Projekt ustawy o KAS

Prezesie, no to jak z tym kasem?

Jarosław Kaczyński na 78. miesięcznicy: "Ich Rzeczpospolita miałaby się opierać na kłamstwie i zgodzie na nadużycia. Nasza musi opierać się na prawdzie" (...)

0ea1b7ce85fb4984983612a5ddaf2f51.jpeg


http://wpolityce.pl/polityka/311464...-naduzycia-nasza-musi-opierac-sie-na-prawdzie
 
chodzą słuchy, że prace nad projektem "zwolniły"... I chyba rzeczywiście raczej mało prawdopodobne , że na 28 posiedzeniu projekt będzie procedowany... za to przyspieszyły nad jednolitym podatkiem. Jak mówi minister Kowalczyk, nie podjęto decyzji czy nową daninę będzie rozliczał ZUS czy US. Tylko dalej uzasadnia że ustawa powinna być gotowa do końca lutego, bo inaczej ZUS nie zdąży z dostosowaniem oprogramowania. Chyba im się 500+ wali, że tak szybko chcą wprowadzać zmiany.
 
dociera zapewne, że kas to bubel i taka jest smutna rzeczywistość.
zamiast przeglądu kadry kierowniczej i dopracowania reformy - projekt ustrojowy bez rzetelnych analiz.
wysokie standardy trzeciego świata.

CELNIKU ZADEKLARUJ SIĘ !
 
chodzą słuchy, że prace nad projektem "zwolniły"... I chyba rzeczywiście raczej mało prawdopodobne , że na 28 posiedzeniu projekt będzie procedowany... za to przyspieszyły nad jednolitym podatkiem. Jak mówi minister Kowalczyk, nie podjęto decyzji czy nową daninę będzie rozliczał ZUS czy US. Tylko dalej uzasadnia że ustawa powinna być gotowa do końca lutego, bo inaczej ZUS nie zdąży z dostosowaniem oprogramowania. Chyba im się 500+ wali, że tak szybko chcą wprowadzać zmiany.
! wypadałoby podać źródło Elvisie :confused: - piszą o tym na skarbowcach. Ja bym z tego nie robił sensacji. Co do nowego podatku to wybór już chyba został dokonany - "król ZUS", zamiatanie będzie w US, UKS i SC jaki będzie rozkład procentowy czas pokaże.
 
MF: Krajowa Administracja Skarbowa to obniżka kosztów i lepsze wykorzystanie urzędników

Stworzenie Krajowej Administracji Skarbowej pozwoli obniżyć koszty i lepiej wykorzystać kadry - wynika ze stanowiska MF przekazanego. Ministerstwo zapewniło, że obecny zakres zadań struktur skarbowych podległych resortowi zostanie zachowany w przypadku KAS.

"Reforma jest oparta na wielu diagnozach i zaleceniach w wymiarze krajowym i zagranicznym oraz uwzględnia kierunki rozwiązań przyjmowane w innych krajach oraz doświadczenia z tego płynące. Postulat głębokiej reformy administracji skarbowej jest podnoszony od wielu lat ze wszystkich zainteresowanych środowisk. W momencie, gdy plan takiej reformy jest przedstawiony i wdrażany to padają apele o powściągliwość i jej wstrzymanie, bo jest rzekomo podejmowana "bez koniecznej refleksji i próby zdefiniowania funkcji i zadań administracji skarbowej, jej zakresu przedmiotowego, historycznych uwarunkowań i konsekwencji dotychczasowych reform" - napisano w stanowisku Ministerstwa Finansów.

"Obecny zakres zadań struktur skarbowych podległych MF jest zachowany w przypadku KAS. Wszystkie one są bezpośrednio lub pośrednio związane z wymiarem, kontrolą obliczania i poborem danin publicznych" - dodano.

Resort wyjaśnił, że powołanie KAS zasadniczo zmieni ustrój służb odpowiedzialnych za pobór danin na rzecz państwa. Wskazano, że od chwili powołania KAS to ta instytucja, a nie Ministerstwo Finansów, będzie odpowiadała za ich pobór.

"Wyprowadzenie funkcji związanych z poborem i kontrolą podatków poza MF sprawi, że MF będzie mogło skoncentrować się na swoim podstawowym zadaniu - kreowaniu i prowadzeniu polityki fiskalnej i budżetowej poprzez tworzenie aktów legislacyjnych" - tłumaczy resort.

Zaznaczono, że połączenie trzech administracji w jedną pozwoli na koncentrację wielu procesów pomocniczych w jednym miejscu, "co pozwoli obniżyć koszty i wykorzystać uwolnione zasoby kadrowe na zadania podstawowe".

Ministerstwo poinformowało, że prezentując kolejne etapy prac nad reformą administracji podatkowej MF wielokrotnie przywoływało analizy organizacji międzynarodowych wskazujące na potrzebę konsolidacji służb odpowiedzialnych za pobór danin w Polsce.

Centrum Analiz i Studiów Podatkowych SGH poinformowało w swoim raporcie, że utworzenie KAS to nie reforma służb podległych resortowi finansów, co najwyżej modernizacja, która sankcjonuje prawnie dotychczasowy stopień upolitycznienia organów skarbowych.

"Trudno doszukać się w zaproponowanym projekcie ustawy KAS rozwiązań, które byłyby stworzone specjalnie w celu ograniczenia wspomnianych zjawisk unikania opodatkowania i uchylania się od opodatkowania w wymiarze międzynarodowym" - napisano.

Według autorów raportu zaproponowany w projekcie zakres przedmiotowy administracji skarbowej nie różni się w żadnym elemencie od zakresu obecnie funkcjonujących struktur skarbowych podległych MF. W raporcie oceniono ponadto, że jednym z˙podstawowych problemów koncepcji KAS jest fragmentaryczność proponowanych rozwiązań.

Według CASP przyjęty model zmian nie tylko utrzymuje dotychczasowy stopień upolitycznienia organów skarbowych, ale sankcjonuje go prawnie.

"Koncepcja KAS nie jest działaniem reformatorskim (...). Wszystkie cele KAS można osiągnąć również w obecnej strukturze administracji skarbowej" - napisano.

Zapowiadany przez Ministerstwo Finansów projekt wpłynął do Sejmu na początku czerwca, jako druk poselski. W uzasadnieniu wyliczono główne cele powołania KAS: ograniczenie skali oszustw podatkowych; zwiększenie skuteczności poboru należności podatkowych i celnych; zwiększenie poziomu dobrowolności wypełniania obowiązków podatkowych; zapewnienie obsługi klienta na wysokim poziomie; obniżenie kosztów funkcjonowania administracji skarbowej w relacji do poziomu uzyskiwanych dochodów budżetowych; rozwój profesjonalnej kadry.

Zgodnie z projektem w miejsce funkcjonujących obecnie służby celnej i skarbowej oraz urzędów kontroli skarbowej zostanie powołana Krajowa Administracja Skarbowa. Obecnie służby działają w modelu rozproszonym, każda z nich ma niezależne systemy informatyczne, bazy danych są rozproszone i nie ma bieżącej wymiany informacji między nimi. KAS ma być podporządkowana ministrowi finansów, jej szefem ma być wiceminister finansów.

Zmiana miałaby zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2017 r.
 
Pan Premier, mimo przedstawienia przez nas opinii eksperckich i przedstawienia znanej wszystkim argumentacji wsparł SSC w przeprowadzeniu projektu KAS. Notatka jest jedynie relacją ze spotkania, a nie akceptacją tego trybu.
 
Banaś zapewnił że...

a Morawiecki?

a zz?

to nie jest podstawa do złożenia broni

konieczna jest poprawka projektu KAS a nie "zapewnienia" i to banasia a nie Morawieckiego
 
Moment moment.
Z notatki wynika, że mają być odwołania od propozycji składanych pracownikom i funkcjonariuszom a to chyba coś nowego.
Do tej pory takiej drogi odwoławczej miało nie być. Chyba powinna się w związku z tym pojawić poprawka do projektu wprowadzającego, czyż nie?
 
18 października 2016 (wtorek)
11:00
Komisja Finansów Publicznych (FPB)
sala im. Konstytucji 3-go Maja (nr 118, bud. C)
Rozpatrzenie sprawozdania podkomisji nadzwyczajnej o poselskich projektach ustaw:
1) o Krajowej Administracji Skarbowej (druk nr 826),
2) Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (druk nr 827)
- przedstawia przewodniczący podkomisji poseł Andrzej Szlachta.
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/PlanPosKom.xsp?view=1#row3
 
Back
Do góry