• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Wzory odwołania i wezwania od złożonej propozycji - art.222 ust.3 ustawy o SC

I OSK 2689/12 gwoździem do trumny?

Propozycja nie podlega wprawdzie odrębnemu zaskarżeniu, jednakże może podlegać kontroli przy zaskarżeniu decyzji w przedmiocie zwolnienia ze służby czy ustalenia nowych warunków służby - tak wskazał Naczelny Sąd Administracyjny w uzasadnieniach postanowień I OSK 1360/11, I OSK 1361/11, I OSK 1490/11, I OSK 1491/11, I OSK 1635/11, I OSK 1716/11 i I OSK 1825/11, I OSK 1881/11.

Wreszcie tytułowe rozstrzygnięcie, które podtrzymuje już ugruntowaną linię orzeczniczą, jednocześnie wprost nakazując takie stosowanie obowiązującego prawa.

Dalej będziecie udawać, że jesteście fajni?
 
chcę postawić tezę, że cało to wartościowanie, niezależnie od ww. orzeczeń nsa, to o przysłowiowy kant tyłka potłuc - jeśli istnieje na poziomie sowy możliwość manipulacji czasochłonnościami i liczbą etatów w obsadzie komórki, to w zasadzie dowolnie można kreować stanowiska i uposażenie, niezależnie od ustawowych kryteriów ?

czy o kryteriach doboru na stanowiska nie powinna rozstrzygać wyłącznie ustawa, czy nie jest deliktem konstytucyjnym nadanie w tej sprawie jakichkolwiek uprawnień ministrowi, nie mówiąc o szefie tej całej zabawy ?
 
wczoraj dzwoniłem do MF pod nr tel. 022/6943656 do Pani (nie dosłyszałem nazwiska), która zajmuje się wartościowaniem i opisem stan. w SC i usłyszałem tam w odpowiedzi na moje pytanie co dalej z wartościowaniem stanowisk, ze na pewno zostaje tylko, że zmianie ulegają zasady opisu i wartościowania. Nic więcej nie chciała powiedzieć? Może ktoś z was wie coś więcej o co chodzi?
 
Wg MF nic się nie zmienia, ale jesteśmy coraz bliżej tego, że DIC wydadzą każdemu Funkcjonariuszowi decyzję, od której będzie można się odwołać i następnie skierować sprawę do Sądu.
Jak wiadomo w wielu przypadkach nadawano stanowiska wbrew przesłankom wynikającym z prawa i uważam, że skutecznie będzie można zakwestionować przed Sądem stanowisko nadane przez DIC.
To jedyna droga prawna, którą mam nadzieję już niebawem otworzy przed wszystkimi Funkcjonariuszami determinacja ZZ Celnicy PL.

Ps. Czy jednak podołamy jako środowisko? Czy jednak mimo wszystko Funkcjonariusze zachowają się racjonalnie, aczkolwiek zgubnie?

Jak myślę o tej sprawie przypomina mi się kazanie Skargi, w którym porównuje Rzeczpospolitą do tonącego okrętu.
Okrętem w naszym przypadku jest Służba Celna, a Funkcjonariusze tak jak w tym kazaniu zachowują się niby racjonalnie, bo każdy pilnuje swego skrawka. To jest właśnie zachowanie racjonalne - każdy dba o swoje, nie chce się narażać, pilnuje tego czego się dorobił, wystarczy mu to, nie chce się wychylać, po co ryzykować i wspierać Związek, po co?
Niestety jest to jednocześnie zachowanie zgubne. Słynny kaznodzieja słusznie prawił bowiem, że jak każdy na tonącym okręcie będzie pilnował swojego pakunku, to statek pójdzie na dno i wszyscy zginą razem z tym swoim tobołkiem, którego pilnują.

KOCHANI!

TYLKO PORZUCENIE POSTAWY EGOISTYCZNEJ I WSPÓLNE DZIAŁANIE NA OKRĘCIE, DAJĄ NAM NADZIEJĘ NA RATUNEK.

WSZYSCY WIEMY, ŻE WARTOŚCIOWANIE JEST ZŁE I PRZYNOSI WIĘCEJ SZKÓD SŁUŻBIE CELNEJ NIŻ POŻYTKU.

DZIAŁAJMY WSPÓLNIE, PÓKI JESZCZE JEST CZAS, W PRZECIWNYM RAZIE - ZGINIEMY WSZYSCY!!!

CELNIKU ZDEKLARUJ SIĘ!!!
 
Koń jest taki, jaki jest :)

Chyba przesadziłeś z tym porównaniem do Herkulesa .... choć trzeba przyznać, że w kupie siła. Poza tym, bez wątpienia wartościowanie i obecne stanowiska, to oczywisty humbug. Zarówno w sferze materialnej, jak i proceduralnej. Ze skutkami wyłącznie niekorzystnymi. Dla każdego bez wyjątku. W każdej perspektywie.

e003c08aea0e2bbc93bbf4b942d5e6bb,13,0.jpg
 
Ostatnia edycja:
Gdzie tu widzisz przesadę ???
Toż "ci, tam" czują się jak półbogowie !!!

Osobiście wolę rodzimą wersję: "I Herkules dupa, kiedy ludzi kupa".
 
I OSK 2689/12 dla półbogów

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Pocztarek po rozpoznaniu w dniu 22 listopada 2012 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Z. R. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 lipca 2012 r. sygn. akt II SAB/Wa 121/12 o odrzuceniu skargi Z.R. na bezczynność Dyrektora Izby Celnej w Warszawie w sprawie wydania decyzji dotyczącej zmiany aktu mianowania postanawia:

uchylić zaskarżone postanowienie i przekazać sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie

Naczelny Sąd Administracyjny zważył, co następuje:

Skarga kasacyjna zawiera usprawiedliwione podstawy i zasługuje na uwzględnienie.

Na wstępie zaznaczyć należy, że skarga na bezczynność organu administracji jest jedną z form kontroli działalności administracji publicznej sprawowanej przez sądy administracyjne określoną w art. 3 § 2 pkt 8 P.p.s.a. Przepis ten dopuszcza skargę na bezczynność organu administracji w przypadkach, gdy organ administracji pozostaje w zwłoce z załatwieniem sprawy w przypadkach określonych w art. 3 § 2 pkt 1-4a. Stosownie zaś do art. 3 § 2 pkt 1-4a P.p.s.a. w ramach sprawowanej kontroli działalności administracji publicznej sąd administracyjny orzeka w sprawach skarg na:

1) decyzje administracyjne;

2) postanowienia wydane w postępowaniu administracyjnym, na które służy zażalenie albo kończące postępowanie, a także na postanowienia rozstrzygające sprawę co do istoty;

3) postanowienia wydane w postępowaniu egzekucyjnym i zabezpieczającym, na które służy zażalenie;

4) inne niż określone w pkt 1-3 akty lub czynności z zakresu administracji publicznej dotyczące uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa;

4a) pisemne interpretacje przepisów prawa podatkowego wydawane w indywidualnych sprawach.

Oznacza to, że skarga na bezczynność może dotyczyć sprawy, w której organ zobligowany jest wydać decyzję administracyjną, postanowienie w postępowaniu administracyjnym, na które służy zażalenie, albo kończące postępowanie, a także rozstrzygające sprawę co do istoty, postanowienie wydane w postępowaniu egzekucyjnym i zabezpieczającym, na które służy zażalenie, albo też zobowiązany jest podjąć czynność z zakresu administracji publicznej dotyczącą uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa, bądź dokonać pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego wydawanych w indywidualnych sprawach.

W doktrynie prawa administracyjnego i orzecznictwie Naczelnego Sądu Administracyjnego wielokrotnie prezentowano stanowisko, zgodnie z którym o tym czy dany akt administracyjny jest decyzją przesądza nie jego nazwa lecz charakter sprawy oraz treść przepisu na mocy którego został podjęty. Zwraca się również uwagę na to, że przepisy prawa materialnego przewidują decyzyjną formę załatwiania danej sprawy nie tylko w sposób bezpośredni, ale także przez wyrażoną w formie czasownikowej kompetencję organu do rozstrzygania sprawy /np. zezwala, przydziela, stwierdza/. Za decyzję uznaje się jednostronne rozstrzygnięcie organu administracyjnego o wiążących konsekwencjach obowiązującej normy prawa administracyjnego dla indywidualnie określonego podmiotu i konkretnej sprawy, podejmowane w sferze stosunków zewnętrznych, poza systemem organów państwowych i podległych im jednostek, np. uchwała składu siedmiu sędziów NSA z dnia 12 października 1998 r., OPS 6/98 /ONSA 1999 Nr 1 poz. 3/ oraz wyrok NSA z dnia 15 października 1987 r., SA/Wr 730/87 /ONSA 1988 Nr 1 poz. 18/. Podnosi się ponadto, że w przypadku gdy uprawnienia strony nie powstają bezpośrednio z mocy prawa, lecz w wyniku konkretyzacji normy prawnej, organ administracyjny - o ile nie jest przewidziana inna forma jego działania - obowiązany jest dokonać tej konkretyzacji w drodze decyzji administracyjnej /wyrok NSA z dnia 31 sierpnia 1984 r., SA/Wr 430/84 - OSPiKA 1986 z. 9-10 poz. 176/. Z uwagi na zawartą w art. 104 Kpa zasadę załatwiania indywidualnych spraw administracyjnych przez wydanie decyzji, wyłączenie decyzyjnej formy załatwienia takich spraw musi być przy tym wyraźne. Nie można go domniemywać /wyrok NSA z dnia 25 stycznia 1998 r., II SA 1329/97/.

W uzasadnieniu uchwały składu 7 sędziów Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 29 marca 2006r. II GPS 1/06 wyrażony został pogląd, w myśl którego w przypadku gdy ustawodawca w żaden sposób nie określa sposobu rozstrzygnięcia sprawy należy w każdym przypadku indywidualnie badać, czy w sprawie mamy do czynienia z aktem władczym uprawnionego podmiotu i czy akt ten zmierza do władczego ukształtowania praw i obowiązków jego adresata.

W rozpoznawanej sprawie skarżący kasacyjnie domagał się wydania przez organ decyzji administracyjnej dotyczącej zmiany aktu mianowania w zakresie stanowiska służbowego, uposażenia oraz miejsca pełnienia służby, w następstwie przyjęcia przez Z.R. pisemnej propozycji wydawanej na podstawie art. 222 ust. 3 ustawy o Służbie Celnej.

Zgodnie z art. 222 ust. 3 ustawy w terminie do dnia 31 grudnia 2010 r. kierownik urzędu przedstawia funkcjonariuszom celnym, o których mowa w ust. 1, pisemną propozycję określającą, zgodnie z przepisami rozdziału 8 i 10 ustawy, miejsce pełnienia służby, stanowisko i uposażenie. Funkcjonariusz celny, któremu przedstawiono propozycję przewidzianą w ust. 3, składa -w terminie 7 dni od dnia otrzymania propozycji- oświadczenie o przyjęciu albo o odmowie jej przyjęcia. Niezłożenie oświadczenia w tym terminie jest równoznaczne z odmową przyjęcia tej propozycji (ust. 5 art. 222 ustawy).

Stosownie do art. 222 ust. 6 ustawy w przypadku odmowy przyjęcia propozycji, o której mowa w ust. 3, funkcjonariusza celnego zwalnia się ze służby. W myśl art. 188 ust. 2 ustawy od takiego rozstrzygnięcia celnik może, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, złożyć odwołanie do Szefa Służby Celnej. Do postępowań w tych sprawach stosuje się przepisy kodeksu postępowania administracyjnego (ust.5), a od decyzji wydanej w postępowaniu z wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy lub wydanej w wyniku odwołania przysługuje prawo do wniesienia skargi do sądu administracyjnego (ust. 6).

Naczelny Sąd Administracyjny rozpoznający niniejszą sprawę podziela stanowisko wyrażone m. in. w postanowieniu NSA z dnia 13 października 2011 r., sygn. akt I OSK 1881/11, w którym Sąd podkreślił, że podobne zasady dotyczą również ustalenia nowych warunków pełnienia służby. Dopiero takie czynności organu (a nie wcześniejsze propozycje tym zakresie) stanowią jednostronne rozstrzygnięcia organu administracji, które mają niewątpliwie wiążące konsekwencje dla indywidualnie określonego podmiotu i konkretnego stosunku administracyjnoprawnego, prowadząc do zmiany istotnych elementów stosunku służbowego. Są zatem indywidualną sprawą rozstrzyganą w drodze decyzji administracyjnej, która podlega najpierw kontroli instancyjnej, a następnie sądowoadministracyjnej.

Należy dodać, iż wydana na podstawie art. 222 ust. 3 ustawy o Służbie Celnej pisemna propozycja w sposób oczywisty oddziałuje na stosunek służbowy, kreuje bowiem całkowicie jego treść, bądź ewentualnie modyfikuje ją. W sytuacji, gdy organ ingeruje w stosunek materialnoprawny funkcjonariusza niezbędnym jest wydanie decyzji administracyjnej. Dlatego również w następstwie przyjęcia pisemnej propozycji przez funkcjonariusza, organ winien wydać akt, który stanowi jednostronne rozstrzygniecie organu administracji publicznej o wiążących konsekwencjach obowiązującej normy prawa administracyjnego dla indywidualnie określonego podmiotu i konkretnego stosunku administracyjnoprawnego. W sposób władczy kształtuje on bowiem w określonym zakresie pozycję prawną funkcjonariusza celnego i modyfikuje jego dotychczasowy stosunek służbowy, stosownie do wymogów nowej regulacji prawnej. Kwalifikuje się on przy tym do kategorii spraw wymienionych w art.188 ustawy. Z treści tego ostatniego przepisu i art.189 ustawy wynika bowiem, że spory dotyczące istnienia stosunku służbowego oraz jego istotnych elementów mają charakter administracyjny i droga sądowa przed sądem powszechnym jest w nich wyłączona.

Zatem w obu przypadkach funkcjonariusz nie jest pozbawiony ochrony sądowej. Omawiana propozycja nie podlega wprawdzie odrębnemu zaskarżeniu, jednakże może podlegać kontroli przy zaskarżeniu decyzji w przedmiocie zwolnienia ze służby czy ustalenia nowych warunków służby.

Mając powyższe na uwadze, Naczelny Sąd Administracyjny na podstawie art. 185 § 1 Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, postanowił jak w sentencji.

Źródło: http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/7C4FE63B7E
 
I OSK 2689/12 dla półbogów

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Pocztarek po rozpoznaniu w dniu 22 listopada 2012 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Z. R. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 lipca 2012 r. sygn. akt II SAB/Wa 121/12 o odrzuceniu skargi Z.R. na bezczynność Dyrektora Izby Celnej w Warszawie w sprawie wydania decyzji dotyczącej zmiany aktu mianowania postanawia:

uchylić zaskarżone postanowienie i przekazać sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie

Źródło: http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/7C4FE63B7E
 
I OSK 2689/12 dla półbogów

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Pocztarek po rozpoznaniu w dniu 22 listopada 2012 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Z. R. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 lipca 2012 r. sygn. akt II SAB/Wa 121/12 o odrzuceniu skargi Z.R. na bezczynność Dyrektora Izby Celnej w Warszawie w sprawie wydania decyzji dotyczącej zmiany aktu mianowania postanawia:

uchylić zaskarżone postanowienie i przekazać sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/7C4FE63B7E
 
I OSK 2689/12 dla półbogów

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Pocztarek po rozpoznaniu w dniu 22 listopada 2012 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Z. R. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 lipca 2012 r. sygn. akt II SAB/Wa 121/12 o odrzuceniu skargi Z.R. na bezczynność Dyrektora Izby Celnej w Warszawie w sprawie wydania decyzji dotyczącej zmiany aktu mianowania postanawia:

uchylić zaskarżone postanowienie i przekazać sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/7C4FE63B7E
 
Prawomocne I OSK 2689/12 dla półbogów

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Małgorzata Pocztarek po rozpoznaniu w dniu 22 listopada 2012 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Z. R. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 5 lipca 2012 r. sygn. akt II SAB/Wa 121/12 o odrzuceniu skargi Z.R. na bezczynność Dyrektora Izby Celnej w Warszawie w sprawie wydania decyzji dotyczącej zmiany aktu mianowania postanawia:

uchylić zaskarżone postanowienie i przekazać sprawę do ponownego rozpoznania Wojewódzkiemu Sądowi Administracyjnemu w Warszawie

Naczelny Sąd Administracyjny zważył, co następuje:

Skarga kasacyjna zawiera usprawiedliwione podstawy i zasługuje na uwzględnienie.

Na wstępie zaznaczyć należy, że skarga na bezczynność organu administracji jest jedną z form kontroli działalności administracji publicznej sprawowanej przez sądy administracyjne określoną w art. 3 § 2 pkt 8 P.p.s.a. Przepis ten dopuszcza skargę na bezczynność organu administracji w przypadkach, gdy organ administracji pozostaje w zwłoce z załatwieniem sprawy w przypadkach określonych w art. 3 § 2 pkt 1-4a.

W rozpoznawanej sprawie skarżący kasacyjnie domagał się wydania przez organ decyzji administracyjnej dotyczącej zmiany aktu mianowania w zakresie stanowiska służbowego, uposażenia oraz miejsca pełnienia służby, w następstwie przyjęcia przez Z.R. pisemnej propozycji wydawanej na podstawie art. 222 ust. 3 ustawy o Służbie Celnej.

Zgodnie z art. 222 ust. 3 ustawy w terminie do dnia 31 grudnia 2010 r. kierownik urzędu przedstawia funkcjonariuszom celnym, o których mowa w ust. 1, pisemną propozycję określającą, zgodnie z przepisami rozdziału 8 i 10 ustawy, miejsce pełnienia służby, stanowisko i uposażenie. Funkcjonariusz celny, któremu przedstawiono propozycję przewidzianą w ust. 3, składa -w terminie 7 dni od dnia otrzymania propozycji- oświadczenie o przyjęciu albo o odmowie jej przyjęcia. Niezłożenie oświadczenia w tym terminie jest równoznaczne z odmową przyjęcia tej propozycji (ust. 5 art. 222 ustawy).

Stosownie do art. 222 ust. 6 ustawy w przypadku odmowy przyjęcia propozycji, o której mowa w ust. 3, funkcjonariusza celnego zwalnia się ze służby. W myśl art. 188 ust. 2 ustawy od takiego rozstrzygnięcia celnik może, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, złożyć odwołanie do Szefa Służby Celnej. Do postępowań w tych sprawach stosuje się przepisy kodeksu postępowania administracyjnego (ust.5), a od decyzji wydanej w postępowaniu z wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy lub wydanej w wyniku odwołania przysługuje prawo do wniesienia skargi do sądu administracyjnego (ust. 6).

Naczelny Sąd Administracyjny rozpoznający niniejszą sprawę podziela stanowisko wyrażone m. in. w postanowieniu NSA z dnia 13 października 2011 r., sygn. akt I OSK 1881/11, w którym Sąd podkreślił, że podobne zasady dotyczą również ustalenia nowych warunków pełnienia służby. Dopiero takie czynności organu (a nie wcześniejsze propozycje tym zakresie) stanowią jednostronne rozstrzygnięcia organu administracji, które mają niewątpliwie wiążące konsekwencje dla indywidualnie określonego podmiotu i konkretnego stosunku administracyjnoprawnego, prowadząc do zmiany istotnych elementów stosunku służbowego. Są zatem indywidualną sprawą rozstrzyganą w drodze decyzji administracyjnej, która podlega najpierw kontroli instancyjnej, a następnie sądowoadministracyjnej.

Należy dodać, iż wydana na podstawie art. 222 ust. 3 ustawy o Służbie Celnej pisemna propozycja w sposób oczywisty oddziałuje na stosunek służbowy, kreuje bowiem całkowicie jego treść, bądź ewentualnie modyfikuje ją. W sytuacji, gdy organ ingeruje w stosunek materialnoprawny funkcjonariusza niezbędnym jest wydanie decyzji administracyjnej. Dlatego również w następstwie przyjęcia pisemnej propozycji przez funkcjonariusza, organ winien wydać akt, który stanowi jednostronne rozstrzygniecie organu administracji publicznej o wiążących konsekwencjach obowiązującej normy prawa administracyjnego dla indywidualnie określonego podmiotu i konkretnego stosunku administracyjnoprawnego. W sposób władczy kształtuje on bowiem w określonym zakresie pozycję prawną funkcjonariusza celnego i modyfikuje jego dotychczasowy stosunek służbowy, stosownie do wymogów nowej regulacji prawnej. Kwalifikuje się on przy tym do kategorii spraw wymienionych w art.188 ustawy. Z treści tego ostatniego przepisu i art.189 ustawy wynika bowiem, że spory dotyczące istnienia stosunku służbowego oraz jego istotnych elementów mają charakter administracyjny i droga sądowa przed sądem powszechnym jest w nich wyłączona.

Zatem w obu przypadkach funkcjonariusz nie jest pozbawiony ochrony sądowej. Omawiana propozycja nie podlega wprawdzie odrębnemu zaskarżeniu, jednakże może podlegać kontroli przy zaskarżeniu decyzji w przedmiocie zwolnienia ze służby czy ustalenia nowych warunków służby.

Mając powyższe na uwadze, Naczelny Sąd Administracyjny na podstawie art. 185 § 1 Prawa o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, postanowił jak w sentencji.

Więcej: http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/7C4FE63B7E
 
Ostatnia edycja:
nie wiem któy to już raz? i znów mnie zwartościowano, z 1,52 na 1,89 (specjalista) i co z tego zadan dodali a kaska taka sama jak była, niech i kaskę dodadzą!
 
In statu nascendi?

Cechą struktur gangsterskich jest nie dopuszczanie obcych do kontrolowanych przez siebie obszarów. Prostytutka bez opiekuna zostanie pobita lub zabita nie dlatego, że jest dla innych pań konkurencją, a tylko dla zasady. W ten sposób gang umacnia swoje wpływy i pokazuje , że przynależność do gangu to najlepsze co się człowiekowi może zdarzyć, a podporządkowanie się lub nie gangowi- to kwestia życia i śmierci.

Struktury zbrodnicze, struktury gangsterskie, w tym państwowe i polityczne, powstają spontanicznie, jak mętny kryształ soli w jej brudnym roztworze. Wystarczy na niteczce powiesić jakiś śmieć.

Read more: http://izabela.nowyekran.pl/post/83071,gang-olsena-czyli-struktura-brudnego-krysztalu

To oczywiście autorska przenośnia, pewnie w całym tym wartościowaniu całkowicie nieuprawniona. Tak jak teza, że możemy liczyć na sznurowadła.

Wracając do wątku, przecież organom celnym została przedstawiona opinia renomowanej kancelarii prawnej, która jednoznacznie wskazywała na sposób procedowania w sprawie wartościowania. Dlaczego nie wzięto jej pod uwagę? Od kiedy w Polsce obowiązuje heglowska zasada, że jeśli teoria nie zgadza się z faktami, tym gorzej dla faktów?

Czyżby przykład przyszedł z tego obszaru: "Miejsca wybuchów" - tak została zatytułowana ekspertyza firmy geoinformatycznej SmallGis, dotycząca katastrofy smoleńskiej, zamówiona w 2010 r. przez Wojskową Prokuraturę Okręgową w Warszawie.Skandal trwa. Read more: http://mareklipski.nowyekran.pl/post/83145,2-wybuchy-od-2-lat-wpo-wiedziala
 
Ostatnia edycja:
Piramida

skąd my to znamy praktykę w naszym msz - nominacje na placówki w Madrycie czy w Mediolanie a ten fragment to po prostu cymes (pardon panie i panowie):

Obecnie w MSZ nie ma większego znaczenia etos służby cywilnej czy kwalifikacje. Według pracowników niemal wszystkie awanse na wyższe stanowiska dokonywane są nie na podstawie kompetencji, lecz powiązań pozamerytorycznych. Nominacje są uznaniowe, bez konkursów, według któregoś z kluczy – trzeba być z PO, ze służb, po sowieckiej akademii dyplomatycznej MGIMO lub z właściwego rodu.

http://niezalezna.pl/36281-piramida-sikorskiego
 
dzięki za pytanie już odpowiadam jak się mają: ludzie poskładali aplikacje na stanowiska i powinni byli otrzymać decyzje administracyjne. ze szczegółowym uzasadnieniem na przykład odmowy. przepraszam, sowa w komórce przewidziała dwa stanowiska eksperckie. do tych stanowisk został uznany x i y, bo posiadają następujące ustawowe uznane i zdobyte w toku wieloletniej służby kwalifikacje. pan, panie aplikujący ich nie posiada, bo stosownej dokumentacji brakuje w aktach. poza tym, pełni pan służbę w tej komórce zaledwie dwa lata, a całość pana stażu to dwa i pół roku, więc nie posiada pan odpowiedniego doświadczenia. zatem, kierując się obowiązkiem przestrzegania interesu społecznego i indywidualnego, postanowiono jak w sentencji. zatem także, kierujące się obiektywnymi ustawowymi kryteriami panu rozstrzygnięto jak wyżej. bardzo uprzejmie dziękujemy za zgłoszenie swojej kandydatury i zapraszamy ponownie do innej czy następnej rekrutacji rekrutacji.

poza tym, trzeba ustalić też gdzie jest źródło tego poszanowania prawa i skąd płynie przykład. bo jeśli to jakaś epidemia, to też trzeba o tym powiedzieć głośno i odpowiednio leczyć i szczepić całą populację, a nie stosować jednostkową terapię.

tak to się ma do tematu. a jak jesteś innego zdania, to zapraszam do rzeczowej, merytorycznej dyskusji.
 
Ostatnia edycja:
przecież na naszej zielonej wyspie dyrektorów wraz z ich ekipami trzeba namówić na przestrzeganie prawa nie przypominając obowiązku poszanowania i wykonywania wyroków sądowych 400 tysięcy złotych na nagrody za 2011 r. to pewnie za mało ... pogonić tych leni co to patrzą tylko w którą stronę wiatr wieje gdzie jak i komu się przyżelować ja bym ich najwyżej do odśnieżania parkingów zimą latem do miotły fachofcy złote rączki z prl-u od brania kasy ... aparat ucisku funkcjonariuszy celnych nie obiektywne organy dbające o interes społeczny i indywidualny obywateli ... czas chyba przyszedł na munsztuk bo kiełzno nie wystarcza ...

http://celnicy.pl/content.php/1502-Związek-Zawodowy-Celnicy-PL-wzywa-Szefa-Służby-Celnej
 
Ostatnia edycja:
Czy może ktoś wrzucić, na jakim etapie znajdują się postępowania sprawie mianowań na stanowiska służbowe? Jaki jest stan orzecznictwa w tej sprawie?

Jeszcze tak sobie myślę, że może to mieć bezpośredni związek z dyscyplinarką Siwego. Choć bardzo chciałbym się mylić.
 
Back
Do góry