Powyżej znajdują się błędne wyliczenia zamieszczone przez sędziego.
Naszą kwotę bazową należy przemnożyć przez mnożnik 1,919 i potem przez 2,36. Różnica daje wysokość żądanej podwyżki.
Poniżej pismo w tej sprawie:
Warszawa, dnia 4 września 2007 roku
Prezes Rady Ministrów
Minister Finansów RP
WNIOSEK O PODJĘCIE NEGOCJACJI PŁACOWYCH
Na podstawie ustawy art. 1, 4, 6-8 ustawy z dnia 23 maja 1991 roku o związkach zawodowych wnosimy o niezwłoczne podjęcie rozmów w sprawie podwyżek płac i uposażeń pracowników oraz funkcjonariuszy podległych ministrowi do spraw finansów publicznych
UZASADNIENIE
Z uwagi na malejącą już kolejny rok realną wartość wynagrodzeń pracowników i funkcjonariuszy podległych Ministrowi Finansów oraz niesatysfakcjonujące w żadnym stopniu plany podniesienia wynagrodzeń na 2008 rok w ww. grupach zawodowych, domagamy się natychmiastowego ujęcia w projekcie budżetu państwa na 2008 roku dodatkowych środków na podwyżki płac pracowników i funkcjonariuszy zatrudnionych w resorcie finansów.
Faktem jest, że pracownicy i funkcjonariusze podlegli Ministrowi Finansów są jedną z niewielu grup zawodowych, która - mimo niskich wynagrodzeń - nie tylko nie odczuła dobrodziejstw związanych ze wzrostem gospodarczym, ale - z uwagi na zwiększone zadania i brak waloryzacji płac w 2007 roku - otrzymuje wynagrodzenia realne mniejsze niż w latach ubiegłych.
W 2007 roku wzrosły pensje żołnierzy i policjantów (wzrost mnożnika kwoty bazowej z 2,11 do 2,26), lekarzy, analityków, laborantek i pielęgniarek (wzrost o 30%), nauczycieli (ustanowienie oddzielnej, podwyższonej kwoty bazowej dla nauczycieli w wysokości 1885,59 złotych), leśników (33 proc. zatrudnionych w Lasach Państwowych otrzymało podwyżki wynagrodzeń od 250 zł do 300 zł dla zwykłych pracowników i od 400 do 600 zł dla kadry zarządzającej), pracowników ZUS (wzrost przeciętny o 5,3 %), pracowników NIK (wzrost o 3,5% mimo, iż ta grupa pracownicza ma jedne z najwyższych wynagrodzeń w kraju w sferze budżetowej) czy urzędników zajmujących się funduszami unijnymi (wzrost o 30%).
W 2008 roku prognozowany jest dalszy znaczny wzrost wynagrodzeń w sferze pozabudżetowej. Tymczasem wiadomo już, że proponowany poziom wzrostu wynagrodzeń w sferze budżetowej na 2008 rok ma przekroczyć poziom inflacji jedynie o około 3,5%, a niektórym grupom zawodowym funkcjonującym w resorcie, zamiast podwyżek wynagrodzeń, szykuje się wręcz ich obniżki (dotyczy to np. pracowników egzekucji administracyjnej po likwidacji wynagrodzeń prowizyjnych i prawdopodobnie – po wejściu w życie KAS - inspektorów kontroli skarbowej i pracowników kontroli podatkowej po likwidacji dodatków inspektorskich i kontrolerskich).
Funkcjonariusze Służby Celnej, zgodnie z dwoma wyrokami Trybunału Konstytucyjnego zaliczają się do tzw. „służb mundurowych”. Powyższe powinno powodować równe ich traktowanie z innymi służbami mundurowymi funkcjonującymi w Rzeczpospolitej Polskiej, także w sferze przywilejów socjalnych i emerytalnych.
W tych okolicznościach, wobec wskaźników wzrostu wynagrodzeń poza sferą budżetową wielokrotnie przekraczających planowany realny wskaźnik wynagrodzeń oraz w obliczu wzrostu dochodów budżetu państwa ponad planowane wielkości, domagamy się:
1. Zagwarantowania w budżecie państwa na 2008 rok środków na przeciętne podwyżki wynagrodzeń dla pracowników podległych Ministrowi Finansów o wskaźnik nie mniejszy niż wskaźnik wzrostu wynagrodzeń w przedsiębiorstwach sektora prywatnego.
2. Zagwarantowania w budżecie państwa na 2008 rok środków na wzrost wynagrodzeń w Służbie Celnej poprzez zmianę wielokrotności kwoty bazowej w Służbie Celnej do wysokości 2,36.
Ponieważ wiemy z doświadczenia, że urzędujący Minister Finansów lepiej traktuje inne grupy zawodowe wynagradzane z budżetu państwa od swoich pracowników i funkcjonariuszy oczekujemy, iż rozmowy zostaną podjęte niezwłocznie, lecz nie później niż do końca września br. W przypadku braku reakcji na niniejszy wniosek podjęte zostaną działania, do których jesteśmy z mocy prawa upoważnieni. W tym kontekście przypominamy, że jest to pierwsze tego typu wystąpienie sygnowane przez wszystkie funkcjonujące w resorcie finansów ogólnopolskie związki zawodowe, co świadczy o wadze problemu i jednoznacznej ocenie bieżącej sytuacji w resorcie finansów.
OGÓLNOPOLSKIE ZWIĄZKI ZAWODOWE :
Federacja Związków Zawodowych Pracowników Skarbowych
Federacja Związków Zawodowych Służby Celnej
NSZZ SOLIDARNOŚĆ 80 REGION Środkowo-Wschodni
Ogólnopolska Federacja ZZ działających przy Wyspecjalizowanych US
Sekcja Krajowa Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność”
Związek Zawodowy Pracowników Egzekucji Administracyjnej
Związek Zawodowy Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy
(kolejność alfabetyczna)
Federacja Związków Zawodowych Pracowników Skarbowych
Federacja Związków Zawodowych Służby Celnej
NSZZ SOLIDARNOŚĆ 80 REGION Środkowo-Wschodni
Ogólnopolska Federacja ZZ działających przy Wyspecjalizowanych US
Sekcja Krajowa Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność”
Związek Zawodowy Pracowników Egzekucji Administracyjnej
Związek Zawodowy Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy