szeregowy z granicy
Użytkownik
- Dołączył
- 16 Marzec 2015
- Posty
- 135
- Punkty reakcji
- 0
Co jeszcze człowiek z MF mówił ? - więcej szczegółów proszę
Ostatnia edycja:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notka: This feature may not be available in some browsers.
Koleżance Miśce i innym Szanownym Forumowiczom, którzy starają się ze wszystkich sił przekonać wszystkich nieprzekonanych, że optymizm to bardzo ważna rzecz, pragnę zaproponować ponowną lekturę niektórych wpisów z ostatnich 2-3 tygodni.
Mam wrażenie, że wykonujemy już jakieś trzecie okrążenie, używając zbliżonej argumentacji w dążeniu do uzasadnienia, że wszystkim f.c. należą się emerytury mundurowe.
Nie przekonujmy samych siebie, bo jestem pewien, że w naszym gronie wszyscy rozsądni chcą tych uprawnień.
Raczej zastanówmy się nad tym, jak to osiągnąć.
Eeee.... dziwna liczba to 1500... ani to suma ludzi z OC, ani z WZP, ani z Dozorów.
Poprosimy o więcej szczegółów.
To są w rozumieniu wyroku w aspekcie prawnym ( oczywiście moim zdaniem ) podmioty wypełniające przesłanki wyroku i uzasadnienia.
Jest druga kategoria komórek organizacyjnych, o których wielu uczestników tego forum mówi, że są to podmioty uprawnione tym wyrokiem:
Odniosłem się do tych komórek ponieważ co nie którzy moim zdaniem mylnie prawnie interpretują ten wyrok. Nadal oczywiście uważam, że paranoją jest dzielenie fc. W żadnej Służbie tego nie ma i nie powinno być.
Moją intencją nie jest nikogo obrazić, wykluczyć tylko czysto formalnie zinterpretować wyrok TK z stanem faktycznym
To Ministerstwo Finansów już wie, ilu funkcjonariuszy celnych wykonuje zadania z punktu 4-6. Otóż wykonuje je 1500 funkcjonariuszy. Łatwo policzyć kogo MF ma na myśli. Jak wynika z projektu rozporządzenia w sprawie badań dla funkcjonariuszy wykonujących zadania z pkt. 4-6, to rozporządzenie to ma objąć 1500 funkcjonariuszy.
Oczywistym jest, ze podmiotem jest fc a nie komórka org. Chodzi o fc w poszczególnych komórkach organizacyjnej.hm...nie nazwalbym komorek organizacyjnych podmiotami, a juz szczegolnie podmiotami spelniajacymi przeslanki wyroku TK. Podmiotami sa FC.
Nie orientuje sie w tej kwestii ale czy zadania poszczegolnych komorek sa okreslone w regulaminach organizacyjnych Izb? Jesli nie, to z czego wynikaja? Jesli tak, to tam jest odpowiedz ktore komorki realizuja dzialania, o ktorych mowi TK. Wlasne obserwacje kto i co robi sa raczej bez znaczenia.
Kolega Pandzior8 ma rację, nie przekonujmy samych siebie.
W świetle wyroku TK i uzasadnienia, jeżeli będziemy chcieli sobie odpowiedzieć na pytanie jakie komórki ( wydziały) organizacyjne będą podlegały pod ścisłe wykonanie wyroku TK to moim zdaniem oczywiście tylko pod względem prawnym:
1) a) WZP
- jeżeli ktoś w SC wykonuje zadania ,,czysto policyjne" to na pierwszym miejscu jest to ten wydział. Chodzi głównie o zadania (przemyt, paserstwo akcyzowe).
- bezpośrednio ( bezpośrednio wykonują zadania czyli bezpośrednio zatrzymują nielegalny towar, ludzi. bezpośrednio dokonują przeszukania itd.)
- zadania które wykonują przekładają się na dokonywane czynności ( z tego co ja rozumiem nie tylko maja zapisane w zakresie obowiązków ale faktycznie np. zatrzymują rzeczy )
- zadania które wykonują przekładają się na stopień narażenia życia i zdrowia. ( myślę, że to nie ma potrzeby rozwijać )
- Mają uprawnienia do ŚPB oraz Broń ( ponieważ zadania narażają życie i zdrowie )
1) b) OC graniczne Te same istotne sprawy w tym aspekcie co WZP. Dodatkowo wykonują zadania nie tylko policyjne ( ,,czysto'' celne ) oraz brak broni.
To są w rozumieniu wyroku w aspekcie prawnym ( oczywiście moim zdaniem ) podmioty wypełniające przesłanki wyroku i uzasadnienia.
Jest druga kategoria komórek organizacyjnych, o których wielu uczestników tego forum mówi, że są to podmioty uprawnione tym wyrokiem:
2) a) Ref. D-Ś Powiem szczerze, przed uzasadnieniem wyroku TK myślałem, że na pewno tak. Teraz sprawa wydaje się bardziej skomplikowana. Porównuje się fc z ref. d-ś z policjantami z WDŚ. Niestety troszkę inaczej to działa. Tam Policjant z WDŚ uczestniczy wspólnie z innymi w działaniach w terenie. Dokonuje na miejscu bezpośrednio przeszukań, uczestniczy na miejscu w zatrzymaniu. Dokonuje oględzin itd.
Moim zdaniem ref d-ś w cle powinien pracować tak jak w policji. Może w związku z wyrokiem TK do tego dojdzie. Myślę, że jak nie będzie woli to mogą znaleźć argumenty wykluczające tą grupę.
2) b) Dozór
Tu też zagmatwana sprawa. W każdej IC jest inaczej. Inny charakter służby. Kompletny mix. Należy rozróżnić po 2009 roku i przed. Po 2009 roku dozór wiele wykonuje zadań ,,czysto policyjnych" i to bezpośrednio np. na rynkach (zatrzymują nielegalne papierosy, przeszukują itd.) . Na pewno wyłączony jest temat automatów ( nie są to zadania policyjne wymienione przez TK ). Nie za bardzo jestem zorientowany jak sprawa wygląda z tzw. patrolami ( jak taki patrol pod względem czysto prawny zakwalfikować ??? ). Dużo znaków zapytania. Na pewno nie wszyscy fc dozoru wykonują zadania czysto policyjne. Natomiast są tacy, którzy wykonują i to nie jednorazowo.
2) c) OC wewnętrzne
Wydaje mi się, że tam zadania są typowo ,,czysto celne''. Mnie osobiście szkoda, ponieważ kiepsko są zwartościowani, a robota też nie ,,łatwa''
Odniosłem się do tych komórek ponieważ co nie którzy moim zdaniem mylnie prawnie interpretują ten wyrok. Nadal oczywiście uważam, że paranoją jest dzielenie fc. W żadnej Służbie tego nie ma i nie powinno być.
Moją intencją nie jest nikogo obrazić, wykluczyć tylko czysto formalnie zinterpretować wyrok TK z stanem faktycznym
Masz rację. Analizy, kto wykonuje więcej czynności...? Dać wszystkim funkcjonariuszom, potem część ucywilnić. Kadra odmłodnieje, bo znaczna część poszła by w ekmi, i to w te niepełne, a budżet zaoszczędzi, bo zatrudni młodych za mniejszą kasę. To jedyne, racjonalne i sprawiedliwie rozwiązanie.Nie mogę już tego czytać. Po co po raz tysięczny analizujecie te same bzdury wymyślane przez MF. Ich stanowisko już znamy. Po co na byle pierdnięcie z MF w ogóle reagujecie. Ludzie idą wybory, zapomnijmy wogóle o ich istnieniu i chodźmy na Parlament. Tam czyni się prawo