Podwyżki?

Nie gniewaj się ale w przededniu delegalizacji Służby Celnej i próbie oszustwa w sprawie naszych emek przez minfin, sprawa podwyżek nie jest najważniejsza.

powiedział st. spec lub ekspert....................... a mnie podwyżki interesują bo zarabiając 2400 na rękę, i ochraniając zewnętrzną granice UE dostaje mniej niż pracownicy biedronki i lidla. Myślę że ta dobra zmiana pójdzie w stronę definitywnej likwidacji stanowisk eksperckich i poróżnienie jedynie f-szy ze względu na stopień. Będzie w końcu równo i sprawiedliwie, bo o tych wypłat przewróciło się wam w głowie i nastała ciągła mania posiadania więcej i więcej.............

pracuję tu i teraz i chcę za to dostawać godne wynagrodzenie, a alternatyw za rok czy 1,5 chyba powinno mieć się w dzisiejszych czasach kilka
 
Ostatnia edycja:
Poniżej uzyskane przez RKS informacje dot. podwyżek w 2016 roku. Zasdady powinny być uzgadnianie ze ZZ na poziomie zakładów pracy - dyspozycja MF to tylko propozycja. Podwyżki mają być przyznawane z wyrównaniem od 1.01.2016 roku.

=======================

Warszawa, dnia 27 kwietnia 2016 r.


RZECZPOSPOLITA POLSKA MINISTER FINANSÓW
BMI1.0124.62.2016
Pan
Tomasz Łudwiński
Przewodniczący Rady Krajowej Sekcji Pracowników Skarbowych NSZZ Solidarność inspektor@hoŁpl


W odpowiedzi na wniosek SK/184/2016 o udostępnienie informacji publicznej w trybie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2015 r. poz. 2058, z późn. zm.), przekazuję następujące informacje.
Minister Finansów przyznał dla części 19 dodatkowe środki na wynagrodzenia wraz z pochodnymi od wynagrodzeń w wysokości 260.132 tys. zł. Dysponent Części 19 z kwoty tej na podwyżki wynagrodzeń zabezpieczył 218.938 tys. zł, a na pochodne od wynagrodzeń - 41.194 tys. zł.
Przedkładając Dysponentowi Części 19 propozycję podziału ww. kwoty Departament Finansów i Księgowości (FK) dokonał analizy porównującej średnią wysokość wynagrodzeń w poszczególnych rozdziałach i grupach zatrudnienia. Biorąc pod uwagę jedynie wynagrodzenia korpusu służby cywilnej wskazano, że najniższe przeciętne wynagrodzenie występuje w jednostkach skarbowych (IS). W ocenie Departamentu FK proponowany podział podwyżek w wysokości 6,0 % dla IS oraz 5,5 % dla pozostałych jednostek (taki sam wzrost w każdym rozdziale) powinien poprawić sytuację w pionie skarbowym (IS).
Biorąc pod uwagę zalecenie Szefa Służby Cywilnej zawarte w piśmie z dnia 29 lipca 2015 r. NrDSC.FSC.3591.6.2015.HDA wskazano, że najwyższe przeciętne wynagrodzenie korpusu służby cywilnej wg wykonania w 2014 r. wystąpiło w pionie kontroli (UKS). Departament FK zaproponował pozostawić jednak wielkość podwyżki dla pionu kontroli (UKS) na poziomie 5,5 % w celu umożliwienia zniwelowania dysproporcji między korpusem służby cywilnej a pozostałymi pracownikami. W izbach celnych również odnotowano wyższe, niż w pionie skarbowym wynagrodzenie w korpusie służby cywilnej w 2014 r., jednak Departament FK zaproponował pozostawienie wysokości podwyżki dla pionu celnego na poziomie 5,5 %, aby nie powiększać dysproporcji między wynagrodzeniami funkcjonariuszy Służby Celnej a korpusem służby cywilnej.
Powyższa propozycja podziału została zaakceptowana przez Dysponenta Części 19, a dalsze decyzje w sprawie podziału środków miały zostać podjęte po zakończeniu prac nad budżetem na 2016 rok. W trakcie ww. prac dla części 19 przyznano dodatkową kwotę na podwyżki uposażeń dla funkcjonariuszy Służby Celnej w wysokości 6.860 tys. zł. Korekto została wprowadzona przez Departament FS, zbiorczo dla wszystkich służb mundurowych.
Łącznie kwota na podwyżki wynagrodzeń/uposażeń dla części 19 wyniosła 225.798 tys. zł. W podziale na rozdziały zaakceptowany przez Dysponenta Części 19 sposób podziału z uwzględnieniem powyższej korekty przedstawia się następująco:


Rozdział Pion Kwota w tys. zł
75001 CMF 9.780
75008 IS 136.754
75010 UKS 19.157
75013 IC 59.180
75095 CEZ 338
CPD 589
Ogółem 225.798

Podziału kwot dla poszczególnych jednostek podległych Ministrowi Finansów dokonywały już właściwe departamenty merytoryczne nadzorujące piony jednostek: skarbowy, celny i kontroli, tj. Departamenty AP, SC i KS. Zasady i ostateczny podział w przypadku Ministerstwa Finansów należy do Dyrektora Generalnego obsługiwanego przez Biuro Dyrektora Generalnego, do którego właściwości zgodnie z regulaminem organizacyjnym MF należy planowanie i gospodarowanie środkami na wynagrodzenia osobowe pracowników MF oraz naliczanie wynagrodzeń.
Jednocześnie informuję, że Biuro Dyrektora Generalnego kończy prace związane z opracowaniem szczegółowych zasad w zakresie podwyżki wynagrodzeń w Ministerstwie Finansów. Zasady te są uzgadniane ze związkami zawodowymi.


Izby Skarbowe
1. W załączeniu zestawienie podziału środków na podwyżki dla izb skarbowych na 2016 r.
2. W załączeniu komunikat w sprawie podwyżek oraz zestawienie średniego krajowego mnożnika dla poszczególnych stanowisk niezbędne dla dokonania podwyżek w zakresie częściowego wyrównania dysproporcji płacowych.
3. Pismo do izb skarbowych w sprawie planu finansowego na 2016 r., w tym środków przyznanych kwot na podwyżki wynagrodzeń, zostało przekazane do izb skarbowych w dniu 31 marca 2016 r. Pismami z dnia 12 kwietnia i 19 kwietnia 2016 roku MF przekazywało dodatkowe wyjaśniania dyrektorom izb skarbowych w sprawie podziału przyznanych kwot na podwyżki wynagrodzeń, (w załączeniu).


Izby Celne
1. Podział kwot na podwyżki uposażeń/wynagrodzeń w 2016 r. na poszczególne izby celne zostanie dokonany po przekazaniu przez izby celne informacji o skutkach finansowych podwyżek uposażeń/wynagrodzeń zgodnie z niżej wskazanym sposobem rozdysponowania środków na podwyżki.
2. Komunikat Szefa Służby Celnej w sprawie sposobu rozdysponowana środków na podwyżki uposażeń/wynagrodzeń funkcjonariuszy celnych/pracowników izb celnych w 2016 r. został zamieszczony na stronie intranetowej Służby Celnej:
http://corintia.mofhet.gov.Dl/corintia/dokumentv/admin/intranet/komumkat podwvzki.pdf
3. Nie była prowadzona korespondencja z podległymi jednostkami organizacyjnymi w sprawie podziału środków finansowych na podwyżki uposażeń/wynagrodzeń w 2016 r. W dniu 7 kwietnia 2016 r. w Ministerstwie Finansów odbyło się spotkanie z przedstawicielami związków zawodowych działających w Służbie Celnej. Przedmiotem spotkania było przedstawienie przygotowanych w Ministerstwie Finansów założeń sposobu rozdysponowania środków na podwyżki uposażeń funkcjonariuszy celnych pełniących służbę w izbach celnych i urzędach celnych. W spotkaniu wzięli udział m.in. przedstawiciele Rady Sekcji Krajowej Pracowników Skarbowych NSZZ „Solidarność”.

Urzędy Kontroli Skarbowej
1. W załączeniu tabela przedstawiająca podział kwot podwyżek w 2016 r., z podziałem na poszczególne urzędy kontroli skarbowej.
2. Zgodnie z pismem Departamentu FK z dnia 31.07.2015 r. znak: FK1.3111.12.2015.3 (w załączeniu) łączna kwota podwyżek dla wszystkich urzędów kontroli skarbowej nie mogła wzrosnąć więcej niż o 5,5% w stosunku do planu funduszu wynagrodzeń na rok 2015 wynikającego z ustawy budżetowej. Dokonując podziału na poszczególne jednostki kontroli skarbowej zachowano powyższy wskaźnik tj. 5,5%, biorąc pod uwagę planowany fundusz wynagrodzeń na 2016 rok, uwzględniający konieczne zmiany pomiędzy urzędami kontroli skaibowej.
3. Departament Kontroli Skarbowej przekazał urzędom kontroli skarbowej za pośrednictwem poczty elektronicznej informację dotyczącą funduszu wynagrodzeń w 2016 r. w paragrafie 4010 i 4020. Przekazane zostało ponadto pismo skierowane do dyrektorów urzędów kontroli skarbowej (w załączeniu).
Osoba, która jest odpowiedzialna za treść informacji: Katarzyna Gamys, Dyrektor Departamentu Finansów i Księgowości; Grzegorz Mróz, Zastępca Dyrektora Departamentu Administracji Podatkowej; Przemysław Krawczyk, Zastępca Dyrektora Departamentu Kontroli Skarbowej; Maria Wójtowicz, Zastępca Dyrektora Departamentu Służby Celnej.
Informację udostępniła niżej podpisana w dniu 27 kwietnia 2016 r.

==================================

Panie i Panowie Dyrektorzy Izb Skarbowych wszyscy
W nawiązaniu do prowadzonej korespondencji (pisma Ministerstwa Finansów z dnia 31 marca i 12 kwietnia 2016 r.) w sprawie kwot przeznaczonych na podwyższenie wynagrodzeń dla pracowników jednostek administracji podatkowej i zasad ich podziału, Departament Administracji Podatkowej przypomina, że podwyżki wynagrodzeń przysługują pracownikom od dnia 1 stycznia 2016 r. Tak więc, po ustaleniu przez dyrektora izby skarbowej konkretnej kwoty podniesienia wynagrodzenia w odniesieniu do danego pracownika, podwyżki powinny zostać wypłacone z wyrównaniem od dnia 1 stycznia 2016 roku.
Ponadto Departament Administracji Podatkowej ponownie przypomina, że przekazana Izbie Skarbowej kwota przeznaczona na podwyższenie wynagrodzeń dotyczy całorocznych skutków budżetowych i obejmuje wynagrodzenia zasadnicze, dodatek stażowy w wysokości 20% oraz 3% fundusz wynagrodzeń.
 
Departament Administracji Podatkowej
API4.3122.1.2016.2
Panie i Panowie Dyrektorzy Izb Skarbowych
wszyscy
W nawiązaniu do pisma z dnia 31 marca 2016 r. nr AP14.3122.1.2016 przekazującego informację o kwotach wynagrodzeń i pochodnych oraz odpowiadającemu średniorocznemu zatrudnieniu (w etatach) na 2016 r. dla danej Izby Skarbowej, Departament Administracji Podatkowej przypomina o zasadach podwyżek wynagrodzeń, jakie powinny zostać przyjęte przy podziale kwoty przyznanej dla pracowników zatrudnionych w Izbie Skarbowej w celu podniesienia najniższych wynagrodzeń zasadniczych i wyrównania dysproporcji w wynagrodzeniach.
1. W pierwszej kolejności powinny zostać podniesione najniższe wynagrodzenia zasadnicze pracowników korpusu służby cywilnej, których mnożnik kwoty bazowej jest mniejszy niż 1,5 (tj. mniejszy niż kwota 2.810,76 zł).
Dla tej grupy pracowników kwota podwyżek została określona w wysokości ujętej w paragrafie 4020 - punkt a załącznik nr 1 do pisma wymienionego na wstępie.
2. W drugiej kolejności należy dążyć do wyrównanie dysproporcji pomiędzy wysokością wynagrodzeń zasadniczych na tych samych stanowiskach pracowników korpusu służby cywilnej w ramach danej izby skarbowej (poza stanowiskami kierowniczymi). W przypadku mnożnika na danym stanowisku pracy w ramach izby skarbowej mniejszego od średniego krajowego mnożnika należy dążyć do osiągnięcia wysokości średniego mnożnika w skali kraju.
W tym celu należy wykorzystać informację zawartą w załączniku nr 2 do ww. pisma z 31 marca 2016 r., w którym zawarte są średnie mnożniki wynagrodzenia zasadniczego na stanowiskach pracowniczych w izbach skarbowych i urzędach skarbowych w skali kraju.
Dla tej grupy pracowników kwota podwyżek została przyznana w wysokości określonej w paragrafie 4020 - punkt b załącznik nr 1 do pisma, o którym mowa na wstępie.
3. Pozostałe środki na podwyżki wynagrodzeń przyznane w wysokości ujętej w paragrafie 4020 - punkt c załącznik nr 1, w piśmie przekazanym 31 marca 2016 r. są w gestii Dyrektora Izby Skarbowej z przeznaczeniem dla pozostałych pracowników korpusu służby cywilnej nieobjętych podwyżkami przewidzianymi dla pracowników w wysokości określonej w punkcie a i b załącznika nr 1 oraz pracowników na stanowiskach pomocniczych i obsługowych.
Ponadto Departament Administracji Podatkowej informuje, że przyznane kwoty z przeznaczeniem na podwyższenie wynagrodzeń pracowników dotyczą wynagrodzenia zasadniczego, dodatku stażowego w wysokości 20% oraz 3% funduszu wynagrodzeń w skali całego roku budżetowego.
Kwoty podwyżek wraz ze skutkami całorocznymi przekazane zostały izbie skarbowej w jednym paragrafie, tj. 4020 z uwagi na brak możliwości zaplanowania właściwej kwoty podwyżek dla pracowników zatrudnionych poza korpusem służby cywilnej.
Z tego względu, w celu dostosowania kwot podwyżek przyznanych izbie skarbowej do faktycznie przydzielonych przez dyrektora izby skarbowej dla pracowników, których wynagrodzenia ujmowane są w paragrafie 4020 lub 4010 - należy wystąpić z odpowiednim wnioskiem do Departamentu Administracji Podatkowej o przesunięcie kwot wynagrodzeń pomiędzy paragrafami klasyfikacji budżetowej.
Jednocześnie Departament Administracji Podatkowej uprzejmie przypomina, o konieczności zastosowania zasady współdziałania z zakładową organizacją związkową wynikającą z art. 27 ust.3 ustawy z 23 maja 1991 r. o związkach zawodowych (jednolity tekst z 2015 r. Dz. U. z 16 listopada 20151 r. poz.1881), w szczególności w odniesieniu do ustalenia podwyżek dla pracowników w ramach kwot określonych w punkcie b i c załącznika nr 1 do pisma z 31 marca 2016 r.
Ponadto Departament Administracji Podatkowej uprzejmie prosi o przekazanie informacji o zasadach i kwotach dokonanych podwyżek dla pracowników zatrudnionych w izbie skarbowej do dnia 31 maja 2016 r. wg wzorów załączonych do niniejszego pisma.
Informację należy przekazać na adres: Marlena.Ziemak@,mf.gov.pl. w wyżej określonym terminie.



========================



Departament Administracji Podatkowej
AP14.3122.1.2016
Panie i Panowie Dyrektorzy Izb Skarbowych wszyscy
W związku z uchwaleniem ustawy budżetowej na 2016 r. z dnia 25 lutego 2016 r. (Dz. U. z 2016 r., poz. 278) Ministerstwo Finansów Departament Administracji Podatkowej przekazuje w załączeniu informację o kwotach wynagrodzeń i pochodnych oraz odpowiadającemu średniorocznemu zatrudnieniu (w etatach) na 2016 r. dla danej Izby Skarbowej zgodnie z załącznikiem nr 1.
Z planu wydatków na 2016 r. zostały wydzielone m.in. środki na:
1. PFRON
2. podwyżki,
3. obsługę mandatów
4. wydatki bieżące przeznaczone na rzecz całej administracji podatkowej.
Ad.l. Środki na zabezpieczenie składek na PFRON zostały ujęte w przyznanym dla danej izby skarbowej funduszu wynagrodzeń osobowych w paragrafie 4020.
Ad.2. W przekazanym funduszu wynagrodzeń osobowych ujęto środki na podwyżki wynagrodzeń dla pracowników administracji podatkowej - izb i urzędów skarbowych.
Środki na podwyżki wynagrodzeń rozdysponowano w następujący sposób:
a) Podniesienie najniższych wynagrodzeń zasadniczych do mnożnika 1,5 kwoty bazowej (tj. do kwoty 2.810,76 zł),
b) Częściowe wyrównanie dysproporcji placowych pomiędzy jednostkami administracji podatkowej w odniesieniu do pracowników korpusu służby cywilnej (poza stanowiskami kierowniczymi) na tych samych stanowiskach mających mnożniki wynagrodzenia zasadniczego wyższe niż 1,5 poprzez podwyższenie mnożnika do średniego mnożnika w skali kraju na tym samym stanowisku.
Zestawienie krajowego średniego mnożnika na stanowiskach w izbach i urzędach skarbowych stanowi załącznik nr 2
c) Podwyżki pozostające w gestii dyrektorów izb skarbowych dla pozostałych pracowników korpusu służby cywilnej nieobjętych podwyżkami w punkcie 1 i 2 oraz pracowników na stanowiskach pomocniczych i obsługowych, którzy nie są objęci mnożnikowym systemem płac.
Ad.3. Zgodnie z ustaleniami podjętymi w 2015 r. do izb skarbowych z dniem 1 stycznia 2016 r. zostały przekazane etaty/, .jnagrodzenia/pochodne/wydatki bieżące pomniejszone o 3Q % ¿v.lL przekazanej przez Wojewodów na obsługę mandatów karnych.
Drugi etap przesunięć etatów i środków do Izby Skarbowej w Opolu, który został zaplanowany na 1 lipca 2016 r. został przesunięty na 1 kwietnia 2016 r. Przesunięcia zostaną dokonane pierwszą zmianą w planach finansowych izb skarbowych.
Ad.4. Wydatki bieżące przeznaczone na rzecz całej administracji podatkowej dotyczą niektórych izb skarbowych i są zawarte w załączniku nr 1.
Ministerstwo Finansów uprzejmie informuje, że w wyniku przeprowadzonej na etapie projektowania ustawy budżetowej na 2016 r. korekty, polegającej na przeniesieniu środków z rozdziału 75082 do rozdziału 75008, jednostki otrzymały środki w działaniu BZ 04.01.01.02. W izbach skarbowych, przy których nie działają Biura Krajowej Informacji Podatkowej środki te powinny być przeniesione na inne działania BZ zgodnie z ich faktycznym wykorzystaniem.
Zmiany w planach finansowych, które były przeprowadzone w II połowie 2015 r. (skutkujące na lata następne) a nie ujęto ich w ustawie budżetowej na 2016 r., zostaną dokonane w terminie późniejszym z całorocznym skutkiem od dnia 1 stycznia 2016 r.
Jednocześnie Ministerstwo Finansów przypomina o ustalonych przez Szefa Służby Cywilnej standardach zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej, którymi powinniście Państwo kierować się przy dokonywaniu zmian wynagrodzeń poszczególnych pracowników, jak również przy ustalaniu nowej struktury wynagrodzeń w izbie, tj.
• uwzględniać wynik wartościowania stanowiska pracy,
• uwzględniać ocenę pracy, w tym przede wszystkim poziom kompetencji i wyniki pracy,
uwzględniać uwarunkowania rynku pracy,
nie uwzględniać tych kompetencji pracownika, które nie są związane z jego zadaniami, ani w inny sposób nie mogą być przydatne dla funkcjonowania urzędu.
Biorąc pod uwagę wyżej wskazane czynniki determinujące poziom wynagrodzenia zasadniczego poszczególnych pracowników konieczne jest przeprowadzenie odpowiednich działań:
1. dokonanie analizy wynagrodzeń w stosunku do wyników wartościowania w izbie skarbowej oraz w stosunku do średnich wynagrodzeń na poszczególnych stanowiskach w porównaniu z innymi izbami skarbowymi,
2. utworzenie struktury wynagrodzeń, poprzez przypisanie rozpiętości mnożników kwoty bazowej do odpowiednich przedziałów punktów) z uwzględnieniem minimalnego mnożnika 1,5, zgodnej z tabelą mnożników kwoty bazowej wynikających z rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lutego 2016 r. w sprawie określenia stanowisk urzędniczych, wymaganych kwalifikacji zawodowych, stopni służbowych urzędników służby cywilnej, mnożników do ustalania wynagrodzenia oraz szczegółowych zasad ustalania i wypłacania innych świadczeń przysługujących członkom korpusu służby cywilnej (Dz. U. z 2016 r. poz. 125).
Dokonanie analizy istniejącej struktury wynagrodzeń oraz ustalenie nowej może spowodować utworzenie nowej hierarchii stanowisk w strukturze organizacyjnej. W związku z tym istnieje prawdopodobieństwo konieczności zmiany w poszczególnych przypadkach nie tylko poziomu wynagrodzenia ale również i stanowiska.
Jednocześnie wykonując dyspozycje § 14 i 31 zarządzenia Nr 1 Prezesa Rady Ministrów z dnia 7 stycznia 2011 r. w sprawie zasad dokonywania opisów i wartościowania stanowisk pracy w służbie cywilnej (M. P. Nr 5, poz. 61, z późn. zm.) Departament Administracji Podatkowej zwraca się z prośbą o przesianie informacji nt. aktualności opisów stanowisk pracy oraz wyników wartościowania, kopii ustalonych w izbie skarbowej przedziałów punktowych z siatką płac po zmianach struktury wynagrodzeń.
======================
 
Warszawa, dnia 31 lipca 2015 r.
Ministerstwo
Finansów
Departament Finansów i Księgowości
FK1.3111.12.2015.3

Dyrektorzy Departamentów / Biur AP, BDG, FK3, DS, KS, SC
w Ministerstwie Finansów

W nawiązaniu do pisma Ministra Finansów Nr BP6.411.9.2015 z dnia 27 lipca 2014 r. dotyczącego wstępnego limitu wydatków przyznanego dla części 19 na rok 2016 zwracam się z uprzejmą prośbą o alokowanie środków do działań w układzie zadaniowym.
W związku z powyższym w załączeniu przekazuję zestawienie kwot wydatków przyznanego wstępnie limitu na 2016 r. w ujęciu tradycyjnym (Załącznik nr 1).
Jednocześnie uprzejmie proszę o sporządzenie zestawienia wydatków w ujęciu zadaniowym w formie elektronicznej w postaci skoroszytu Excel wg poniższego wzoru:

(pominięto)

W odniesieniu do środków dotyczących programów UE (poza paragrafami z ostatnią cyfrą „2”) - na obecnym etapie prac - kolumna dotycząca roku 2016 zostanie wypełniona przez Departament FK. W związku z powyższym w załączonych zestawieniach nie uwzględniono kwot wg ustawy budżetowej na 2015 r. w powyższym zakresie.
Wydatki dotyczące lat 2017-2018 Departament FK alokuje do projektu budżetu w ujęciu zadaniowym z zastosowaniem podstawowych wskaźników makroekonomicznych wykorzystanych do opracowania Założeń projektu budżetu na rok 2016, przyjętych przez Radę Ministrów w dniu 9 czerwca br. (udostępnionych dla komórek MF przez Departament PM; nr sprawy PM1.610.15.2015).

Alokacji środków należy dokonać w szczegółowości następujących grup ekonomicznych:

(pominięto)

Ponadto, Biuro Dyrektora Generalnego sporządzi zestawienie w rozdziale 75001 w szczegółowości do grupy ekonomicznej w zakresie planu wynagrodzeń (§§ 401, 402, 404, 405, 406, 407) w podziale na poszczególne komórki organizacyjne MF i przekaże do Wydziału Planowania Budżetu MF (FK3) w celu alokacji środków w terminie umożliwiającym przekazanie danych zbiorczych do Wydziału Budżetu Resortu (FK1).
Wydatki należy uzasadnić omawiając szczegółowo prognozowane kwoty na 2016 r. (zmniejszenia / zwiększenia wydatków w 2016 r. w stosunku do ustawy budżetowej na 2015 r.) oraz przewidywane wykonanie w 2015 r. z uwzględnieniem:
1) zmian wielkości poszczególnych elementów kalkulacyjnych;
2) czynników, które spowodowały ewentualną zmianę trendu wzrostu lub spadku;
3) wydatków jednorazowych lub niewystępujących w budżecie w 2015 r.
Uzasadnienie planowanych wydatków należy sporządzić w podziale na poszczególne rozdziały. Opisy należy przedstawić w zakresie wydatków jednostek resortu finansów:
• Centrala MF - Departament FK (FK3)
• Izby i urzędy skarbowe, CEZ RF - Departament AP
• Izby celne - Departament SC
• Urzędy kontroli skarbowej - Departament KS
• CPD MF - Departament DS
Jednocześnie uprzejmie informuję, że Minister Finansów określił założenia makroekonomiczne brane pod uwagę przy podziale limitu na poszczególnych dysponentów części w sposób następujący:
- kwoty bazowe dla osób objętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń oraz wynagrodzenia osób objętych i nieobjętych mnożnikowymi systemami wynagrodzeń zostały określone na poziomie ustawy budżetowej na rok 2015, z zastrzeżeniem dodatkowych środków na wynagrodzenia, o których mowa w kolejnym tiret niniejszego pisma,
- we wstępnej kwocie wydatków ujęto dodatkowe środki na wynagrodzenia oraz wydatki związane z wynagrodzeniami w wysokości 260.132 tys. zł. Czynnikiem determinującym podział przyznanej kwoty na wynagrodzenia powinno być zapewnienie prawidłowej realizacji zadań. W związku z powyższym, podziału kwoty na poszczególne jednostki i zadania należy dokonać w oparciu o szczegółową analizę zakresu realizowanych zadań, jak również analizę wynagrodzeń w poszczególnych jednostkach z uwzględnieniem przeciętnych wynagrodzeń dla danej grupy pracowniczej (z dwr) oraz dokonanych w ostatnich latach zmian, w tym organizacyjnych w danej jednostce.
W ramach tej kwoty należy sfinansować wynagrodzenia osobowe wraz z pochodnymi w wysokości nie niższej, niż 18,69 %.
W wyniku dokonanego podziału łączna kwota funduszu wynagrodzeń w części 19, z wyłączeniem funduszu wynagrodzeń w rozdziale 75008 - Izby skarbowe i 75009 - Urzędy skarbowe, nie może wzrosnąć o więcej niż 5,5 % w stosunku do planu funduszu wynagrodzeń na rok 2015 wynikającego z ustawy budżetowej.
- zgodnie z § 2 ust. 4 pkt 8) noty budżetowej w planach finansowych nie powinny być planowane wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, o których mowa w art. 21 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. W przypadku wystąpienia konieczności dokonania ww. wypłat w państwowej jednostce budżetowej, jednostka ta powinna dokonać odpowiednich zmian w planie wydatków zmniejszając wydatki na wynagrodzenia osobowe,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne (nagrody roczne/dodatkowe uposażenia roczne) ustalono zgodnie z ustawowo określonymi zasadami,
- wynagrodzenia bezosobowe powinny pozostać na poziomie roku 2015 (wyjątek stanowią skutki przechodzące zwiększeń dokonanych z rezerw celowych w 2015 r.),
- wydatki dotyczące składek na ubezpieczenia społeczne należy ustalić zgodnie z ustawowo określonymi zasadami, w tym z uwzględnieniem obowiązującej wysokości składki na ubezpieczenie rentowe,
- we wstępnej kwocie wydatków uwzględniono skutki przechodzące z 2014 r. mianowań urzędników służby cywilnej,
- przeciętne wynagrodzenie miesięczne w gospodarce narodowej stanowiące podstawę do naliczenia odpisu na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych na 2016 r. wynosi 2.917,14 zł, co stanowi kwotę ogłoszonego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej w drugim półroczu 2010 r.,
- we wstępnej kwocie wydatków na 2016 r. uwzględniono środki na współfinansowanie programów realizowanych ze środków bezzwrotnych pochodzących z Unii Europejskiej zaplanowane w ramach wstępnych kwot wydatków na 2015 r.,
- prognozowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych wynosi 101,7 %,
- prognozowane, średnioroczne kursy walut wynoszą:
- 3,66 PLN/USD,
- 4,03 PLN/EUR.
We wstępnej kwocie limitu wydatków na 2015 r. nie uwzględniono natomiast:
- wydatków planowanych w dziale 752 - Obrona narodowa; wydatki planowane w tym dziale ustala Minister Obrony Narodowej i przedstawia właściwym dysponentom oraz Ministrowi Finansów,
- środków, w tym również na wynagrodzenia, na finansowanie i współfinansowanie programów i projektów realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej (w ramach funduszy strukturalnych, Funduszu Spójności), a także środków pochodzących z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA),
- środków na nowe zadania.
 
W pierwszej kolejności z przyznanego limitu na wydatki zabezpieczono:
1. środki na Program PLD w ramach rządowego programu „Wspieranie przedsiębiorczości z wykorzystaniem poręczeń i gwarancji BGK”,
2. częściowo środki na dotacje i subwencje dla partii politycznych oraz na sfinansowanie kosztów badania sprawozdań wyborczych oraz sporządzania opinii i raportu przez biegłych,
3. środki na dotacje do posiłków sprzedawanych w barach mlecznych - kwoty dla jednostek podległych zostaną wprowadzone przez Departament FK (FK1),
4. koszty operacyjne, w tym związane z zamykaniem programów,
5. wydatki na obronę cywilną,
6. wydatki majątkowe, w tym:
a) wydatki na współfinansowanie programów realizowanych ze środków bezzwrotnych pochodzących z Unii Europejskiej (paragrafy z ostatnią cyfrą 2 - Program wspólnotowy HERKULES III),
b) wydatki budżetu IT - na poziomie 2015 r. - należy podzielić kwoty przyznane w ramach wydatków bieżących i w ramach wydatków majątkowych między piony jednostek,
c) niekwalifikowalny VAT dot. programu HERKULES III,
d) pozostałe wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne - zadania, które wzięto pod uwagę przy podziale kwoty przedstawiam w załączeniu (Załącznik nr 2); decyzję o ostatecznym podziale kwoty wydatków majątkowych na zadania budowlane i zakupy należy uzgodnić z nadzorującym Członkiem Kierownictwa i na tej podstawie sporządzić formularz BW-I wraz z uzasadnieniem (wzór uzasadnienia stanowi Załącznik nr 3).
7. wydatki na współfinansowanie programów realizowanych ze środków bezzwrotnych pochodzących z Unii Europejskiej (paragrafy z ostatnią cyfrą 2 - Program wspólnotowy HERKULES III i program EUROSTAT),
8. wydatki sztywne, tj. m. in. środki na znaki akcyzy, druk i dystrybucję formularzy, komisje i komitety działające przy Ministrze Finansów, składki do organizacji międzynarodowych, serwisy informacyjne, loterię paragonową, audyt akredytacyjny,
9. wydatki na odprawy pośmiertne, awarie, odtworzenie mienia, przechowywanie dowodów rzeczowych, wpisy i opłaty sądowe oraz dodatkowe potrzeby jednostek - kwoty dla jednostek podległych zostaną wprowadzone przez Departament FK (FK1),
10. wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń - na poziomie 2015 r. powiększonym o skutki mianowań KSC,
11. środki na podwyżki wynagrodzeń z pochodnymi (podwyżka dotyczy wynagrodzeń osobowych bez dwr i nagród rocznych; dwr i nagrody roczne będą skutkiem w 2017 r.). w wysokości 6,0 % dla IS oraz 5,5 % dla pozostałych jednostek, jednocześnie w załączeniu uprzejmie przedstawiam pismo Szefa Służby Cywilnej z dnia 29 lipca 2015 r. Nr DSC.FSC.3591.6.2015.HDA,
12. limit wynagrodzeń bezosobowych - na poziomie 2015 r. - kwoty dla jednostek podległych zostaną wprowadzone przez Departament FK (FK1),
13. wydatki na ZFŚS - na poziomie 2015 r. (ujęto w kwocie przyznanej dla pionów),
14. wydatki na obowiązkowe świadczenia i wydatki bieżące w zakresie umundurowania Służby
Celnej, równoważników za umundurowanie, świadczeń wynikających z ustawy o Służbie Celnej - na poziomie budżetu 2015 r. (ujęto w kwocie przyznanej dla pionów),
15. wydatki budżetu IT (bez wyd. majątkowych) - na poziomie 2015 r.,
16. pozostałe wydatki ogólnoresortowe,
17. wydatki Centrali MF, CEZ RF i CPD MF - na poziomie 2015 r.,
18. pozostałe wydatki dla pionów jednostek skarbowych, kontroli i celnych - na poziomie
2015 r.; należy dokonać podziału przyznanej kwoty na grupy świadczeń i wydatków bieżących (SW i WB) oraz na symbole X i N (wydatki na remonty budynków i pozostałe wydatki).
Dodatkowo uprzejmie informuję, że w związku z przyznaniem limitu wydatków na 2016 r. na poziomie, który nie zabezpiecza w pełni potrzeb resortu finansów przygotowane zostanie wystąpienie do Ministra Finansów o zwiększenie limitu wydatków z przeznaczeniem na:
1. zgłaszane wcześniej nowe zadania, które nie zostały uwzględnione w przyznanym limicie wydatków,
2. uzupełnienie środków na dotacje i subwencje dla partii politycznych,
3. dodatkowe wynagrodzenie roczne/nagrody roczne konieczne do zabezpieczenia w paragrafach z ostatnią cyfrą „0” w związku z zakończeniem realizacji programów UE w ramach perspektywy 2007-2013 (PO IG i PO KL).
Jednocześnie - wzorem lat poprzednich - przygotowany zostanie wniosek o zabezpieczenie w rezerwach celowych kwot z przeznaczeniem na:
1. koszty sądowe i prokuratorskie zasądzone przez NSA na rzecz jednostek podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz odszkodowań Skarbu Państwa,
2. wspieranie zwalczania przemytu i podrabiania wyrobów tytoniowych,
3. rekompensaty wypłacane zgodnie z ustawą z dnia 20 grudnia 1996 r. o zasadach realizacji przedpłat na zakup samochodów osobowych (Dz. U. Nr 156, poz. 776),
4. wydatki związane z wynajmem powierzchni w CPD MF w związku z ustawą z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego,
5. audyt akredytacyjny agencji płatniczych dla Wspólnej Polityki Rolnej (środki zabezpieczone w równych kwotach w części 19 i rezerwie celowej, podobnie, jak w 2015 r.).
Materiały dotyczące opracowania projektu budżetu państwa na rok 2016 należy przedłożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 4 sierpnia 2015 r.
Niniejsze pismo zostanie udostępnione Państwu w systemie EZD. W odpowiedzi należy przekazać (nie udostępniać) do Departamentu FK w systemie EZD w nowej koszulce o nazwie symbol komórki - odp. dot. FK1.3111.12.2015.3:
- podpisane przez dyrektora komórki udzielającej odpowiedzi pismo przewodnie
- zaakceptowane przez dyrektora komórki udzielającej odpowiedzi załączniki (wypełnione formularze i tabele wraz z uzasadnieniami).
Załączniki należy oznaczyć: symbol komórki - zał. dot. FK1.3111.12.2015.3. W koszulce
należy umieścić odpowiedź zbiorczą z zakresu departamentu / biura, bez wkładów z poszczególnych wydziałów.
Zastępca Dyrektora Departamentu Finansów i Księgowości
Główny Księgowy części 19 budżetu państwa
Róża Kosałka
/dokument podpisany podpisem elektronicznym

Zestawienie kwot podwyżek przyznanych dla poszczególnych izb skarbowych

Izba Skarbowa Podwyżka do wysokości mnożnika 1,5 Podwyżki w zakresie likwidacji dysproporcji Kwota przekazana do dyspozycji Dyrektora IS Razem
(2+3+4)
1 2 3 4 5
Białystok 191 2 786 481 458 3
Bydgoszcz 284 5 637 1 1 230 151 8
Gdańsk

050 7
257 1 1 471 778 9
Katowice 457 8 112 4 3 065 634 15
Kielce 725 2 833 596 154 4
Kraków 521 4 934 2 2 273 728 4
Lublin 280 5 582 1 992 854 7
Łódź 710 6 827 2 1 430 967 10
Olsztyn 909 3 897 636 442 5
Opole 651 2 615 513 779 3
Poznań 083 9 316 3 2 359 758 14
Rzeszów 646 3 006 1 1 111 763 5
Szczecin 872 3 438 1 1 211 521 6
Warszawa 922 14 432 2 8 091 445 25
Wrocław 425 6 577 2 2 082 084 11
Zielona Góra 452 2 073 1 713 238 4
Razem 8 178 89 322 29 28 254 754 146


Urzędy Kontroli Skarbowej podział kwot podwyżek w 2016 w paragrafach 4010 i 4020
1 Białystok 934
2 Bydgoszcz 1 169
3 Gdańsk 1 138
4 Katowice 1 620
5 Kielce 498
6 Kraków 1 531
7 Lublin 1 162
8 Łódź 1 470
9 Olsztyn 808
10 Opole 586
11 Poznań 1 547
12 Rzeszów 1 145
13 Szczecin 1 095
14 Warszawa 2 013
15 Wrocław 1 779
16 Zielona Góra 662
RAZEM 19 157


Zestawienie krajowego średniego mnożnika na stanowiskach w IS i US

stanowisko krajowy średni mnożnik
izby skarbowe
Główny Specjalista 1,774
Informatyk 1,685
Inspektor 1,577
komisarz skarbowy 1,662
kontroler rozliczeń 1,552
Specjalista 1,712
Starszy informatyk 1,913
starszy inspektor 1,609
Starszy komisarz skarbowy 1,795
starszy kontroler rozliczeń 1,636
Starszy referent 1,555
Starszy specjalista 1,922
urzędy skarbowe
Inspektor 1,59
Inspektor kontroli podatkowej 1,838
komisarz skarbowy 1,609
kontroler rozliczeń 1,567
Oskarżyciel skarbowy 1,903
Poborca skarbowy 1,588
Referent 1,532
Specjalista 1,683
Starszy informatyk 1,961
starszy inspektor 1,581
Starszy komisarz skarbowy 1,685
starszy kontroler rozliczeń 1,638
Starszy księgowy 1,636
starszy poborca skarbowy 1,508
Starszy referent 1,523
Starszy specjalista 1,858

http://www.skarbowcy.pl/blaster/extarticle.php?show=article&article_id=24655
 
Nie wiem po co zaśmiecać forum czymś takim... powiem tylko, że szkoda by było żeby nie walczyć o podwyżki Właśnie teraz gdy będziemy walczyć o emerytury. A dla niektórych są one naprawdę istotne. Wiadomo, że starszym pracownikom bardziej w tym momencie zależy na emeryturach ale dla nas młodych i podwyżki są istotne wiec nie zamiatajmy tematu pod dywan tylko czekamy na konkrety najlepiej od PANA SŁAWKA
 
bez podwyżek to mam gdzieś te wcześniejsze emki bo co mi po 40% z 2400zł które da 960zł! przecież emki też muszą być z czegoś liczone!!
 
angel81 nie wiem czy ludzie przyjmowanie do służby przeszli prawdziwe testy na inteligencję czy to przyjaciele k .... i jak one(testy) się mają odnośnie twojego wpisu. Jak będzie ci dane pracować kolego 20 czy 30 lat to zobaczysz co będziesz miał na pasku a jeśli będziesz miał emkę z zuzu to 960 będziesz miał w wieku 67 lat. Tylko gdzie będziesz pracował?
Bez pie...lenia czas włączyć myślenie
 
Po co drążyć terz temat podwyżek? Jest projekt rozporządzenia. Proces legislacyjny jest w toku i nie słyszałem, żeby podwyżki na stopniu były zagrożone. Trochę cierpliwości. Wyrównanie ma być od stycznia.
Teraz najważniejsze są emki i problem z pomysłem pt KAS
 
Obie sprawy są jednakowo ważne, bo może wyjść tak, że KAS wysiuda nas z emerytur a o podwyżkach wszyscy "zapomną". Poza tym jak już ktoś wcześniej słusznie zauważył, większość z nas to specjaliści, więc i pobory, a co za tym idzie "emki" szałowe nie będą. Proponuję obie sprawy równocześnie podnosić.
 
Obie sprawy są jednakowo ważne, bo może wyjść tak, że KAS wysiuda nas z emerytur a o podwyżkach wszyscy "zapomną". Poza tym jak już ktoś wcześniej słusznie zauważył, większość z nas to specjaliści, więc i pobory, a co za tym idzie "emki" szałowe nie będą. Proponuję obie sprawy równocześnie podnosić.


zgadzam się - tym bardziej że w skarbówce dzielą, a u nas mglisty projekt podwyżki dodatków za stopień i cisza w temacie 3048zł

zaprawdę - lepszej mobilizacji przed lipcem mf nie mógł nam uczynić
 
W skarbówce aktualnie trwają konsultacje ze ZZ. Nikt nic nie dostał. O 3048 zł nikt nawet nie mówi, najniższa pensja ma wynosić 2800 zł już z dodatkami, ZZ się temu sprzeciwiają, bo tyle w skarbówce zarabiają doświadczeni pracownicy z wieloletnim stażem i z wieloma sukcesami na koncie. Dlaczego teraz taką pensję na start mają dostać ludzie bez doświadczenia, przyjęci prosto z ulicy?

Dodam jeszcze, że w skarbówce też wrze. Podwyżki o gówniane 5% były obiecane już w tamtym roku, mamy maj a nikt nic nie dostał, może ktoś coś w czerwcu dostanie? Kto wie.

Po ośmiu latach zamrożenia płac w skarbówce dla zdecydowanej większości skarbowców było jasne, że teraz musi nastąpić rekompensata w postaci wzrostu płac na poziomie 30-50%. To, co daje PiS tj. 5 %, to grosze, gówno, jałmużna. Gówniane pensje w skarbówce dają efekt taki, że z roku na rok luka podatkowa rośnie i już dziś osiąga zatrważające kwoty kilkuset miliardów złotych. Wzrost płac o zaledwie 5% nie zmniejszy luki podatkowej, co najwyżej nieco spowolni jej wzrost.
 
Ostatnia edycja:
W skarbówce aktualnie trwają konsultacje ze ZZ. Nikt nic nie dostał. O 3048 zł nikt nawet nie mówi, najniższa pensja ma wynosić 2800 zł już z dodatkami, ZZ się temu sprzeciwiają, bo tyle w skarbówce zarabiają doświadczeni pracownicy z wieloletnim stażem i z wieloma sukcesami na koncie. Dlaczego teraz taką pensję na start mają dostać ludzie bez doświadczenia, przyjęci prosto z ulicy?

Dodam jeszcze, że w skarbówce też wrze. Podwyżki o gówniane 5% były obiecane już w tamtym roku, mamy maj a nikt nic nie dostał, może ktoś coś w czerwcu dostanie? Kto wie.

Po ośmiu latach zamrożenia płac w skarbówce dla zdecydowanej większości skarbowców było jasne, że teraz musi nastąpić rekompensata w postaci wzrostu płac na poziomie 30-50%. To, co daje PiS tj. 5 %, to grosze, gówno, jałmużna. Gówniane pensje w skarbówce dają efekt taki, że z roku na rok luka podatkowa rośnie i już dziś osiąga zatrważające kwoty kilkuset miliardów złotych. Wzrost płac o zaledwie 5% nie zmniejszy luki podatkowej, co najwyżej nieco spowolni jej wzrost.

Kogo nazywasz z ulicy? Byl nabor ludzie się dostali eliminując wielu kandydatów i się uczą dlaczego im nie dac choć dla czystej motywacji. A Ty skąd przyszedles?! NIE ROZUMIEM TWOJEJ WYŻSZOŚCI!!!... Wybacz ale ludzie pracują po 5-8 lat na młodszym specu i mają 2300b i to jest ok? I niejednokrotnie wykonują zadania ex, robia na 3 pasach itp. Każdy jest dobry w swojej dziedzinie. I całe życie się uczymy.
 
Ostatnia edycja:
Napisałem, co się dzieje w skarbówce z podwyżkami, bo poczułem się wywołany do tematu przez Bolo1999.

Osobiście uważam, że pensja minimalna dla każdego funkcjonariusza publicznego powinna być na takim poziomie, żeby dało się przeżyć bez nędzy i bez pomocy rodziców. 2300 brutto to nędza. Mnie podoba się idea płacy minimalnej w skarbówce na poziomie co najmniej 2800 zł brutto, ale to niektóre związki zawodowe przeciwko niej protestują argumentując, że spowoduje to totalne spłaszczenie wynagrodzeń. Jak ostatnio podawało MF 60% skarbowców zarabia poniżej 3.000 zł brutto.

Niedawno pracownicy szkół wyższych, po 6 letnim zamrożeniu płac, dostali podwyżki o 30%. Skarbowcy, po 8 letnim zamrożeniu , dostaną max 5%. To jest skandal.
 
Ostatnia edycja:
w skarbówce mowa jest o blisko 2 900 brutto ZASADNICZEJ ( wskażnik 1,5 ), a u nas mówiono o 3 048 brutto ZASADNICZEJ
 
W moim UKS mówi się o pensji minimalnej 2.800 zł już z dodatkami, czyli minimalny mnożnik ma być mniejszy niż 1,5.

Kwota bazowa to 1.873,84 zł, więc wynagrodzenie zasadnicze w US/IS przy mnożniku 1,5 ma wynosić 2.810,76 zł, a nie 2.900 zł. To o 238 zł mniej niż u Was.

Na BIP wszystkie ogłoszenia o pracę w służbie cywilnej w Izbach Celnych mają proponowaną kwotę zasadniczego wynagrodzenia 3.048 zł i więcej. http://ogloszenia.kprm.gov.pl/pls/s...yksztalcenie=0&p_obywatel=0&p_zast=0&p_token=

Z kolei w ogłoszeniach o pracę w Izbach Skarbowych jest duża rozpiętość, od 2.000 zł do 2810 zł, przy czym kwota 2810 jest proponowana wyłącznie w IS Wrocław.
 
Ostatnia edycja:
13-go widzimy się na Świętokrzyskiej!!!

Temat nr 1 to piątek 13 - go :-) ale jak przeglądałam Internet natrafiłam na artykuł w temacie tego wątku i krew mnie zalała. Polecam http://biznes.onet.pl/praca/zarobki/rzad-daje-podwyzki-kolejnym-urzednikom/4m0250
Dla nas NIGDY nie ma dla innych się znajdzie Niech to każdego jeszcze bardziej zmobilizuje do udziału w piątkowej pikiecie.
Bo od 2008 tylko obietnice i nic za tym nie szło. a teraz jeszcze wyrok TK władza ma gdzieś...więc jeśli młodzi gniewni liczą na podwyżki - to wraz z KASem możecie dostać nowe warunki zatrudnienia z pensją w dół a nie w górę (jeśli dostaniecie w ogóle jakąkolwiek propozycję) więc obecność w piątek WSKAZANA
 
Gazeta Prawna o częściowym przywróceniu 100% chorobowego mundurowych
http://www.nszzp.pl/index.php?optio...catid=1:aktualnoci-nszz-policjantow&Itemid=30

Rząd i związkowcy rozpoczęli pracę nad częściowym przywróceniem mundurowym prawa do 100% uposażenia w czasie choroby. Okres karencji może wynieść nawet 90 dni - pisze Bożena Wiktorowska w Gazecie Prawnej w artykule zatytułowanym: "Policjant z grypą ponownie ma otrzymać całą pensję".
Autorka informuje, że w ramach Forum Dialogu Społecznego przy ministrze spraw wewnętrznych i administracji powołano grupę roboczą ds. podsumowania działania ustawy o L4. Zespół roboczy zajmie się m.in. wprowadzeniem w ustawach pragmatycznych specjalnego okresu karencji, podczas którego funkcjonariusze będą otrzymywać 100% uposażenia w czasie choroby. Sprawa zwolnień lekarskich dla służb będzie też omawiana na specjalnym spotkaniu zespołu ds. służb mundurowych Rady Dialogu Społecznego.
Od czasu obniżenia im do 80% wysokości uposażenia podczas czasowej niezdolności do pracy mundurowi, nie chcąc tracić pensji, albo chodzą do pracy chorzy, albo biorą urlop, żeby się leczyć - pisze autorka. I właśnie z tego powodu związkowcy nie mają wątpliwości, że zmiany są konieczne. – Obniżenie wysokości uposażenia w czasie choroby nie przyniosło żadnych oszczędności. Środki odebrane chorym są przeznaczone na fundusz nagród w danej jednostce. Niestety mamy wiele skarg, że rozdział tych pieniędzy jest niesprawiedliwy, co wpływa na negatywną atmosferę w jednostce – informuje cytowany w artykule Tomasz Krzemieński, wiceprzewodniczący Zarządu Głównego Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego Policjantów.
Często zdarzało się, że wielu funkcjonariuszy po powrocie z chorobowego, aby odrobić zaległości, i tak musiało wykonać swoją pracę w nadgodzinach, za które nie otrzymują pieniędzy. Związkowcy zwracają także uwagę na jeszcze inny aspekt. Otóż mundurowy, który chce zachować 100 proc. uposażenia w czasie choroby, musi wszcząć postępowanie o uznanie, że dane schorzenie jest związane ze szczególnymi warunkami służby. Procedura ta jest silnie zbiurokratyzowana i wymaga zaangażowania strony służbowej, komisji orzeczniczej i samego funkcjonariusza.
– Funkcjonariusze muszą pełnić nieprzerwaną służbę przy każdej pogodzie przez cały rok. Trudno jest czasami udowodnić, że grypa czy przeziębienie mają związek z patrolowaniem granicy w deszcz czy mróz. Zmiany są konieczne – podkreśla cytowany w artykule Mariusz Tyl, przewodniczący NSZZ Funkcjonariuszy Straży Granicznej – Przy czym jesteśmy za kontrolowaniem sposobu wykorzystania zwolnień lekarskich przez funkcjonariuszy.
Nie godzimy się bowiem, by okres czasowej niezdolności do służby był wykorzystywany do innych celów niż powrót do zdrowia - zaznacza Tomasz Krzemieński.
Jak informuje autorka artykułu - nieoficjalnie wiadomo, że podstawą do dyskusji w resorcie spraw wewnętrznych i administracji jest projekt ustawy nowelizacji ustaw pragmatycznych służb mundurowych przygotowany przez Niezależny Samorządny Związek Zawodowy Policjantów, który został uzgodniony z NSZZ Funkcjonariuszy Straży Granicznej, NSZZ Pracowników Pożarnictwa, NSZZ Funkcjonariuszy i Pracowników Więziennictwa, ZZ Strażaków „Florian” oraz ZZ Celników PL. Związkowcy proponują w nim, aby okres karencji wynosił 90 dni.
– Zmiany także powinny objąć żołnierzy, bowiem wszystkie służby muszą być traktowane tak samo – podsumował Tomasz Krzemieński. Koordynatorem ustawy określającej wysokość uposażenia za przebywanie żołnierzy i funkcjonariuszy na zwolnieniach lekarskich jest Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji. Obecnie komórki resortu obrony narodowej odpowiedzialne za sprawy zwolnień lekarskich nie uczestniczą więc w zamierzeniach w kierunku opracowania propozycji zmian do przepisów ustawy z 24 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o Policji. (Dz.U. poz. 502).


To tylko omówienie artykułu, cały tekst dostępny pod poniższym linkiem:
http://serwisy.gazetaprawna.pl/prac...z-grypa-ponownie-ma-otrzymac-cala-pensje.html
 
Back
Do góry