Należy zauważyć, że zarówno wg art. 22b ust. 8 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej jak też wg art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej członkowi korpusu służby cywilnej, który stał się funkcjonariuszem, okres stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych wliczał się do okresu służby w Służbie Celnej – bez zastrzeżeń. Zastrzeżenia dotyczące uprawnień emerytalnych pojawiły się dopiero w tekście ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej. Oznacza to, że w okresie kiedy ich nie było funkcjonariusze nabyli wszystkie bez wyjątku prawa określone powołanymi przepisami. W związku z powyższym przepis z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 2017r. o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…..) zgodnie z którym „Funkcjonariuszowi Służby Celnej i funkcjonariuszowi Służby Celno-Skarbowej okresy, o których mowa w art.150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. poz. 1947, z późn. zm.), w art. 22b ust.8 i art. 94 ust.2 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2004r. poz.1641, z późn. zm.) oraz w art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2016r. poz. 1799 i 1948) nie są traktowane jako okresy służby, ani okresy równorzędne ze służbą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lutego 1994r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…)” – wg mojej oceny jest niezgodny z Konstytucją i powinien zostać zaskarżony do TK, gdyż odbiera prawa nabyte. Wszystkie prawa nabyte przez funkcjonariuszy. Przepis ten dotyczyć może wyłącznie art. 150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej a nie zaś powołanych wcześniej ustaw o Służbie Celnej. Prawo nie może działać wstecz.