Oficjalne projekty ustawy o KAS z dnia 28.02.2007r

Status
Zamknięty.
Nie mozna dopuscić do sytuacji aby ludzi ze zlikwidowanych urzędów celnych celnych rozparcelowano po urzędach skarbowych. Dobra sytuacja byłaby taka zeby obecne uc łaczyć z jednym wybranym us ponieważ akcyza i cło dotyczy wybranej ilości podatników . Wtedy ta część reformy ma sens.
 
Dla ludzi pracujących na granicy nie przewiduje się uprawnień emerytalnych takich jakie mają dostać ludzie w grupach mobilnych, choć będą pracować w mundurach i zgodnie ze zdrowym rozsądkiem powinni mieć te przywileje. Czemu? Już odpowiadam, na czwartej stronie uzasadnienia znajduje się taki zapis "Dodatkowym celem połączenia obu służb jest łączne zarządzanie zasobami pracowniczymi obu służb, co jest niezmiernie ważnie w chwili obecnej z racji likwidacji granic celnych Polski i występującym zjawiskiem przerostu zatrudnienia w służbie celnej, przy jednoczesnym niedoborze etatów w strukturach administracji podatkowej" I to wszysto tłumaczy, Polska nie będzie maiała granic celnych więc celnicy nie bedą już potrzebni, jakie to proste. Granice zostaną zlikwidowane razem z celnikami. Brawo pani Zyto i panie Marianie jestem z was dumny.
 
(w uzasadnieniu do projektu ustawy wprowadzającej)

Na moment konsolidacji, trzeba jednak założyć wydatki:
1) w związku z przewidywaniami przechodzenia na emeryturę (ostatni rok takiej możliwości dla mianowanych urzędników państwowych) ok. 10% pracowników należy przewidzieć w budżecie półroczne odprawy emerytalne:

a) w przypadku izb skarbowych ( ok. 400 pracowników) wynosi ok. 9, 6 mln zł,
b) w przypadku urzędów skarbowych (ok. 4000 pracowników) wynosi ok. 83,8 mln zł.

A CO Z CELNIKAMI.
 
(w uzasadnieniu do projektu ustawy wprowadzającej)
Znacznie polepszy się mechanizm realizacji dochodów budżetu państwa. Utworzenie Służby Skarbowej spowoduje znaczne podniesienie poziomu merytorycznego pracowników KAS, co spowoduje zmniejszenie liczby wydawanych wadliwych decyzji.


Bez uproszczenia przepisów nawet znaczne podniesienie poziomu merytorycznego pracowników KAS nie zmniejszenie liczby wydawanych wadliwych decyzji.
 
Zlikwidowane urzędy celne musza być połączone tylko z wybranymi urzędami skarbowymi na danym terenie. Rozczłonkowanie pionów akcyzy RSN i kontroli przedsiębiorców będzie wielkim błędem.
 
Wydaje mi sie że w uzasadnieniach do projektu podane są liczby wakatów przewidzianych w KAS
- dla skarbówki wyniosą one ok 32 000 czyli 44 000 -32 000 = 12 000 ( w tym 4 400 na emeryturkę a 7 600 dziękujemy)
- a dla nas ok 8 500 czyli 16 000 - 8 500 = 7 500 gasi światło i wychodzi bo o emerturkach cisza
Obliczenia na podstawie pkt 4 Źródła finansowania.
A może żle to interpretuje :wink: :?:
 
ale nikt jakos nie pisze ze sa przewidziane zwiekszenia wynagrodzen do poziomu 3 najnizszych pensji tj 3x936 zl (w tym przewiduje sie pewne kwoty na podniesienie uposazen funkcjonariuszy celnych) by wynagrodzenia podniesc do w/w kwoty
 
Wzrost uposażeń % będzie taki, ile zostanie % zmniejszone zatrudnienie.
Żródła finansowania nie wskazują na wzrost obciążenia budżetu a z pustego to i Salomon... :x
 
a ja mysle ze wzorst uposazen bedzie wynikal rowniez z tego ze niektorzy co zarabiali b.duzo pojda na emeryture a niektorym pozostalym sie troche obetnie (i wyglada na to ze to wcale nie jest mala grupa).
Obcinanie zawsze boli.
 
niezle lisy z nich

Oni specjalnie to opublikowali, szczególnie zapis o zwolnieniu zerowym zeby ludzi przestraszyć potem podadza nie 3 x 936 brutto ale 1700 brutto wiekszości. szczególnie tym ze srednim. W tej ustawie chodzi wyłacznie o kase i pozbycie się ludzi.
 
Jeden związek zawodowy. Prosty i czytelny zapis ale sprawa nie jest taka prosta i błaha.

Ustawa nas w końcu pogodzi. Proponowany zapis art. 129 jest bardzo podobny do zapisu funkcjonującego w ustawie o Policji - art. 67:
1. Policjanci mogą zrzeszać się w związku zawodowym policjantów.
2. Przepisy ustawy o związkach zawodowych stosuje się odpowiednio, z zastrzeżeniem że w Policji może działać tylko jeden związek zawodowy i związek ten nie ma prawa do strajku.

Policja to formacja mundurowa. Ograniczenia są więc w jakiś sposób uzasadnione.

Czy taka regulacja w KAS nie ogranicza bezpodstawnie prawa do swobodnego zrzeszania się? Przecież tylko część funkcjonariuszy KAS ma być formacją o uprawnieniach zbliżonych do policyjnych. Przy zatrudnianiu kandydaci mają przechodzić specjalną weryfikację ale i jej funkcjonariusze mają mieć specjalne przywileje. Z drugiej strony w naszym kraju sporo jest zawodów, w których pracownicy mających status funkcjonariusza państwowego, a tam nie ma takich ograniczeń.

Jak działa rozdrobnienie związków - wiemy doskonale z własnego podwórka. Ale czy ustawowe ograniczenie do jednego słusznego to dobre rozwiązanie?
Uważam, że takie rozwiązanie jest dobre dla Szefa KAS (ułatwia, usprawnia dogadywanie się w wielu kwestiach) ale niekoniecznie dla pracowników KAS.

Poza tym (Konstytucja RP) ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i praw.
Zapewnia się wolność zrzeszania się w związkach zawodowych, nie w jednym związku.

Czym uzasadnione jest takie ograniczenie? Naruszaniem bezpieczeństwa, porządku publicznego, wolności i praw innych osób? A może koniecznością zapewnienia ochrony środowiska albo zdrowia i moralności publicznej?

W uzasadnieniu do ustawy, pomimo, że ustawa ma ograniczać prawa wynikające z konstytucji, próżno doszukać się wyjaśnienia powodów dla których optuje się za takimi zapisami.

Czy tak właśnie wygląda bardzo poważne i merytoryczne podejście do sprawy?

Już raz przy pracach nad ustawą o Służbie Celnej ówcześnie działające ciała reprezentujące czynniki społeczne dały ciała. Nie pozwólmy tym razem wprowadzić do ustawy o KAS zapisów, które ograniczają w sposób niczym nieuzasadniony nasze prawa.

Czytając forum skarbowe natknąłem się na stwierdzenia typu ze zmian na korzyść odnotować należy dodatkowy urlop. Historia jak widać zatoczyła koło, a ludzie nabierają się po raz kolejny na to samo.


Proponuję profesjonalne podejście do sprawy:
1. Podjęcie przez Federację uchwały o zasięgnięcia opinii prawnej w kwestiach: zgodności ustawy z prawem, ogólnych ważnych kwestii pracowniczych, itp...
2. Wybranie grupy negocjacyjnej (nie tylko spośród władz Federacji), Chodzi o to aby znaleźć osoby, które mają naturalne predyspozycje do prowadzenia negocjacji, opracować plan negocjacji i przygotować się do niej)
 
Proponuję profesjonalne podejście do sprawy:
1. Podjęcie przez Federację uchwały o... samorozwiazaniu tego szkodliwego tworu!
 
a ja uważam że ta ustawa to najlepsze co się mogło trafić :D , minimalne wynagrodzenie w KAS to minialne polskie x 3 no i wyższe wykształcenie, sam jestem po studiach administracyjnych i w końcu ktoś docenił 5 lat studiów i dał szansę na coś więcej (czyt. zasób kadrowy), teraz jest pewność że np. mikrobiolog nie będzie menedżerem (bo do tego trzeba dążyć) w urzędzie. [/list]
 
A propos 3 x 936:
Pamiętam propozycje wskaźnika kwoty bazowej dla funkcjonariuszy SC przed wejściem w życie ustawy o SC. Miał być 2,2 -2,3 a wyszło 1,94.

Tak samo będzie z tą trzykrotnością najniższej krajowej - taka podpucha :x
 
Fołta na Przewodniczącą!!!! jak myślicie, dlaczego włodarze zz są takie spolegliwe???? Może coś im obiecano? Przecież już od kilku lat widać, że nic nie robią dla ludzi, a myślą tylko o sobie.
 
Zatem trzeba tego usilnie bronic a na dodatek walczyc o coroczną aktualizacje.
 
To jest projekt, który wielokrotnie ulegnie zmianie.

- Brak jasnych zasad weryfikacji i sposobu zatrudnienia na nowych warunkach ( Przepisy dotyczą nowoprzyjętych, a nic nie mówi się o warunkach przejścia w ramach konsolidacji).
- Brak informacji o zaliczaniu stażu w Mobilnych Grupach Kontrolnych (od jakiej daty).
- Płaca minimalna w KAS :lol: (trochę paranoja. żeby nie było tak jak u nas, że nowoprzyjęty-bez stażu pracy, będzie zarabiał tyle samo co pracownik z 20 letnim stażem- obniży miu się zasadnicze)
- Czy 3x936 dotyczy pencji zasadniczej, czy wynagrodzenia z dodatkami?

PS W art.135 ust.2 winno być:
2. Zasady przyznawania świadczeń określonych w ust. 1...

a jest:
2. Zasady przyznawania świadczeń określonych w ust. 3 normują przepisy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji...

To pewnie pomyłka pisarska :lol:
 
Anonymous napisał:
a ja uważam że ta ustawa to najlepsze co się mogło trafić :D , minimalne wynagrodzenie w KAS to minialne polskie x 3 no i wyższe wykształcenie, sam jestem po studiach administracyjnych i w końcu ktoś docenił 5 lat studiów i dał szansę na coś więcej (czyt. zasób kadrowy), teraz jest pewność że np. mikrobiolog nie będzie menedżerem (bo do tego trzeba dążyć) w urzędzie. [/list]

bzdury , sam jestem po administracji , po 16 letniem doswiadczeniu w pracy w cle nigdy bym sie nie odwazyl twierdzic ze tylko okreslone kierunki studiów predystynuja do pracy w cle.( jeden z najlepszych ze znanych mi celnikow jest bylym lek.wet.)

a co do ustawy o KAS --gniot, tak jak i kazda legislacja obecnej koalicji , celem nie jest proba budowy aparatu skarbowego na miare XXi wieku ale czystka w stylu "WSI"....tam gdzie drwa rabia to i wiory leca , w szale "odnowy" i budowy IV RP czas na Nas
 
wara od nowo przyjetych

wara od nowo przyjetych!!!
Trzeba było o swoje walczyć wczesniej , jak waszych kolegów alokowali teraz do młodych się czepiacie?? Wszystkim powinni dac po równo !!!
 
Projekt KAS jest dla nas korzystny.
1) Znikają kontrowersyjne zapisy o zwalnianiu funkcjonariuszy.
2) Podwyżka (kto ją zobaczy)?
3) Możliwe wcześniejsze emerytury dla US MGK (Urz.Skar.Mob.Grup.Kontr.)
4) Nadzieja 8) na lepsze jutro.


Co budzi nasze obawy?
1) Brak jasno określonych zasad przejścia do KAS osób ze średnim wykształceniem (już widze w kanale magistra prawa rozkręcającego bak :lol: na wspak :lol: )
2)Brak świadczeń związanych z czasowym lub stałym przeniesieniem US KAS.
3) Brak (jeszcze) stanowisk mających być poddanym badaniu poligraficznemu. (art.108u.2p3)
4) art.105 ust.1.pkt.8 - w KAS nie mogą pracować osoby pełniące kiedyś służbę zawodową - czy oznacza to tylko współpracę, czy także służbę w wojsku, milicji, policji itp?
5)itp.

Kto straci, a kto zyska?
1) Na pewno zyska państwo!!!
2) Jeżeli te 10% zwolnionych to będą osoby odchodzące na wcześniejszą emeryturę, to dobrze, ale jeżeli nie, to...
3) Skarbowcy muszą mieć większe obawy niż MY. To Oni poznają (my to znamy od lat) specyfikę podległości (mundurowej) służbowej, możliwych czasowych przeniesień (na razie bez świadczeń).
4) Sprawy niezgodności z konstyytucją ustawy o Służbie Celnej i wnioski przed Trybunał Sprawiedliwości (ZZ) straca rację bytu)
5) KAS zastrzeżonym znakiem :D , (nowy PR dla "nowej" instytucji)


PS Wszyscy się boimy zmian, ale czas najwyzszy, aby reforma dobiegła końca, dla dobra Naszego i Interesu Państwa.
 
Status
Zamknięty.
Back
Do góry