Hipotetyczna konsolidacja AP i SC

Art. 111. Przedkładając propozycję zatrudnienia funkcjonariuszowi celnemu, należy określić stanowisko służbowe odpowiadające obecnie zajmowanemu lub wyższe oraz wynagrodzenie wraz z dodatkami nie niższe od dotychczas otrzymywanego uposażenia zasadniczego wraz z dodatkami do uposażenia.
Art. 112. Przedkładając propozycję zatrudnienia pracownikowi oraz urzędnikowi służby cywilnej należy określić stanowisko służbowe odpowiadające obecnie zajmowanemu lub wyższe oraz wynagrodzenie wraz z dodatkami nie niższe od dotychczas otrzymywanego wynagrodzenia wraz z dodatkami.
Art. 113. Pracownik lub funkcjonariusz, który odmówił przyjęcia propozycji pełnienia służby lub zatrudnienia ma prawo, w terminie 7 dni od dnia otrzymania propozycji, złożyć pisemne, umotywowane zastrzeżenie do kierownika jednostki organizacyjnej, w której wykonuje obowiązki służbowe lub pełni służbę.
Art. 114. Kierownik jednostki, o której mowa w art. 113, jest zobowiązany w terminie 7 dni od dnia otrzymania zastrzeżenia rozpatrzyć je i pisemnie poinformować pracownika lub funkcjonariusza o sposobie jego załatwienia. Na wniosek pracownika lub funkcjonariusza kierownik jednostki organizacyjnej jest zobowiązany zasięgnąć opinii wskazanego związku zawodowego.
Art. 115. Spory wynikające z art. 114 podlegają rozpatrzeniu przez sąd pracy.
Art. 116.*1. W przypadku przyjęcia propozycji zatrudnienia lub pełnienia służby przez funkcjonariusza celnego dotychczasowy stosunek służby, z dniem określonym w propozycji, przekształca się w stosunek pracy lub służby w Służbie Celno-Skarbowej, odpowiednio na podstawie umowy o pracę albo aktu mianowania do służby przygotowawczej lub stałej i rodzaju dotychczasowej służby.
2. Okres służby w Służbie Celnej wlicza się do okresu służby w Służbie Celno-Skarbowej lub zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych KAS, od którego zależą uprawnienia i świadczenia należne funkcjonariuszowi lub pracownikowi.
3. Okres zatrudnienia w Inspekcji Celnej, administracji celnej, podatkowej i skarbowej, Służbie Celnej, komórkach wywiadu skarbowego i wyodrębnionych komórkach organizacyjnych kontroli skarbowej, o których mowa w art. 11 g ust. 1 ustawy o kontroli skarbowej, wlicza się do okresu, od którego zależą uprawnienia i świadczenia należne funkcjonariuszowi celno-skarbowemu, w tym uprawnienia wynikające z ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin.
4. Przyjęcie propozycji zatrudnienia przez funkcjonariusza celnego traktuje się jak zwolnienie ze służby w rozumieniu ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin. Funkcjonariusz, którego stosunek służbowy uległ przekształceniu w stosunek pracy otrzymuje świadectwo służby niezwłocznie.
5. W przypadku, o którym mowa w ust. 4, prawo do emerytury ulega zawieszeniu do dnia rozwiązania stosunku pracy w jednostkach organizacyjnych KAS.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 
Art. 117. 1. W przypadku przyjęcia propozycji zatrudnienia lub pełnienia służby przez członka korpusu służby cywilnej dotychczasowy stosunek pracy, z dniem określonym w propozycji, przekształca się w stosunek pracy lub służby w Służbie Celno-Skarbowej, odpowiednio na podstawie umowy o pracę albo aktu mianowania do służby przygotowawczej lub stałej i rodzaju dotychczasowej pracy.
2. W przypadku przyjęcia propozycji pełnienia służby przez członka korpusu służby cywilnej funkcjonariuszowi celno-skarbowemu nie przysługują środki na zagospodarowanie, o którym mowa w art. … ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej.
3. Okres zatrudnienia w likwidowanych jednostkach organizacyjnych wlicza się do okresu zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych KAS, od którego zależą uprawnienia i świadczenia należne pracownikowi.
Art. 117a. Mianowań na stopnie służbowe do Służby Celno-Skarbowej dokona kierownik jednostki organizacyjnej w terminie do dnia 30 czerwca 2017 r.
Art. 118. 1. W przypadku osoby, która na dzień 31 grudnia 2016 r. zajmowała stanowisko:
1) zastępcy Szefa Służby Celnej, dyrektora izby celnej i jego zastępcy, naczelnika urzędu celnego i jego zastępcy, naczelnika wydziału, zastępcy naczelnika wydziału, głównego księgowego, kierownika oddziału celnego i jego zastępcy, kierownika referatu, kierownika zmiany oraz dowódcy jednostki pływającej;
2) dyrektora izby skarbowej i jego zastępcy, naczelnika urzędu skarbowego i jego zastępcy, naczelnika wydziału, głównego księgowego, kierownika samodzielnego oddziału, kierownika oddziału, kierownika samodzielnego referatu, kierownika referatu, kierownika działu,
3) dyrektora urzędu kontroli skarbowej i jego zastępcy, naczelnika wydziału, głównego księgowego, kierownika oddziału oraz kierownika referatu
- nie stosuje się przepisów art. 110-112 w zakresie stanowiska i odpowiednio wynagrodzenia lub uposażenia zasadniczego wraz z dodatkami.
2. Osobie, o której mowa w ust. 1, określa się stanowisko, które zajmowała przed powołaniem lub najwyższe w grupie stanowisk niekierowniczych.
3. Osoba, o której mowa w ust. 1, zachowuje prawo do dotychczasowego wynagrodzenia lub uposażenia zasadniczego przez okres 3 miesięcy.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 
Art. 119. W przypadku powołania na stanowisko dyrektora izby administracji skarbowej, dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, naczelnika urzędu administracji skarbowej oraz naczelnika urzędu celno-skarbowego, dyrektora Krajowej Szkoły Skarbowości i dyrektora Centrum Informatyki Resortu Finansów przepisów art. 105 nie stosuje się.
Art. 120. Niewykorzystany przysługujący urlop wypoczynkowy wynikający z dotychczasowego zatrudnienia lub pełnienia służby pracownik lub funkcjonariusz celny wykorzysta w terminie uzgodnionym z kierownikiem jednostki organizacyjnej KAS, w którym będzie zatrudniony lub będzie pełnił służbę.
Art. 121. Funkcjonariusz celny, członek korpusu służby cywilnej i pracownik, w przypadku wystąpienia przesłanek określonych w art. 159 ustawy o KAS, jest obowiązany do złożenia, w terminie 90 dni od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy, pisemnej informacji, o której mowa w art. 160 ust. 1 ustawy o KAS. Przepisy art. 160 ust. 2-4 ustawy o KAS stosuje się.
Art. 122. Funkcjonariusz celny, członek korpusu służby cywilnej i pracownik urodzony przed dniem 1 sierpnia 1972 r. składa oświadczenie, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990; art. 7 ust. 3a tej ustawy stosuje się odpowiednio.
Art. 123. 1.Postępowania:
1) kwalifikacyjne do Służby Celnej,
2) kwalifikacyjne do komórek wywiadu skarbowego oraz wyodrębnionych komórek organizacyjnych kontroli skarbowej, o których mowa w art. 11 g ust. 1 ustawy o kontroli skarbowej,
3) dotyczące naboru do służby cywilnej,
4) dotyczące naboru na stanowiska dyrektora izby skarbowej, dyrektora izby celnej, dyrektora urzędu kontroli skarbowej, naczelnika urzędu skarbowego oraz naczelnika urzędu celnego
- w likwidowanych jednostkach wszczęte i niezakończone do dnia wejścia w życie niniejszej ustawy kończą się z tym dniem.
Art. 124. 1. Do funkcjonariusza celnego, który przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, rozpoczął i nie zakończył służby przygotowawczej stosuje się odpowiednio przepisy ustawy o KAS.
2. Funkcjonariuszowi celnemu, o którym mowa w ust. 1, zalicza się dotychczas odbyte szkolenia oraz złożone lub potwierdzone egzaminy.
Art. 125. Do postępowań dyscyplinarnych funkcjonariuszy celnych wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, stosuje się przepisy rozdziału 7 ustawy o KAS, chyba że przepisy dotychczasowe są względniejsze dla obwinionego.
Art. 126. Sprawy wszczęte i niezakończone prowadzone na podstawie rozdziału 9 ustawy o służbie cywilnej prowadzą komisje dyscyplinarne właściwe dla jednostki organizacyjnej KAS, w której obwiniony wykonuje obowiązki służbowe, przy czym wszystkie dotychczas podjęte czynności pozostają w mocy.
Art. 127. Ocenę okresową członka korpusu służby cywilnej zatrudnionego w likwidowanej jednostce organizacyjnej sporządza się przed dniem wejścia w życie ustawy o KAS, jeżeli od dnia sporządzenia ostatniej oceny okresowej upłynęło więcej niż 6 miesięcy. W przypadku osób ocenianych po raz pierwszy, ocenę sporządza się, jeżeli okres podlegający ocenie jest dłuższy niż 6 miesięcy.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 
Wg tego co wyciekło i to co widziałem już kilka tygodni temu:
Art. 105. 1. Stosunki pracy i stosunki służbowe osób zatrudnionych lub pełniących służbę w likwidowanych jednostkach organizacyjnych, wygasają z dniem 30 czerwca 2017 r., jeżeli w terminie do dnia 31 maja 2017 r. osoby zatrudnione lub pełniące służbę w likwidowanych jednostkach organizacyjnych nie otrzymają pisemnej propozycji określającej nowe warunki zatrudnienia lub pełnienia służby albo w razie nieprzyjęcia propozycji zatrudnienia lub pełnienia służby.


2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wygaśnięcie stosunku służbowego funkcjonariusza celnego traktuje się jak zwolnienie ze służby.
 
Wg tego co wyciekło i to co widziałem już kilka tygodni temu:
Art. 105. 1. Stosunki pracy i stosunki służbowe osób zatrudnionych lub pełniących służbę w likwidowanych jednostkach organizacyjnych, wygasają z dniem 30 czerwca 2017 r., jeżeli w terminie do dnia 31 maja 2017 r. osoby zatrudnione lub pełniące służbę w likwidowanych jednostkach organizacyjnych nie otrzymają pisemnej propozycji określającej nowe warunki zatrudnienia lub pełnienia służby albo w razie nieprzyjęcia propozycji zatrudnienia lub pełnienia służby.


2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wygaśnięcie stosunku służbowego funkcjonariusza celnego traktuje się jak zwolnienie ze służby.
Szanowni funkcjonariusze i funkcjonariuszki, tym sposobem i tym wspaniałym artykułem, wyj*bią Nas na zieloną trawkę... :(
 
Czyli mamy funkcjonować w niepewności rok albo dłużej. Służby które pobierają kasę dla Państwa. Wchodzimy pod buta skarbowców. Ktoś to tak wymyślił i nie ma odwrotu. Mam mnóstwo pytań i wątpliwości związanych z faktycznym funkcjonowaniem tego nowego tworu. Ale zaczekajmy bo chłopaki wkroczyli na ślizgawkę i zobaczymy czy zapięli pasy i sprawdzili wszystkie zakręty. Z tym że bez złudzeń my też już lecimy z nimi a raczej za nimi
 
Moim zdaniem już przesadzili... Wystarczy... Jak chcą to niech demolują życie swoim bliskim a nie moim...
P.S. A pełnomocnik to z jakiego klucza będzie dobierał kadrę... Może jeszcze powołają instytut eugeniki w celu doboru właściwej kadry KAS....
 
ale to z propozycjami i wygaszeniem stosunku dotyczy tylko tych fc i cywili w likwidowanych komórkach i jednostkach, czyli granica nie będzie dostawała żadnych propozycji i nic im nie wygaśnie, bo oddziałów granicznych nie likwidują, dobrze wnioskuję?

w świetle powyższego naprawdę nie rozumiem na co czekają ludzie w izbach i urzędach i czemu nie zapisują się do celników... kto o nich ma walczyć? jak sami nie umiecie/nie chcecie/boicie się walczyć o siebie to dajcie mandat zaufania Siwemu! - zadeklarujcie się!
 
Ostatnia edycja:
o jakiej granicy mówisz skoro na miesiąc przed możesz zostać "doceniony" i trafisz na UC/IC.

Ciekawe kiedy się obudzicie?! to już za późno na akcje protestacyjną.!!!!!

Jak w ogóle wykonywać teraz obowiązki służbowe skoro nie wiem czy za rok nie dostane kopa w d**e???

Sławku nie wiem ile mamy środków ze składek ZZ celnicy ale chyba czas na Zgłoszenie się do Kancelarii Adwokackiej o uzasadnienie i wykonanie opinii czy mogą Nas zlikwidować, odebrać stopnie wbrew zapisom ustawy itd.
 
Gdzie widzisz że granicy to nie dotyczy? Likwidowanych jest 5 organów. Granica to Naczelnik UC.
 
źródłem wygranej w ostatnich wyborach jest zadeklarowanie otwarcia się na argumenty. mija zaledwie kilka politycznych chwil i już mamy ... hm ... dyplomatyczne milczenie. jeżeli banaś nie chce ruszać układu, jeśli pozostawia w swoim otoczeniu (czyt. ścisłym kierownictwie) ludzi wiernie służących poprzedniej antyspołecznej i antyobywatelskiej władzy, to jak mamy to odbierać? przecież priorytetem powinna być jak najszybsza naprawa i przywrócenie normalności. a co mamy? projekt kasu jako panaceum na rzeczywistość?

jeszcze chwila, a zacznę się wstydzić. nawet pójścia na wybory, nie mówiąc o poparciu określonej opcji politycznej.

Kiedy jeszcze przed wyborami pisałam o braku zaufania do ewentualnych wygranych wylała się na mnie leciuteńka fala hejtu...
Czytam co tutaj się pisze (bo już mi się nawet komentować nie chce :( ), obserwuję 'pozorne' zmiany, docierają do mnie (jak do każdego) różne plotki, od tych najbardziej optymistycznych do najbardziej katastrofalnych i mam wrażenie, że to wszystko zmierza do 'pięknej katastrofy'. Personalnej dla wielu ludzi z aparatu skarbowego i budżetowej.
Twoja partyjna samokrytyka mnie tele echo nie wzrusza. Chcesz to się wstydź, nie chcesz to noś głowę jak bohater. Twoja sprawa. Byłeś, oddałeś głos, poskakać musisz sam. Bo jak na razie to zaklinasz rzeczywistość.

Napiszę nie w tym wątku, co trzeba, ale odnoszę wrażenie, że 'Projekt obywatelski' został celowo wyciągnięty w okresie największej wrzawy wokół TK. Zostaliśmy wykorzystani w roli 'pożytecznych idiotów'. Projekt został raz przeczytany (z komentarzem, że oto Platformo zobaczcie jak realizujemy projekt obywatelski, Wy wyrzucaliście takie projekty do kosza, a MY realizujemy... Projekt obywatelski, który realizuje wyrok TK, więc o co Wam Platformo chodzi... - polecam na chłodno lekturę stenogramu z pierwszego czytania w Sejmie).
KAS wejdzie w takim kształcie w jakim go rządzący wymyślą, głusi na argumenty. A z pustego budżetu nie będzie nie tylko 500+. Na miejscu osób zarabiających na szarej strefie już bym się cieszyła... Bo demontaż aparatu skarbowego, bez zmian w przepisach pozwalających na funkcjonowanie szarej strefy w takiej skali nie przyniesie niczego dobrego.

Pozdrawiam serdecznie i brać celniczą i zaglądających tutaj skarbowców.
M.
 
I najlepiej niech do SCS wejdą tylko ci "wykonujący czynności kontrolne", bo dzięki nim do budżetu wpłyną dodatkowe miliardy (a może i biliony). W końcu cała reszta, z ich kierownikami na czele, nie zna się tak dobrze na rzeczy.

Poza tym podoba mi się wyliczanka, gdzie wywiad jest wrzucony do jednego worka z sekretarkami, bo "nie wykonują czynności kontrolnych".

Proponuję przeczytać jeszcze raz list ministra Jasińskiego do pracowników KS ze stycznia tego roku. MF planuje zmienić charakter działań wykonywanych obecnie przez KS, m.in. poprzez zwiększenie się znaczenia czynności dochodzeniowo-śledczych i operacyjno-rozpoznawczych. I to jest właśnie krok w dobrym kierunku. Liczba kontrolujących jest sprawą drugorzędną. Co z tego, że będą ich dziesiątki czy setki tysięcy, jeżeli skuteczność ich działań będzie co najwyżej przeciętna?

PS Osoba wykonująca czynności kontrolne niebędąca IKSem ani komisarzem skarbowym też, jak rozumiem, według autora cytatu nie jest prawdziwym "kontrolującym".

To co mówi Jasiński wynika z elementarnego braku wiedzy na czym polega praca w UKS, a to, że jego słów używasz jako argumentu pokazuje, że Twoja wiedza też jest mizerna.
Zwiększenie znaczenia czynności dochodzeniowo śledczych i operacyjno - rozpoznawczych nie poprawi skuteczności kontroli skarbowej. Problem nie leży w rozpoznaniu oszustwa, bo często nie ma z tym problemu - oszuści śmieją Ci się w twarz (oczywiście jeśli nie robisz kontroli słupa do szuflady) i poza protokołem wprost Ci mówią że orżnęli fiskusa na miliony albo i miliardy. Czynności operacyjne i materiały w nich zgromadzone nie były do tej pory materiałem dowodowym w postępowaniu kontrolnym i tu leży kluczowy problem. Nie rozpoznanie oszusta a UDOWODNIENIE oszustwa jest istotą uszczelnienia wyłudzeń w VAT. Dostęp do potrzebnych danych, swoboda w przeprowadzaniu dowodów, dostęp do potrzebnego sprzętu (w przypadku analiz danych elektronicznych, zaszyfrowanych itp.), nie zasypywanie tonami statystyk, dobór zasobów ludzkich do potrzeb - nie może być tak, że takie same 2 osobowe zespoły piszą decyzje na słupa do szuflady i kontrolują wielką grupę przestępczą z 3 prawnikami na jednego oskarżonego. Tu są problemy. To trzeba uszczelnić.
Pan Jasiński jak i wielu w MF nie rozumie, że podatki w tym kraju określa się w POSTĘPOWANIU ADMINISTRACYJNYM, nie karnym. I żeby walczyć z uzbrojonymi w prawników oszustami potrzeba wzmocnić procedurę tego postępowania, a nie czynności operacyjno rozpoznawcze, czy jak to dzisiaj Szałamacha pisze - narzędzia informatyczne wzmacniające typowanie.
Przykład: Grupa przestępcza zrobiła wałek na 1 mld. W skład grupy wchodzą zakapiory z przeszłością w więzieniu za zabójstwa, pobicia, uprowadzenia. W toku postępowania chcesz przesłuchać pracowników spółki i oczywistych meneli, których już masz ustalonych. Wzywasz ich na przesłuchanie, zawiadamiasz Stronę (obowiązek). Strona przyjeżdża przeglądnąć akta, patrzy kogo wezwaliśmy. Jedzie do niego i zastrasza. Świadek na przesłuchaniu mówi to, co sobie przestępca zażyczy. I powiedzcie mi teraz, w jaki niby sposób informatyczne narzędzia czy czynności operacyjne, których nie możemy włączyć do akt, pomogą UDOWODNIĆ, że czynności pomiędzy spółkami były zapozorowane, by wytworzyć krajowy VAT do odliczenia?
O takiej barierze wie każdy IKS, który taką kontrolę robił (choć takich nie ma wielu - większość niestety wolą MF robiła ostatnie lata słupy). W MF o tej barierze słuchać nie chcą i dalej wymyślają z kosmosu pomysły na "uszczelnienie". Wymienić innych mógłbym sporo. Tylko po co, jak to trafia w próżnię.
 
skoro budżet jest trudny do spięcia przez projekt 500+ to ludzie najwyższa pora aby przeliczyć ile kosztuje państwo jeden dzień akcji protestacyjnej. Potem będzie już tylko lepiej
 
skoro budżet jest trudny do spięcia przez projekt 500+ to ludzie najwyższa pora aby przeliczyć ile kosztuje państwo jeden dzień akcji protestacyjnej. Potem będzie już tylko lepiej


przykre to ale - w obecnym systemie kadrowym (młodzi na granicach) oraz przy obecnej sytuacji gospodarczej (rynek pracy itp) za żadne skarby nie zmusisz wschodu do akcji protestacyjnej - a dziadki na zachodzie oraz centrum moga sobie protestować ile chcą MF nawet tego nie zauważy
 
Protestować muszą wszyscy... Przestańmy się oglądać na granicę czy uc wewnętrzne, dlatego że wszyscy mamy wiele do stracenia, a ci młodzi na granicy jeszcze więcej niż ci starzy wewnątrz kraju...
 
Nasze związki muszą się dogadać i podjąć wspólny protest, bo inaczej to koniec was-celników i nas-skarbowców.
 
przykre to ale - w obecnym systemie kadrowym (młodzi na granicach) oraz przy obecnej sytuacji gospodarczej (rynek pracy itp) za żadne skarby nie zmusisz wschodu do akcji protestacyjnej - a dziadki na zachodzie oraz centrum moga sobie protestować ile chcą MF nawet tego nie zauważy

o tym wschodzie to tak się nie rozpędzaj. Na razie żaden protesty nie mają sensu-chociażby brak zezwoleń-mniejszy ruch. MF chyba coś podejrzewa ponieważ grupy GRK coraz częściej witają na oddziałach.
 
Wg tego co wyciekło i to co widziałem już kilka tygodni temu:
Art. 105. 1. Stosunki pracy i stosunki służbowe osób zatrudnionych lub pełniących służbę w likwidowanych jednostkach organizacyjnych, wygasają z dniem 30 czerwca 2017 r., jeżeli w terminie do dnia 31 maja 2017 r. osoby zatrudnione lub pełniące służbę w likwidowanych jednostkach organizacyjnych nie otrzymają pisemnej propozycji określającej nowe warunki zatrudnienia lub pełnienia służby albo w razie nieprzyjęcia propozycji zatrudnienia lub pełnienia służby.




2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wygaśnięcie stosunku służbowego funkcjonariusza celnego traktuje się jak zwolnienie ze służby.

Heh właśnie przeczytałem, że celników dotknie jednak to samo co i nas skarbowców. To też pisałem tutaj na forum, że jedziemy na tym samym wózku z tą różnicą, że my o tej półtorarocznej niepewności wiemy już od tygodnia.

Art. 118 powinien mieć roboczą nazwę - rzeź kierowników.
 
Back
Do góry