• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Służba Celno Skarbowa z nowymi zadaniami na lotniskach ?

Nikt nie czuje się lepszy. Może osoba postronna, która wchodzi na to forum może odnieść takie wrażenie.
Do wszystkich gości na naszym forum. Nie oczekujcie, że będziemy bronić innych grup zawodowych. Ewentualne nowe zadania traktujemy jako szansę na zachowanie miejsc pracy. Nie jesteśmy wrogami SOL, a jeśli poczytasz wszystkie posty, to znajdziesz wpisy chwalące profsjonalizm tej formacji.
Nikt z nas nie zna szczegółów jak ma przebiegać rekrutacja do nowych zadań, czy będzie szansa dla obecnych pracowników SOL, w jakim kierunku to pójdzie. Mamy tyle samo pytań co Wy. Nie jesteśmy Waszymi wrogami, nie my wymyśliliśmy tą zmianę. Zostaliśmy tym również zaskoczeni.

Do kolegów celników. Porty lotnicze to nie jest prywatna firma.Udziałowcem portów jest Skarb Państwa, więc również pracownicy portu są pracownikami państwowymi. Kto nie pracował na lotnisku, może sie w tym nie połapać, ale na terenie lotiska jest wiele spółek. Państwowy Port Lotniczy i prywatne firmy zajmujące się obsługą, cateringiem itp.
 
Jeśli chodzi o przyswojenie przepisów, to celnicy są przyzwyczajeni do ciągłej nauki nowych przepisów i nie jest to problemem. Mamy sporą grupę przeszkoloną z interpretacji obrazów RTG. Urządzenia te nie są nam obce i to nie tylko te małe HEMANNiki na bagaże, ale urządzenia do prześwietlania ciężarówek, czy całych pociągów
 
Nikt nie czuje się lepszy. Może osoba postronna, która wchodzi na to forum może odnieść takie wrażenie.
Do wszystkich gości na naszym forum. Nie oczekujcie, że będziemy bronić innych grup zawodowych. Ewentualne nowe zadania traktujemy jako szansę na zachowanie miejsc pracy. Nie jesteśmy wrogami SOL, a jeśli poczytasz wszystkie posty, to znajdziesz wpisy chwalące profsjonalizm tej formacji.
Nikt z nas nie zna szczegółów jak ma przebiegać rekrutacja do nowych zadań, czy będzie szansa dla obecnych pracowników SOL, w jakim kierunku to pójdzie. Mamy tyle samo pytań co Wy. Nie jesteśmy Waszymi wrogami, nie my wymyśliliśmy tą zmianę. Zostaliśmy tym również zaskoczeni.

Do kolegów celników. Porty lotnicze to nie jest prywatna firma.Udziałowcem portów jest Skarb Państwa, więc również pracownicy portu są pracownikami państwowymi. Kto nie pracował na lotnisku, może sie w tym nie połapać, ale na terenie lotiska jest wiele spółek. Państwowy Port Lotniczy i prywatne firmy zajmujące się obsługą, cateringiem itp.

Firma ACS wykonująca zadania związane z kontrolą bezpieczeństwa na lotnisku Okęcie jest firmą założoną i należącą do Państwowego Przedsiębiorstwa Porty Lotnicze tak na marginesie.
 
Witam panowie,
Pracowałem w SOL obecnie pracuje w firmie prywatnej na stanowisku operatora kontroli bezpieczeństwa. Moje zasadnicze pytanie to w czym jesteście lepsi od obecnych pracowników firm prywatnych? Tylko tym że posiadacie nazwę funkcjonariusz i to was obliguje do uważania się za lepszych? Trafiając na punkt kontroli bezpieczeństwa będziecie wykonywać dokładnie tą samą pracę i nie będziecie się w zasadniczy sposób różnić od obecnych operatorów kontroli bezpieczeństwa z firmy prywatnej i na własnej skórze przekonacie się jak to jest przez 12 godzin ciągłej pracy na nogach, gdzie nie widać końca kolejki pasażerów mieć dwie przerwy po 15 minut.
SG jak i SOL czy firmy prywatne wciąż były i są kontrolowane w sposób prowokacji itp. przez inspektorów Urzędu Lotnictwa Cywilnego i nic się w tej kwestii nie zmieni, prowokacje robiono SG, SOL i będą też robić wam przynajmniej raz w miesiącu z ciągłymi kontrolami dotyczącymi weryfikacji wiedzy na temat ustaw o prawie lotniczym itp.
Nie wiem jak to zrobią z wami ale na chwilę obecną by wykonywać pracę jako operator kontroli bezpieczeństwa potrzebny jest certyfikat operatora kontroli bezpieczeństwa który wydaje Urząd Lotnictwa Cywilnego na podstawie zdania egzaminu, co do samego egzaminu to średnio zalicza egzamin 5-15 % zdających i nie myślcie panowie że do egzaminu podchodzą jakieś głąby, większość posiada wyższe wykształcenie a mimo wszystko ma problem z zdaniem egzaminu. A co do samej specyfiki pracy .... to nie biurko z czasem na kawę, tu jak staniesz na puncie kontroli bezpieczeństwa o 6 rano to pierwsza przerwa na 15 minut o 9 a kolejna o 15 a tak cały czas na nogach i na kontroli. Jeśli ktoś z was leciał z Okęcia to pewnie widział że kolejki to punktu kontroli są cały czas, lotów przybywa a co za tym idzie i pasażerów. W wrześniu padł rekord na Okęciu 1,3 milion pasażerów i ktoś ich musiał wszystkich skontrolować. Aha .... o tym się nie mówi że urządzenia do prześwietlania do zdrowych nie należą co chwilę słyszę że ktoś załapał jakiś nowotwór. 12 godzin w odległości metra od rentgena raczej zdrowe nie jest.
Nie piszę tego aby straszyć bo mam to gdzieś, piszę po to by przedstawić w skrócie jak to wszystko wygląda.


nie nakręcajcie się

ani to nie zależy od nas ani od was

jeżeli tak postanowi rząd - to tak będzie - i już

nad 1600 solowcami czy celnikami nikt nie będzie się za dużo zastanawiał

napewno nie stanie się to od razu

jeśli będą chcieli mieć służbę zamiast firmy to dla nas to okazja zachowania więcej o 1600 etatów mundurowych - dla was utrata pracy - ale też szansa na służbę - fachowcy napewno będą cenieni

nasze chciejstwo czy wasza niechęć tu nic nie waży
 
(...)

Do kolegów celników. Porty lotnicze to nie jest prywatna firma.Udziałowcem portów jest Skarb Państwa, więc również pracownicy portu są pracownikami państwowymi. Kto nie pracował na lotnisku, może sie w tym nie połapać, ale na terenie lotiska jest wiele spółek. Państwowy Port Lotniczy i prywatne firmy zajmujące się obsługą, cateringiem itp.

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”
P.P. "Porty Lotnicze" zajmuje się m.in. budową i eksploatacją lotnisk oraz świadczeniem usług na rzecz pasażerów i linii lotniczych. P.P. „Porty Lotnicze”* zarządza dwoma portami lotniczymi: w Warszawie i Zielonej Górze. Posiada również udziały w 10 spółkach nadzorujących działanie lotnisk w Krakowie, Szczecinie, Poznaniu, Gdańsku, Modlinie, Wrocławiu, Katowicach, Szczytnie, Bydgoszczy i Rzeszowie. Ponadto PPL posiada udziały w spółkach handlingowych oraz firmach świadczących usługi pozalotnicze m.in. w spółce zarządzającej* hotelem Courtyard by Marriott. P.P. „Porty Lotnicze”

Ps. w Urzędach i Izbach też zatrudniają inne osoby. Nie twierdzisz chyba, że są pracownikami instytucji państwowej tożsamej z funkcjonariuszem Służby Mundurowej. Proponuje poczytać Kodeks Spółek Handlowych.

Przypominam, że skarb państwa posiada udziały np. w Orlenie ( posiadając władze w spółce ). Nie twierdzisz chyba, ze pracownicy stacji benzynowej są pracownikami państwowymi. :eek:
 
"Udziałowcem portów jest Skarb Państwa, więc również pracownicy portu są pracownikami państwowymi."

tak dla jasności - pracownikami państwowymi są pracownicy urzędów państwowych ( nie samorządowych ) i pracownicy Przedsiębiorstw Państwowych ( PP ), pracownicy spółek, holdingów, firm i in. nie - nawet jeśli w spółce 100% udziałów ma Skarb Państwa - np. jednoosobowe spółki Skarbu Państwa, czy gdy są inni ( np. samorządowi ) udziałowcy przedsięwzięcia

wiki:
Przedsiębiorstwo państwowe (sktótowo: PP lub P.P.) – przedsiębiorstwo, którego wyłącznym właścicielem jest państwo, a ściślej rzecz biorąc Skarb Państwa. Jest osobą prawną, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 25.09.1981 r. o przedsiębiorstwach państwowych (Dz. U. z 2013 r. poz. 1384). Należy je odróżnić od spółek kontrolowanych przez Skarb Państwa, które z prawnego punktu widzenia nie są przedsiębiorstwami państwowymi, ale spółkami uregulowanymi w Kodeksie spółek handlowych.
Przedsiębiorstwo państwowe może zostać przekształcone w jednoosobową spółkę Skarbu Państwa w drodze komercjalizacji, która jest zazwyczaj etapem poprzedzającym prywatyzację.


także sorry - ale solowcy nie są pracownikami państwowymi ;(

dobrze byłoby wiedzieć u kogo się pracuje

a tak na marginesie - rośmieszają mnie takie smutki - 12h na pkb - proszę zimą na 12 na pas albo bks - w nocy

no, no, no - dosyć tych licytacji ;)
 
Ostatnia edycja:
nie nakręcajcie się

ani to nie zależy od nas ani od was

jeżeli tak postanowi rząd - to tak będzie - i już

nad 1600 solowcami czy celnikami nikt nie będzie się za dużo zastanawiał

napewno nie stanie się to od razu

jeśli będą chcieli mieć służbę zamiast firmy to dla nas to okazja zachowania więcej o 1600 etatów mundurowych - dla was utrata pracy - ale też szansa na służbę - fachowcy napewno będą cenieni

nasze chciejstwo czy wasza niechęć tu nic nie waży

Popieram to co kolega napisał !!!

Moim zdaniem zadania z zakresu bezpieczeństwach w szczególności na lotniskach powinni sprawować funkcjonariusze służb mundurowych. Mówi o tym między innymi NIK.
 
Temat jest świeży i tak naprawdę nikt z nas nie wie jak to wszystko ma przebiegać.
Co do ratowania etatów to nie wyobrażam sobie sytuacji że nagle celnik z Dorohuska czy Terespola dostanie etat na Okęciu, co z jego rodziną i z kosztem wynajmu mieszkania w Warszawie.
Ogólnie powstał kolejny bubel.
A czy szansa na służbę?
W SOL czy ASC na Okęciu pensja od 3-4 tyś netto za etat a jako świeżak w KAS pewnie przy dobrych wiatrach na początek 1800zł netto więc szału nie ma.
Tak więc większości nie będzie stać na to by zatrudnić się w KAS i czekać przez kolejne lata na podwyżki które nigdy nie nadejdą z racji tego że już budżet państwa osiągną dno całkowite a jeszcze nie wszystkie trupy wyszły spod dywanu.
 
Ostatnia edycja:
Popieram to co kolega napisał !!!

Moim zdaniem zadania z zakresu bezpieczeństwach w szczególności na lotniskach powinni sprawować funkcjonariusze służb mundurowych. Mówi o tym między innymi NIK.

A czym się różni funkcjonariusz służb mundurowych od pracownika nie służb mundurowych? Jeden i drugi wykonuje czynności operatora kontroli bezpieczeństwa na tych samych przepisach dotyczących ochrony lotnictwa cywilnego.
Na większości lotnisk na świecie kontrolę bezpieczeństwa wykonują wyspecjalizowane firmy czy agencje prywatne a nie żadne twory ustawowe, następnym pomysłem może być że celnik zajmie się też kontrolą biletów w komunikacji miejskiej bo tam też może dochodzić do nadużyć czy zamachu terrorystycznego i potrzebny jest funkcjonariusz mundurowy :) ciekawi mnie co ten pis nam jeszcze zaserwuje....
 
Ostatnia edycja:
Temat jest świeży i tak naprawdę nikt z nas nie wie jak to wszystko ma przebiegać.
Co do ratowania etatów to nie wyobrażam sobie sytuacji że nagle celnik z Dorohuska czy Terespola dostanie etat na Okęciu, co z jego rodziną i z kosztem wynajmu mieszkania w Warszawie.
Ogólnie powstał kolejny bubel.
A czy szansa na służbę?
W SOL czy ASC na Okęciu pensja od 3-4 tyś netto za etat a jako świeżak w KAS pewnie przy dobrych wiatrach na początek 1800zł netto więc szału nie ma.
Tak więc większości nie będzie stać na to by zatrudnić się w KAS i czekać przez kolejne lata na podwyżki które nigdy nie nadejdą z racji tego że już budżet państwa osiągną dno całkowite a jeszcze nie wszystkie trupy wyszły spod dywanu.



Z tym 1800 to nieco przesadziłeś, ale to tez dowód za jakich dziadów mają nas ludzie. W kas najniższe i zapewne dożywotnie uposażenie to 3048 brutto. Do tego dodatek za stopień szeregowca 470 i graniczny 300 plus 2 stówki za noce i wysługa za każdy rok pracy na etacie - 1% czyli 30.48 razem bez wysługi 4020 brutto. Raczej chłopaki z sol nie będą walili drzwiami i oknami :) Niemniej jednak nie jest to 1800 netto, a prawie 3000. Jak mf chce doświadczonych operatorów to musi im zapłacić. Możemy się też spierać, ale często mam okazję obserwować pracę osób robiących bezpieczeństwo lotu. I nie jest tam lekko. Za to ich szanuję. Chociaż faktycznie na głowę śnieg nie wali.

ps Wszystko to i tak wina skarbowców.
 
Ostatnia edycja:
A czym się różni funkcjonariusz służb mundurowych od pracownika nie służb mundurowych? Jeden i drugi wykonuje czynności operatora kontroli bezpieczeństwa na tych samych przepisach dotyczących ochrony lotnictwa cywilnego.
Na większości lotnisk na świecie kontrolę bezpieczeństwa wykonują wyspecjalizowane firmy czy agencje prywatne a nie żadne twory ustawowe, następnym pomysłem może być że celnik zajmie się też kontrolą biletów w komunikacji miejskiej bo tam też może dochodzić do nadużyć czy zamachu terrorystycznego i potrzebny jest funkcjonariusz mundurowy :) ciekawi mnie co ten pis nam jeszcze zaserwuje....


porównaj kp z ustawami służb i rozp wykonawczymi

nie wiem jak inni ale ja nie mam ochoty tobie tłumaczyć tak podstawowych kwestii - bo i po co? co na tym zyskam? ile czasu i pisania trzeba a efekt niepewny ;)

po co wojsko i policja, jak w razie czego można wynająć blackwater albo agencję ochrony z bronią?


tak jak pisałem:


nie nakręcajcie się

ani to nie zależy od nas ani od was

jeżeli tak postanowi rząd - to tak będzie - i już

nad 1600 solowcami czy celnikami nikt nie będzie się za dużo zastanawiał

napewno nie stanie się to od razu

jeśli będą chcieli mieć służbę zamiast firmy to dla nas to okazja zachowania więcej o 1600 etatów mundurowych - dla was utrata pracy - ale też szansa na służbę - fachowcy napewno będą cenieni

nasze chciejstwo czy wasza niechęć tu nic nie waży
 
Może na głowę śnieg nie wali ale po plecach pot płynie i na tyłku się skrapla ....

Prawda, dlatego jeszcze raz szacunek, nie ma sensu antagonizować się z SOL, jest to pokrewna formacja, z którą bez problemu podjęlibyśmy owocną współpracę. Chociażby dlatego, że mamy podobną mentalność, Niestety mf, na siłę łączy nas ze skarbówką, która z nami nie ma, w zasadzie nic wspólnego...
 
Jeszcze kilka wątpliwości w temacie. We wprowadzających stoi, że przejęcie nowych obowiązków nastąpi nie później niż 18 m-cy po wejściu nowej ustawy. Jednocześnie umowa o ich przejęciu ma być zawarta miedzy SCS a portem nie później niż 8 m-cy od wejścia ustawy. Ani jeden ani drugi termin nie gwarantuje płynnego przejścia obecnym "mundurowym" w pełnoprawne mundury na lotniskach, bo przecież propozycje mamy otrzymywać do końca 5.go miesiąca od wejścia ustawy. Czyli zapewne nowowybranym do tej służby najpierw dadzą propozycje na innych stanowiskach, nie wiem jakich i wątpię czy od razu mundurowych. Już prędzej ucywilnią a potem przyjmą te 1800 luda ale z CAŁEJ KAS i dadzą gołe pagony. Nie dadzą nikomu do końca maja zatrudnienia w miejscach, które jeszcze wtedy nie będą istniały. Poza tym, skoro jakiś tam pan mówi, że dają możliwość stworzenia 1800 nowych(?) miejsc PRACY to może i tak się skończyć, że faktycznie w kolejnych zmianach przepisów znajdziemy, że PRACOWNICY KAS wykonują zadania z zakresu ochrony bezpieczeństwa w portach lotniczych. A z pracownikami SOL rozmawiam na co dzień. Jedyne co mogę zrobić to naświetlać Im to, co piszą tu bardziej wyważeni w opiniach. Owszem, to draństwo i owszem - ich smutek może być naszą niezamierzoną i nieplanowaną przez nas radością.
 
porównaj kp z ustawami służb i rozp wykonawczymi

nie wiem jak inni ale ja nie mam ochoty tobie tłumaczyć tak podstawowych kwestii - bo i po co? co na tym zyskam? ile czasu i pisania trzeba a efekt niepewny ;)

po co wojsko i policja, jak w razie czego można wynająć blackwater albo agencję ochrony z bronią?


tak jak pisałem:


nie nakręcajcie się

ani to nie zależy od nas ani od was

jeżeli tak postanowi rząd - to tak będzie - i już

nad 1600 solowcami czy celnikami nikt nie będzie się za dużo zastanawiał

napewno nie stanie się to od razu

jeśli będą chcieli mieć służbę zamiast firmy to dla nas to okazja zachowania więcej o 1600 etatów mundurowych - dla was utrata pracy - ale też szansa na służbę - fachowcy napewno będą cenieni

nasze chciejstwo czy wasza niechęć tu nic nie waży

Podstawowa kwestia jest tego typu, operator kontroli bezpieczeństwa działa na przepisach dotyczących ochrony lotnictwa cywilnego, więc czy to jest pracownik cywilny czy funkcjonariusz mundurowy to wyżej wała i tak nie podskoczy.
Chyba że będzie chciał komuś opodatkować słoik miodu bo wywozi bez banderoli :)
Przepisy są jednakowe na stanowisku OKB i nic funkcjonariusz mundurowy KAS więcej nie zrobi niż teraz robi SOL.
 
Podstawowa kwestia jest tego typu, operator kontroli bezpieczeństwa działa na przepisach dotyczących ochrony lotnictwa cywilnego, więc czy to jest pracownik cywilny czy funkcjonariusz mundurowy to wyżej wała i tak nie podskoczy.
Chyba że będzie chciał komuś opodatkować słoik miodu bo wywozi bez banderoli :)
Przepisy są jednakowe na stanowisku OKB i nic funkcjonariusz mundurowy KAS więcej nie zrobi niż teraz robi SOL.
Nie zaśmiecajcie forum tego typu wywodami jak macie kłopot to do ministra to nie jest miejsce na lanie łez bo SC ma też "prozaiczne" kłopoty.
 
Służba Celna nie ma zielonego pojęcia o pracy SOL.
Przejęcie przez SC-KAS funkcji SOL, to będzie obraz nędzy i rozpaczy przez co najmniej rok albo i dłużej. Próba przejęcia w ten sposób ochrony lotnisk, to strzał w brzuch dla zapewnienia bezpieczeństwa. Cierpienie i agonia przez długi czas.
Dojna zmiana wyczuła nowe koryto i nic więcej. Patrząc na podane terminy 8 i 18 miesięcy, to można wnioskować, że komuś się uroiło pod czaszką, że zostawimy SOListów przez te półtora roku dokładając do nich nowych KASowników. W czasie 10 miesięcy KASowniki nauczą się roboty od SOL, a ci drudzy pójdą na bruk. Albo do hipermarketu. Powodzenia.
Niestety, patrząc na to, co się dzieje wokół i sposób przeprowadzania "dobrej zmiany" mogę tylko współczuć SOListom i mieć pobożne życzenie, żeby żaden wariat nie sprawdził po wprowadzeniu tego szajsu faktycznej ochrony.
 
Nie zaśmiecajcie forum tego typu wywodami jak macie kłopot to do ministra to nie jest miejsce na lanie łez bo SC ma też "prozaiczne" kłopoty.

To było chamskie i niepotrzebne, zwróć uwagę, że pracownicy SOL są w tej chwili, w dokładnie takiej samej sytuacji jak my, względem likwidującej nas skarbówki. Skoro nie potrafisz wykazać się odrobiną empatii, to może po prostu nie pisz?
 
Ostatnia edycja:
Back
Do góry