• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Wypowiedzenie w służbie przygotowawczej

Sokolik

Nowy użytkownik
Dołączył
9 Grudzień 2021
Posty
3
Punkty reakcji
11
Witam, wiem ze pytanie już kilka razy się pojawiło, ale może jest ktos kto miał podobną sytuację.
1. Czy wypowiedzenie w służbie przygotowawczej wynosi 2 tygodnie ? Jest liczone od pełnych tygodni ? Czy pełne miesiące ?
2. Może komuś to pytanie wyda się głupie, ale jest to moja pierwsza praca toteż nie mam doświadczenia w tym. Wypowiedzenie ma formę podania ? Muszę je złożyć w IAS w kadrach ?
3. Jesli wykorzystałem prawie wszystkie punkty na ten rok za umundurowanie, ale zapewne niedługo otrzymam punkty na kolejny rok, to czy będę musiał oddawać jakieś pieniądze ?
4. Pozytywnie zakończyłem wszystkie egzaminy tj. ZKZ, służba przygotowawcza, język obcy. Czy mogą mnie obciążyć kosztami, jeśli tak czy koszty te będą duże ?
5. Co ciekawego może wymyślić kierownictwo, żeby na odejście jak najbardziej robić pod górkę ? Pomijam obcinanie wszelkich dodatków, bo i tak mam najniższe. Pozdrawiam
 
1. pełne tygodnie
2. składasz do dyrektora IAS za pośrednictwem bezpośredniego przełożonego, który kieruje pionowo dalej
3 i 4.
Art. 209. 1. Funkcjonariusz, który został zwolniony ze służby przed upływem
3 lat od dnia ukończenia nauki w formach szkolnych i pozaszkolnych, innych niż
określone w art. 208a ust. 1, których koszty zostały pokryte z budżetu państwa, jest
obowiązany do zwrotu tych kosztów zmniejszonych proporcjonalnie w stosunku do
okresu pozostawania w stosunku służbowym po ukończeniu nauki.