• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

SZ.N.P. - Służba Cywilna - art. 22b. ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej oraz art. 99 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej.

Oczywiście nie mam na myśli art. 150.
Mam na myśli art. 22.2
ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin oraz niektórych innych ustaw.
 
Ostatnia edycja:
Oczywiście nie mam na myśli art. 150.
Mam na myśli art. 22.2
ustawy z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin oraz niektórych innych ustaw.
Należy zauważyć, że zarówno wg art. 22b ust. 8 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej jak też wg art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej członkowi korpusu służby cywilnej, który stał się funkcjonariuszem, okres stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych wliczał się do okresu służby w Służbie Celnej – bez zastrzeżeń. Zastrzeżenia dotyczące uprawnień emerytalnych pojawiły się dopiero w tekście ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej. Oznacza to, że w okresie kiedy ich nie było funkcjonariusze nabyli wszystkie bez wyjątku prawa określone powołanymi przepisami. W związku z powyższym przepis z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 2017r. o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…..) zgodnie z którym „Funkcjonariuszowi Służby Celnej i funkcjonariuszowi Służby Celno-Skarbowej okresy, o których mowa w art.150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. poz. 1947, z późn. zm.), w art. 22b ust.8 i art. 94 ust.2 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2004r. poz.1641, z późn. zm.) oraz w art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2016r. poz. 1799 i 1948) nie są traktowane jako okresy służby, ani okresy równorzędne ze służbą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lutego 1994r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…)” – wg mojej oceny jest niezgodny z Konstytucją i powinien zostać zaskarżony do TK, gdyż odbiera prawa nabyte. Wszystkie prawa nabyte przez funkcjonariuszy. Przepis ten dotyczyć może wyłącznie art. 150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej a nie zaś powołanych wcześniej ustaw o Służbie Celnej. Prawo nie może działać wstecz.
 
Należy zauważyć, że zarówno wg art. 22b ust. 8 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej jak też wg art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej członkowi korpusu służby cywilnej, który stał się funkcjonariuszem, okres stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych wliczał się do okresu służby w Służbie Celnej – bez zastrzeżeń. Zastrzeżenia dotyczące uprawnień emerytalnych pojawiły się dopiero w tekście ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej. Oznacza to, że w okresie kiedy ich nie było funkcjonariusze nabyli wszystkie bez wyjątku prawa określone powołanymi przepisami. W związku z powyższym przepis z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 2017r. o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…..) zgodnie z którym „Funkcjonariuszowi Służby Celnej i funkcjonariuszowi Służby Celno-Skarbowej okresy, o których mowa w art.150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. poz. 1947, z późn. zm.), w art. 22b ust.8 i art. 94 ust.2 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2004r. poz.1641, z późn. zm.) oraz w art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2016r. poz. 1799 i 1948) nie są traktowane jako okresy służby, ani okresy równorzędne ze służbą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lutego 1994r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…)” – wg mojej oceny jest niezgodny z Konstytucją i powinien zostać zaskarżony do TK, gdyż odbiera prawa nabyte. Wszystkie prawa nabyte przez funkcjonariuszy. Przepis ten dotyczyć może wyłącznie art. 150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej a nie zaś powołanych wcześniej ustaw o Służbie Celnej. Prawo nie może działać wstecz.
Wytłumacz to Pani Prezes Julii Przyłębskiej.
Powodzenia! ;)
 
Należy zauważyć, że zarówno wg art. 22b ust. 8 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej jak też wg art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej członkowi korpusu służby cywilnej, który stał się funkcjonariuszem, okres stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych wliczał się do okresu służby w Służbie Celnej – bez zastrzeżeń. Zastrzeżenia dotyczące uprawnień emerytalnych pojawiły się dopiero w tekście ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej. Oznacza to, że w okresie kiedy ich nie było funkcjonariusze nabyli wszystkie bez wyjątku prawa określone powołanymi przepisami. W związku z powyższym przepis z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 2017r. o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…..) zgodnie z którym „Funkcjonariuszowi Służby Celnej i funkcjonariuszowi Służby Celno-Skarbowej okresy, o których mowa w art.150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. poz. 1947, z późn. zm.), w art. 22b ust.8 i art. 94 ust.2 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2004r. poz.1641, z późn. zm.) oraz w art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2016r. poz. 1799 i 1948) nie są traktowane jako okresy służby, ani okresy równorzędne ze służbą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lutego 1994r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…)” – wg mojej oceny jest niezgodny z Konstytucją i powinien zostać zaskarżony do TK, gdyż odbiera prawa nabyte. Wszystkie prawa nabyte przez funkcjonariuszy. Przepis ten dotyczyć może wyłącznie art. 150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej a nie zaś powołanych wcześniej ustaw o Służbie Celnej. Prawo nie może działać wstecz.
Witam. Prawo może działać wstecz jeśli jest z korzyścią dla pracownika lub funkcjonariusza.
Równie dobrze mogliby stwierdzić że lata służby w Służbie Celnej także nie są uwzględniane do czasu służby. I co im zrobisz? "To jest traktowanie przepisów prawa jak mi pasuje". Dlatego pozostaje sąd.
 
Ostatnia edycja:
Należy zauważyć, że zarówno wg art. 22b ust. 8 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej jak też wg art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej członkowi korpusu służby cywilnej, który stał się funkcjonariuszem, okres stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych wliczał się do okresu służby w Służbie Celnej – bez zastrzeżeń. Zastrzeżenia dotyczące uprawnień emerytalnych pojawiły się dopiero w tekście ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej. Oznacza to, że w okresie kiedy ich nie było funkcjonariusze nabyli wszystkie bez wyjątku prawa określone powołanymi przepisami. W związku z powyższym przepis z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 2017r. o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…..) zgodnie z którym „Funkcjonariuszowi Służby Celnej i funkcjonariuszowi Służby Celno-Skarbowej okresy, o których mowa w art.150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. poz. 1947, z późn. zm.), w art. 22b ust.8 i art. 94 ust.2 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2004r. poz.1641, z późn. zm.) oraz w art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2016r. poz. 1799 i 1948) nie są traktowane jako okresy służby, ani okresy równorzędne ze służbą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lutego 1994r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…)” – wg mojej oceny jest niezgodny z Konstytucją i powinien zostać zaskarżony do TK, gdyż odbiera prawa nabyte. Wszystkie prawa nabyte przez funkcjonariuszy. Przepis ten dotyczyć może wyłącznie art. 150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej a nie zaś powołanych wcześniej ustaw o Służbie Celnej. Prawo nie może działać wstecz.
Uważam identycznie. Można wyłączyć tylko art. 150. Pozostałe 2 artykuły nadają prawa nabyte i nie można ich zmieniać inną ustawą. Nawet nie będą to okresy równorzędne ale normalne okresy służby. Niestety Dyrektor IAS uważa inaczej. Pomimo, iż zaliczył lata w Służbie Cywilnej do stażu sluzby w Służbie Celnej na co wydał stosowne zaświadczenie, nie chce umieścić tego okresu na zaświadczeniu do ZER. Dlatego chcę iść do sądu.
 
Należy zauważyć, że zarówno wg art. 22b ust. 8 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej jak też wg art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej członkowi korpusu służby cywilnej, który stał się funkcjonariuszem, okres stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych wliczał się do okresu służby w Służbie Celnej – bez zastrzeżeń. Zastrzeżenia dotyczące uprawnień emerytalnych pojawiły się dopiero w tekście ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej. Oznacza to, że w okresie kiedy ich nie było funkcjonariusze nabyli wszystkie bez wyjątku prawa określone powołanymi przepisami. W związku z powyższym przepis z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 2017r. o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…..) zgodnie z którym „Funkcjonariuszowi Służby Celnej i funkcjonariuszowi Służby Celno-Skarbowej okresy, o których mowa w art.150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. poz. 1947, z późn. zm.), w art. 22b ust.8 i art. 94 ust.2 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2004r. poz.1641, z późn. zm.) oraz w art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2016r. poz. 1799 i 1948) nie są traktowane jako okresy służby, ani okresy równorzędne ze służbą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lutego 1994r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…)” – wg mojej oceny jest niezgodny z Konstytucją i powinien zostać zaskarżony do TK, gdyż odbiera prawa nabyte. Wszystkie prawa nabyte przez funkcjonariuszy. Przepis ten dotyczyć może wyłącznie art. 150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej a nie zaś powołanych wcześniej ustaw o Służbie Celnej. Prawo nie może działać wstecz.
Kolego, a to co zamieściłeś to jest może fragment jakiegoś dokumentu, analizy, itp?. Bo tak ładnie napisane 😉. Jeśli tak to poproszę o źródło. Może się przydać.
 
Należy zauważyć, że zarówno wg art. 22b ust. 8 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej jak też wg art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej członkowi korpusu służby cywilnej, który stał się funkcjonariuszem, okres stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych wliczał się do okresu służby w Służbie Celnej – bez zastrzeżeń. Zastrzeżenia dotyczące uprawnień emerytalnych pojawiły się dopiero w tekście ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej. Oznacza to, że w okresie kiedy ich nie było funkcjonariusze nabyli wszystkie bez wyjątku prawa określone powołanymi przepisami. W związku z powyższym przepis z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 2017r. o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…..) zgodnie z którym „Funkcjonariuszowi Służby Celnej i funkcjonariuszowi Służby Celno-Skarbowej okresy, o których mowa w art.150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. poz. 1947, z późn. zm.), w art. 22b ust.8 i art. 94 ust.2 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2004r. poz.1641, z późn. zm.) oraz w art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2016r. poz. 1799 i 1948) nie są traktowane jako okresy służby, ani okresy równorzędne ze służbą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lutego 1994r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…)” – wg mojej oceny jest niezgodny z Konstytucją i powinien zostać zaskarżony do TK, gdyż odbiera prawa nabyte. Wszystkie prawa nabyte przez funkcjonariuszy. Przepis ten dotyczyć może wyłącznie art. 150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej a nie zaś powołanych wcześniej ustaw o Służbie Celnej. Prawo nie może działać wstecz.
Zgadzam się z powyższym, trzeba ustalić czy, w związku z tym, że TK może przyjąć interes swojej opcji politycznej za ważniejszy niż stosowanie prawa, będzie możliwe skierowanie sprawy do TSUE. Nie wiem czy to prawda, ale ponoć w sprawie dotyczącej zaliczenia okredów poprzednich ac-sc, sąd zawiesił postępowanie i skierował zapytanie do nsa: czy ww. Przepis art 22 ust 2 jest zgodny z prawem - czy ktoś może to potwierdzić.
 
Należy zauważyć, że zarówno wg art. 22b ust. 8 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej jak też wg art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej członkowi korpusu służby cywilnej, który stał się funkcjonariuszem, okres stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych wliczał się do okresu służby w Służbie Celnej – bez zastrzeżeń. Zastrzeżenia dotyczące uprawnień emerytalnych pojawiły się dopiero w tekście ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej. Oznacza to, że w okresie kiedy ich nie było funkcjonariusze nabyli wszystkie bez wyjątku prawa określone powołanymi przepisami. W związku z powyższym przepis z art. 22 ust. 2 ustawy z dnia 11 maja 2017r. o zmianie ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…..) zgodnie z którym „Funkcjonariuszowi Służby Celnej i funkcjonariuszowi Służby Celno-Skarbowej okresy, o których mowa w art.150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz.U. poz. 1947, z późn. zm.), w art. 22b ust.8 i art. 94 ust.2 ustawy z dnia 24 lipca 1999r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2004r. poz.1641, z późn. zm.) oraz w art. 99 ust. 8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o Służbie Celnej (Dz.U. z 2016r. poz. 1799 i 1948) nie są traktowane jako okresy służby, ani okresy równorzędne ze służbą w rozumieniu ustawy z dnia 18 lutego 1994r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji (…)” – wg mojej oceny jest niezgodny z Konstytucją i powinien zostać zaskarżony do TK, gdyż odbiera prawa nabyte. Wszystkie prawa nabyte przez funkcjonariuszy. Przepis ten dotyczyć może wyłącznie art. 150 ust. 8 ustawy z dnia 16 listopada 2016r. o Krajowej Administracji Skarbowej a nie zaś powołanych wcześniej ustaw o Służbie Celnej. Prawo nie może działać wstecz.
Pytanie do prawników, czy przepis, nowo powstały, jednej ustawy, może zawęzić zakres objęty przepisem innej ustawy, która straciła swoją moc, ale obowiązywała wcześniej i w związku z tym nabyliśmy pewne prawa jako fc, dotyczy też art. 94 ust. 1.
Uważam identycznie. Można wyłączyć tylko art. 150. Pozostałe 2 artykuły nadają prawa nabyte i nie można ich zmieniać inną ustawą. Nawet nie będą to okresy równorzędne ale normalne okresy służby. Niestety Dyrektor IAS uważa inaczej. Pomimo, iż zaliczył lata w Służbie Cywilnej do stażu sluzby w Służbie Celnej na co wydał stosowne zaświadczenie, nie chce umieścić tego okresu na zaświadczeniu do ZER. Dlatego chcę iść do sądu.
W takim przypadku do sądu przeciw: ZER czy DIAS
 
Ostatnia edycja:
Pytanie do prawników, czy przepis jednej ustawy, może zawęzić zakres objęty przepisem innej ustawy, która straciła swoją moc, ale obowiązywała wcześniej i w związku z tym nabyliśmy pewne prawa jako fc.

W takim przypadku do sądu przeciw: ZER czy DIAS
Moim zdaniem DIAS. Z zeru mam odpowiedź, że przyjmą wszystko co DIAS zawrze w zaświadczeniu do celów emerytalnych.
 
No właśnie, zatem potrzebne w tym wszystkim jakieś opracowanie, co jak gdzie i kiedy.
 
Obserwuję forum i mogę podpowiedzieć jak w rzeczywistosci wygląda walka o emke.
Wniosek o emeryture/rentę do MSWiA możemy złożyć w Izbie AS. Nikogo nie obchodzi co tam zawrzesz.
To są pobożne zyczenia. Do ZER izba sama wysyła "swoje" zaświadczenia /co chce to wpisze/.
Otrzymasz decyzję z ZER i dopiero przekonasz sie jakie tam są kwiatki. To jest błędne koło .
U mnie większość rzeczy jest Po prostu skopana. Inne sumy z 10 lat, do lat służby wybrali tylko od 15.09.1999
Kompletnie inaczej większość niż we wniosku . Dlatego pracuje nad odwołaniem .
 
Obserwuję forum i mogę podpowiedzieć jak w rzeczywistosci wygląda walka o emke.
Wniosek o emeryture/rentę do MSWiA możemy złożyć w Izbie AS. Nikogo nie obchodzi co tam zawrzesz.
To są pobożne zyczenia. Do ZER izba sama wysyła "swoje" zaświadczenia /co chce to wpisze/.
Otrzymasz decyzję z ZER i dopiero przekonasz sie jakie tam są kwiatki. To jest błędne koło .
U mnie większość rzeczy jest Po prostu skopana. Inne sumy z 10 lat, do lat służby wybrali tylko od 15.09.1999
Kompletnie inaczej większość niż we wniosku . Dlatego pracuje nad odwołaniem .
Zuziu, coś tu nie gra. A kiedy wybierasz sobie 10 lat? Przecież musisz najpierw zobaczyć zaświadczenie od DIAS aby wybrać najlepsze lata. Jak DIAS coś w nim źle wpisze to powinnaś złożyć odwołanie i dopiero prawidłowe zaświadczenie wraz z wnioskiem o emkę składamy do ZER, oczywiście za pośrednictwem DIAS. Czy tak nie jest?
 
Pytanie do prawników, czy biorąc pod uwagę zapisy np. Art 94 ust 2 i 3 nie należy uznać, że do sc zostaliśmy mianowani w dniu zatrudnienia w ap.

Obserwuję forum i mogę podpowiedzieć jak w rzeczywistosci wygląda walka o emke.
Wniosek o emeryture/rentę do MSWiA możemy złożyć w Izbie AS. Nikogo nie obchodzi co tam zawrzesz.
To są pobożne zyczenia. Do ZER izba sama wysyła "swoje" zaświadczenia /co chce to wpisze/.
Otrzymasz decyzję z ZER i dopiero przekonasz sie jakie tam są kwiatki. To jest błędne koło .
U mnie większość rzeczy jest Po prostu skopana. Inne sumy z 10 lat, do lat służby wybrali tylko od 15.09.1999
Kompletnie inaczej większość niż we wniosku . Dlatego pracuje nad odwołaniem .

Zatem potrzebna jest mapa postępowania w związku z odwołaniami od decyzji ZER, począwszy od sporządzenia wniosku o ustalenie emerytury, aby później zazębiało się wszystko z odwołaniem. I tu ukłon w stronę zarządu związku.
 
Pozwalam sobie zaprosić osoby chętne do rozważań na niniejszy temat, do cierpliwego
przefiltrowania Forum od momentu pierwszych projektów ustawy o KAS (2016) ...
 
Pozwalam sobie zaprosić osoby chętne do rozważań na niniejszy temat, do cierpliwego
przefiltrowania Forum od momentu pierwszych projektów ustawy o KAS (2016) ...
W jakim celu? Wierz mi, filtruje forum od zawsze (choć udzielać się wcześniej nie udzielałem z braku czasu). Ale nigdy kwestia art. 22b ustawy z 1999 czy 99 z ustawy z 2009 nie była poruszana.
Korespondowałem w tej sprawie z naszym przewodniczącym ale odniosłem wrażenie, że albo się nie zrozumieliśmy albo nie byłem "znaczącą grupą społeczną" aby tracić na moje drobne problemy czasu. W pełni to rozumiem, przewodniczący ma pełne ręce roboty, więc mu już nie zawracałem głowy. Ale teraz po roku bezowocnej korespondencji z DIAS jestem zmuszony do działania, ponieważ z przyczyn osobistych chce jak najszybciej "opuścić łajbę".
 
Czy nie daloby się zamowić jakiejś opinii prawnej a tym zakresie i przy okazji zaliczenia pracy w administracji celnej do wysługi emerytalnej?
SZANSE są tylko w przypadku zmian USTAWOWYCH, ale tu słabiutko, bo niestety praca w KAS nie ma ż a d n y c h zagrożeń....
patrz. oceny ryzyka w IAS, o szkodliwości wg "projektantów" arkusza nie ma mowy, więc trzeba zagryzać ząbki i cierpliwie poczekać w tej kwestii
do następnych wyborów??? albo poddać temat TU I TERAZ....COVID?
 
A jednak ludzie kierują sprawy do sądu. To może jednak jest coś na rzeczy, dobrze byłoby poznać ich argumenty i cel tych odwołań.
 
Ostatnia edycja:
A jednak ludzie kierują sprawy do sądu. To może jednak jest coś na rzeczy.
SĄDY sądzą, sądzą, ale jakoś WOLNIUTKO sprawy idą do przodu, patrz wyżej...część wygra ale nie dożyje....sama satysfakcja raczej nic im nie da,
nie dosyć już pochwał i podziękowań, może czas na konkrety - FORSA...którą nam zatrzymano w imię oszczędności,
a na emeryturze socjal, a propos - dlaczego SĄDY, przecież jest SN, TK, TS.....ale po wygrane, ktoś z MF(rządu) musi to klepnąć,,,,
i znowu negocjacje, jak w sprawie bazówki, kwadratura koła/
 
Zuziu, coś tu nie gra. A kiedy wybierasz sobie 10 lat? Przecież musisz najpierw zobaczyć zaświadczenie od DIAS aby wybrać najlepsze lata. Jak DIAS coś w nim źle wpisze to powinnaś złożyć odwołanie i dopiero prawidłowe zaświadczenie wraz z wnioskiem o emkę składamy do ZER, oczywiście za pośrednictwem DIAS. Czy tak nie jest?

Uprzejmie donoszę , że zaświadczenie o zarobkach otrzymane kilka miesięcy wcześniej nie budziło
zastrzezen. wybrane lata zostały zasygnalizowane do wniosku o emke.
Do wniosku o emkę potrzebne jest świadectwo służby . IAS do złożonego wniosku
ddostarcza zaświadczenie do ZER o 5 lat policjanta i zarobki z 10 lat, lata służby . To jest wymog ZER.
Co oni wysłali ?????
 
Uprzejmie donoszę , że zaświadczenie o zarobkach otrzymane kilka miesięcy wcześniej nie budziło
zastrzezen. wybrane lata zostały zasygnalizowane do wniosku o emke.
Do wniosku o emkę potrzebne jest świadectwo służby . IAS do złożonego wniosku
ddostarcza zaświadczenie do ZER o 5 lat policjanta i zarobki z 10 lat, lata służby . To jest wymog ZER.
Co oni wysłali ?????
Zuzia, weź mnie nie strasz! Widzę, że jeszcze długa droga przede mną.... Powodzenia w walce o sprawiedliwość.
 
Back
Do góry