KOMUNIKAT KW FZZSC

Status
Zamknięty.
dwa pytania :
- w oparciu o jaką podstawę prawną MF zbiera takie dane ?
- skąd Ty (BlackJack) czy inny Jacku masz te dane ?
 
jak już wspomniałem cytowałem SSC. Dane te zostały podane na spotkaniu w Świdrze wszystkim którzy na nie przybyli.Nie pamiętam aby SSC powiedział, że są to informacje poufne i nie można ich podać do szerszej wiadomości. Dane te dotyczą tylko ZZ o zasięgu ogólnopolskim. Nie obejmują ZZ nie zrzeszonych (tak mi się wydaje).
 
swoją skromną osobą popieram działania Federacji prowadzącej dialog z SSC w sprawie reformy SC.


PS Mam nadzieję, że nie będę musiał sobie zmieniać stopki na: jestem zdrajcą i pedałem,
bo kierownikiem i naczelnikiem nie jestem:D
 
nieźle kręcą

...popieram działania Federacji ... w sprawie reformy SC.
PS Mam nadzieję, że nie będę musiał sobie zmieniać stopki ... bo kierownikiem i naczelnikiem nie jestem:D

Byłem na spotkaniu z J.Staniszewskim i sporo wyczytałem między wierszami.
Cóż, każdy ma prawo do własnego zdania, Panie ... Dyrektorze!
 
swoją skromną osobą popieram działania Federacji prowadzącej dialog z SSC w sprawie reformy SC.


PS Mam nadzieję, że nie będę musiał sobie zmieniać stopki na: jestem zdrajcą i pedałem,
bo kierownikiem i naczelnikiem nie jestem:D
Do jabola: jesli mnie pamięć nie myli, to byłeś wice u S.Siwego ?!
NIE załączam pzdr.
 
Ostatnia edycja:
zaczyna się robić ciekawie, czyżby to dopiero początek:rolleyes:

pozdrówka
 
pismo do Premiera RP

[FONT=&quot]Federacja[/FONT]
[FONT=&quot]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
[FONT=&quot] e-mail.: [/FONT][FONT=&quot]ic.zz@lod.mofnet.gov.pl[/FONT]
[FONT=&quot]tel.: 660712712; 660076040[/FONT]
[FONT=&quot]Toruń, dnia 4 lutego 2009r.

[/FONT]​
[FONT=&quot]Pan Donald Tusk[/FONT]
[FONT=&quot]Prezes Rady Ministrów[/FONT]
[FONT=&quot]Rzeczypospolitej Polskiej[/FONT]
[FONT=&quot]Kancelaria Prezesa Rady Ministrów[/FONT]
[FONT=&quot]Al. Ujazdowskie 1/3[/FONT]
[FONT=&quot]00-583 Warszawa[/FONT]
[FONT=&quot]Nasz znak:[/FONT][FONT=&quot] FZZSC/15/KW/2009[/FONT]

[FONT=&quot]Szanowny Panie Premierze![/FONT]

[FONT=&quot]W imieniu Komitetu Wykonawczego Federacji Związków Zawodowych Służby Celnej zwracam się do Pana Premiera z prośbą o potwierdzenie, iż Rząd Rzeczypospolitej Polskiej rozpocznie w bieżącym roku realizację procesu modernizacji Służby Celnej - zgodnie z treścią zobowiązania złożonego funkcjonariuszom celnym w związku z zakończeniem akcji protestacyjnej ze stycznia 2008r. [/FONT]
[FONT=&quot]Informuję Pana Premiera, że Federacja Związków Zawodowych Służby Celnej - jako najstarsza centrala związkowa działająca w środowisku zawodowym funkcjonariuszy celnych - aktywnie uczestniczyła we wszystkich spotkaniach konsultacyjnych związanych z planowaną modernizacją Naszej Służby. W trakcie tych konsultacji wnieśliśmy liczne uwagi zarówno do projektu ustawy o Służbie Celnej, jak też do przedstawionych wraz z nią projektów aktów wykonawczych. [/FONT]
[FONT=&quot]Przeprowadzenie kompleksowego wieloletniego procesu modernizacji uznajemy bowiem za niezbędne zarówno dla Służby Celnej, jak też dla Państwa Polskiego, któremu - jako umundurowani funkcjonariusze służymy Ojczyźnie.[/FONT]
[FONT=&quot]Za niezbędne uznajemy w szczególności wprowadzenie nowych regulacji w systemie wynagrodzeń funkcjonariuszy celnych oraz objęcie motywacyjnym systemem dodatków - według jednolitych w skali kraju zasad, wszystkich funkcjonariuszy wykonujących takie same zadania z zakresu dozoru i kontroli celnej, gdyż pozwoli to na stopniowe wyrównywanie niekorzystnych i w naszym przekonaniu niczym nieuzasadnionych dysproporcji płacowych, występujących w chwili obecnej pomiędzy Służbą Celną a pozostałymi służbami mundurowymi. [/FONT]
[FONT=&quot]Istniejący stan rzeczy traktujemy jednoznacznie jako nieuzasadnioną dyskryminację płacową jedynej służby mundurowej, która w sposób kompleksowy kontroluje obrót towarami i technologiami wprowadzanymi na teren Wspólnoty i wyprowadzanym z tego obszaru. Służba Celna nadaje towarom dopuszczalne przeznaczenie celne oraz dokonuje wymiaru a także poboru należności przywozowych i podatków. [/FONT]
[FONT=&quot]Należy podkreślić, że nasza służba jest również jedynym organem podatkowym w zakresie podatku akcyzowego, należnego zarówno w związku z obrotem dokonywanym z krajami trzecimi, w ramach dostawy wewnątrzwspólnotowej oraz w obrocie krajowym a także jest jedynym organem kontroli w ramach szczególnego nadzoru podatkowego. [/FONT]
[FONT=&quot]Panie Premierze! [/FONT]
[FONT=&quot]Status służbowy funkcjonariuszy celnych cechuje zbliżony do przedstawicieli pozostałych służb umundurowanych stopień dyspozycyjności i podporządkowania. Jak wcześniej wskazałem, wykonujemy zadania szczególnej wagi dla budżetu Państwa oraz Wspólnoty, poprzez wymiar i pobór należności przywozowe i podatki niezbędne dla ich prawidłowego funkcjonowania. [/FONT]




[FONT=&quot]Nowe uregulowania statusu służbowego funkcjonariuszy przewidziane w projekcie ustawy o Służbie Celnej a także głęboka reforma tej Służby w procesie modernizacji, uzasadniają konieczność dokonania na gruncie ustawodawczym zniesienia nieuzasadnionych obiektywnymi przyczynami różnic w statusie służbowym celników i funkcjonariuszy pozostałych służb umundurowanych.[/FONT]

[FONT=&quot]W celu zrównoważenia szczególnych obciążeń nałożonych funkcjonariuszy celnych wynikających z ich dyspozycyjności, podporządkowania i odpowiedzialności oraz wymogu szczególnych kwalifikacji okoliczność wykonywana zadań w trudnych, uciążliwych, lub szkodliwych dla zdrowia warunkach - nierzadko w połączeniu z ryzykiem osobistym - nieodzowne jest włączenie funkcjonariuszy Służby Celnej do modernizowanego w chwili obecnej zaopatrzeniowego systemu emerytalnego innych służb mundurowych, przy uwzględnieniu ciężarów służby pełnionej na określonych stanowiskach a także wypracowanie mechanizmów zarządzania wiekiem emerytalnym funkcjonariuszy celnych.[/FONT]

[FONT=&quot]Rozmowy przedstawicieli Federacji Związków Zawodowych Służby Celnej przeprowadzone w dniu 16 października 2008r. z Panem Ministrem Michałem Boni pozwalają mieć nadzieje na zmianę niekorzystnego statusu funkcjonariuszy Służby Celnej, przy reformie systemu emerytalnego służb mundurowych.[/FONT]

[FONT=&quot]Należy podkreślić, że funkcjonariusze celni w chwili obecnej nie posiadają żadnych przywilejów emerytalnych - tak więc emerytura przysługuje im po osiągnięciu co najmniej 60 lat w przypadku kobiet i co najmniej 65 lat dla mężczyzn. [/FONT]

[FONT=&quot]Złożona przed 11 laty - przez upoważnionego przedstawiciela rządu Rzeczypospolitej Polskiej - obietnica objęcia funkcjonariuszy celnych zaopatrzeniowym systemem emerytalnym na warunkach tożsamych z systemem zaopatrzeniowym do dnia dzisiejszego nie została dotrzymana. [/FONT]


[FONT=&quot]Panie Premierze - nadszedł czas, aby w ramach przeprowadzanej w chwili obecnej reformy systemu emerytalnego pozostałych służb mundurowych wypełnić zobowiązanie złożone na piśmie przez pełnomocnika Rady Ministrów, którą kierował Premier Jerzy Buzek. [/FONT]



[FONT=&quot]Przewodniczący FZZSC[/FONT]
[FONT=&quot]Jacek Staniszewski[/FONT]
[FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]podpis na oryginale)[/FONT]​

[FONT=&quot]do wiadomości:[/FONT]

[FONT=&quot]1.[/FONT][FONT=&quot]Pan Jan Vincent Rostowski, Minister Finansów[/FONT]
[FONT=&quot]2.[/FONT][FONT=&quot]Pani Jolanta Fedak, Minister Pracy i Polityki Społecznej [/FONT]
[FONT=&quot]3.[/FONT][FONT=&quot]Pan Michał Boni, Minister - członek Rady Ministrów[/FONT]
[FONT=&quot]4.[/FONT][FONT=&quot]Pan Jacek Kapica, Podsekretarz Stanu - Szef Służby Celnej [/FONT]
[FONT=&quot]5.[/FONT][FONT=&quot]Członkowie Komitetu Wykonawczego FZZSC[/FONT]
[FONT=&quot]6.[/FONT][FONT=&quot]Organizacje Członkowskie FSZZSC[/FONT]
[FONT=&quot]7.[/FONT][FONT=&quot]Ogólnopolskie Organizacje i Centrale Związkowe[/FONT]
[FONT=&quot]8.[/FONT][FONT=&quot] a/a.[/FONT]
 
YES ! YES ... YES !
Wielkie brawa za obecną inicjatywę w obliczu " zamrożonych " emerytur w MSWiA.Pozdrawiam inicjatorów pomysłu !​
 
ad.1

[FONT=&quot]Federacja[/FONT]
[FONT=&quot]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
[FONT=&quot]e-mail.: [/FONT][FONT=&quot]jacek.staniszewski@rze.mofnet.gov.pl[/FONT]​
[FONT=&quot] e-mail.: ic.zz@lod.mofnet.gov.pl [/FONT]
[FONT=&quot]tel.:[/FONT][FONT=&quot] 660 712 712; 660076040[/FONT]
[FONT=&quot]Toruń, dnia 03.03.2009r.[/FONT]​
[FONT=&quot]Zakładowe Organizacje Związkowe[/FONT]​
[FONT=&quot]- Członkowie Federacji [/FONT]​
[FONT=&quot]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]​
[FONT=&quot]z siedzibą w Toruniu[/FONT]​
[FONT=&quot]Nasz znak:[/FONT][FONT=&quot] FZZSC/20/KW/2009[/FONT]

[FONT=&quot]Koleżanki i Koledzy![/FONT]

[FONT=&quot]Komitet Wykonawczy Federacji Związków Zawodowych Służby Celnej informuje, iż w dniu 5 marca 2009r. odbędzie się spotkanie strony związkowej z prezydium nadzwyczajnej podkomisji do rozpatrzenia rządowego projektu ustawy o Służbie Celnej (druk nr 1492) oraz pierwsze posiedzenie tego ciała sejmowego. [/FONT]
[FONT=&quot]Tym samym rozpoczynają się właściwe prace Parlamentu Rzeczypospolitej nad wymienionym powyżej przedłożeniem rządowym.[/FONT]
[FONT=&quot]W trakcie tego spotkania przedstawiciele Federacji przedstawią członkom podkomisji nadzwyczajnej swoje stanowisko dotyczące projektu ustawy wraz z propozycjami poprawek, o których wprowadzenie wnosi strona związkowa. [/FONT]
[FONT=&quot]Stanowisko to - wraz z propozycjami poprawek do ustawy - zostanie przedstawione również posłom – członkom sejmowej Komisji Finansów Publicznych oraz członkom Komisji Administracji i Spraw Wewnętrznych. [/FONT]
[FONT=&quot]Przekażemy je oczywiście również do Waszej wiadomości. [/FONT]

[FONT=&quot]Z przykrością stwierdzić należy, iż również w kwestii tak ważnej dla przyszłości Służby Celnej nie udało się przyjąć jednolitego stanowiska wszystkich organizacji związkowych działających w środowisku zawodowym funkcjonariuszy celnych i pracowników administracji celnej. [/FONT]
[FONT=&quot]Coraz poważniej obawiamy się, że brak możliwości porozumienia się w sprawie szeroko rozumianej reformy i modernizacji Służby Celnej może doprowadzić, do powtórzenia sytuacji z pierwszych miesięcy 2008r. kiedy nie zdołano zawrzeć korzystnego dla całego środowiska porozumienia ze stroną rządową. [/FONT]
[FONT=&quot]Nasza propozycja powołania zespołu roboczego składającego się przedstawicieli wszystkich znaczących ogólnopolskich organizacji zawodowych oraz Zrzeszenia i Federacji w celu wypracowania wspólnego stanowiska - złożona na piśmie w dniu 27 listopada 2008r. - pozostała do dnia dzisiejszego bez odpowiedzi ze strony pozostałych organizacji za wyjątkiem Kolegi Artura Ciesielskiego z NSZZ „Solidarność”.[/FONT]
[FONT=&quot]Bez realizacji pozostała również ustna deklaracja Koleżanki Barbary Smolińskiej - Przewodniczącej Zrzeszenia ZZSC R.P. o woli uzgodnienia stanowisk wszystkich organizacji zawodowych działających w Służbie Celnej przed rozpoczęciem prac Sejmu Rzeczypospolitej nad projektem ustawy. [/FONT]
[FONT=&quot]Wbrew ustnej zapowiedzi Koleżanki Przewodniczącej żaden projekt wspólnego stanowiska strony związkowej lub też propozycji spotkania uzgodnieniowego w tej sprawie, nie został przesłany organowi wykonawczemu Federacji. [/FONT]

[FONT=&quot]Z zamieszczonego na stronach internetowych pisma Przewodniczących Zrzeszenia ZZSC RP, Związku Zawodowego Celnicy PL, Związku Zawodowego Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy oraz RSK NSZZ „Solidarność” z dnia 26 lutego 2009r. - które zostało skierowane do Przewodniczącego Sejmowej Komisji Nadzwyczajnej - wynika, iż sygnatariusze tego wystąpienia uznają, że w rządowym projekcie ustawy zawarto rozwiązania legislacyjne <niewystarczające do usprawnienia obrotu towarowego z zagranicą oraz obrotu towarami akcyzowymi w kraju a także niepozwalające na zwiększenie skuteczności Służby Celnej w walce z tzw. „szarą strefą”>.[/FONT]
[FONT=&quot]Przedłożone przez stronę związkową szczegółowe uwagi do projektu - jakkolwiek zdaniem autorów uzupełniają występujące w nim luki prawne - nie są w stanie nadać ustawie o Służbie Celnej „docelowego, oczekiwanego kształtu”. Ich przedłożenie Sejmowi wynika, więc w zasadzie z faktu dalszego procedowania nad ustawą, a nie z możliwości „naprawy popełnionych błędów”. Rzeczywista reforma Służby Celnej wymaga daniem sygnatariuszy tego pisma „całkowicie nowego projektu ustawy”.[/FONT]
[FONT=&quot]Stanowisko, to przyjmujemy do wiadomości, gdyż w demokratycznym Państwie każdy Obywatel i podmiot życia publicznego ma prawo do nieskrępowanej, publicznej wypowiedzi. Dotyczy to również organizacji związkowych, reprezentujących związkowców zrzeszonych w Służbie Celnej. [/FONT]
[FONT=&quot]W sprawie projektu ustawy zajmujemy jednak stanowisko odmienne, gdyż wprowadzenie nowych, modernizacyjnych uregulowań prawnych regulujących status, organizację i zakres działania Służby Celnej a także katalog obowiązków i praw funkcjonariuszy celnych uznajemy za niezbędne dla przyszłości naszej Służby oraz warunek wstępny do poprawy statusu jej funkcjonariuszy w tym zwłaszcza uruchomienia znacznych środków przewidzianych w bieżącym roku na regulacje systemu płac.[/FONT]
[FONT=&quot]Dalsze procedowanie nad projektem ustawy widzimy w kontekście ogólnoświatowego kryzysu i wdrażanym w Polsce procesem poważnych cięć we wszystkich zaplanowanych wydatkach budżetowych i zapowiedzią przesunięcia w czasie realizacji niewskazanych z nazwy wieloletnich programów modernizacyjnych.[/FONT]
 
ad.2

[FONT=&quot]Przesunięcie programu modernizacji Służby Celnej - nawet o rok - jest w przekonaniu Komitetu Wykonawczego Federacji ZZSC propozycją nie do zaakceptowania. Grozi bowiem całkowitym odstąpieniem strony rządowej od realizacji tego procesu, jak również pozbawieniem funkcjonariuszy celnych środków przewidzianych na regulacje uposażeń - w tym także podniesienia przewidzianej na rok bieżący wysokości wielokrotności kwoty bazowej dla uposażeń funkcjonariuszy pełniących służbę w Służbie Celnej do wysokości 2,50.[/FONT]
[FONT=&quot]Takie rozwiązanie jest, bowiem zawarte w jednym z rozporządzeń stanowiących załącznik do projektu ustawy o Służbie Celnej i jego realizacja zostałaby odłożona wraz z realizacją projektu ustawy.[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnione wydaje się, więc stwierdzenie, że przy odstąpieniu od reformy Służby Celnej - a nawet przesunięciu jej w czasie - możemy zapomnieć o znaczących podwyżkach uposażeń w bieżącym roku. Należy sobie również zadać pytanie czy w dobie pogłębiających się oznak kryzysu finansowego i gospodarczego oraz stale rosnącego bezrobocia możliwe do społecznej akceptacji będzie żądanie podwyżki uposażeń dla funkcjonariuszy celnych, które nie byłyby bezpośrednio związane z programem modernizacyjnym.[/FONT]
[FONT=&quot]Pamiętajcie, że ustawa wyznacza jedynie ramy motywacyjnego sytemu wynagrodzeń. Jego szczegółowe zasady określą rozporządzenia wykonawcze wydane po wejściu ustawy w życie.[/FONT]
[FONT=&quot]Dlatego też postanowiliśmy zwrócić się do Szefa Służby Celnej o odrzucenie planu ograniczenia grupy funkcjonariuszy celnych, którym ma przysługiwać tzw. „dodatek kontrolerski”, wyłącznie do funkcjonariuszy pełniących obowiązki służbowe w granicznych oddziałach celnych, jak też zasadniczej zmiany planowanej siatki uposażeń oraz systemu dodatków do tych uposażeń. [/FONT]
[FONT=&quot]Federacja Związków Zawodowych Służby Celnej w trakcie wszystkich spotkań konsultacyjnych z Szefem Służby Celnej podkreślała konieczność objęcia jednolitym motywacyjnym systemem wynagrodzeń wszystkich funkcjonariuszy wykonujących te same lub zbliżone zadania z zakresu dozoru i kontroli celnej oraz pozostałych zadań wynikających z przepisów prawa celnego oraz innych ustaw. Dlatego też wprowadzenie uprzywilejowań płacowych polegających na przyznaniu wąskim grupom funkcjonariuszy celnych dodatków wynikających wyłącznie z miejsca pełnienia przez nich służby należy uznać za niemożliwe do zaakceptowania. [/FONT]
[FONT=&quot]Federacja Związków Zawodowych Służby Celnej zdaje sobie sprawę z konieczności wprowadzenia nowych regulacji w systemie wynagrodzeń funkcjonariuszy celnych, w związku z planowaną modernizacją Służby Celnej, jednak stanowczo domaga się, aby regulacja ta została przeprowadzona w taki sposób, aby jej beneficjentami stali się wszyscy funkcjonariusze celni - a nie wyłącznie grupy stanowisk objętych systemem dodatków specjalnych lub dodatków funkcyjnych.[/FONT]
[FONT=&quot]Należy podkreślić, że Komitet Wykonawczy Federacji Związków Zawodowych Służby Celnej - kierując się stanowiskiem przyjętym podczas ostatniego Zjazdu Delegatów – z pełną konsekwencją uczestniczył we wszystkich spotkaniach konsultacyjnych poświęconych zagadnieniu modernizacji naszej Służby. [/FONT]
[FONT=&quot]Wynikało to przede wszystkim z faktu, iż cały system planowanych podwyżek uposażeń funkcjonariuszy został związany z ustawą modernizującą Służbę Celną (jako środki celowe w ustawie budżetowej na rok 2009), a Federacja ZZSC uznała za niedopuszczalne podejmowanie działań, które mogłyby opóźnić w czasie wypłaty należnych funkcjonariuszom podwyżek lub też uniemożliwić wejście w życie korzystnych regulacji płacowych. [/FONT]
[FONT=&quot]Udziałowi w spotkaniach o charakterze konsultacyjnym w sprawie projektu ustawy o Służbie Celnej towarzyszyły wielotorowe działania KW Federacji na rzecz objęcia funkcjonariuszy celnych zaopatrzeniowym systemem emerytalnym - na takich samych zasadach, jak w przypadku pozostałych służb mundurowych.[/FONT]
[FONT=&quot]Znaczna część propozycji zmian zgłaszanych przez Federację ZZSC do pierwotnie przedstawionych wersji projektu ustawy została przez stronę rządową uwzględniona. W szczególności blisko dwukrotnemu zwiększeniu uległa ilość stanowisk mundurowych oraz bardziej elastycznie ma być kształtowana liczba poszczególnych grup stanowisk w tzw. komórkach „mieszanych” - w tym poprzez bilansowanie zapisanych w budżecie liczby etatów „cywilnych” na poziomie krajowym.[/FONT]
[FONT=&quot]Zmieniły się również regulacje dotyczące przedstawiania nowych propozycji służby lub pracy osobom pełniącym służbę lub zatrudnionym w jednostkach organizacyjnych Służby Celnej a także zasad wchodzenia do poszczególnych korpusów.[/FONT]
[FONT=&quot]Te zmiany zostały uwzględnione także w trakcie ostatnich uzgodnień dotyczących katalogu poprawek zaakceptowanych przez stronę rządową. [/FONT]


[FONT=&quot]Przewodniczący FZZSC[/FONT]
[FONT=&quot]Jacek Staniszewski[/FONT]
[FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]podpis na oryginale)[/FONT]​

[FONT=&quot]do wiadomości:[/FONT]
[FONT=&quot]1.[/FONT][FONT=&quot]KW FZZSC[/FONT]
[FONT=&quot]2.[/FONT][FONT=&quot]Organizacje członkowskie FZZSC[/FONT]
[FONT=&quot]3.[/FONT][FONT=&quot]a/a.[/FONT]
 
zmiany cz.1

Proponowane, przez Federację Związków Zawodowych Służby Celnej, zmiany do projektu Ustawy o Służbie Celnej – Druk nr 1492
Przepisy ogólne

[FONT=&quot]Art. 23.[/FONT][FONT=&quot] ust. 2. Zadania, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1, 4 – 7 i 10, wykonują wyłącznie funkcjonariusze, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej.[/FONT]
[FONT=&quot]ust.2: Zadania, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 1,2a, 2b, 2c, 2e,4 – 7, 10, 11 wykonują wyłącznie funkcjonariusze.[/FONT]
[FONT=&quot]dodaje się ust.4 w brzmieniu:[/FONT][FONT=&quot] Funkcjonariusz może pełnić służbę na stanowiskach określonych w ust.3;[/FONT]
[FONT=&quot]dotychczasowy ust. 4 posiada nr 5;[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie: [/FONT]
[FONT=&quot]dodanie pkt. 2a, 2b, 2e pkt.11 jest zgodne z dotychczasowa pragmatyką.[/FONT]

[FONT=&quot]Art. 27.1.[/FONT][FONT=&quot]1. [/FONT][FONT=&quot]Szefa Służby Celnej – podsekretarza stanu w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych – powołuje i odwołuje Prezes Rady Ministrów, na wniosek ministra właściwego do spraw finansów publicznych.[/FONT]
[FONT=&quot]3.[/FONT][FONT=&quot] Na stanowisko Szefa Służby Celnej i zastępcy Szefa Służby Celnej może być powołana osoba, która spełnia następujące kryteria:[/FONT]
[FONT=&quot]ma obywatelstwo polskie;[/FONT]
[FONT=&quot]korzysta z pełni praw publicznych;[/FONT]
[FONT=&quot]nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;[/FONT]
[FONT=&quot]ma wyższe wykształcenie magisterskie;[/FONT]
[FONT=&quot]ma co najmniej czteroletnie doświadczenie w zakresie obejmującym zagadnienia celne lub podatkowe;[/FONT]
[FONT=&quot]ma co najmniej czteroletnie zatrudnienie w organach administracji publicznej, w tym co najmniej trzyletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym;[/FONT]
[FONT=&quot]ma nieposzlakowaną opinię;[/FONT]
[FONT=&quot]daje rękojmię należytego wykonywania zadań.[/FONT]
[FONT=&quot]dodaje się pkt.9 w brzmieniu:[/FONT][FONT=&quot] posiada stan zdrowia pozwalający na pełnienie służby na tym stanowisku.[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie: [/FONT]
[FONT=&quot]Szef Służby Celnej i jego zastępcy musi podlegać tym samym rygorom, w odniesieniu do stanu zdrowia, jak podlegli mu funkcjonariusze.[/FONT]
[FONT=&quot]Art. 86.[/FONT][FONT=&quot]Jeżeli wymagają tego potrzeby Służby Celnej, funkcjonariuszowi można powierzyć pełnienie obowiązków służbowych na innym stanowisku na okres do 6 miesięcy, zgodnie z jego kwalifikacjami. W szczególnie uzasadnionych przypadkach powierzenie obowiązków może zostać przedłużone do 12 miesięcy.[/FONT]
[FONT=&quot]2. [/FONT][FONT=&quot]Jeżeli wymagają tego potrzeby Służby Celnej, funkcjonariusza można przenieść na takie samo lub równorzędne stanowisko do innej jednostki organizacyjnej w tej samej lub innej miejscowości.[/FONT]
[FONT=&quot]dodaje się pkt.1 w brzmieniu:[/FONT][FONT=&quot] Funkcjonariuszowi przysługuje odwołanie od decyzji kierownika jednostki do Szefa Służby Celnej.[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie: [/FONT]
[FONT=&quot]dodanie powyższego punktu spowoduje możliwość rozpatrzenia sytuacji życiowej funkcjonariusza.[/FONT]
[FONT=&quot]Art. 98[/FONT]
[FONT=&quot]dodaje się ust.9 w brzmieniu:[/FONT][FONT=&quot]Stosunek służbowy funkcjonariusza, który odmówił przyjęcia złożonej propozycji, nie ulega zmianie.[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie: [/FONT]
[FONT=&quot]dodanie powyższego ustępu zapewni stałość służby w tym samym urzędzie. Do wniesienia przedmiotowej poprawki zobowiązała się również strona rządowa w protokóle z dnia 18 lutego 2009r.[/FONT]
[FONT=&quot]Art. 99[/FONT]
[FONT=&quot]dodaje się ust.9 w brzmieniu:[/FONT][FONT=&quot]Stosunek pracy członka korpusu służby cywilnej służbowy, który odmówił przyjęcia złożonej propozycji, nie ulega zmianie.[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie: [/FONT]
[FONT=&quot]dodanie powyższego ustępu zapewni stałość pracy w tym samym urzędzie. Do wniesienia przedmiotowej poprawki zobowiązała się również strona rządowa w protokóle z dnia 18 lutego 2009r.[/FONT]
[FONT=&quot]
Art.101.1. [/FONT][FONT=&quot]Do służby w Służbie Celnej może być na własną prośbę przeniesiony funkcjonariusz Policji lub Straży Granicznej, jeżeli ma on szczególne kwalifikacje do jej pełnienia.[/FONT]
[FONT=&quot]dodaję pkt.1 się:[/FONT][FONT=&quot] pkt. 1: Funkcjonariusz celny może być na własną prośbę przeniesiony do służby w Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Straży Granicznej, po spełnieniu kryteriów[/FONT]
[FONT=&quot]
2. [/FONT][FONT=&quot]Funkcjonariusza, o którym mowa w ust.1, do służby w Służbie Celnej przenosi minister właściwy do spraw finansów publicznych w porozumieniu z Szefem Służby Celnej, za zgodą ministra właściwego do spraw wewnętrznych w porozumieniu z Komendantem Głównym Policji albo Komendantem Głównym Straży Granicznej.[/FONT]
[FONT=&quot]dodaje się pkt.1 w brzmieniu : [/FONT][FONT=&quot]Funkcjonariusz a którym mowa w ust.1 pkt.1 do służby w[/FONT][FONT=&quot] Policji, Straży Granicznej przenosi w porozumieniu z Szefem Służby Celnej minister właściwy do spraw wewnętrznych za zgodą ministra właściwego do spraw finansów publicznych.[/FONT]
[FONT=&quot]
5. [/FONT][FONT=&quot]Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia:[/FONT]
[FONT=&quot]szczegółowy sposób i tryb przenoszenia do służby w Służbie Celnej funkcjonariuszy, o których mowa w ust. 1,[/FONT]
[FONT=&quot]równorzędność okresów służby, stażu i uzyskanych w dotychczasowych jednostkach kwalifikacji zawodowych[/FONT]
[FONT=&quot]- mając na względzie sprawne przeniesienie między służbami oraz przydatność funkcjonariuszy do służby w Służbie Celnej.[/FONT]
[FONT=&quot]dodaje się ust. 6:[/FONT][FONT=&quot] Minister właściwy do spraw wewnętrznych określi, w drodze rozporządzenia:[/FONT]
[FONT=&quot]1) kwalifikacje predestynujące do służby w Policji, Straży Granicznej[/FONT][FONT=&quot]
2) szczegółowy sposób i tryb przenoszenia do służby w Policji, Straży Granicznej , o których mowa w ust. 1 pkt. 1,
3) równorzędność okresów służby, stażu i uzyskanych w dotychczasowych jednostkach kwalifikacji zawodowych,
Uzasadnienie[/FONT]​
[FONT=&quot]Zastosowanie zasady wzajemność mając na uwadze zrównanie zaopatrzenie emerytalne służb mundurowych.[/FONT]
 
zmiany cz.2

[FONT=&quot]Art.103. ust.1.[/FONT][FONT=&quot] Funkcjonariusza zawiesza się w pełnieniu obowiązków służbowych na czas nie dłuższy niż 3 miesiące, w razie wszczęcia przeciwko niemu postępowania karnego w sprawie o przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego.[/FONT]
[FONT=&quot]Art.103. ust.1. otrzymuje brzmienie:[/FONT][FONT=&quot] Funkcjonariusza zawiesza się w pełnieniu obowiązków służbowych na czas nie dłuższy niż 6 miesiące, w razie wszczęcia przeciwko niemu postępowania karnego w sprawie o przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego.[/FONT]
[FONT=&quot]ust. 2 wykreśla się[/FONT][FONT=&quot] obecny ust.3 staje się ust.2, ust.4 staje się ust. 3, ust.5 staje się ust.4, a ust. 6 staje się ust. 5[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie[/FONT]
[FONT=&quot]Zawieszenie funkcjonariusza w razie wszczęcia przeciwko niemu postępowania z winy nieumyślnej stoi w rażący sposób z zasadami określonymi w art. 76 niniejszej ustawy. Wydłużenie okresu do 6 miesięcy jest uzasadnione, mając na uwadze proceder przedłużania się okresu dochodzenia przez prokuratury.[/FONT]
[FONT=&quot]
Art. 104. 1. Funkcjonariusza zwalnia się ze służby w przypadku:[/FONT]
[FONT=&quot]pkt. 1 wykreśla się
pkt.9 wykreśla się; [/FONT]
[FONT=&quot]
pkt.10 staje się pkt.9, pkt.11 staje się pkt.10 a pkt.12 staje się pkt.11;[/FONT]
[FONT=&quot]dodanie ust. 2 w brzmieniu:[/FONT][FONT=&quot]W przypadku, o którym mowa w ust1 pk1,[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]pkt1. Należy wykreślić z uwagi na błąd logiczny związany ze zobowiązaniem rządowym do wniesienia poprawek z dnia 18 lutego br. Dodanie ust. 2 w brzmieniu : „W przypadku, o którym mowa w pkt.1 pkt.1 funkcjonariusz [/FONT][FONT=&quot]może być zwolniony[/FONT][FONT=&quot] ze służby w przypadku, gdy nie ma możliwości przeniesienia do służby cywilnej”.[/FONT][FONT=&quot] Z uwagi na fakultatywność normy, zapis ten winien znaleźć się w art.105.[/FONT]

[FONT=&quot]Art. 105.[/FONT][FONT=&quot] Funkcjonariusza można zwolnić ze służby w przypadku:[/FONT]
[FONT=&quot]pkt.2 wykreśla się[/FONT]
[FONT=&quot]dodaje się ust.2 w brzmieniu:[/FONT][FONT=&quot]„W przypadku, o którym mowa w pkt.1 pkt.1 funkcjonariusz [/FONT][FONT=&quot]może być zwolniony[/FONT][FONT=&quot] ze służby w przypadku, gdy nie ma możliwości przeniesienia do służby cywilnej”.[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]pkt.2 art.105 jest nieprecyzyjny – może doprowadzić do zwolnienia funkcjonariusza ze służby, który został skazany za popełnienie przestępstwa z winy nieumyślnej. Natomiast ust.2 jest konsekwencją zobowiązania rządowego do wniesienia poprawek z dnia 18 lutego br.[/FONT]

[FONT=&quot]Rozdział 10:[/FONT][FONT=&quot] Obowiązki i prawa funkcjonariuszy.[/FONT]
[FONT=&quot]Art. 123a. 1 Funkcjonariusz nabywa prawo do emerytury policyjnej.[/FONT]
[FONT=&quot]ust. 2. Do okresu służby, uprawniającego nabycie uprawnień emerytalnych, wlicza się okresy zatrudnienia funkcjonariusza w Administracji Celnej oraz Służbie Celnej.[/FONT]
[FONT=&quot]ust. 3. Zasady przyznawania świadczenia emerytalnego normują zapisy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin. (Dz.U.Nr 8, poz. 67 z 2004r. ze zm.)[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]W ocenie FZZSC zapisy znajdujące się w przedłożonym przez Rząd RP projekcie ustawy o Służbie Celnej spełniają warunki do włączenia Służby Celnej w system zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy, co więcej będzie to wypełnienie zobowiązania Rządu RP zawartym z Federacją w dniu 30 listopada 1998r., które dołączamy jako załącznik. Żadna inna służba cywilna nie posiada tak rygorystycznych zapisów ustawowych. Co potwierdza choćby pismo Pani Minister Fedak do Szefa SC z dni 25 listopada 2008r. Wnoszony przepis art. 123a winien posiadać niezbędny okres vacatio legi, umożliwiający stronie rządowej, wespół ze stroną związkową, wypracowania zasad przyznania świadczeń o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariusz, stosownie do zapisu ust. 3 art. 123a niniejszej ustawy, jednakże nie dłuższy niż okres 12 miesięcy.[/FONT]
[FONT=&quot]
Art.138. 1.Funkcjonariuszowi przysługuje prawo do corocznego płatnego urlopu wypoczynkowego na zasadach określonych w Kodeksie Pracy z wyłączeniem art.1672.[/FONT]
[FONT=&quot]art.138. 1.Funkcjonariuszowi przysługuje prawo do corocznego płatnego urlopu wypoczynkowego na zasadach określonych w Kodeksie Pracy .[/FONT]
[FONT=&quot]dodaje się ust.7 (po uwzględnieniu poprawek rządowych) w brzmieniu:[/FONT][FONT=&quot] Do okresów służby uprawniających do dodatkowego urlopu wypoczynkowego, o którym mowa w ust. 2, wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy służby lub zatrudnienia oraz inne udowodnione okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze. [/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]Z uwagi na zobowiązanie strony rządowej zawartym w protokóle z dnia 18 lutego br. o treści:[/FONT]
[FONT=&quot]„2. Kierownik urzędu jest obowiązany udzielić na żądanie pracownika i w terminie przez niego wskazanym nie więcej niż 4 dni urlopu w każdym roku kalendarzowym. Pracownik zgłasza żądanie udzielenia urlopu najpóźniej w dniu rozpoczęcia urlopu.[/FONT]
[FONT=&quot]3. Odmowa udzielenia urlopu, o którym mowa w ust. 2, może nastąpić w sytuacji, gdy nieobecność funkcjonariusza w służbie wpłynie na ciągłość wykonywania zadań w jednostce organizacyjnej Służby Celnej.[/FONT]
[FONT=&quot]4. Urlop, o którym mowa w ust. 2, może nie zostać udzielony jednorazowo w dniach roboczych bezpośrednio następujących po sobie. Urlop ten nie może być wykorzystywany łącznie z urlopami przysługującymi funkcjonariuszowi na podstawie niniejszej ustawy.”[/FONT][FONT=&quot] Należy uznać, iż zapis w ust.1 art. 138 o treści po przecinku „z wyłączeniem art. 1672 „ ,stoi w sprzeczności z wniesioną poprawką. Natomiast wprowadzenie ust.7 wyjaśnia w sposób niebudzący wątpliwości, kto jest beneficjentem dodatkowego urlopu.[/FONT]
 
zmiany cz.3

[FONT=&quot]Rozdział 10:[/FONT][FONT=&quot] Uposażenie i inne świadczenie pieniężne funkcjonariuszy.[/FONT]
[FONT=&quot]Art. 145[/FONT][FONT=&quot]. 4. Wielokrotność kwoty bazowej, o której mowa w ust. 3, określa Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, kierując się szczególnymi zadaniami, jakie wykonuje Służba Celna. [/FONT]
[FONT=&quot]ust. 4: Wielokrotność kwoty bazowej, o której mowa w ust. 3, corocznie określa Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia, kierując się szczególnymi zadaniami, jakie wykonuje Służba Celna. [/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]Zapis ten odzwierciedla „Uchwała modernizacyjna” Rządu RP.[/FONT]
[FONT=&quot]
Art. 157. 1.Funkcjonariuszowi odbywającemu podróże służbowe na obszarze kraju przysługują należności z tytułu podróży służbowych.[/FONT]
[FONT=&quot]art. 157. 1.Funkcjonariuszowi odbywającemu podróże służbowe na obszarze kraju przysługują należności z tytułu podróży służbowych na zasadach określonych w Kodeksie Pracy.[/FONT]
[FONT=&quot]ust. 2 wykreśla się[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]Funkcjonariusz nie może posiadać gorszych warunków niżzapewnia mu Kodeks pracy.[/FONT]
[FONT=&quot]
Art. 158.1. Funkcjonariuszowi przysługuje równoważnik z tytułu dojazdu do miejsca pełnienia służby w oddziałach celnych usytuowanych na zewnętrznej granicy Wspólnoty Europejskiej, jeżeli on sam lub jego małżonek nie zamieszkują lub nie posiadają lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby lub miejscowości pobliskiej.[/FONT]
[FONT=&quot]art. 158.1. Funkcjonariuszowi przysługuje zwrot kosztów dojazdu do miejsca pełnienia służby, jeżeli on sam lub małżonek nie zamieszkują lub nie posiadają lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby lub miejscowości pobliskiej.[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]Proponowana przez stronę rządową treść art. 158 ust. 1 stoi w sprzeczność wobec równości funkcjonariuszy, którzy „nie posiadają lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby lub miejscowości pobliskiej”., i dzieli na funkcjonariuszy pełniących służbę „w oddziałach celnych usytuowanych na zewnętrznej granicy Wspólnoty Europejskiej” i „pozostałych”.[/FONT]
[FONT=&quot]
Art. 164.1. Funkcjonariuszowi zwolnionemu ze służby w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy, przysługuje jednorazowa odprawa w wysokości trzymiesięcznego uposażenia. Odprawa ulega zwiększeniu o 20% miesięcznego uposażenia za każdy dalszy pełny rok pełnienia służby ponad 5 lat nieprzerwanej służby, aż do wysokości sześciomiesięcznego uposażenia.[/FONT]
[FONT=&quot]wprowadza się ustęp 2 o treści:[/FONT][FONT=&quot] Z chwila wprowadzenia prawa do emerytury policyjnej, zgodnie z treścią art. 123a, funkcjonariuszowi zwolnionemu ze służby w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do służby, przysługuje jednorazowa odprawa na zasadach określonych w ustawie z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin. (Dz.U.Nr 8, poz. 67 z 2004r. ze zm.)[/FONT]
[FONT=&quot]Czasowo, do chwili wprowadzenia prawa do emerytur policyjnej, ust.2 otrzymuje nr 3, ust.3 -4, a ust.4 – 5;[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie;[/FONT]
[FONT=&quot]Konsekwencja wprowadzenia zapisów art. 123a[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Art.65. 1.W przypadku śmierci funkcjonariusza, małżonkowi lub członkom rodziny uprawnionym do uzyskania renty rodzinnej na podstawie przepisów o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych przysługuje odprawa pośmiertna.[/FONT]
[FONT=&quot]wprowadza się ustęp 2 o treści:[/FONT][FONT=&quot] Z chwilą wprowadzenia prawa do emerytury policyjnej, zgodnie z treścią art.123a, w przypadku śmierci funkcjonariusza, małżonkowi lub członkom rodziny uprawnionym do uzyskania renty rodzinnej na podstawie przepisów o emeryturach i rentach przysługuje odprawa pośmiertna, na zasadach określonych w ustawie z dnia 18.02.1994r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin. (Dz.U.Nr 8, poz. 67 z 2004r. ze zm.)[/FONT]
[FONT=&quot]Czasowo, do chwili wprowadzenia prawa do emerytur policyjnej, ust.2 otrzymuje nr 3, ust.3 - 4.[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]Konsekwencja wprowadzenia zapisów art.123a[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Rozdział 11:[/FONT][FONT=&quot] Odpowiedzialność dyscyplinarna funkcjonariuszy.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Art. 167 ust. 4. [/FONT][FONT=&quot]Zaniechanie czynności służbowych albo wykonywanie jej w sposób niedbały lub nieprawidłowy.[/FONT]
[FONT=&quot]Wykreśla się „niedbały lub”[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]Określenie niedbały jest nieprecyzyjne i może doprowadzić w konsekwencji uruchomienie w sposób niekontrolowany wzrost postępowań dyscyplinarnych z błahych powodów.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Rozdział 14: Przepisy przejściowe[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]
Art.219 ust.3. W terminie miesiąca od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy kierownik urzędu przedstawia funkcjonariuszom celnemu o których w ust.1:[/FONT]
[FONT=&quot]1. pisemną propozycję określającą, zgodnie z przepisami rozdziału 8 i 10 niniejszej ustawy , miejsce pełnienia służby, stopień służbowy, stanowisko i uposażenie albo;[/FONT]
[FONT=&quot]ust. 3 pkt. 1. nadaje się brzmienie:[/FONT][FONT=&quot] pisemną propozycję określającą , zgodnie z przepisami rozdziału 8 i 10 niniejszej ustawy, miejsce pełnienia służby, stopień służbowy, stanowisko i uposażenie nie niższe od dotychczas otrzymywanego albo;[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]Dodanie słów [/FONT][FONT=&quot]„ nie niższe od dotychczas otrzymywanego albo[/FONT][FONT=&quot]”[/FONT][FONT=&quot] doprecyzowuje zapis, który jest użyty w pkt.2 w/w ustępu, zabezpieczając jednocześnie funkcjonariuszy przed możliwością obniżenia uposażenia.[/FONT]
 
zmiany cz.4

[FONT=&quot]Art. 219 ust. 7. [/FONT][FONT=&quot]Funkcjonariusz celny o którym mowa w ust. 4 jest zwolniony z odbycia szkolenia i egzaminu, o którym mowa w art. 115 ust. 8.[/FONT]
[FONT=&quot]Art. 219 ust. 7. nadaje się brzmienie:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Funkcjonariusz celny, o którym mowa w ust.3 pkt.1 jest zwolniony z odbycia szkolenia i egzaminu, o którym mowa w art.115 ust.7 i 8.[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]Uzależnienie pozostania funkcjonariuszy wchodzących w skład korpusu oficerów młodszych od złożenia egzaminu, przy wyłączenie z tego obowiązku korpusu oficerów starszych i korpusu aspirantów jest przejawem dyskryminacji tej grupy. Wnioskodawca zatem winien wprowadzić obowiązek składania egzaminów wobec wszystkich w/w korpusów lub też zrezygnować z nich w przepisach przejściowych w całości.[/FONT]
[FONT=&quot]ust. 8 i 9 wykreśla się;[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]Konsekwencja wniesionej poprawki do art.219 ust.7.[/FONT]
[FONT=&quot]ust.10 otrzymuje nr 8, ust.11- 9. itd.[/FONT]

[FONT=&quot]Art. 219 ust. 8[/FONT][FONT=&quot] (dawny 10): Jeżeli funkcjonariusz celny, który złożył oświadczenie o odmowie przyjęcia propozycji pracy, o której mowa w ust.3 pkt.2, otrzymuje w terminie 7 dni od dnia złożenia tego oświadczenia, propozycję pełnienia służby w tym samym lub innym urzędzie. Przepisy ust.3 pkt.1 i ust.4-7 stosuje się odpowiednio.[/FONT]
[FONT=&quot]Art. 219 ust. 8 (dawny 10). otrzymuje brzmienie:[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Jeżeli funkcjonariusz celny, który złożył oświadczenie o odmowie przyjęcia propozycji pracy, o której mowa w ust.3 pkt.2, otrzymuje w terminie 7 dni od dnia złożenia tego oświadczenia, propozycję pełnienia służby w tym samym urzędzie. Przepisy ust.3 pkt.1 i ust. 4-7 stosuje się odpowiednio.[/FONT][FONT=&quot][/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]Skreślenie słów „lub innym” spowoduje ochronę funkcjonariuszy przed alokacją. Do wniesienia przedmiotowej poprawki zobowiązała się również strona rządowa w protokóle z dnia 18 lutego 2009r.[/FONT]

[FONT=&quot]Art.220 ust.5[/FONT][FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Członek korpusu służby cywilnej, który złożył oświadczenie o odmowie przyjęcia propozycji, otrzymuje w terminie 7 dni od dnia złożenia tego oświadczenia propozycję pracy w tym samym lub innym urzędzie. Propozycja powinna określać wynagrodzenie nie niższe od dotychczas otrzymywanego. Przepis ust.2 stosuje się odpowiednio.[/FONT]
[FONT=&quot]Art.220 ust.5 otrzymuje brzmienie:[/FONT][FONT=&quot] Członek korpusu służby cywilnej, który złożył oświadczenie o odmowie przyjęcia propozycji, otrzymuje w terminie 7 dni od dnia złożenia tego oświadczenia propozycję pracy w tym samym urzędzie. Propozycja powinna określać wynagrodzenie nie niższe od dotychczas otrzymywanego. Przepis ust. 2 stosuje się odpowiednio.[/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie:[/FONT]
[FONT=&quot]Skreślenie słów „lub innym” spowoduje ochronę członków korpusu służby cywilnej przed alokacją. Dom wniesienia przedmiotowej poprawki zobowiązała się również strona rządowa w protokóle z dnia 18 lutego 2009r.[/FONT]
 
Jak oceniasz projekt modernizacji Służby Celnej ?

- dobrze 8% (146)
- dobrze, ale wymaga poprawek 8% (143)
- źle, niekorzystny dla SC 39% (683)
- bardzo źle 42% (735)
- nie mam zdania 2% (35)

łącznie głosów: 1742
 
... (miała baba koguta, koguta ...)

N* - Funkcjonariusza celnego który tyra jak wół można kopnąć prawą nogą z półobrotu i nie należy go za to przepraszać.
N* nadaje się brzmienie- Funkcjonariusza celnego który tyra jak wół można kopnąć prawą nogą i nie należy go za to przepraszać.
Uzasadnienie:
Skreślenie słów „z półobrotu” da możliwość, że nie będzie już kogo przepraszać i uprawdopodobni wykonanie tego zapisu.

CZŁOWIEKU! LUDZIE POTRAFIĄ CZYTAĆ! TAKŻE MIĘDZY WIERSZAMI!
 
CZŁOWIEKU! LUDZIE POTRAFIĄ CZYTAĆ! TAKŻE MIĘDZY WIERSZAMI![/QUOTE]

OCH,BLACK JACK ! Wygrałeś nagrodę -zgłoś się po tubkę wazeliny!
 
Black Jack czy dostałeś już za tą wazelinkę awans? Bo jak nie, to wiedz że Twoi koledzy Jacek S z Rzepina i Jacek K z Katowic, dla niewtajemniczonych dodam, że oba są z Komitetu Wykonawczego Federacji, dostali w styczniu awansik.
 
emerytury dla FC

[FONT=&quot]
[/FONT]​
[FONT=&quot] Federacja[/FONT]

[FONT=&quot]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]

[FONT=&quot]e-mail: jacek.staniszewski@rze.mofnet.gov.pl tel: 660712712[/FONT]
[FONT=&quot]e-mail: [/FONT][FONT=&quot]ic.zz@lod.mofnet.gov.pl[/FONT][FONT=&quot] tel: [/FONT][FONT=&quot]660076040 [/FONT]
[FONT=&quot] e-mail: [/FONT][FONT=&quot]jacek.klos@kat.mofnet.gov.pl[/FONT][FONT=&quot] tel: 660076067 [/FONT]
[FONT=&quot]e-mail: vkroina@tor.mofnet.gov.pl tel: 660076079 [/FONT]
[FONT=&quot]Toruń, dnia 06 kwietnia 2009r.[/FONT]​
[FONT=&quot] Nasz znak:[/FONT][FONT=&quot] FZZSC/28/KW/2009[/FONT]
[FONT=&quot]Zakładowe Organizacje Związkowe[/FONT]​
[FONT=&quot] - Członkowie Federacji [/FONT]​
[FONT=&quot]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]​
[FONT=&quot] z siedzibą w Toruniu[/FONT]​

[FONT=&quot]Koleżanki i Koledzy ![/FONT]

W dniu 01.04.2009r. w Ministerstwie Finansów Szef Służby Celnej Pan Jacek Kapica zaznajomił przedstawicieli FZZSC oraz pozostałych związków zawodowych z ogólnymi zasadami przyszłego systemu emerytalnego w Służbie Celnej (w postaci prezentacji multimedialnej).
Strona rządowa ze względu na stanowisko MSWiA nie wyraża w chwili obecnej zgody na objęcie Służby Celnej emeryturami mundurowych na starych zasadach policyjnych. Z tego też względu Departament Służby Celnej w Ministerstwie Finansów przygotował wstępny zapis ramowy dla odrębnej emerytury dla Służby Celnej (która w wielu punktach jest zbieżna z nowymi rozwiązaniami zaproponowanymi w przypadku Policji).
Po zapoznaniu posłów RP z założeniami w/w systemu emerytalnego zostaną one udostępnione opinii publicznej.
My już dzisiaj przedstawiamy funkcjonariuszom jej główne założenia:
1. wiek przejścia na emeryturę: 60 lat (bez podziału na kobiety i mężczyzn – dyrektywa unijna),
2. wymagany okres służby - 20 lat liczony od 1999r.
3. podstawa emerytury: średnie uposażenie z okresu 10 lat x 80% (w skład 80 % wchodzi wszystko – premie, „mundurówka” itd.
4. tylko dla WZP i OC granicznych w wieku 55 lat emerytura 60% liczona z ostatnich 3 lat służby. Dodatkowo emerytura byłaby zwiększana o 4% za każdy rok służby po 55 roku życia co w wieku 60 lat stanowiłoby 80% podstawy (założenia zbieżne z programem „50+”),
5. w przypadku przywrócenia do służby zaliczenie okresu przebywania poza służbą do okresu emerytalnego,
6. wzrost o 5% świadczenia rentowego w sytuacji niezdolności do służby,
7. zaliczenie do okresu służby lat pracy poza służbą jeżeli wiązałoby się to z utratą zdrowia podczas pełnienia służby,
8. tzw. okres przejściowy: funkcjonariusze, którzy wybiorą drogę „ucywilnienia” otrzymaliby dodatkowo 11% do emerytury (dodatek ten byłby corocznie waloryzowany poprzez 1% za każdy rok pracy w służbie celnej liczonej od 1999r.)
9. dla osób "ubierających" mundur emerytura będzie się liczyła od momentu zmiany statusu na funkcjonariusza celnego,
10. zapisy o emeryturach dla funkcjonariuszy celnych mają stanowić oddzielny rozdział w aktualnie procedowanej na forum Sejmu ustawie w Podkomisji Finansów Publicznych (z dopisaniem ich do przepisów przejściowych) oraz mają obowiązywać od stycznia 2010r.

FZZSC przekazała już posłom i Stronie rządowej wstępne stanowisko wskazujące, że w/w zasady winny dotyczyć funkcjonariuszy zatrudnionych w administracji celnej – od 1982r., co spowodowałoby możliwość odejścia na emerytury w 2010 r. osób, które ukończą 60 lat życia na zasadach określonych w w/w ustawie.
Wprowadzenie zróżnicowania na "starych" funkcjonariuszy i "nowych” stoi w sprzeczności z zasadą równości wobec prawa. Federacja ZZSC zawsze stała na stanowisku, że nowe rozwiązania prawne winny stworzyć faktycznie jednolitą umundurowaną Służbę Celną. Przedstawiciele KW FZZSC wnieśli również o objęcie kolegów z SzNP, którzy przeszli bądź przejdą w „mundury” takimi samymi zasadami emerytalnymi jak obecni funkcjonariusze, co spełniałoby wieloletni postulat środowiska w tym zakresie.

Na spotkaniu z SSC przedstawiciele związków zawodowych uzyskali informację, że nowa ustawa wejdzie w życie we wrześniu 2009r.
Należy zauważyć, że stanowczo postulowane kierunki działań ustawodawczych, pozwalających na objęcia funkcjonariuszy Służby Celnej systemem emerytalnym zbliżonych do rozwiązań przewidzianych dla pozostałych służb mundurowych - zainicjowane w ubiegłym roku przez FZZSC odnoszą skutek.
Należy wyrazić nadzieję, że wspólnie z pozostałymi centralami związkowymi doprowadzimy je do zadowalającego nasze środowisko finału.
Szerszą informację, w zakresie proponowanych przez Federację ZZSC zapisów „emerytalnych” przedstawimy już w najbliższym okresie, które uprzednio poddamy szerokim konsultacją w naszym środowisku.
Z zadowoleniem pragniemy zauważyć, że zgłoszone przez FZZSC w dniu 18.02.2009r. postulaty do projektu procedowanej ustawy (w załączeniu) zostały w dniu 31.03.2009r. przedłożone (w całości) Podkomisji Finansów Publicznych w postaci poprawek poselskich i są popierane na forum Sejmu przez Szefa Służby Celnej.

[FONT=&quot]Przewodniczący FZZSC[/FONT]
[FONT=&quot]Jacek Staniszewski[/FONT]
[FONT=&quot]([/FONT][FONT=&quot]podpis na oryginale)[/FONT]​



[FONT=&quot]do wiadomości:[/FONT]
[FONT=&quot]1.[/FONT][FONT=&quot]KW FZZSC[/FONT]
[FONT=&quot]2.[/FONT][FONT=&quot]Organizacje członkowskie FZZSC[/FONT]
[FONT=&quot]3.[/FONT][FONT=&quot]a/a.[/FONT]
[FONT=&quot]w załączeniu:[/FONT]
[FONT=&quot]1.[/FONT][FONT=&quot]protokół ze spotkania SSC z FZZSC z dnia 18.02.2009r.[/FONT]
 
Status
Zamknięty.
Back
Do góry