Wzory odwołań od decyzji mianowania na stopień służbowy na podst. art.223 ustawy o SC

Wakacje powoli się kończą więc pora odświeżyć temat.Czy ktoś dostał jakieś nowe pisma z WSA .Ostatnie jakie otrzymałem to odpowiedź SSC na skargę o której mowa powyżej.Pismo procesowe oczywiście wysłałem.
 
Witam,
czy ktoś już dostał odpowiedź na skargę na bezczynność SSC złożoną po uchwale SN? Jak myślicie jakie są szanse, że w kontekście uchwały SN SSC uwzględni skargę i wyda decyzję merytoryczną? Czy ciągle będzie szedł w zaparte że akt mianowania nie jest decyzją?
 
Dobry wieczór! szukam wśrod owołujących się osoby, która podobnie jak ja złożyła skargę kasacyjną po odrzuceniu przez WSA skargi na akt mianowania ( wniesionej po wezwaniu Dyrektora IC do usunięcia naruszenia prawa).
 
Action Blue King ponownie czas podjąć.

Apeluję do wszystkich, którzy chcą żyć w demokratycznym państwie prawa, a nie w kraju przypominającym bananową republikę, w którym jedyną regułą jest siła, władzę zdobywa się w drodze zamachu stanu i sprawuje się, przy zachowaniu pozorów demokracji, m.in. przy pomocy różnych przywilejów dla aparatu władzy. Jednym z nich może być całkowita bezkarność i swoboda w ocenie i działaniach.

Apeluję do tych, którzy nie zgodzili się na bezprawie i złożyli odwołania. Pomimo jasnej wykładni prawa dokonanje przez SN trzeba teraz dojścia do prawdy przed WSA, tj. formalnego potwierdzenia drogi administracyjnej.A może WSA stwierdzi też, iż organy celne prawnie skutecznie uznały się za nieuprawnione?

Jaką kwotę proponujecie?
 
Action Blue King ponownie czas podjąć.

Apeluję do wszystkich, którzy chcą żyć w demokratycznym państwie prawa, a nie w kraju przypominającym bananową republikę, w którym jedyną regułą jest siła, władzę zdobywa się w drodze zamachu stanu i sprawuje się, przy zachowaniu pozorów demokracji, m.in. przy pomocy różnych przywilejów dla aparatu władzy. Jednym z nich może być całkowita bezkarność i swoboda w ocenie i działaniach.

Apeluję do tych, którzy nie zgodzili się na bezprawie i złożyli odwołania. Pomimo jasnej wykładni prawa dokonanje przez SN trzeba teraz dojścia do prawdy przed WSA, tj. formalnego potwierdzenia drogi administracyjnej.A może WSA stwierdzi też, iż organy celne prawnie skutecznie uznały się za nieuprawnione?

Jaką kwotę proponujecie?

Tak tą akcję trzeba reaktywować !
Sam skorzystałem z pism publikowanych na forum, dzięki Siwy!
Jak powiedzieliśmy A trzeba powiedzieć B.
Zgadzam się z szeregowcem, że akcje trzeba reaktywować, bo koszty będą rosły i Związek tego nie udźwignie.
Poza tym walka o godność w państwie prawa dopiero przed nami.
Myślę, ze warto byłoby w sprawie mianowań jednolicie i solidarnie. Proponuje równocześnie otworzyć na forum odrębny wątek w tej sprawie.
A jeśli chodzi o kwotę ... ! To w nawiązaniu do koloru munduru, proponuję akcję GREEN KING.
Konto Siwy podał, więc proponuję wpłacać na to hasło i będzie wiadomo, że chodzi o sprawy w kwestii mianowań.
 
Action Green KIng

Szanowni Państwo!

Czy podjęliście tą sprawę?

Czy jesteście solidarni?

I z jakim skutkiem?

Poza tym, co u walczących o swoje konstytucyjne, gwarantowane ustawą o Służbie Celnej, prawa przed sądami? Na jaki etapie znajdują się postępowania?

Poza tym, w nawiązaniu do rocznicy powstania "Solidarności". Rozmawiałem wczoraj ze swoją szwagierką, która przypomniała jak w latach osiemdziesiątych idąc z dwoma koleżankami ulicą w dużym mieście wojewódzkim zostały zaatakowane przez zomowca w ich wieku (trzy osoby to już zgromadzenie). Dopadł je na ostatnim piętrze przypadkowego bloku, w którym się schroniły. Poszła w ruch "blondynka". Na wykrzyczane przez nią pytanie, dlaczego bije kobietę, odparł: dlaczego uciekałyście .... . Taka była ich wina. A skutek ulicznego zastosowania prawa przez funkcjonraiusza państwowego: długie siniaki na plecach i wizyta u lekarza.

Ja w świetle tego mam pytania:

Jakie będą skutki działań podjętych przez odwołujących (przecież nie staneliście na baczność przed nieomylnością i majestatem władzy)?

Jakie "blondymki" pójdą w ruch?

Dlaczego solidarne państwo przez rok nie potrafi się z uporać z prostą w sferze prawnej sprawą?

Co robi aparat państwowy, powołany do egzekwowania prawa?

Czy Polska ma być solidarna tylko dla wybranych, należących do estabishmentu?
 
Proszę o pilną informację kto ma rozprawę przed WSA wyznaczoną przed datą 30.09?
Uchwała SN sprawę czyni jeszcze bardziej złożoną i WSA nie jest nią związany.
Ważne jest, aby na pierwszej rozprawie wystąpili prawnicy.
Proszę więc o kontakt osoby, które mają termin rozprawy przed 30 września. Informujcie kiedy macie wyznaczone terminy rozpraw przed WSA. Musimy umocować do działania w tej pierwszej sprawie prawników. To bardzo ważne dla wszystkich roszczących funkcjonariuszy, oczekujących na to rozstrzygnięcie i wreszcie ważne dla przyszłości Słuzby Celnej i wszystkich funkcjonariuszy, bo od tego będzie w dużej mierze zależało to jak będziemy wszyscy traktowani w przyszłości. Czy organy państwowe poczują się bezkarne w niewłaściwym stosowaniu prawa i jego naginaniu, czy wymiar sprawiedliwości usankcjonuje takie zachowanie organów?
Proszę raz jeszcze o informacje o terminach rozpraw przed WSA we wrześniu. Oczywiście jeżeli udzielimy pełnomocnictwa prawnikom sami też będziemy mogli być obecni na rozprawie i zabierać głos.
 
Panie Sławku, przeczytaj:
II SA/Sz 639/10 - Postanowienie WSA w Szczecinie
SENTENCJA
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie: Przewodniczący sędzia WSA Arkadiusz Windak po rozpoznaniu w dniu 25 sierpnia 2010 r. na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi I. G. na pismo Dyrektora Izby Celnej z dnia [...], nr [...] w przedmiocie mianowania na stopień służbowy p o s t a n a w i a odrzucić skargę
UZASADNIENIE
Pismem z dnia [...] r. Dyrektor Izby Celnej , na podstawie art. 223 ust. 1, 5 i 7 oraz art. 115 ust. 1 pkt 2 lit. d) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. Nr 168, poz. 1323), mianował I.G., z dniem [...] r., na stopień służbowy młodszego rachmistrza celnego w korpusie podoficerów Służby Celnej.
Pismem z dnia [...] r. I.G. zwróciła się do Dyrektora Izby Celnej o zmianę stopnia służbowego, na zgodny z przepisami ustawy o Służbie Celnej, tj. stopień w korpusie oficerów młodszych Służby Celnej.
W odpowiedzi udzielonej w piśmie z dnia [...] r. Dyrektor Izby Celnej wskazał, że art.223 ust.1 ustawy o Służbie Celnej ma charakter przepisu przejściowego, wobec czego, jeżeli w terminie do dnia [...] r. kierownik urzędu nie dokonał mianowania na stopień służbowy wygasała jego kompetencja w tym zakresie. Ponadto zaznaczył, że mianowanie na stopień służbowy nie posiadało charakteru decyzji administracyjnej, a w konsekwencji nie przysługiwało od niego odwołanie. Organ wyjaśnił, że z powyższych względów, nie była możliwa zmiana dokonanego mianowania
W dniu [...] r. I.G. złożyła odwołanie do Szefa Służby Celnej.
Pismem z dnia [...] r. Szef Służby Celnej poinformował I.G., że mianowanie dokonane pismem Dyrektora Urzędu Celnego z dnia [...] r. nie stanowiło decyzji administracyjnej w rozumieniu przepisów procedury administracyjnej, w związku z czym nie przysługiwało od niego odwołanie.
W dniu [...] r. I.G. złożyła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Szczecinie, wnosząc o dokonanie oceny prawnej przedmiotowej sprawy, ustalenie uprawnień skarżącej do mianowania na stopień służbowy w korpusie oficerów młodszych oraz zawarcie w uzasadnieniu wyroku wskazań, co do dalszego postępowania, wiążących dla Dyrektora Izby Celnej . Zaskarżonej decyzji skarżąca zarzuciła naruszenie przepisów art. 223 ustawy o Służbie Celnej, poprzez przyjęcie pozaustawowego kryterium mianowania.
W odpowiedzi na skargę Dyrektor Izby Celnej wniósł o odrzucenie skargi, z uwagi na fakt, że sprawa nie należy do właściwości sądu administracyjnego, ewentualnie o jej oddalenie.
W uzasadnieniu wniosku o odrzucenie skargi organ wskazał, że mianowanie na stopień służbowy nie jest decyzją w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000, Nr 98, poz. 1071, z późn. zm.). Dyrektor Izby Celnej podniósł, że nie należy utożsamiać mianowania na stopień z mianowaniem do służby. Mianowanie do służby stanowi podstawę nawiązania stosunku służbowego, natomiast funkcjonariusza publicznego pozostającego w służbie awansuje się w ramach jednego stosunku na kolejne stopnie służbowe. Ponadto zaznaczył, że ustawodawca w rozdziale 12 ustawy o Służbie Celnej, unormował dwa tryby rozpatrywania sporów o roszczenia funkcjonariuszy celnych ze stosunku służbowego. Niektóre roszczenia rozpatrywane są w postępowaniu administracyjnym uregulowanym przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego, w którym organy administracji wydają decyzje administracyjne, inne zaś rozpatruje sąd właściwy w sprawach z zakresu prawa pracy. Ponadto należy stwierdzić, że akt którego przedmiotem jest mianowanie na stopień służbowy, nie stanowi decyzji administracyjnej z zakresu ustalonego w art. 188 ust. 1 ustawy o Służbie Celnej i nie mieści się w zakresie właściwości rzeczowej sądu administracyjnego.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie z w a ż y ł, co następuje:
Postępowanie przed sądem administracyjnym toczy się według przepisów ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270, z późn. zm., zwanej dalej "ustawą").
Zgodnie z art. 1 z dnia 25 lipca 2002 r. Prawo o ustroju sądów administracyjnych (Dz. U. Nr 153, poz.1269, z późń. zm.) oraz art. 3 ustawy, sądy administracyjne sprawują wymiar sprawiedliwości poprzez kontrolę działalności administracji publicznej. Kontrola ta obejmuje orzekanie w sprawach skarg na: 1) decyzje administracyjne; 2) postanowienia wydane w postępowaniu administracyjnym, na które służy zażalenie albo kończące postępowanie, a także na postanowienia rozstrzygające sprawę co do istoty; 3) postanowienia wydane w postępowaniu egzekucyjnym i zabezpieczającym, na które służy zażalenie; 4) inne niż określone w pkt 1-3 akty lub czynności z zakresu administracji publicznej dotyczące uprawnień lub obowiązków wynikających z przepisów prawa; 4a) pisemne interpretacje przepisów prawa podatkowego wydawane w indywidualnych sprawach; 5) akty prawa miejscowego organów jednostek samorządu terytorialnego i terenowych organów administracji rządowej; 6) akty organów jednostek samorządu terytorialnego i ich związków, inne niż określone w pkt 5, podejmowane w sprawach z zakresu administracji publicznej; 7) akty nadzoru nad działalnością organów jednostek samorządu terytorialnego; 8) bezczynność organów w przypadkach określonych w pkt 1-4a. Ponadto sądy administracyjne orzekają także w innych sprawach, w których przepisy ustaw szczególnych przewidują sądową kontrolę, i stosują wówczas środki określone w tych przepisach.
W świetle przywołanych regulacji podkreślenia wymaga, że nie każda działalność organów administracji publicznej podlega kontroli sądu administracyjnego. Ponadto zakres kognicji sądów administracyjnych, na mocy art. 3 § 3 ustawy, regulowany jest również przepisami ustaw szczególnych. Do tego rodzaju przepisów zaliczeniu podlega m.in. art. 188 ustawy o Służbie Celnej. W myśl art. 188 ust. 1-2 oraz ust. 6 ustawy o Służbie Celnej w związku z art. 3 § 3 ustawy, właściwości sądów administracyjnych zostały poddane wyłącznie sprawy ze skarg na decyzje wydane w postępowaniu z wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy lub wydane w wyniku odwołania w przedmiocie przeniesienia funkcjonariusza Służby Celnej, powierzenia takiemu funkcjonariuszowi pełnienia obowiązków służbowych na innym stanowisku, przeniesienia na niższe stanowisko, zawieszenia w pełnieniu obowiązków służbowych, bądź zwolnienia funkcjonariusza ze służby.
Wobec okoliczności, że wśród decyzji wymienionych w art. 188 ustawy o Służbie Celnej nie wskazano aktów mianowania na stanowisko służbowe, rozstrzygnięcia organu w tym zakresie należy zakwalifikować do aktów wydawanych w ramach podległości służbowej między przełożonymi i podwładnymi. Te zaś, na podstawie art. 5 pkt 2 ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, zostały wyłączone z kognicji sądu administracyjnego. Rozstrzyganie sporów wynikających z tego rodzaju aktów, stosownie do treści art. 189 ustawy o Służbie Celnej, należy do sądu właściwego w sprawach z zakresu prawa pracy (zob. postanowienie Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 24 marca 2010 r., sygn. I OSK 422/10 oraz postanowienia WSA w Olsztynie z dnia 20 kwietnia 2010 r., sygn. II SA/Ol 145/10 oraz z dnia 30 kwietnia 2010 r., sygn. II SA/Ol 148/10, orzeczenia opublikowane na stronie internetowej: orzeczenia.nsa.gov.pl).
W tym stanie sprawy, na podstawie art. 58 § 1 pkt 1 i § 3 ustawy Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, należało orzec jak w sentencji
 
Sąd Sądem ...

Aż chciałoby się powiedzieć "...Sąd Sądem a sprawiedliwość musi być po naszej stronie ..", bo niby przepis czytelny i uchwała SN jasno sprecyzowana, a dalej trwają przepychanki kto i czy jest właściwy.
Odnoszę wrażenie, ze monopol na jedyną prawdę ma nasz Jś JK. A my po czasach poklepywania po pleckach - tak dla zapału, kiedy byliśmy dobrzy i potrzebni nad miarę, teraz schowani w korpusie podoficerów, a co najwyżej aspirantów możemy ( mamy prawo ) spokojnie czekać emerytury (nawet na wcześniejszą nie mamy co liczyć).
Ale to nawet nie chodzi o to, tylko fakt, że działamy zgodnie z przepisami, wszystko musi być podporządkowane literze prawa, uczymy innych jak czytać "paragrafki i artykuliki" i co ... ? Ale to też nie tylko o to chodzi. Jak odzyskać ten czas spędzony na nauce, studiach, podyplomówkach i szkoleniach. I wreszcie jak budować swoją "ścieżkę kariery" - ulubione określenie JK.
Nie wiem. Moja legła w gruzach i nic mi się nie chce - wypalenie zawodowe !!!!
Ale jestem zdecydowany walczyć do końca. W końcu nauczyłem się vztać "paragrafy":confused:
 
Dzisiaj odbyła się pierwsza rozprawa przed WSA. Reprezentował nas mecenas z KR Chmaj i Wspólnicy. Sąd odroczył sprawę na 30 września. Nie otrzymałem od Was żadnej informacji o wcześniejszych rozprawach, tak więc prawdopodobnie w tym dniu zapadnie pierwszy wyrok w sprawie.

Orzeczenie będzie miało wpływ na to jak będą w przyszłości traktowani wszyscy funkcjonariusze. Jeżeli sąd uzna, że nie można tego aktu zaskarżyć czarno widzę naszą przyszłość, gdyż już w każdej sprawie usłyszymy "jak się nie podoba to proszę się zwolnić". Jeżeli wygramy SSC mówiąc kolokwialnie oberwie mocno po palcach i są szanse na zmiany na lepsze w przyszłości. Wobec powyższego proszę o wsparcie na choćby częściowe sfinansowanie kosztów kolejnych zastępstw procesowych. Jak wyżej wspomniałem ma to ogromne znaczenie dla funkcjonowania naszej formacji w przyszłości, wszak niedługo kolejne propozycje w związku z nową ustawą.
Darowizny na ten cel można wpłacać na konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001
 
Action Green KIng

Wg mnie, jeśli warszawski WSA we wniesionych skargach stwierdzi ich zasadność m.in. w związku z uchwałą SN II PZP 5/10, w ponad 500 sprawach administracyjnych okaże się, że doszło do co najmniej rocznej bezczynności SSC .....

Gra chyba warta świeczki ....

I drobnego w sumie datku ....
 
Od tego wyroku WSA zależy funkcjonowanie formacji. Organy celne mogą bowiem poczuć się już zupełnie bezkarne w naginaniu i obchodzeniu prawa. Do czego to doprowadzi w przyszłości, nie muszę chyba nikomu tłumaczyć.
Sprawa dotyczy więc de facto każdego funkcjonariusza
 
Dzisiaj odbyła się pierwsza rozprawa przed WSA. Reprezentował nas mecenas z KR Chmaj i Wspólnicy. Sąd odroczył sprawę na 30 września. Nie otrzymałem od Was żadnej informacji o wcześniejszych rozprawach, tak więc prawdopodobnie w tym dniu zapadnie pierwszy wyrok w sprawie.

Orzeczenie będzie miało wpływ na to jak będą w przyszłości traktowani wszyscy funkcjonariusze. Jeżeli sąd uzna, że nie można tego aktu zaskarżyć czarno widzę naszą przyszłość, gdyż już w każdej sprawie usłyszymy "jak się nie podoba to proszę się zwolnić". Jeżeli wygramy SSC mówiąc kolokwialnie oberwie mocno po palcach i są szanse na zmiany na lepsze w przyszłości. Wobec powyższego proszę o wsparcie na choćby częściowe sfinansowanie kosztów kolejnych zastępstw procesowych. Jak wyżej wspomniałem ma to ogromne znaczenie dla funkcjonowania naszej formacji w przyszłości, wszak niedługo kolejne propozycje w związku z nową ustawą.
Darowizny na ten cel można wpłacać na konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001


Panie Sławku a czy związek zawodowy nie może wystąpić do Trybunału Konstytucyjnego o zbadanie zgodności z kontytucją kwestionowanych przez fc przepisów ustawy SC a w szczególnosci sławnetnego art. 223 w zakresie w jakim pozbawia fc możliwości kontroli zgodnoci z prawem procesu ZMIANY stopni służbowych ze starych na nowe?
 
NA razie nie wiemy wciąż czy pozbawia czy nie. Sądzę, że nie pozbawia. Zapewniam też, że jak już ta kwetia się rozstrzygnie i o ile będzie dla nas niekorzystna, podejmiemy dalsze kroki prawne zgodne ze wskazaniami Kancelarii. Czy będzie to wniosek do TK, tego nie wiem. Na pewno któraś ze stron będzie musiała składać kasację do NSA i sądzę, że będzie to SSC. Jeżeli jednak zdarzy się coś odmiennego i to my będziemy musieli składać kasację, wówczas oczywiście równolegle rozważymy czy nie można skutecznie zaskarżyć tego do TK.
SSC po korzystnym dla nas wyroku WSA, nawet jeśli złoży kasację do NSA, nie będzie już mógł się wykręcać i będzie musiał rozpatrzyć odwołania.
 
Ostatnia edycja:
Panie Sławku, nie jestem związkowcem, ale chętnie poprę finansowo darowizną szczytny cel jaki jest choć częsciowe sfinansowanie kosztów zastępstw procesowych. Czy w razie potrzeby bedzie mozna skorzystać z poparcia związ
ku w sądzie?
 
Trybunał też stwierdził nasze racje co do emerytur i co z tego wyszło.... i w tym temacie będzie podobnie
 
Back
Do góry