W pierwszej kolejności z przyznanego limitu na wydatki zabezpieczono:
1. środki na Program PLD w ramach rządowego programu „Wspieranie przedsiębiorczości z wykorzystaniem poręczeń i gwarancji BGK”,
2. częściowo środki na dotacje i subwencje dla partii politycznych oraz na sfinansowanie kosztów badania sprawozdań wyborczych oraz sporządzania opinii i raportu przez biegłych,
3. środki na dotacje do posiłków sprzedawanych w barach mlecznych - kwoty dla jednostek podległych zostaną wprowadzone przez Departament FK (FK1),
4. koszty operacyjne, w tym związane z zamykaniem programów,
5. wydatki na obronę cywilną,
6. wydatki majątkowe, w tym:
a) wydatki na współfinansowanie programów realizowanych ze środków bezzwrotnych pochodzących z Unii Europejskiej (paragrafy z ostatnią cyfrą 2 - Program wspólnotowy HERKULES III),
b) wydatki budżetu IT - na poziomie 2015 r. - należy podzielić kwoty przyznane w ramach wydatków bieżących i w ramach wydatków majątkowych między piony jednostek,
c) niekwalifikowalny VAT dot. programu HERKULES III,
d) pozostałe wydatki na inwestycje i zakupy inwestycyjne - zadania, które wzięto pod uwagę przy podziale kwoty przedstawiam w załączeniu (Załącznik nr 2); decyzję o ostatecznym podziale kwoty wydatków majątkowych na zadania budowlane i zakupy należy uzgodnić z nadzorującym Członkiem Kierownictwa i na tej podstawie sporządzić formularz BW-I wraz z uzasadnieniem (wzór uzasadnienia stanowi Załącznik nr 3).
7. wydatki na współfinansowanie programów realizowanych ze środków bezzwrotnych pochodzących z Unii Europejskiej (paragrafy z ostatnią cyfrą 2 - Program wspólnotowy HERKULES III i program EUROSTAT),
8. wydatki sztywne, tj. m. in. środki na znaki akcyzy, druk i dystrybucję formularzy, komisje i komitety działające przy Ministrze Finansów, składki do organizacji międzynarodowych, serwisy informacyjne, loterię paragonową, audyt akredytacyjny,
9. wydatki na odprawy pośmiertne, awarie, odtworzenie mienia, przechowywanie dowodów rzeczowych, wpisy i opłaty sądowe oraz dodatkowe potrzeby jednostek - kwoty dla jednostek podległych zostaną wprowadzone przez Departament FK (FK1),
10. wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń - na poziomie 2015 r. powiększonym o skutki mianowań KSC,
11. środki na podwyżki wynagrodzeń z pochodnymi (podwyżka dotyczy wynagrodzeń osobowych bez dwr i nagród rocznych; dwr i nagrody roczne będą skutkiem w 2017 r.). w wysokości 6,0 % dla IS oraz 5,5 % dla pozostałych jednostek, jednocześnie w załączeniu uprzejmie przedstawiam pismo Szefa Służby Cywilnej z dnia 29 lipca 2015 r. Nr DSC.FSC.3591.6.2015.HDA,
12. limit wynagrodzeń bezosobowych - na poziomie 2015 r. - kwoty dla jednostek podległych zostaną wprowadzone przez Departament FK (FK1),
13. wydatki na ZFŚS - na poziomie 2015 r. (ujęto w kwocie przyznanej dla pionów),
14. wydatki na obowiązkowe świadczenia i wydatki bieżące w zakresie umundurowania Służby
Celnej, równoważników za umundurowanie, świadczeń wynikających z ustawy o Służbie Celnej - na poziomie budżetu 2015 r. (ujęto w kwocie przyznanej dla pionów),
15. wydatki budżetu IT (bez wyd. majątkowych) - na poziomie 2015 r.,
16. pozostałe wydatki ogólnoresortowe,
17. wydatki Centrali MF, CEZ RF i CPD MF - na poziomie 2015 r.,
18. pozostałe wydatki dla pionów jednostek skarbowych, kontroli i celnych - na poziomie
2015 r.; należy dokonać podziału przyznanej kwoty na grupy świadczeń i wydatków bieżących (SW i WB) oraz na symbole X i N (wydatki na remonty budynków i pozostałe wydatki).
Dodatkowo uprzejmie informuję, że w związku z przyznaniem limitu wydatków na 2016 r. na poziomie, który nie zabezpiecza w pełni potrzeb resortu finansów przygotowane zostanie wystąpienie do Ministra Finansów o zwiększenie limitu wydatków z przeznaczeniem na:
1. zgłaszane wcześniej nowe zadania, które nie zostały uwzględnione w przyznanym limicie wydatków,
2. uzupełnienie środków na dotacje i subwencje dla partii politycznych,
3. dodatkowe wynagrodzenie roczne/nagrody roczne konieczne do zabezpieczenia w paragrafach z ostatnią cyfrą „0” w związku z zakończeniem realizacji programów UE w ramach perspektywy 2007-2013 (PO IG i PO KL).
Jednocześnie - wzorem lat poprzednich - przygotowany zostanie wniosek o zabezpieczenie w rezerwach celowych kwot z przeznaczeniem na:
1. koszty sądowe i prokuratorskie zasądzone przez NSA na rzecz jednostek podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz odszkodowań Skarbu Państwa,
2. wspieranie zwalczania przemytu i podrabiania wyrobów tytoniowych,
3. rekompensaty wypłacane zgodnie z ustawą z dnia 20 grudnia 1996 r. o zasadach realizacji przedpłat na zakup samochodów osobowych (Dz. U. Nr 156, poz. 776),
4. wydatki związane z wynajmem powierzchni w CPD MF w związku z ustawą z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego,
5. audyt akredytacyjny agencji płatniczych dla Wspólnej Polityki Rolnej (środki zabezpieczone w równych kwotach w części 19 i rezerwie celowej, podobnie, jak w 2015 r.).
Materiały dotyczące opracowania projektu budżetu państwa na rok 2016 należy przedłożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 4 sierpnia 2015 r.
Niniejsze pismo zostanie udostępnione Państwu w systemie EZD. W odpowiedzi należy przekazać (nie udostępniać) do Departamentu FK w systemie EZD w nowej koszulce o nazwie symbol komórki - odp. dot. FK1.3111.12.2015.3:
- podpisane przez dyrektora komórki udzielającej odpowiedzi pismo przewodnie
- zaakceptowane przez dyrektora komórki udzielającej odpowiedzi załączniki (wypełnione formularze i tabele wraz z uzasadnieniami).
Załączniki należy oznaczyć: symbol komórki - zał. dot. FK1.3111.12.2015.3. W koszulce
należy umieścić odpowiedź zbiorczą z zakresu departamentu / biura, bez wkładów z poszczególnych wydziałów.
Zastępca Dyrektora Departamentu Finansów i Księgowości
Główny Księgowy części 19 budżetu państwa
Róża Kosałka
/dokument podpisany podpisem elektronicznym
Zestawienie kwot podwyżek przyznanych dla poszczególnych izb skarbowych
Izba Skarbowa Podwyżka do wysokości mnożnika 1,5 Podwyżki w zakresie likwidacji dysproporcji Kwota przekazana do dyspozycji Dyrektora IS Razem
(2+3+4)
1 2 3 4 5
Białystok 191 2 786 481 458 3
Bydgoszcz 284 5 637 1 1 230 151 8
Gdańsk
050 7
257 1 1 471 778 9
Katowice 457 8 112 4 3 065 634 15
Kielce 725 2 833 596 154 4
Kraków 521 4 934 2 2 273 728 4
Lublin 280 5 582 1 992 854 7
Łódź 710 6 827 2 1 430 967 10
Olsztyn 909 3 897 636 442 5
Opole 651 2 615 513 779 3
Poznań 083 9 316 3 2 359 758 14
Rzeszów 646 3 006 1 1 111 763 5
Szczecin 872 3 438 1 1 211 521 6
Warszawa 922 14 432 2 8 091 445 25
Wrocław 425 6 577 2 2 082 084 11
Zielona Góra 452 2 073 1 713 238 4
Razem 8 178 89 322 29 28 254 754 146
Urzędy Kontroli Skarbowej podział kwot podwyżek w 2016 w paragrafach 4010 i 4020
1 Białystok 934
2 Bydgoszcz 1 169
3 Gdańsk 1 138
4 Katowice 1 620
5 Kielce 498
6 Kraków 1 531
7 Lublin 1 162
8 Łódź 1 470
9 Olsztyn 808
10 Opole 586
11 Poznań 1 547
12 Rzeszów 1 145
13 Szczecin 1 095
14 Warszawa 2 013
15 Wrocław 1 779
16 Zielona Góra 662
RAZEM 19 157
Zestawienie krajowego średniego mnożnika na stanowiskach w IS i US
stanowisko krajowy średni mnożnik
izby skarbowe
Główny Specjalista 1,774
Informatyk 1,685
Inspektor 1,577
komisarz skarbowy 1,662
kontroler rozliczeń 1,552
Specjalista 1,712
Starszy informatyk 1,913
starszy inspektor 1,609
Starszy komisarz skarbowy 1,795
starszy kontroler rozliczeń 1,636
Starszy referent 1,555
Starszy specjalista 1,922
urzędy skarbowe
Inspektor 1,59
Inspektor kontroli podatkowej 1,838
komisarz skarbowy 1,609
kontroler rozliczeń 1,567
Oskarżyciel skarbowy 1,903
Poborca skarbowy 1,588
Referent 1,532
Specjalista 1,683
Starszy informatyk 1,961
starszy inspektor 1,581
Starszy komisarz skarbowy 1,685
starszy kontroler rozliczeń 1,638
Starszy księgowy 1,636
starszy poborca skarbowy 1,508
Starszy referent 1,523
Starszy specjalista 1,858
http://www.skarbowcy.pl/blaster/extarticle.php?show=article&article_id=24655