kosztach podróżach służbowych. Nikt się na nic powoływał ! Związkowcy przecież nie jeżdżą na stałe nadzory.
Związki podpisały prawnego padalca !

Zobaczymy co będzie w sprawie wartościowania naszych stanowisk pracy.
Czarno to widzę przy tak aktywnych związkach zaw. ! Jak wieści niosą - lepiej zwartościowane być może zostaną sekretarki, w końcu więcej fachowości wymagają ich stanowiska.
 
czytałeś kolego wypowiedzi koleżanki Mrugały? Tam płacą dodatek jeżeli jeździsz powyżej 30km. Jeszcze jedno, aby wprowadzić pewne rozwiązania to KTOŚ musi chcieć.
 
tak czytałem , ale są takie nadzory ,, leśne ,, że niczym nie dojedziesz -chociaż jest niewiele ponad 10 km od siedziby urzędu.
A ponadto , w przypadku podrózy autobusem - to kupuję dwa bilety ?- jeden do 30 km ?, - a drugi na ten odcinek powyżej 30 km?- do refundacji.
Po prostu super regulacja prawna !
Zostalismy wydymani w pełnym aplauzie za cichym przyzwoleniem ZZ !

Zasada jest bardzo prosta - walczy się tak naprawdę tylko o włASNE INTERESY - reszta to mistyfikacja !
 
śledzę temat od początku,

i wyznaję prostą zasadę - jeżeli się z czymś nie zgadzam-to nie podpisuję żadnego porozumienia, albopodisuję w wersji korzystnej dla siebie.

Czy rekompensata odcinka ponad 30km to jest sukces ZZ ? napewno nie jest to sukces pracodawcy bo ileż nadzorów znajduję w odległości większej niż 30km ?

ktoś tu bredzi albo nie zna prostych zasad matematyki !
 
rozumiem kolego, że nie podpisałeś przedstawionego przez pracodawcę porozumienia.

no tak, mógł nie podpisać zwłaszcza że związki podpisały...:rolleyes: to by chyba musiał mieć pod sufitem poluzowane, albo robotę inna nagraną:mad: przestań BJ takich wypowiedzi udzileać, bo jak czytam je, to odnoszę wrażenie, że Ty kolego robisz tu za pacyfikatora... sorry tak to wygląda :cool: zmiast pomóc merytorycznie to próbujesz udowodnić ponad wszelką wątpliwość że rozmówca to cham i ćwok a co najmniej tchórz
 
nic nie udowadniam. Po pierwsze związki nie podpisały ŻADNEGO porozumienia z pracodawcą w tej materii. Po drugie jeżeli ktoś mówi A, to niech i powie B (skoro "kłapie dziobem" to niech powie czy tak sam zrobił?). Po trzecie czy w/w był w PIP z tym tematem?
 
BlackJack jest po prostu przewodniczącym Związku, który reprezentuje pracodawcę. Dajcie mu wreszcie spokój, przecież to taki dobry człowiek (wejdzie w d. . . szefowi i szarego pracownika op. . .). Gdzie takiego drugiego znajdziemy?
 
chyba się nie rozumiemy kolego-ZZ MUSZĄ działać na podstawie obowiązującego prawa, a nie jakiegoś widzimisię. Pewne czynności cywilno-prawne dotyczą tylko i wyłącznie stosunków pracodawca-pracownik i ZZ mogą wtedy służyć opinią. A jak wiesz opinia nie jest aktem normatywnym. ZZ wyraziły dezaprobatę dla poczynań pracodawcy (w tej kwestii 2 zamieszczone pisma). Czekamy teraz na odpowiedź Pani Dyrektor. Nie jesteśmy władni "kazać" pracownikom podpisywać lub nie podpisywać czegokolwiek.
 
Back
Do góry