Należy poczekać na uzasadnienie pisemne. Może oczywiście błędna interpretacja SN, że f.c. nie może rościć o wyższy stopień zostanie obalona przez NSA.
Co do "przed dniem wejścia w życie" nie zgadzam sie z wyrokiem, ale muszę go uszanować. Polska jest krajem praworządnym i każdy może skierować sprawę do TK. Związek oczywiście pomoże. Prawo nie może zaskakiwać obywatela, nie może zastawiać pułapek. Organy państwowe tak samo. Za wprowadzanie w błąd funkcjonariuszy celnych jest odpowiedzialność dyscyplinarna. Szef SC najpierw informował f.c., że akt mianowania nie jest decyzją, następnie jak to przegrał, zachęcał do składania odwołań byłych kierowników i naczelników, następnie publicznie deklarował, że uwzględni ich odwołania i mianuje ich do korpusu oficerów młodszych.
Prawo musi być czytelne, jasne i precyzyjne. Jest zasada konstytucyjna przyzwoitej legislacji.
Nie moze być tak w państwie prawa, że mamy różne wyroki sądów - prawomocne, odnośnie interpretacji tego samego przepisu i jedni funkcjonariusze w tej samej izbie są mianowani do korpusu oficerów młodszych inni nie, w tych samych stanach faktycznych.
Zasada przyzwoitej legislacji zawiera w sobie zasadę określoności przepisów prawa np. K 24/00.
Moim zdaniem zostałą także naruszona zasada ochrony obywatela do państwa i stanowionego przez niego prawa, bezpieczeństwa prawnego, jak wspomniałem zasada pewności i okreśłoności prawa.
Należy także w skardze do TK rozważyć, czy NSA nwydając wyrok nie naruszył zasady poszanowania ostatecznych wyroków sądowych. To ostatnie to argument słaby, ale trzeba rozważyć, gdyż w każdej skardze NSA miał tę informację.
Dalsze naruszone zasady moim zdaniem to zasada równości wobec prawa.
W tej skardze konstytucyjnej trzeba będzie napisać wszystko, m.in. o tym jak dochodziło do tworzenia fikcyjnych, bo tymczasowych komórek organizacyjnych, jak mianowano do korpusu oficerów ludzi z zarzutami karnymi za korupcję, jak degradowano wieloletnich f-y z doświadczeniem na stanowiskach kierowniczych. Rzeczywiscie ktoś mógł bbyć na stanowisku kierowniczym 10 lat i zostać usuniętym na kilka dni przed dniem wejścia w życie ustawy, a ktoś inny na stanowisku kieroniczym zasiadł kilka dni przed dniem wejścia w życie ustawy i ten pierwszy jest podoficerem a ten drugi oficerem. Nie takie było ratio legis racjonalnego ustawodawcy.
To wszystko usłyszał NSA na rozprawach. Zobaczymy co z tego znajdzie się w uzasadnieniu pisemnym wyroków.
UWAGA. PO TK MOŻE TRZEBA BĘDZIE SKIEROWAĆ TĘ KWESTIĘ DO ETPCZ, DLATEGO KAŻDY MUSI WYCZERPAĆ ŚCIEŻKĘ INDYWIDUALNIE.
CELNIKU ZDEKLARUJ SIĘ.
A TERAZ NAJWAŻNIEJSZE. WE WTOREK KOLUMNA MILCZENIA POD KPRM