Emerytury !!!

Na co związkowcy umówili się z MSWiA?​

https://infosecurity24.pl/sluzby-mundurowe/na-co-zwiazkowcy-umowili-sie-z-mswia

W dokumencie zawarto też paragraf dotyczący zmian w art. 15a ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy. Minister doprowadzić ma do "zakończenia prowadzonych prac nad nowelizacją ustawy w zakresie art. 15a ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy (...) którzy zostali przyjęci do służby po raz pierwszy po dniu 1 stycznia 1999 r. i przed dniem 1 października 2003 r. – w terminie umożliwiającym wejście w życie, nie później, niż z dniem 1 marca 2022 r.". Oznacza to, że prace nad stworzonymi rozwiązaniami będą musiały przyspieszyć, bowiem – jak na razie – dokument nie trafił do Sejmu, a to właśnie tam, jak zapowiadali związkowcy, podejmowane mają być próby przekonania posłów do wprowadzenia oczekiwanych przez stronę społeczną zmian.
Byle do 11 listopada
 
Monitorowanie tematu jest też ważne. Coś mi nie pasuje w wypowiedzi Dyr.MSWiA, gdyż II uzgodnienia międzyresortowe przynajmniej po części już się odbyły:


Tutaj link do bieżącego artykułu:
 
Jak widać po działaniach MF temat ewentualnych podwyżek będzie wałkowany jeszcze długo i nie wiadomo z jakim skutkiem.
Tymczasem marcową waloryzacja emerytur ma być na poziomie 7%.
Pamiętajcie, że żeby zwolnić się w lutym nie licząc na łaskę DIASA, papiery trzeba złożyć do końca października.
 

Na co związkowcy umówili się z MSWiA?​

https://infosecurity24.pl/sluzby-mundurowe/na-co-zwiazkowcy-umowili-sie-z-mswia

W dokumencie zawarto też paragraf dotyczący zmian w art. 15a ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy. Minister doprowadzić ma do "zakończenia prowadzonych prac nad nowelizacją ustawy w zakresie art. 15a ustawy z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy (...) którzy zostali przyjęci do służby po raz pierwszy po dniu 1 stycznia 1999 r. i przed dniem 1 października 2003 r. – w terminie umożliwiającym wejście w życie, nie później, niż z dniem 1 marca 2022 r.". Oznacza to, że prace nad stworzonymi rozwiązaniami będą musiały przyspieszyć, bowiem – jak na razie – dokument nie trafił do Sejmu, a to właśnie tam, jak zapowiadali związkowcy, podejmowane mają być próby przekonania posłów do wprowadzenia oczekiwanych przez stronę społeczną zmian.
Jestem emerytem, w cle 1995-2021, wcześniej praca w cywilu, ogólne wysługa lat 33. Chciałbym się odnieść do prac związanych ze zmianą Art.15a. Nie wiem czy dobrze to interpretuję, ale rozumiem , że z treści proponowanych zmian wynika, że trzeba spełnić dwa warunki. Mianowicie, być przyjętym do służby po raz pierwszy po 1 stycznia 1999 r., a przed 1 października 2003 r. i posiadającym co najmniej 25 lat służby. Pierwszy warunek spełniam, natomiast 25 lat służby licząc od 1999 nikt z nas nie posiada. Więc całe te zmiany z naliczaniem pracy w cywilu starych funkcjonariuszy nie dotyczą , dotyczą jedynie tych w czynnej służbie. Czy mam rację czy też się mylę ? Pozdrawiam emerytów.
 
Jestem emerytem, w cle 1995-2021, wcześniej praca w cywilu, ogólne wysługa lat 33. Chciałbym się odnieść do prac związanych ze zmianą Art.15a. Nie wiem czy dobrze to interpretuję, ale rozumiem , że z treści proponowanych zmian wynika, że trzeba spełnić dwa warunki. Mianowicie, być przyjętym do służby po raz pierwszy po 1 stycznia 1999 r., a przed 1 października 2003 r. i posiadającym co najmniej 25 lat służby. Pierwszy warunek spełniam, natomiast 25 lat służby licząc od 1999 nikt z nas nie posiada. Więc całe te zmiany z naliczaniem pracy w cywilu starych funkcjonariuszy nie dotyczą , dotyczą jedynie tych w czynnej służbie. Czy mam rację czy też się mylę ? Pozdrawiam emerytów.
Odpowiem krótko: w zależności od tego jakie zapisy w projekcie przejdą w sejmie:
25 lat służby lub wiek 55
25 lat służby i wiek 55
albo wiek 25 lat zostanie zmieniony np na 15 lat w celu zrównania statusu funkcjonariuszy, za czym optuje strona społeczna

Wobec powyższego na dzień dzisiejszy, nikt jednoznacznie nie jest w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie.
 
Jeżeli strona rządowa uprze się przy 25 latach służby to powinniśmy walczyć o zapis "25 lat służby lub wiek 55 lat"
"i" oznacza że musimy spełnić oba warunki natomiast "lub" jeden z wyznaczonych warunków np. (19 lat służby i wiek 55 lat)

Ps.
Jak widać słowa takie jak lub albo nawet samo i mają wielkie znaczenie.
Wobec powyższego nasuwa się pytanie jakie jest polskie słowo w którym można popełnić najwięcej błędów ?????

" TAK - wypowiedziane przy ślubie" ;) ;) ;)
 
Ostatnia edycja:
Odpowiem krótko: w zależności od tego jakie zapisy w projekcie przejdą w sejmie:
25 lat służby lub wiek 55
25 lat służby i wiek 55
albo wiek 25 lat zostanie zmieniony np na 15 lat w celu zrównania statusu funkcjonariuszy, za czym optuje strona społeczna

Wobec powyższego na dzień dzisiejszy, nikt jednoznacznie nie jest w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie.
Cyt. "25 lat służby i wiek 55" - to byłby absurd. Takie warunki były już w u. o.z.e dla przyjętych do służby po 31.12.2012 r.
Któraś z rzędu nowelizacja zniosła wymóg 55 lat. Pozostał warunek 25 lat.
 
Odpowiem krótko: w zależności od tego jakie zapisy w projekcie przejdą w sejmie:
25 lat służby lub wiek 55
25 lat służby i wiek 55
albo wiek 25 lat zostanie zmieniony np na 15 lat w celu zrównania statusu funkcjonariuszy, za czym optuje strona społeczna

Wobec powyższego na dzień dzisiejszy, nikt jednoznacznie nie jest w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie.
25 i 55 to chyba nigdy tego na stole nie było
moim pobożnym życzeniem było by co najmniej 25 lub 55
ale gdzieś tu jakiś czas temu czytałem ze była oferta mswia 20 lub 55 ale jak widać się rozmyła bo ostatecznie w projekcie stanęło na 25 samych, co większości nie urządza nawet tych w służbie.
 
Ostatnia edycja:
25 i 55 to chyba nigdy tego na stole nie było
moim pobożnym życzeniem było by co najmniej 25 lub 55
ale gdzieś tu jakiś czas temu czytałem ze była oferta mswia 20 lub 55 ale jak widać się rozmyła bo ostatecznie w projekcie stanęło na 25 samych, co większości nie urządza nawet tych w służbie.
i pozwala zaliczyć tylko do 7 lat z cywila. Więc o jakim zrównaniu praw mówimy?
 
Przepraszam, że zapytam, doskonale zdaję sobie sprawę, iż wielokrotnie było to wyjaśniane. Jestem jednak osobą bez wykształcenia, niezbyt inteligentną, nie potrafię posługiwać się internetem, smartfonem itd... Ogólnie jestem niepełnosprawny intelektualnie. Czy mogę poprosić szanowne Koleżanki i Kolegów o odpowiedź na pytanie. Z jakim dniem w przyszłym roku trzeba odejść w stan spoczynku, żeby otrzymać waloryzację (ma być 9%)?
 
Przed 1 marca. Teraz już będzie ciężko. Mnie Dias puścił po 4 miesiącach.

Wysłane z mojego BLN-L21 przy użyciu Tapatalka
 
Ustawowy termin to trzy miesiace od dnia otrzymania decyzji o zwolnieniu ze służby

Wysłane z mojego M2012K11AG przy użyciu Tapatalka
 
Dzięki, ale co to znaczy puścił, maks okres wypowiedzenia jest 3 mce, czy się mylę?
Okres wypowiedzenia biegnie od pierwszego dnia następnego miesiąca, czyli dla wniosków listopadowych od 1 grudnia. Do 1 marca tak na styk.
Jeśli ktoś chce odejść przed waloryzację to trzeba się zdecydować do końca listopada, a Dyrektorzy próbują jeszcze naciągać przepisy i interpretują, że okres wypowiedzenia biegnie od wydania decyzji o zwolnieniu
 
i pozwala zaliczyć tylko do 7 lat z cywila. Więc o jakim zrównaniu praw mówimy?
ja czy ja mówię o zrównaniu? zrównanie to ideał dla nas. brak zmian to ideał dla rządzących. Przy braku ich woli, no bo czym jest zmiana 15a na 15aa z nowym warunkiem min 25 lat służby, to tylko stanowiska początkowe w negocjacjach. Zatem dopuszczalny konsensus. Mnie urządza 55 lat wieku. Innych co innego. Nie zawsze da się załatwić wszystko. Ale trzeba w takiej sytuacji załatwić jak najwięcej.
 
ja czy ja mówię o zrównaniu? zrównanie to ideał dla nas. brak zmian to ideał dla rządzących. Przy braku ich woli, no bo czym jest zmiana 15a na 15aa z nowym warunkiem min 25 lat służby, to tylko stanowiska początkowe w negocjacjach. Zatem dopuszczalny konsensus. Mnie urządza 55 lat wieku. Innych co innego. Nie zawsze da się załatwić wszystko. Ale trzeba w takiej sytuacji załatwić jak najwięcej.
Ideałem to byłoby- równe traktowanie wszystkich bez żadnych "kruczków" i Quasi profitów. Różnice w służbach powinny wynikać z charakteru służby (stanowiska) w stanie czynnym, a PRAWO do przejścia na emkę identyczne dla WSZYSTKICH w odróżnieniu do OBOWIĄZKU, ten oczywiście leży
w gestii ustawodawcy - w trybie nakazowym (ale to marzenia ściętej głowy) . Generalnie WSZYSTKICH się nie zadowoli, jeżeli zmiany następują po
przyjęciu warunków pracy, przyjęcia do służby bo tu KAŻDY ciągnie w swoją stronę. POLITYKA:coffee:
 
Back
Do góry