Hipotetyczna konsolidacja AP i SC

Wczoraj, na skarbowcach.pl zamieszczono informację o spotkaniach w-ce ministra Jasińskiego z pracownikami UKS. http://www.skarbowcy.pl/blaster/extarticle.php?show=article&article_id=24421
Jeden z użytkowników-gburek1234- napisał, że (cyt. ):
"Dziś na spotkaniu w Białymstoku GIKS powiedział wiele ogólników, ale też kilka konkretów:
1. 100% osób zatrudnionych w UKS będzie miało pracę w KAS. Większość w strukturach celno-skarbowych. Pozostali w UAS. UCS mają być elitą skarbowości. O przynależności do UAS lub UCS mają decydować enigmatyczne "umiejętności i predyspozycje".
2. Nie będzie obniżek wynagrodzeń.
3. Funkcjonariusze UCS będą mieli wcześniejsze emki.
4. Lata wysługi w UKS nie będą się liczyły do stażu pracy w UCS pod kątem emerytalnym.
5. Projekt ustawy ma być gotowy za 2 tygodnie.
6. Ustawa wchodzi w życie od czerwca, ale możliwe że będzie poślizg kwartału albo dwóch.
7. W UCS nie będzie zatrudnionych w służbie cywilnej. Wszyscy będą funkcjonariuszami."

Jedno wielkie pierdol...nie. Też mieliśmy spotkanie i żadne z powyższych stwierdzeń nie padło. jako datę wejścia KAS podano nam 1 stycznia 2017 r. a i ta data nie do końca jest pewna. Tak naprawdę to same gdybania i nikt naprawdę nic nie wie albo wie a nie chce mówić. A to powyżej to chyba pobożne życzenia gburka :)))
 
Ostatnia edycja:
reszta to wydziały pomocnicze: (...) wywiad (do 10 osób na UKS), (...) socjalny (...) sekretarki (...) (...) kierownictwo wydziałów i oddziałów kontrolnych - oni też nie wykonują czynności kontrolnych.

Tak więc iksów i komisarzy skarbowych jest o wiele mniej niż funkcjonariuszy SC.

I najlepiej niech do SCS wejdą tylko ci "wykonujący czynności kontrolne", bo dzięki nim do budżetu wpłyną dodatkowe miliardy (a może i biliony). W końcu cała reszta, z ich kierownikami na czele, nie zna się tak dobrze na rzeczy.

Poza tym podoba mi się wyliczanka, gdzie wywiad jest wrzucony do jednego worka z sekretarkami, bo "nie wykonują czynności kontrolnych".

Proponuję przeczytać jeszcze raz list ministra Jasińskiego do pracowników KS ze stycznia tego roku. MF planuje zmienić charakter działań wykonywanych obecnie przez KS, m.in. poprzez zwiększenie się znaczenia czynności dochodzeniowo-śledczych i operacyjno-rozpoznawczych. I to jest właśnie krok w dobrym kierunku. Liczba kontrolujących jest sprawą drugorzędną. Co z tego, że będą ich dziesiątki czy setki tysięcy, jeżeli skuteczność ich działań będzie co najwyżej przeciętna?

PS Osoba wykonująca czynności kontrolne niebędąca IKSem ani komisarzem skarbowym też, jak rozumiem, według autora cytatu nie jest prawdziwym "kontrolującym".
 
Komisarz skarbowy to tylko przykład stanowiska kontrolnego. Wszystkie po kolei to: referendarze, starsi referendarze, komisarze skarbowi, starsi komisarze skarbowi, inspektorzy kontroli skarbowej.

Kogo poza ww. stanowiskami zaliczyłbyś do kontrolujących?

Kierownicy owszem znają się na rzeczy, ale dotyczy to tych, którzy wykonywali kontrole, niektórzy z nich nie widzieli podatnika od 20 lat, więc stracili kontakt z rzeczywistością.
Jeśli ktoś przedtem pracował np. w planowaniu wiele lat, a potem został naczelnikiem, to jak myślisz, co on potrafi? Byli i tacy, co poprawiali kropki i przecinki w decyzjach, albo ganiali 5 razy z poprawianiem jednego pisma, aż doszli do tego, co było napisane na początku i dopiero wtedy raczyli podpisać.

Wywiad niczego nie kontroluje, nie wydaje decyzji, nie ma żadnego kontaktu z podatnikiem.
Analiza informacji dostępnych w bazach, to owszem wykonują, więc może faktycznie przegięłam z wrzuceniem wywiadu do jednego worka z sekretarkami, ale ludzie z wywiadu nie maja kontaktu z podatnikami, nie wydają mandatów, nie sporządzają protokołów kontroli, ani żadnych innych protokołów, nie przesłuchują, nie piszą projektów decyzji ani wyników kontroli, więc gdzie tu kontrola?

Wywiad wykonuje analizy na podstawie swoich baz, do których nikt inny w UKS-ie nie ma dostępu. Nigdy nie przekazali żadnych materiałów operacyjnych, nikt z UKS-u nie widział ich na oczy, a widziałam materiały operacyjne z takiego np. CBŚP.
Nie wiem, co oni z nimi robią, ale na pewno nie przekazują niczego kontrolującym. Wydruk z bazy RemDat, albo wydruk z bazy VIES to nie są materiały operacyjne.
 
Ostatnia edycja:
Wywiad niczego nie kontroluje, nie wydaje decyzji, nie ma żadnego kontaktu z podatnikiem.

I to ma przesądzać o wyższości IKSa nad pracownikiem wywiadu? Może kontrola operacyjna też ma polegać na "kontakcie z podatnikiem"?

Analiza informacji dostępnych w bazach, to owszem wykonują, więc może faktycznie przegięłam z wrzuceniem wywiadu do jednego worka z sekretarkami, ale ludzie z wywiadu nie maja kontaktu z podatnikami, nie wydają mandatów, nie sporządzają protokołów kontroli, ani żadnych innych protokołów, nie przesłuchują, nie piszą projektów decyzji ani wyników kontroli, więc gdzie tu kontrola?

Państwo nie po to stworzyło w ramach KS taką strukturę jak wywiad skarbowy, żeby jego pracownicy zajmowali się postępowaniem mandatowym. Całe szczęście, że kierownictwo MF bardziej niż ty ceni czynności operacyjno-rozpoznawcze. I mam nadzieję, że zgodnie z zapowiedziami to właśnie na nie zostanie położony większy nacisk, a nie na produkowanie ton decyzji i protokołów.
 
A z czego wywnioskowałeś, że wywyższam iksa nad pracownika wywiadu?
Nie wykonują czynności kontrolnych i nie mają kontaktu z podatnikami, bo tak jest, ale nie umniejszam w żadnym zdaniu ich roli.

A poza tym zdaje się, że pomyliłeś wywiad w UKS z WZP w służbach celnych. To nie to samo. Odpowiednikiem WZP są w UKS-ach tzw. grupy operacyjne, a nie wywiad.
Jeszcze nie tak dawno tzw. wywiad nazywał się oddziałem dokumentacji, nie bez powodu.

A bez ton decyzji i protokołów nie ma wpływów do budżetu. Z wsadzenia kogoś go pudła nie przybywa pieniędzy.
 
Ostatnia edycja:
sorki ale odbiegacie od tematu, takie swoje wewnętrzne spory możecie toczyć na skarbowcach.pl czy ... gdzieś, średnio mnie wasze poglądy na wyższość jednych nad drugimi interesuje, to tak jakbym na skarbowcach dywagował nt. organizacji służb oc granicznego,

na teraz są ważniejsze sprawy
 
sorki ale odbiegacie od tematu, takie swoje wewnętrzne spory możecie toczyć na skarbowcach.pl czy ... gdzieś, średnio mnie wasze poglądy na wyższość jednych nad drugimi interesuje, to tak jakbym na skarbowcach dywagował nt. organizacji służb oc granicznego,

na teraz są ważniejsze sprawy

Myślałam, że Kandydat WZP jest celnikiem a nie skarbowcem, więc nie jest to nasz prywatny spór, poza tym ja nie zaczęłam debaty o wyższości jednych nad drugimi.

Któryś z Was miał wątpliwości co do liczby zatrudnionych w UKS-ach, więc ją podałam, wyszczególniając ilu z tego jest kontrolujących i tylko tyle.
W tym samym komentarzu wcześniej cytowałam osobę, która podała, że w UCS będą grupy mieszane - osób z UKS z celnikami, bo wydało mi się to ważne.
Na podstawie jej innych komentarzy uznałam, że jest osobą bardziej zorientowaną w sprawie KAS niż inni.


A jeszcze na koniec do kandydata do WZP - wywiad siedzi przed komputerem i przegląda bazę danych, i to jest jego główne zajęcie, czasem bada oświadczenia majątkowe osób z kontroli skarbowej, a także sprawdza ankiety bezpieczeństwa. To papierkowa robota. Przeglądając komentarze kandydata WZP zauważyłam, że dopiero zamierza być celnikiem, więc nie zna szczegółów pracy wywiadu. 90 % czasu pracy wywiadu polega na siedzeniu przed kompem w siedzibie UKS. Trochę kontaktują się z innymi służbami albo wykonują dla nich analizy na podstawie swoich baz. I tyle wywiadu w wywiadzie.
 
Ostatnia edycja:
A poza tym zdaje się, że pomyliłeś wywiad w UKS z WZP w służbach celnych. To nie to samo. Odpowiednikiem WZP są w UKS-ach tzw. grupy operacyjne, a nie wywiad.
Jeszcze nie tak dawno tzw. wywiad nazywał się oddziałem dokumentacji, nie bez powodu.

Bez obrazy, ale źle ci się zdaje i chyba nie za bardzo orientujesz się w ustawowych zadaniach wywiadu i realizacji w KS oraz WZP w SC. Uwierz mi, że akurat w tej dziedzinie nie musisz mnie "dokształcać". Poza tym może warto byłoby przeczytać aktualną ustawę o kontroli skarbowej? Z naciskiem na przepisy dotyczące kontroli operacyjnej.

A bez ton decyzji i protokołów nie ma wpływów do budżetu. Z wsadzenia kogoś go pudła nie przybywa pieniędzy.

Po prostu brak słów...

sorki ale odbiegacie od tematu,

I to pisze osoba, która "merytorycznie" cytowała moje posty sprzed kilku miesięcy zupełnie niezwiązane z tematem KAS.

średnio mnie wasze poglądy na wyższość jednych nad drugimi interesuje, to tak jakbym na skarbowcach dywagował nt. organizacji służb oc granicznego,

Moje słowa dotyczyły kształtu SCS i charakteru wykonywanych tam czynności. I konieczności wzrostu znaczenia czynności operacyjno-rozpoznawczych i dochodzeniowo-śledczych, z czym jak widać nie wszyscy mogą się pogodzić.
 
Sorki Kandydat, ale ty znasz to z ustawy, a ja znam to z autopsji, i taka między nami różnica.
Ja widziałam na własne oczy i uszy jak to w rzeczywistości wygląda.
Wywiad był zapisany już w ustawie o ks już w 1992 roku, ale w rzeczywistości pojawił się w UKS-ach dopiero kilka lat później. Nie muszę czytać ustawy, bo znam ją prawie na pamięć. Pracuję w UKS-ie ponad 20 lat. A Ty jesteś dopiero kandydatem, więc nie gniewaj się, wiem o tym trochę więcej niż Ty.
Jest tak jak napisałam, wiem, że wygląda to inaczej niż sobie wyobrażałeś.
Kontrolę operacyjną wykonują grupy operacyjne, które są tylko w sześciu UKS-ach i tylko w siedzibach, a nie ma ich w OZ-tach.
W ustawie jest zapisane, że inspektorzy noszą broń i tonfy, a nikt z wywiadu ani z kontroli nie posiada w rzeczywistości żadnej broni ani pałki. Wywiad jest w każdym UKS-ie, równiez w OZ-tach. I nie ma broni ani pałek. Nie gania za przestępcami. Nie wchodzi aby asystować inspektorom przy wszczynaniu postępowań, gdy wchodzimy do podatnika - przestępcy. Czasem wchodzimy w asyście policji, zdarza się, że w obecności grupy operacyjnej, jeśli przyjedzie z UKS-u, w którym jest taka grupa.
Napisano również, że inspektorzy mogą używać przemocy i siły fizycznej, tylko jak mają to zrobić, jeśli wyposażono nas tylko w legitymacje i długopisy. (art. 11 ze wszystkimi literami i podpunktami). A w wywiadzie w moim UKS-ie nie ma żadnego inspektora. Są tam komisarze i starsi komisarze. I nie ma grupy operacyjnej, jak i w pozostałych 9 urzędach, w których nie ma grup operacyjnych.
Ustawa sobie, a rzeczywistość skrzeczy.
 
Ostatnia edycja:
Ja się nie pogniewam, jeśli ktoś usunie moje posty nie dotyczące tematu konsolidacji KAS, tj, korespondencję z Kandydatem WZP. Bo to zaśmieca ten temat.
Pozdrawiam.
 
No i znowu - "moja prawda jest mojasz niż twojsza". Brawo, gratuluję. Ludzie zbastujcie. Teraz jak nigdy dotąd potrzebny jest spokój i jedność całej formacji. Koledzy i Koleżanki ze skarbowości też nie są zadowolenie z pomysłów MF-u, a nasze waśnie i swary są tylko na rękę "miłościwie nam panującym".
 
Celnicy musimy pokazać naszą siłę! Jesteśmy silni! Nie możemy się dać zastraszyć! Ani ten ani inny rząd nie ma prawa nas zniszczyć! Pisano o nas już w starym Testamencie! Jesteśmy ważną formacją! Celnicy do dzieła! Skoro rząd z nami pogrywa i chce rozwiązać naszą formację to czas pokazać im naszą siłę! Odwagi! Gornicy się postawili i znowu wygrali, ale tylko dlatego że mają jaja! I nam też nie mogą nic zrobić ! Pokarzmy że jesteśmy jednością i nie mogą nami poniewierać! My też mamy godność! Służymy wiernie Ojczyźnie! Walczmy o NAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Protest ujmy!
 
Jak będzie potrzeba to rzeczywiście może pójść na ostro. Spoko. Tylko że zawsze w takich sytuacjach musi być przywódca i koordynacja. To też już mamy. Szef związku ma wszystko co potrzeba. Udowodnił to. Więc się słuchamy i tyle. Na szaro nas zrobiono kilka razy więc trzeba uważać na to co się dzieje i nie działać obok tylko razem. Dlatego patrząc na to co było zachowujmy spokój i słuchajmy szefa. Jak zarządzi akcję to będzie akcja. Jak każe siedzieć cicho to siedźmy. Tylko zmiłujcie się nad samymi sobą i zapiszcie do związku. Naprawdę małe ma znaczenie co kto myśli o związkach ogólnie. Gra idzie o rzeczy większe. To jest czytelne przecież.
 
Rozdział 3 Przepisy uchylające, przejściowe, dostosowujące i końcowe
Art. 110.1. Przedkładając propozycję pełnienia służby należy określić w przypadku:
1) funkcjonariusza celnego - stanowisko służbowe odpowiadające obecnie zajmowanemu, lub wyższe, stopień służbowy równorzędny lub wyższy z dotychczasowym oraz uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami do uposażenia nie niższe od dotychczas otrzymywanego uposażenia zasadniczego wraz z dodatkami do uposażenia;
2) inspektora kontroli skarbowej oraz osoby, która z wynikiem pozytywnym zdała egzamin kwalifikacyjny na to stanowisko - stopień służbowy w korpusie oficerów oraz uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami do uposażenia nie niższe niż dotychczasowe wynagrodzenie wraz z dodatkami;
3) pracownikowi wywiadu skarbowego i pracownikowi wyodrębnionych komórek organizacyjnych kontroli skarbowej, o których mowa w art. 11 g ust. 1 ustawy o kontroli skarbowej, zatrudnionym na czas nieokreślony - stopień w korpusie oficerów oraz uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami do uposażenia nie niższe niż dotychczasowe wynagrodzenie wraz z dodatkami;
4) członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu przed dniem wejścia w życie ustawy o KAS w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych, izbie skarbowej oraz w izbie celnej i wykonującemu czynności kontrolne, analityczne, prognostyczne lub badawcze - stopień odpowiedni do stażu pracy oraz uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami do uposażenia nie niższe niż dotychczasowe wynagrodzenie wraz z dodatkami;
5) członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu przed dniem wejścia w życie ustawy o KAS w urzędzie kontroli skarbowej i wykonującemu czynności kontrolne lub analityczne - stopień odpowiedni do stażu pracy oraz uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami do uposażenia nie niższe niż dotychczasowe wynagrodzenie wraz z dodatkami.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 
Projekt ustawy przepisów wprowadzających ustawę o KAS jest obrabiany przez Zespół ds. legislacji Dep. Administracji Podatkowej MF. Projekt krąży po MF i po IC

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 
Rozdział 3
Przepisy uchylające, przejściowe, dostosowujące i końcowe
Art. 99. Traci moc:
1) ustawa z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 553, z późn. zm.);
2) ustawa z dnia 21 czerwca 1996 r. o urzędach i izbach skarbowych (Dz. U. z 2015 r. poz. 578, z późn. zm.);
3) ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. z 2015 r. poz. 990, z późn. zm.);
4) ustawa z dnia 10 lipca 2015 r. o administracji podatkowej (Dz. U. z 2015 r. poz. 1269, z późn. zm.).
Art. 100.*1.*Z dniem 31 grudnia 2016 r. znosi się:
1) Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej;
2) dyrektorów izb skarbowych;
3) dyrektorów izb celnych;
4) dyrektorów urzędów kontroli skarbowej;
5) naczelników urzędów skarbowych;
6) naczelników urzędów celnych;
7) finansowe organy postępowania przygotowawczego:
a) urzędy skarbowe,
b) urzędy celne,
c) inspektorów kontroli skarbowej;
8)*organy nadrzędne nad finansowymi organami postępowania przygotowawczego:
a) izby skarbowe,
b) izby celne,
c) Generalnego Inspektora Kontroli Skarbowej.
2.*Z dniem 31 grudnia 2016 r. likwiduje się:
1) izby skarbowe – urzędy obsługujące dyrektorów izb skarbowych;
2) izby celne – urzędy obsługujące dyrektorów izb celnych;
3) urzędy skarbowe – urzędy obsługujące naczelników urzędów skarbowych;
4) urzędy celne – urzędy obsługujące naczelników urzędów celnych;
5) urzędy kontroli skarbowej – urzędy obsługujące dyrektorów urzędów kontroli skarbowej;
6) Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów.
Art. 101. 1. W terminie 7 dni od dnia, o którym mowa w art. … (przepis końcowy), minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze zarządzenia, powoła i określi zakres zadań oraz zasięg terytorialny pełnomocników do spraw:
1) likwidacji izb i urzędów celnych, izb i urzędów skarbowych, urzędów kontroli skarbowej, Centrum Edukacji Zawodowej Resortu Finansów oraz do organizacji jednostek organizacyjnych KAS;
2) organizacji Krajowej Informacji Skarbowej oraz Centrum Informatyki Resortu Finansów
- zwanych dalej "Pełnomocnikami".
2. Pełnomocnicy podlegają ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych.
3. Pełnomocnicy wykonują swoje zadania przy pomocy wyodrębnionych komórek organizacyjnych wskazanych w zarządzeniu, o którym mowa w ust. 1.
4. Pełnomocnicy wykonują zadania dyrektorów izb administracji skarbowej, dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, dyrektora Centrum Informatyki Resortu Finansów i dyrektora Krajowej Szkoły Skarbowości do czasu ich powołania.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 
Art.*102. Osoby zatrudnione lub pełniące służbę w likwidowanych jednostkach organizacyjnych, nie później niż do dnia wejścia w życie ustawy o KAS, otrzymują od Pełnomocników, o których mowa w art. 101 ust. 1, pisemną informację o miejscu wykonywania obowiązków służbowych nie dłużej niż do dnia 30 czerwca 2017 r.
Art. 103.*Osoby zatrudnione lub pełniące służbę w likwidowanych jednostkach organizacyjnych, z dniem wejścia w życie ustawy o KAS, są zatrudnione lub pełnią służbę w odpowiednich jednostkach organizacyjnych KAS. W*sprawach wynikających ze stosunku pracy i stosunku służbowego stosuje się przepisy dotychczasowe nie dłużej niż do 30 czerwca 2017 r.
Art. 104. Pracownicy wywiadu skarbowego i pracownicy wyodrębnionych komórek organizacyjnych kontroli skarbowej, o których mowa w art. 11g ust. 1 ustawy o kontroli skarbowej, oraz funkcjonariusze celni z dniem wejścia w życie niniejszej ustawy, są uprawnieni do wykonywania i realizacji zadań oraz czynności wykonywanych na podstawie art. … ustawy o KAS.
Art.*105.*1. Stosunki pracy i stosunki służbowe osób zatrudnionych lub pełniących służbę w likwidowanych jednostkach organizacyjnych, wygasają z dniem 30 czerwca 2017 r., jeżeli w terminie do dnia 31 maja 2017 r. osoby zatrudnione lub pełniące służbę w likwidowanych jednostkach organizacyjnych nie otrzymają pisemnej propozycji określającej nowe warunki zatrudnienia lub pełnienia służby albo w razie nieprzyjęcia propozycji zatrudnienia lub pełnienia służby.
2. *W przypadku, o którym mowa w ust. 1, wygaśnięcie stosunku służbowego funkcjonariusza celnego traktuje się jak zwolnienie ze służby.
Art. 106.1. Kierownik jednostki organizacyjnej przedkłada propozycję, o której mowa w art. 105 ust. 1, która uwzględnia posiadane kwalifikacje i przebieg dotychczasowej pracy lub służby w jednostkach organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych, a także dotychczasowe miejsce zamieszkania pracownika lub funkcjonariusza celnego oraz informuje o skutkach nieprzyjęcia nowych warunków pracy lub służby.
2. W wyodrębnionych, właściwych w sprawach KAS komórkach organizacyjnych urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych propozycję zatrudnienia przedkłada Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów w porozumieniu z Szefem Krajowej Administracji Skarbowej. Przepisy ust. 1 stosuje się odpowiednio.
3. Propozycja zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych KAS określa:
1) datę nawiązania stosunku pracy;
2) miejsce świadczenia pracy;
3) rodzaj umowy o pracę;
4) stanowisko pracy;
5) wynagrodzenie.
4. Propozycja pełnienia służby w jednostkach organizacyjnych KAS określa:
1) datę nawiązania stosunku służbowego;
2) miejsce służby;
3) rodzaj służby;
4) stanowisko służbowe;
5) stopień służbowy;
6) uposażenie.
Art. 107. W przypadku, o którym mowa w art. 105 ust. 1, pracownikom oraz funkcjonariuszom celnym przysługują świadczenia należne odpowiednio w związku z likwidacją urzędu lub zniesieniem jednostki organizacyjnej w rozumieniu ustawy o Służbie Celnej.
Art. 108. 1. Kierownik jednostki organizacyjnej przedstawia urzędnikowi służby cywilnej zatrudnionemu w likwidowanej jednostce organizacyjnej do dnia 31 maja 2017 r. pisemną propozycję zatrudnienia na podstawie mianowania w służbie cywilnej, z zachowaniem dotychczasowego stopnia służbowego urzędnika służby cywilnej.
2. Propozycja, o której mowa w ust. 1 określa:
1) datę nawiązania stosunku pracy;
2) miejsce świadczenia pracy;
3) stopień służbowy;
4) stanowisko pracy;
5) wynagrodzenie.
3. Urzędnik służby cywilnej, któremu przedstawiono propozycję zatrudnienia, składa w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania oświadczenie o przyjęciu lub odmowie przyjęcia propozycji. Niezłożenie oświadczenia w tym terminie jest równoznaczne z odmową przyjęcia propozycji zatrudnienia.
4. W razie odmowy przyjęcia propozycji zatrudnienia przez urzędnika służby cywilnej przepisy rozdziału 5 ustawy o służbie cywilnej stosuje się.
Art. 109. Do pracownika lub funkcjonariusza przepisy art. 108 ust. 3 stosuje się odpowiednio.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 
Art. 110.1. Przedkładając propozycję pełnienia służby należy określić w przypadku:
1) funkcjonariusza celnego - stanowisko służbowe odpowiadające obecnie zajmowanemu, lub wyższe, stopień służbowy równorzędny lub wyższy z dotychczasowym oraz uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami do uposażenia nie niższe od dotychczas otrzymywanego uposażenia zasadniczego wraz z dodatkami do uposażenia;
2) inspektora kontroli skarbowej oraz osoby, która z wynikiem pozytywnym zdała egzamin kwalifikacyjny na to stanowisko - stopień służbowy w korpusie oficerów oraz uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami do uposażenia nie niższe niż dotychczasowe wynagrodzenie wraz z dodatkami;
3) pracownikowi wywiadu skarbowego i pracownikowi wyodrębnionych komórek organizacyjnych kontroli skarbowej, o których mowa w art. 11 g ust. 1 ustawy o kontroli skarbowej, zatrudnionym na czas nieokreślony - stopień w korpusie oficerów oraz uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami do uposażenia nie niższe niż dotychczasowe wynagrodzenie wraz z dodatkami;
4) członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu przed dniem wejścia w życie ustawy o KAS w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw finansów publicznych, izbie skarbowej oraz w izbie celnej i wykonującemu czynności kontrolne, analityczne, prognostyczne lub badawcze - stopień odpowiedni do stażu pracy oraz uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami do uposażenia nie niższe niż dotychczasowe wynagrodzenie wraz z dodatkami;
5) członkowi korpusu służby cywilnej zatrudnionemu przed dniem wejścia w życie ustawy o KAS w urzędzie kontroli skarbowej i wykonującemu czynności kontrolne lub analityczne - stopień odpowiedni do stażu pracy oraz uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami do uposażenia nie niższe niż dotychczasowe wynagrodzenie wraz z dodatkami.
2. Pracownikom wywiadu skarbowego i wyodrębnionych komórek organizacyjnych kontroli skarbowej, o których mowa w art. 11 g ust. 1 ustawy o kontroli skarbowej, zatrudnionym na czas określony, posiadających stopień służbowy funkcjonariusza Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej, należy określić stopień równorzędny z dotychczasowym oraz uposażenie zasadnicze wraz z dodatkami do uposażenia nie niższe niż dotychczasowe wynagrodzenie wraz z dodatkami.
3. Osoba, o której, mowa w ust. 1 pkt 2 - 5 jest zobowiązana w terminie trzech lat od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy do odbycia szkolenia specjalistycznego odpowiednio do korpusu aspirantów lub korpusu oficerów i potwierdzenia egzaminem ukończenia tego szkolenia.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
 
Back
Do góry