Prace podkomisji sejmowej w sprawie ustawy o sc

Po przerwie ruszyły prace nad kilkoma artykułami, ale ugrzęzły przy Kodeksie Etyki. Po drodze parę zgłaszanych przez nas drobiazgów zostało uwzględnionych przez większość parlamentarną, jednak wiemy też już jakie jest stanowisko Podkomisji w sprawie kwestii zasadniczej tj. praw tożsamych z innymi służbami. Otóż jest to ponad tą Podkomisją i nie będzie ona wpisywać do projektu nawet przepisu przejściowego dot. ww. kwestii, a jedynie na przyszłym posiedzeniu Przewodniczący zaproponuje rozwiazanie typu DEZYDERAT skierowany do Rządu jak ten przewiduje i czy przewiduje objęcie nas zaopatrzeniowym systemem emerytalnym. Była dyskusja między Posłami, czy Podkomisja może zgłaszać dezyderaty, więc nie rozstrzygając tego zagadnienia, zakomunikowano nam na koniec, że przygotowana zostanie propozycja w tej materii na przyszłe posiedzenie, niekoniecznie w formie dezyderatu, w zależności od uprawnień Podkomisji.

Co oznacza taka propozycja, nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć?

Ponieważ nie doszliśmy jeszcze do kwestii pracowniczych, proponuję wstrzymać się z ewentualną akcją informacyjną.
 
Dzisiaj odbyło się kolejne posiedzenie Podkomisji. Rozpatrzono projekt do art.103.
Na jutro przełożono dyskusję nad art.96. Przeczytajcie go proszę i zobaczcie co projektodawca chce w nim usankcjonować.
Jest to przerażająca furtka do BEZKOSZTOWEJ alokacji. Nie mamy realnego wsparcia w walce o wykreślenie tego artykułu i mam spore obawy, że ten przepis może zostać przegłosowany.
Ponadto uwzględniono, po pewnej modyfikacji, kilka naszych poprawek, jednak kwestie zasadnicze dot. chociażby przeniesiń czy delegowania pozostają wciąż dla nas niekorzystne i stawiają nas w sytuacji dużo gorszej niż funkcjonariuszy innych służb. Całokształt zmian, przedstawimy w osobnym komunikacie.

Co do emerytur. Była o tym mowa. Po dniu dzisiejszym nie wygląda to zbyt optymistycznie, ale poczekajmy na jutrzejszą prezentację w MF.
Dalsze wysyłanie Listu otwartego do Pana Premiera w tej sprawie, jest wciąż po dniu dzisiejszym, jak najbardziej aktualne i uzasadnione.
 
Ostatnia edycja:
"W imieniu Polskiego Przemysłu Spirytusowego zwracam uwagę na pilną potrzebę intensyfikacji działań zwalczających coraz lepiej zorganizowaną "szarą strefę", której istnienie narusza szeroko rozumiane interesy Państwa, społeczeństwa oraz producentów działających legalnie na rynku krajowym. W związku z tym wnoszę o przyznanie SC uprawnień do czynności operacyjno-rozpoznawczych koniecznych do realizacji podstawowych zadań Służby"
Poniżej dwustronicowe uzasadnienie.
Podpisał Prezes PPS

Taki wniosek wpłynął wczoraj do Przewodniczącego Podkomisji.

Podkomisja zwróciła się także do KPRM do Kolegium ds. Służb Specjalnych(a jednak) oraz do BAS w tej sprawie. Wpłynęła już odpowiedź z KPRM, ale ta wersja którą otrzymaliśmy zawiera jedno zdanie i brak jest uzasadnienia. Nie ma jeszcze odpowiedzi z BAS.
 
art.96 przyjęto bez zmian, co oznacza praktycznie to samo co w art.32 ust. 6(podaję z pamięci) ustawy konsolidacyjnej(propozycja pracy kilkaset km od domu).
To barbarzyństwo i wyobraźcie sobie, że niektórzy obecni na sali uwierzyli w stanowisko SSC, że to jest przepis na korzyść funkcjonariuszy.
TO SKANDAL jak przebiegają prace nad projektem !!! Przyjmując ten artykuł bez głosów sprzeciwu wyrazono zgodę na bezkosztową alokację.

jestem Wam winny zaległą informację, na temat Posła, który mówił parę tygodni temu o tym, że po reformie będzie alokacja.
Ten Poseł to Pan Przewodniczący Podkomisji. Przy okazji zapytam jeszcze Pana Posła skąd czerpie wiedzę na ten temat i czy ma swiadomość co znaczy alokacja?

W art.105 pozostawiono pkt 9 i 10.
W 104 kosmetyczne nic nie znaczace zmiany.
Brak restytucji - co oznacza lekceważenie stanowiska RPO, HFPCZ, Posłów z KSiPCZ, zasady sprawiedliwości społecznej oraz Trybunału Konstytucyjnego.
jedynie przegłosowano możliwość powrotu do służby z chwilą zakończenia postępowania na podstawie umorzenia z KPK art.17 par.1 pkt 1 i 2 oraz 6, a więc z wyjątkiem umorzenia ze względu na znikomą społeczną szkodliwość czynu(czyli gorzej o ten element niż w SG, ale zawsze to już coś) i kilka innych kosmetycznych zmian, które postaram się później zaprezentować.
 
Ostatnia edycja:
Panie Sławku!

Wstępnie przedstawił Pan co działo sie na komisji ale odnoszę wrażenie że w pewnym momencie Pan przerwał i nie dokończył to wszystko co "uzgodniono wczoraj"?
 
Niesłusznie zwalniani

art.96 przyjęto bez zmian, co oznacza praktycznie to samo co w art.32 ust. 6(podaję z pamięci) ustawy konsolidacyjnej(propozycja pracy kilkaset km od domu).
To barbarzyństwo i wyobraźcie sobie, że niektórzy obecni na sali uwierzyli w stanowisko ssc, że to jest przepis na korzyść funkcjonariuszy.
To skandal jak przebiegają prace nad projektem !!! Przyjmując ten artykuł bez głosów sprzeciwu wyrazono zgodę na bezkosztową alokację.

Jestem wam winny zaległą informację, na temat posła, który mówił parę tygodni temu o tym, że po reformie będzie alokacja.
Ten poseł to pan przewodniczący podkomisji. Przy okazji zapytam jeszcze pana posła skąd czerpie wiedzę na ten temat i czy ma swiadomość co znaczy alokacja?

W art.105 pozostawiono pkt 9 i 10.
W 104 kosmetyczne nic nie znaczace zmiany.
Brak restytucji - co oznacza lekceważenie stanowiska rpo, hfpcz, posłów z ksipcz, zasady sprawiedliwości społecznej oraz trybunału konstytucyjnego.
Jedynie przegłosowano możliwość powrotu do służby z chwilą zakończenia postępowania na podstawie umorzenia z kpk art.17 par.1 pkt 1 i 2 oraz 6, a więc z wyjątkiem umorzenia ze względu na znikomą społeczną szkodliwość czynu(czyli gorzej o ten element niż w sg, ale zawsze to już coś) i kilka innych kosmetycznych zmian, które postaram się później zaprezentować.

cześć sławek-
życzę wielkiej wiary,wytrwałości w to co robisz, śledzę forum,pomimo to że od stycznia niejestem w szeregach braci celnej -skazany wyrokiem sądu,wniosłem kasację,zwolniony po 18 latach pracy,walczę dalej,wysłałem materiały odnośnie mojej sprawy do europejskiego trybunału sprawiedliwości,ministra sprawiedliwości ,fundacji praw człowieka ,czekam na odpowiedzi.nie pogodzę się nigdy z wyrokiem .jestem niewinny.
To boli i nie mogę się pogodzić z faktem,że 26 osób,fukcjonariuszy cbś,uks,dyrekcji ic twierdziło ,że nie miałem wiedzy o zatrzymaniach colii,to nie ja byłem żrudłem modnego słowa "przecieku"a to co robiłem wykonywałe na polecenia przełożonych, sąd uznał ,że mogłem się domyślać i zato mnie skazał.

W tym miejscu nie boję się napisać ,bo to wiem ,że "odstrzelenie" mnie miało drugie dno,
organizowane przezemnie naloty z moimi colami na bazary pod kontem towarów akcyzowy przyniosły wiele strat pewnym ludziom i organizacjom???
Byłem niewygodny dla ludzi co prowadzili interesy na jednym z bazarów na granicy wschodniej i opłacali pewne osoby z bardzo wysokiej półki w celu ich kariery,miną lata a prawda wypłynie. Pełen wiary w sprawiedliwość.
Mc.

Ps.

Czy wiesz coś o zespole powołanym przy ministrze sprawiedliwości odnośnie spraw niesłusznie pomawianych , zamykanych,zawieszanych , zwalnianych colli w całej polsce?

Pozdrawiam były nacz.wzp.ic gdzieś na wschodzie mc
 
Wysłaliśmy dzisiaj pismo do Marszałka Sejmu. Posłowie nie zastanawiają się zbytnio nad zgłaszanymi uwagami dot. obostrzeń służby, które są w wielu miejscach bardziej rygorystyczne niż w innych służbach.
Biuro legislacyjne powołuje się na rozwiązania w SG tylko w wygodnych kwestiach, natomiast tam gdzie wnioskujemy o elemantarne nawet sprawy funkcjonujące w SG, Biuro legislacyjne milczy. Ręce opadają.
http://zz.celnicy.pl/tekst-285.html
 
niesłusznie zwalniani

Wysłaliśmy dzisiaj pismo do Marszałka Sejmu. Posłowie nie zastanawiają się zbytnio nad zgłaszanymi uwagami dot. obostrzeń służby, które są w wielu miejscach bardziej rygorystyczne niż w innych służbach.
Biuro legislacyjne powołuje się na rozwiązania w SG tylko w wygodnych kwestiach, natomiast tam gdzie wnioskujemy o elemantarne nawet sprawy funkcjonujące w SG, Biuro legislacyjne milczy. Ręce opadają.
http://zz.celnicy.pl/tekst-285.html

Cześć Sławek -
dzięki za odpowiedż jak wspomniałem zwolniono mnie z braci celnej po zawieszeniu,prawomocny wyrok sądu SĄD UZNAŁ ,ŻE MOGŁEM SIĘ DOMYŚLAĆ ŻE ,NIBY Z FUNKCJONARIUSZKĄ Z KTÓRĄ ROZMAWIAŁEM O PRACY Z MOIMI COLAMI Z POLECENIA DYR.IZBY MOGŁA SIĘ DOMYŚLAĆ ZATRZYMANIA.,zdałem mundury,rozliczyłem się z "MOJĄ KOCHANĄ SŁUŻBĄ CELNĄ"21 kwietnia 2009 roku.
ZOSTAŁ WIELKI ŻAL W SERCU ,NIEMOC W UDOWODNIENIU PRAWDY.WALCZĘ DALEJ WNIOSŁEM O KASACJĘ WYROKU.
TO CO ROBIŁEM ,ROBIŁEM DLA DOBRA SŁUŻBY CELNEJ,A ŻE DZIAŁANIA Z MOIMI "KOCHANYMI "COLAMI BYŁY NIWYGODNE DLA LUDZI OPŁACAJĄCYMI PEWNE UGRUPOWANIA,DLATEGO "odstrzelono"MNIE I DZIESIĘCI NAJBARDZIEJ AMBITNYCH COLLI WZP IC PRZEMYŚL KTÓRZY BYLI BARDZO DOBRZY W TYM CO ROBILI NA MOJE POLECENIE,
BYLIŚMY NIEWYGODNI,NIEUGIĘCI ,A PANOM??????????????????????????? Z Z SŁUŻB WSPÓŁPRACUJĄCYCH BYŁO TO NIEWYGODNE,W ZWIĄZKU Z WCHODZENIEM W ICH INTERESY RODZINNE Z KTÓRYCH MIELI DZIAŁKI,TYPU "TROT" ,"JEDNORĘCZNI BANDYCI","PODRUBY"ADIDAS ITP.

POZDRAWIAM -JAK MNIE NIE ZAMKNĄ UDOWODNIĘ "MOIM COLLOM'WIELE PRAWD,KONEKSII że TO CO ROBILI BYŁO ZGODNE Z PRAWEM I BEZ POWIĄZAŃ,KOLIGACJI TEGO "MIASTA"

POZDRAWIAM -ZWOLNIONY NACZELNIK WZP IC PRZEMYŚL
 
niesłusznie zwalniani

Wysłaliśmy dzisiaj pismo do Marszałka Sejmu. Posłowie nie zastanawiają się zbytnio nad zgłaszanymi uwagami dot. obostrzeń służby, które są w wielu miejscach bardziej rygorystyczne niż w innych służbach.
Biuro legislacyjne powołuje się na rozwiązania w SG tylko w wygodnych kwestiach, natomiast tam gdzie wnioskujemy o elemantarne nawet sprawy funkcjonujące w SG, Biuro legislacyjne milczy. Ręce opadają.
http://zz.celnicy.pl/tekst-285.html

Cześć Sławek -
dzięki za odpowiedż jak wspomniałem zwolniono mnie z braci celnej po zawieszeniu,prawomocny wyrok sądu SĄD UZNAŁ ,ŻE MOGŁEM SIĘ DOMYŚLAĆ ŻE ,NIBY Z FUNKCJONARIUSZKĄ Z KTÓRĄ ROZMAWIAŁEM O PRACY Z MOIMI COLAMI Z POLECENIA DYR.IZBY MOGŁA SIĘ DOMYŚLAĆ ZATRZYMANIA.,zdałem mundury,rozliczyłem się z "MOJĄ KOCHANĄ SŁUŻBĄ CELNĄ"21 kwietnia 2009 roku.
ZOSTAŁ WIELKI ŻAL W SERCU ,NIEMOC W UDOWODNIENIU PRAWDY.WALCZĘ DALEJ WNIOSŁEM O KASACJĘ WYROKU.
TO CO ROBIŁEM ,ROBIŁEM DLA DOBRA SŁUŻBY CELNEJ,A ŻE DZIAŁANIA Z MOIMI "KOCHANYMI "COLAMI BYŁY NIWYGODNE DLA LUDZI OPŁACAJĄCYMI PEWNE UGRUPOWANIA,DLATEGO "odstrzelono"MNIE I DZIESIĘCI NAJBARDZIEJ AMBITNYCH COLLI WZP IC PRZEMYŚL KTÓRZY BYLI BARDZO DOBRZY W TYM CO ROBILI NA MOJE POLECENIE,
BYLIŚMY NIEWYGODNI,NIEUGIĘCI ,A PANOM??????????????????????????? Z Z SŁUŻB WSPÓŁPRACUJĄCYCH BYŁO TO NIEWYGODNE,W ZWIĄZKU Z WCHODZENIEM W ICH INTERESY RODZINNE Z KTÓRYCH MIELI DZIAŁKI,TYPU "TROT" ,"JEDNORĘCZNI BANDYCI","PODRUBY"ADIDAS ITP.

POZDRAWIAM -JAK MNIE NIE ZAMKNĄ UDOWODNIĘ "MOIM COLLOM'WIELE PRAWD,KONEKSII że TO CO ROBILI BYŁO ZGODNE Z PRAWEM I BEZ POWIĄZAŃ,KOLIGACJI TEGO "MIASTA"

POZDRAWIAM -ZWOLNIONY NACZELNIK WZP IC PRZEMYŚL
 
Witam.

Jeżeli mamy do czynienia z rażącym naruszeniem prawa w wyroku i /lub post. przed wymiarem sprawiedliwości można próbować wnieść rewizję. Jeżeli potrafisz wskazać takie okoliczności w swojej sprawie to odezwij się proszę na e-mail.
 
Witam.

Jeżeli mamy do czynienia z rażącym naruszeniem prawa w wyroku i /lub post. przed wymiarem sprawiedliwości można próbować wnieść rewizję. Jeżeli potrafisz wskazać takie okoliczności w swojej sprawie to odezwij się proszę na e-mail.

CZEŚĆ-SŁAWEK -rażącym naruszeniem prawa było to ,że wchodziliśmy na "DZIAŁKI " ludzi ,pewnych ugrupowań,powiązań rodzinnych i innych do finansowania działalności tych ugrupowań,grup czy ty to wreszcie zrozumiesz? -jeśli chcesz coś więcej się dowiedzieć zadzwoń,jak niemasz numeru to ma pani MARIA.

POZDRAWIAM
MC.
 
Mizerne. Wyraziłem to już w części w innych postach.
Np. kwestia przejścia do innych służb. Celnik przy przejściu do SG czy Policji nie będzie miał liczonej ciągłości służby, w przeciwieństwie do funkcjonariusza SG i SC.
Zdaniem Posłów większości parlamentarnej jest to uzasadnione i logiczne.

Logiczne? W świetle wydłużenia czasu służby w Policji do osiągnięcia wieku emerytalnego do 25 lat(taka jest koncepcja przedłozona przez MSWiA), celnik który przejdzie w wieku np. 42 lat, jaką np. otrzyma emeryturę w wieku 65 lat w Policji?
Załóżmy, że w SC służył kilkanaście lat albo poniżej 10-u, a więc ma tylko tyle okresów składkowych? Jaką emeryturę dostanie? Czy w ogóle jakąś dostanie?

Inna sprawa z Podkomisji sejmowej. Kiedy argumentujemy konieczność wprowadzenia generalnego odesłania do KP, gdyż nie wszystkie kwestie są uregulowane w naszej pragmatyce, Biuro Legislacji Sejmu wprowadza w błąd Posłów, że nie ma takiej potrzeby, gdyż i tak KP będzie miał zastosowanie na podstawie art.5 KP - to oczywista nieprawda, gdyż kto jak kto, ale prawnik powinien wiedzieć, że już dawno rozstrzygnięta przez orzecznictwo SN.

Krótko mówiąc, ręce opadają.
Odnoszę wrażenie, że niekonstytucyjnych przepisów uchwalanych jest specjalnie aż tak dużo. Po to, aby Prezydent musiał skierować ten projekt do TK lub zawetować. To gra polityczna, która zapewne się tutaj toczy.
Jednak nie zrażamy się tymi absurdami i podejmujemy już działania poza Podkomisją.

Reasumując. Jako obywatel RP, który ma elementarne pojęcie o prawie, zapisach Konstytucji, jestem niemile rozczarowany tym co ma miejsce w obecnym Sejmie. Władza ustawodawcza to fikcja.
Posłowie nie przyjmują praktycznie nic czego nie zaakceptuje władza wykonawcza. Może zaledwie niektóre nic nie znaczące drobiazgi, korekty redakcyjne itp. Kontrola Parlamentu nad władzą wykonawczą, praktycznie nie istnieje - prace Podkomisji, to jedynie okazja dla władzy wykonawczej do poprawiania projektu, w dużej części dzięki uwagom zgłaszanym przez ZZ, niestety głównie w części dot. zagadnień merytorycznych. Natomiast nasze uwagi w kwestii praw i statusu funkcjonariusza mniej interesują MF, a co za tym idzie większość parlamentarną.

Podkomisja prawdopodobnie zakończy prace na kolejnym posiedzeniu. Sprawa emerytur nie była dyskutowana.
 
To kiedy wejdzie ustawa?

Dla mnie jak najszybciej bo przynajmniej będę zarabiał tylko o 1000 zł mniej a nie 2000 zł mniej od koleżki na tym samym stanowisku co ja ŻYGAĆ mi się chce na tych byłych Naczelników co teraz (no i wcześniej) nic nie robili
 
Panie Sławku...

...a cóż tam u komisji słychać?

Jeśli mógłby nam pan przybliżyć co się dzieje obecnie z projektem - na stronach sejmowych są informacje o kolejnych opiniach biura legislacyjnego dot. emerytur ale po za tym cisza.

Dla mnie rzecz druga równie ważna - na stronach sejm.gov.pl jest opinia prawna ws. przywrócenia czynności oper.-rozp., co poza tą opinią się dzieje w tej kwestii.

Dlaczego w postulatach do premiera, ws. włączenia go do sporu nie zawarto przywrócenia czynności oper.-rozp. jako punktu spornego w legislacyjnej obróbce ustawy?

Pozdrawiam i echa czekam...
 
Podkomisja zbiera się w tym tygodniu tylko jeden raz - prawdopodobnie chce skończyć swoją pracę.
Możliwe, że na tym posiedzeniu będzie głosowany wniosek o przyznanie czynności op-rozpoznawczych. Co się w tej sprawie dzieje nie piszemy od dawna na forum, gdyż działa nieustannie piąta kolumna. Dlatego nie informujemy, ale zapewniam że działamy ostro w tym i wielu innych kierunkach.
Postulaty powinny dot. war. pracy i płacy - to wymóg formalny.

Emerytury. Nie przeszkadzmy Posłom i ministerstwu w przyjęciu emerytur w wersji MF. Jeżeli jest tylko rzeczywista wola i nie była to jakaś gra, to będzie to przyjęte. Niemniej nie ustajemy w stawianiu postulatu, aby włączyć nas do zaopatrzeniowego systemu emerytalnego.
jak wiadomo wszczęliśmy spory zbiorowe. MF i część pracodawców dąży do protestu. Tak więc kto wie, zapewne w związku z faktem iż organy państwowe domagają się protestu w SC, trzeba będzie zmierzyć się z tym na jesieni lub wcześniej.
Wszystko w tym względzie zależy od zaangażowania środowiska, od wypowiedzi każdego z nas. Ja ze swojej strony, będę nadal przekonywał inne centrale, aby podjęły ten temat. Jeżeli nie podejmą, zapytam Was sam o to czy przystąpicie do czynnego protestu, jeżeli taki zostanie ogłoszony np. w dniu 21 września?
Jesteśmy otwarci do dialogu, negocjacji w sprawie docelowego kształtu SC. Obecny projekt ustawy, plany nawet bezkosztowej alokacji, docelowego ucywilnienia połowy funkcjonariuszy oraz umundurowienia pracowników cywilnych nie jest przez nas akceptowany i mam nadzieję, że środowisko pracownicze wesprze nas w działaniach zmierzających do zatrzymania tego kataklizmu.
 
Oczywistym jest, że jedynie protest może wymóc na rządzie wypełnienie obietnic złożonych naszemu środowisku. Czyli Panowie i Panie bądźmy zwarci i gotowi, aby gdy padnie sygnał pokazać, że taka sytuacja braku poszanowania szeregowego funkcjonariusza i nie wypełnienia złożonych obietnic (szczególnie odnośnie podwyżek i emerytur) nie powinna być dalej tolerowana.
 
Back
Do góry