• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Stanowisko Ministerstwa Finansów ws. projektu obywatelskiego (druk nr 30)

Nawet jeśli w wariackim widzie przyjąć to, że emki nie należą się całości, a tylko tym w wytypowanych komórkach, to jaką spie**doliną umysłową trzeba być, żeby nie zauważyć, że dodawanie opcji 15 lat stażu i 55 lat wieku, to nic innego jak dyskryminacja i nierówne traktowanie w stosunku do funkcjonariuszy innych służb, które to już TK wytknął palcem.

Osoby tworzące takie "projekty" powinny być wymienione z imienia i nazwiska, i podlegać pod paragraf o odpowiedzialności urzędniczej w przypadku stwierdzenia wadliwości prawnej takiego aktu.
 
No i dobrze, niech przedstawią stanowisko na podkomisji i można będzie to dalej procedować. Podkomisja nie musi brać pod uwagę tych schizofrenicznych pomysłów. Może Banaś pójdzie wkrótce na ostrzał z Szałamachą. :)
Ważne, żeby cokolwiek rząd przedstawił na posiedzeniu podkomisji
 
Ludzie czytajcie ze zrozumieniem i nie ma co PANIKOWAĆ. TK uznał że naruszeniem Konstytucji jest odmienne traktowanie f-szy wykonujących zadania policyjne niż w innych służbach mundurowych tj. sposób w jaki się przechodzi na emeryturę czyli 15 lat służby bez wieku f-sza. Wprowadzenie jakiś zapisów o 55 latach będzie dyskryminujące oraz być może dalej przedmiotem kolejnych obrad w TK. Niestety teraz ma decydować kolejność złożonych wniosków do TK to i na wyrok możemy i poczekać 5 lat.
 
ten powiedział to, a tamten tamto...
na razie KTO widział... przynajmniej ja nie,nawet jako tubka:), stanowiska rządu na piśmie,
to przepychanki i usrawianie się przed negocjacjami, tylko z kim?
 
Ludzie czytajcie ze zrozumieniem i nie ma co PANIKOWAĆ. TK uznał że naruszeniem Konstytucji jest odmienne traktowanie f-szy wykonujących zadania policyjne niż w innych służbach mundurowych tj. sposób w jaki się przechodzi na emeryturę czyli 15 lat służby bez wieku f-sza. Wprowadzenie jakiś zapisów o 55 latach będzie dyskryminujące oraz być może dalej przedmiotem kolejnych obrad w TK. Niestety teraz ma decydować kolejność złożonych wniosków do TK to i na wyrok możemy i poczekać 5 lat.

Zdecydowanie tak. Ale takie "dziwne działania" służą jedynie na zyskanie czasu. Najpierw KAS później ew. wybrańcy emerytury. Pamiętacie co było powiedziane na zjeździe delagatów, na spotkaniach z niektórymi posłami PiS i z rządzącymi? "Państwa nie stać na kolejne grupy, którym rozdaje się emerytury mundurowe". Prawda jest oczywista - gdyby strona rządowa chciała dać emerytury to dałaby już dawno, a nie po 6 miesiącach przepychanek, niedomówieniach, puszczania oczka do nas itp. Wcześniej jeszcze udawano, że nas słyszy się. Teraz tylko dąży się aby nas uciszyć. Dlatego też takie wrzutki z Rady, wrzutki na interii itp. o emeryturach aby gawiedź cieszyła się i liczyła czy ma już te pięć lat (sic!) czy może tylko 4 i pół. I tylko o tym rozmawiała, pisała na forum podczas gdy sedno sprawy przechodzi bokiem.
 
Przedstawiamy stanowisko Rządu zaprezentowane na Radzie Dialogu Społecznego, w którym uczestniczyliśmy w charakterze obserwatora. W związku z zapytaniami o stanowisko ZZ Celnicy PL informuję, że jest ono zawarte w projekcie obywatelskim. Na podkomisji w dniu 21 lipca będzie na ten temat dyskusja na podkomisji nadzwyczajnej Sejmu, w której przedstawiciele Komitetu Inicjatywy Ustawodawczej uczestniczą w charakterze strony.

W dniu 13.07.2016 Pani Maria Wójtowicz przekazała stanowisko rządu dot. realizacji wyroku TK i projektu obywatelskiego ws. o zmiany ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin oraz niektórych innych .
Rząd widzi konieczność realizacji wyroku ale zdaniem rządu projekt obywatelski jest zbyt obszerny, zbyt szeroki. Zdaniem rządu zaopatrzeniowym systemem emerytalnym powinni być objęci funkcjonariusze wskazani w wyroku TK, którzy wykonują zadania o charakterze rozpoznawania, zwalczania i wykrywania przestępstw. Do tej grupy należą funkcjonariusze celni, którzy wykonują w/w zadania w komórkach: Wydział Zwalczania Przestępczości, Dochodzeniowo Śledczy ale ponieważ rola S.C. to również rola ochrony na granicy propozycją rządu jest aby do tej grupy dołączyć funkcjonariuszy celnych pełniących służbę w Oddziałach Celnych i komórkach dozoru.
Trochę inaczej odbywałoby się nabywanie prawa do emerytury niż w projekcie obywatelskim tj.
- f.c. przyjęci do końca 2012 roku licząc od 1999 roku nabywani by prawa do świadczenia po 15 latach służby i ukończonym 55 roku życia,
- f.c. przyjęci po 2012 roku 25 lat służby i 55 lat,
- wyliczenie wymiaru świadczenia będzie brane pod uwagę ostatnie 10 lat,
- konieczne będzie udokumentowanie służby w ww. komórkach i wykazanie, że funkcjonariusz pełnił służbę i wykonywał ww. zadań przez okres 5 lat od 1999 roku, tj. zakres obowiązków lub karta opisu stanowiska bądź inny dokument potwierdzający wykonywanie tych zadań.
Na dzień dzisiejszy liczba osób która pełni służbę i wykonuje ww. zadania to 8,5 tyś. w całej służbie ale trzeba pamiętać o funkcjonariuszach, którzy wcześniej takie zadania wykonywali, a dziś ich nie wykonują.
Koszty roczne na postawie wyliczenia MSWiA to 500 mln. zł.

Członkowie Podzespołu Rady Dialogu Społecznego ds. służb mundurowych nie podjęli dyskusji nad powyższym stanowiskiem.

Sporządził:
ISB/JH


Pokaż załącznik: 4013

W końcu poznaliśmy STANOWISKO
;)Nie będę drążył dlaczego tak późno.
 
posiedzenie podkomisji przeniesiono na 21lipca, czyli możliwie najdalszy termin przed wakacjami oraz na sam koniec obrad wszystkich podkomisji czyli godzinę 16:00. pewnie dzień wcześniej i tak zostanie odwołane.
 
Co by nie mówić zakres podmiotowy uprawnionych do emek został poszerzony ( wzp, oc, dozór, dś ). Wymagany staż w/w komórkach 5 lat to też lepiej niż wcześniej. Moim zdaniem jest to trochę bardzie sprawiedliwe niż wcześniejsze Stanowisko MF z 28 kwietnia.

Natomiast Rząd zapomniał, że TK mówił o emeryturach mundurowych a nie o jakiś pomostówkach. Z dupy wzięte kryterium 55 lat i wyliczenie podstawy do emki z 10 lat dla funkcjonariuszy przyjętych przed 2012 r. jest oczywiście bezprawne !!! No chyba, ze w ten sam sposób potraktuje wszystkich pozostałych funkcjonariuszy służb mundurowych.
 
Poniżej fragment ekspertyzy prawnej prof. dr hab. Marka Chmaja kwestionujący stanowisko Rady Ministrów. Ekspertyzy, który wprost wskazuje brak podstaw prawnych na dyskryminację Funkcjonariuszy przyjętych do służby po raz pierwszy przed dniem 31 grudnia 2012 r. , jaką proponuje strona Rządowa.

3. NABYCIE UPRAWNIEŃ DO ZAOPATRZENIA EMERYTALNEGO PRZEZ FUNKCJONARIUSZY SC
System emerytur mundurowych obejmie obligatoryjnie wszystkich funkcjonariuszy, którzy kiedykolwiek, po dniu 15 września 1999 r., realizowali zadania takie, jak określone w art. 2 ust. 1 pkt 4-6 ustawy o SC, jeżeli w dniu wejścia w życie nowelizacji Ustawy o zaopatrzeniu posiadają co najmniej 15 lat służby oraz wszystkich funkcjonariuszy, którzy nie posiadając wówczas takiego stażu, uczestniczyli w dniu wejścia w życie nowelizacji, albo jeżeli zostali przyjęci po raz pierwszy do służby po
tym dniu, od dnia przyjęcia do służby, aż do momentu zwolnienia ze służby, w procesie realizacji tych zadań.
Jednocześnie, biorąc pod uwagę nowelizację przepisów Ustawy o zaopatrzeniu, która weszła w życie dnia 1 stycznia 2013 r., należy rozróżnić sytuację funkcjonariuszy, którzy zostali po raz pierwszy przyjęci do służby przed i po dniu 31 grudnia 2012 r. Funkcjonariuszy przyjętych do służby po raz pierwszy przed dniem 31 grudnia 2012 r. powinien obowiązywać warunek odbycia 15 lat służby, od którego uzależnione będzie nabycie prawa do emerytury, (...). Z kolei, funkcjonariuszowi przyjętemu do służby po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2012 r., emerytura mundurowa będzie przysługiwać, jeżeli w dniu zwolnienia ze służby funkcjonariusz ten będzie posiadał co najmniej 25 lat służby.
Powyższe rozróżnienie jest zasadne w świetle konstytucyjnych gwarancji wynikających z zasady równości (art. 32 Konstytucji). Zgodnie z powołaną zasadą, wszyscy są wobec prawa równi; wszyscy mają prawo do równego traktowania przez władze publiczne. Zasada równości, według ustalonego orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego gwarantuje, że wszystkie podmioty prawa charakteryzujące się daną cechą istotną (relewantną) w równym stopniu, mają być traktowane równo. A więc według równej miary, bez zróżnicowań dyskryminujących, jak i faworyzujących€ (zob. orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego z dnia 9 marca 1988 r., sygn. U 7/87, OTK 1988, Nr 1, poz. 1, s. 14 oraz wyrok Trybunału Konstytucyjnego z dnia 31 marca 1998 r., sygn. K 24/97, OTK 1998, Nr 2, poz. 13, s. 81). Niewątpliwie, jak wskazał Trybunał w Wyroku, €ž(...) funkcjonariusze Służby Celnej, wykonujący zadania określone w art. 2 ust. 1 pkt 4 -6 ustawy o Służbie Celnej są podobni do funkcjonariuszy Policji. Tym samym nie znajduje konstytucyjnego uzasadnienia odmienne potraktowanie tej grupy funkcjonariuszy Służby Celnej wobec funkcjonariuszy Policji w zakresie prawa do zabezpieczenia społecznego.€ Prawo funkcjonariuszy SC do emerytury powinno być zatem uregulowane w sposób podobny do innych służb mundurowych, w tym Policji.
 
RSS

[h=1]Planowane posiedzenia komisji sejmowych[/h]wg dat ¡ wg nazw komisji ¡ wg nazw podkomisji



  • 18 lipca 2016 (poniedziałek)
    • 15:00 –

      Podkomisja nadzwyczajna do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (druk nr 629) (FPB, KFS)

      sala im. Wojciecha Trąmpczyńskiego (nr 106, bud. C)
      • Rozpatrzenie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o usługach turystycznych oraz ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (druk nr 629).
    • 16:00 –

      Podkomisja nadzwyczajna do rozpatrzenia obywatelskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin oraz niektórych innych ustaw (druk nr 30) (ASW, FPB, PSR)

      ODWOŁANE
      sala konferencyjna im. Jacka Kuronia (bud. F)Posiedzenie przeniesione na dzień 21 lipca br.
      • Rozpatrzenie obywatelskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin oraz niektórych innych ustaw (druk nr 30) - kontynuacja.
    • 19:00 –

      Komisja Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa (OSZ)

      sala im. Gabriela Narutowicza (nr 22, bud. G)
      • Rozpatrzenie rządowego projektu ustawy o dostępie do zasobów genetycznych i podziale korzyści z ich wykorzystania (druk nr 644).

  • 19 lipca 2016 (wtorek)

  • 20 lipca 2016 (środa)

  • 21 lipca 2016 (czwartek)



 
http://www.nszzfsg.org/aktualnosci/komunikaty/444-posiedzenie-podzespolu-ds-sluzb-mundurowych.html

Posiedzenie Podzespołu ds. służb mundurowych
Napisane: 18 lipiec 2016.

W dniu 13 lipca 2016 r. w Centrum Partnerstwa Społecznego "€žDialog" odbyło posiedzenie Podzespołu ds. służb mundurowych działającego w ramach Zespołu problemowego ds. usług publicznych pod przewodnictwem Mariusza Tyla (FZZ)

W spotkaniu uczestniczyli: Jarosław Zieliński, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji, Patryk Jaki, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Sprawiedliwości, Wiesław Jasiński, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, Leszek Suski, Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej, Inspektor Helena Michalak, Zastępca Komendanta Głównego Policji, Marek Małkowski, Zastępca Komendanta Głównego Straży Granicznej, przedstawiciele Służby Więziennej, Biura Ochrony Rządu, członkowie podzespołu, zaproszeni goście oraz eksperci.

W punkcie dotyczącym omówienia stanowiska strony rządowej dot. włączenia funkcjonariuszy Służby Celnej do ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin – przedstawicielka Ministerstwa Finansów poinformowała, że na ostatniej Radzie Ministrów zostało przyjęte stanowisko rządowe dot. włączenia funkcjonariuszy Służby Celnej do ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin. Podkreśliła, że strona rządowa widzi konieczność realizacji wyroku TK, przy czym zdaniem rządu propozycja, która jest złożona w obywatelskim projekcie jest zbyt szeroka. Dodała, że stanowisko rządowe zaopatrzeniem emerytalnym należy objąć funkcjonariuszy, którzy zostali wskazani w wyroku TK (funkcjonariuszy, którzy wykonują zadania zwalczenia, rozpoznawania, wykrywania przestępstw). Ponadto poinformowała, że propozycja rządu idzie w kierunku, aby zaopatrzeniowym systemem emerytalnym zostali objęci funkcjonariusze pełniący funkcje w oddziałach Celnych i w komórkach dozoru.

Kolejny punkt spotkania poświęcony był omówieniu projektu stanowiska strony pracowników i strony pracodawców w sprawie projektu ustawy o ustanowieniu "€žProgramu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2017-2020"€. W projekcie stanowiska podkreślono, że projekt ustawy jest długo oczekiwanym aktem prawnym przez funkcjonariuszy i pracowników, który ma za zadanie wzmocnić sprawność i efektywności działania służb mundurowych. Projekt jest ważnym elementem budowania przez Rząd silnych i efektywnych służb mundurowych. Wzmocnienia wymaga poprawa warunków pełnienia służby, wyposażenia oraz wprowadzenia wzrostu wynagrodzeń i płac w służbach mundurowych. Kilkuletni brak waloryzacji wynagrodzeń przyczynił się między innymi do spadku konkurencyjności wynagrodzeń i płac. Między innymi z tego powodu konieczne jest co najmniej dwukrotne zwiększenie środków finansowych, zaproponowanych w ustawie na wzrost uposażeń i wynagrodzeń funkcjonariuszy i pracowników MSWiA i Służby Więziennej. Ponadto, w projekcie stanowiska zwrócono uwagę na wielkość środków przewidzianych na zakup sprzętu transportowego. W przypadku niektórych służb (np. PSP) środki te pozwalają tylko na niepełne odtworzenie posiadanego stanu, nie pozwalając na uzupełnienie sprzętu wychodzącego z użycia.


W wyniku dyskusji podkreślano, że powinny być środki wyważone na funkcjonariuszy i na narzędzia którymi się posługują i infrastrukturę w której pracują. Wiceminister sprawiedliwości Patryk Jaki podkreślił, że stanowisko Ministerstwa Sprawiedliwości co do ustawy jest pozytywne, ale warunkowo. Dodał, że Służba Więzienna powinna - albo być objęta ustawą modernizacyjną – albo przedstawiona ustawa modernizacyjna Służb Więziennych przez Ministerstwo Sprawiedliwości powinna być uchwalona równocześnie.


W dalszej części spotkania przedstawiciele służb przedstawili analizę bezpieczeństwa.


Następnie dyskutowano na temat danych dot. art. 15a ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin. Przedstawiciel MSWiA przedstawił dane dotyczące ilości funkcjonariuszy i emerytów z poszczególnych służb, których dotyczy art. 15a. Następnie Jarosław Zieliński, Sekretarz Stanu w MSWiA poinformował, że na następnym posiedzeniu Podzespołu przedstawi propozycję do dyskusji dot. przedmiotowej sprawy.


Przewodniczący Podzespołu zamknął posiedzenie, sugerując jednocześnie zwołanie następnego spotkania we wrześniu br.
 
Koledzy ZZ Celnicy. PL oraz innych Związków w Służbie Celnej co to za 55 lat przyjętym przed 2012 czy dalej walczycie o zasrane pomostówki dla nierobów.
Brać się za robotę bo 60 000 tys co miesiąc to jest kasa na dobrą kancelarię prawną a nie zbierać na msze i publikacje, które rząd ma w d..ie.

Kromaks czlowieku przestan brac,to co masz albo zmniejsz dawke, bo przez te leki zatracasz sie w pisaninie.Klepiesz caly czas te same teksty nie wniszace nic do sprawy.Radze zmien doktora bo ten do ktorego chodzisz ewidentnie Cie czlowieku naciaga i oszukuje😠
 
Tak Balbinko prawa emerytalne - mundurowe powinni nabywać w pierwszej kolejności funkcjonariusze wskazani przez TK tylko bez wieku 55 dla przyjętych przed 2012 rokiem i wszystkie lata pracy zgodnie z wyrokiem powinny być zaliczone od 1999.
Przecież każdy wie ,że zgodnie ze stosunkiem służbowym, każdy w końcu nabędzie prawa emerytalne.
Straż Pożarna też odwoływała się od TK i jest orzeczenie z którego wynika, że po mimo to że pracowali w formacji "nie mundurowej" wszystkie czynności wykonywali takie same i wszystkie lata należy im zaliczyć.
O co walczą ZZ chyba o pomostówki dla biórkowców jeśli tak to was pogrzało chyba, że zdejmują kapciuszki i wypad na granicę wyrabiać lata do emerytury.
 
Skoro rząd zauważa , że słusznie należą się nam emerytury mundurowe to nawet ograniczając liczbę funków do tych, którzy wykonują zadania przytoczone przez TK jakim prawem tworzą nową dyskryminującą ustawę tylko dla SC. Skoro byliśmy, jak sami przyznają dyskryminowani w stosunku do innych służb to po cholerę majstrują jakieś dziwadło , które znowu można łatwo zaskarżyć zamiast przenieść zapisy wprost z ustawy o Policji. Albo jesteśmy dyskryminowani albo nie. Wydaje mi się ,że rząd się zagalopował i próbuje wybrnąć z sytuacji sprzedając nam ustawę nie do obrony, mając nadzieję ,że to kupimy.
 
Intencją minfin jest podzielenie formacji aby nic nam nie dać i nie mieć kłopotów z manipulacją ludźmi. Sami poprzez powyższe wypociny się dzielimy. Przy takim stanowisku i postępowaniu zrobią z nami co zechcą, czyli nikomu z obecnych funkcjonariuszy nie przyznają emki. Zawsze można tak sparametryzować warunki aby nikt się nie załapał. Tylko jednolita postawa wszystkich mundurowych może przynieść satysfakcjonujące rozwiązanie konfliktu interesów między formacją a rządem. Pani, która przedstawiała stanowisko rządowe (nie wymienię jej nazwiska) nie przekazała stronie związkowej nic na piśmie, co mogłoby stanowić przyczynek do dyskusji. Z takich zagrywek ja wnoszę, że nic nie jest zagwarantowane nikomu i nawet dzisiejsi pewniacy mogą zostać z niczym jeżeli się wyalienują ze środowiska. Przemyślcie swoje perspektywy wy, którzy dzisiaj dzielicie nas na ważnych i kapciuszkowych.
 
Tak Balbinko prawa emerytalne - mundurowe powinni nabywać w pierwszej kolejności funkcjonariusze wskazani przez TK tylko bez wieku 55 dla przyjętych przed 2012 rokiem i wszystkie lata pracy zgodnie z wyrokiem powinny być zaliczone od 1999.
Przecież każdy wie ,że zgodnie ze stosunkiem służbowym, każdy w końcu nabędzie prawa emerytalne.
Straż Pożarna też odwoływała się od TK i jest orzeczenie z którego wynika, że po mimo to że pracowali w formacji "nie mundurowej" wszystkie czynności wykonywali takie same i wszystkie lata należy im zaliczyć.
O co walczą ZZ chyba o pomostówki dla biórkowców jeśli tak to was pogrzało chyba, że zdejmują kapciuszki i wypad na granicę wyrabiać lata do emerytury.

Jest jednolita umundurowana formacja Służby Celnej, której zadania zostały określone w art. 2 ustawy o Służbie Celnej, i w której pełnią służbę funkcjonariusze Służby Celnej mianowani do służby przygotowawczej lub stałej na podstawie tej ustawy. Więc jest to taki sam stosunek administracyjno prawny co w innych formacjach.
Akt mianowania do służby zawiera imię i nazwisko, datę mianowania i rodzaj służby (przgotowawcza lub stała). Nic nie ma o służbie liniowej lub nieliniowej (kapciuszkowej). O tym gdzie i na jakim stanowisku funkcjonariusz pełni służbę decyduje przełożony.
Poza tym służba pełniona "pod dachem" nie czyni z funkcjonariusza cywila, a ubranie cywila w uniform nie uczyni go funkcjonariuszem. Tylko tyle i aż tyle w temacie. Nie przyjmujmy narracji mf.
 
Według mnie stanowisko Rządu mogło by być ok. Dość sprawiedliwe. Oczywiście te 55 lat na tę chwilę i od 1999 to sprawa w każdym sądzie jest wygrana. Nie wiem po co taki warunek postawili...? Zresztą to tylko dywagacje...teraz tak, a za miesiąc będzie pewnie inaczej...
 
Nic w sadach nie jest oczywiste. W takim samym stanie faktycznym i prawnym zapadaja rozne wyroki pomijam czas w jakim sa procedowane. Musimy walczyc o to co sie nam slusznie nalezy tu i teraz, wszyscy wspolnie, granica i wewnetrzene komorki, starzy i mlodzi!!! Razem mamy moc.
 
Back
Do góry