Nowe Rozporządzenie w sprawie wielokrotności kwoty bazowej

ksenomorf

Aktywny użytkownik
Dołączył
6 Czerwiec 2016
Posty
176
Punkty reakcji
61
Ja dziś uzyskałem info z kadr, że to rozporządzenie już weszło w życie i od 14 listopada naliczają emerytury na podstawie nowego średniego uposażenia. Weszło w życie z datą wsteczną 1 stycznia 2019r. Lubelski UC-S
 

in spe

Aktywny użytkownik
Dołączył
5 Kwiecień 2019
Posty
77
Punkty reakcji
133
Ja dziś uzyskałem info z kadr, że to rozporządzenie już weszło w życie i od 14 listopada naliczają emerytury na podstawie nowego średniego uposażenia. Weszło w życie z datą wsteczną 1 stycznia 2019r. Lubelski UC-S
wiesz ....
dzisiaj w tym kraju wszystko jest możliwe ale chyba nie doszliśmy jeszcze do etapu, że przepisy prawa zaczynają obowiązywać przez ich ogłoszeniem. Jeszcze raz przejrzałem sobie Dziennik Ustaw i ponownie nie znalazłem tam naszego rozporządzenia.
No ale skoro u Was już je stosują, to ..... siedźmy cicho i nie wyprowadzajmy ich z błędu :) :) :)
 

Kapka

Użytkownik
Dołączył
25 Kwiecień 2018
Posty
47
Punkty reakcji
29
Szczerze mówiąc nie wiem w jakim zakresie Lubelski UC-S może stosować to rozporządzenie, choćby nawet weszło w życie (a nie weszło), bo wysokość emerytury naliczana jest przez ZER, na podstawie przesyłanego im przez IAS zestawienia "zarobków" funkcjonariusza w wybranych przez niego 10 kolejnych latach. Natomiast do sporządzenia takiego zestawienia w IAS nie jest potrzebne tak naprawdę żadne rozporządzenie, a jedynie dostęp do archiwalnych list płac. Pozdrawiam niecierpliwych emerytów...;)(y)
 

PJS

Dobrze znany użytkownik
Dołączył
2 Luty 2008
Posty
1 011
Punkty reakcji
694
Miasto
Polska
W niektórych IASach Panie w kadrach/finansach są na tyle miłe, że poza podaniem "suchych" kwot zarobków wyliczają indywidualne wskaźniki za poszczególne lata i do tego potrzebna jest informacja o średnich zarobkach (czyli wielokrotności k.b) za dany rok. Pomagają też w oszacowaniu przyszłego świadczenia. Szacując dla f-szy którzy chcą odejść jeszcze w tym roku "na roboczo" mogą stosować już zatwierdzoną (choć jeszcze nieogłoszoną) wilokrotność, bo wylicza się/szacuje na podstawie średnich zarobków w roku odejścia.
Jedynie to przychodzi mi do głowy w kontekście stosowania rozporządzenia o wielokrotności....., przez IASy
 

in spe

Aktywny użytkownik
Dołączył
5 Kwiecień 2019
Posty
77
Punkty reakcji
133
widzę, że cytowanie samego siebie wchodzi mi w krew... muszę się starać nad tym zapanować :) :) :)
w piątek w wątku Notatka - spotkanie z Szefem KAS dnia 18.11.2019 zaproponowałem co poniżej
A może tak nie czekać tylko na związki i ich działania a samemu coś zrobić. Proponuję by każdy zainteresowany wysłał maila do kancelarii Premiera z zapytaniem o termin publikacji rozporządzenia i przyczynę zwłoki, na adres: kontakt@kprm.gov.pl . W treści proponuję napisać, o tym jak długo trwa procedowanie i wskazać ile czasu potrzebowali na uchwalenie i ogłoszenie identycznych rozp. dla innych służb (u nas trwa to już pół roku, ich załatwili w miesiąc). Zaznaczyłbym że Premier 31.10. podpisał rozporządzenie a RM 6.11. przyjęła je w trybie obiegowym. Nie zapomnijcie o podaniu nazwy i nr projektu, żeby nie pomylili z innym. Ja wczoraj napisałem ale nie mam potwierdzenia nadania, więc chyba poszło w powietrze. Dzisiaj ponowię.
To do klawiatur koleżanki i koledzy. Kto pyta nie błądzi a jak dostaną sporo maili to może ruszą z publikacją. No i powinni nam odpowiedzieć.

Wydawało mi się, że wielu z nas jest zainteresowanych jak najszybszym wejściem w życie tego rozporządzenia i uznając, iż nie powinniśmy już biernie czekać aż rządzący łaskawie przekażą je do publikacji, pomyślałem by u źródła upomnieć się o publikację. Nie chcę oceniać czy to dobry czy taki sobie pomysł ale żadne inne działanie, które może podjąć każdy z nas, nie przyszło mi do głowy. Mocno mnie osłabiła reakcja na tą propozycję a w zasadzie jej brak (były dwa głosy: jeden wieszczący iż takie maile "pójdą w spam" i drugi z prośbą o informację gdy już mi odpowiedzą). Będę miło zaskoczony, gdy okaże się, że wysłaliście te maile z zapytaniem o publikacje a nie widzieliście potrzeby by się tym chwalić. Ten brak reakcji jest dla mnie gorszym sygnałem niż ewentualna krytyka takiej propozycji. To sygnał, że potrafimy już tylko narzekać, biadolić i krytykować a do podejmowania działań straciliśmy chęć, straciliśmy złudzenia czy jakiekolwiek działania, w tym świecie, mają jakikolwiek sens.
Powiem Wam, że mają sens, że - nawet gdy szanse na ich powodzenie nie są wielkie - powinniśmy podejmować działania, które mogą nas przybliżyć do celu. Może macie pomysły na inne działania. Nie wiem czy mój mail w kancelarii premiera uznany zostanie za spam, czy ktoś go przeczyta a jak przeczyta to, czy coś to pomoże naszej sprawie . Wiem, że na pewno nie pomożemy sobie, gdy nie będziemy nic robić...
Ja maila wysłałem i czekam na odpowiedź, wierząc, że go ktoś zauważy i przeczyta. Wiem też, że gdyby tych maili było kilkadziesiąt, kilkaset, "łatwiej" byłoby je zauważyć i trudniej przejść obojętnie obok tematu.
Uważam, że kto nie podejmuje żadnych działań, nie ma prawa biadolić nad losem nas, nieboraków.
 

Mil

Aktywny użytkownik
Dołączył
21 Listopad 2018
Posty
147
Punkty reakcji
78
Zmasowane maile do biura legislacji to dobry pomysł, ale poza pospolitym ruszeniem Związek powinien wystosować oficjalne pismo-zapytanie dlaczego podpisane przez Premiera rozporzadzenie nie zostało podpisane. W dniu 18. 11 Szef Kas poinformował, że ogłoszenie tekstu jest poza jego kompetencjami zapominając, że figuruje w procesie legislacyjnym rozporządzenia jako odpowiedzialny za akt. I to tak naprawdę on powinien wystosować ponaglenie, ale cóż można się było innego spodziewać. Na kryształowe postacie nie ma co liczyć. Liczmy na to więc co zz i my możemy zrobić.
 

Mil

Aktywny użytkownik
Dołączył
21 Listopad 2018
Posty
147
Punkty reakcji
78
Nie zostalo ogłoszone a nie podpisane- bład pisarski
 

bolo1999

Dobrze znany użytkownik
Dołączył
25 Luty 2008
Posty
3 656
Punkty reakcji
749
Miasto
warmia
Nie zostalo ogłoszone a nie podpisane- bład pisarski
To zamiast pisać kolejnego posta z korektą, wejdź w posta z błędem używając opcji edytuj po lewej stronie na dole tego posta. Opcja edytuj jest dostępna tylko dla autora. Wejdź i popraw = będzie czytelniej
 

in spe

Aktywny użytkownik
Dołączył
5 Kwiecień 2019
Posty
77
Punkty reakcji
133
co prawda Pan Przewodniczący zamieścił pismo adresowane do Premiera (dzięki za konsekwentne działania i rzeczowe pismo) ale "naciskania" nigdy nie za wiele...
więc wiedząc już, że do kierownictwa KAS dociera to co tutaj piszemy...
Panie Generale Piotrze Walczak, nie do końca prawdą jest, iż - jak Pan powiedział na spotkaniu - kwestia publikacji rozporządzenia "jest poza kierownictwem KAS". Zgodnie z dokumentem OSR, osobą odpowiedzialną za projekt jest Piotr Walczak – Sekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, czyli Pan. Ta odpowiedzialność kończy się z momentem opublikowania rozporządzenia, nie wcześniej. Wielokrotnie wskazywał Pan na potrzebę niezwłocznego przyjęcia tego przepisu (chociażby w pismach do zz). Nie może więc uznać, że Pana udział w sprawie się zakończył. Nie zastanawia Pana, dlaczego rozporządzenie podpisane przez Premiera w dniu 31.10.2019 r. do dnia dzisiejszego nie zostało nawet przekazane do publikacji? Nas bardzo to zastanawia i powoduje, iż czujemy się "gorszymi" mundurowymi niż policjanci, pogranicznicy, strażacy, funkcjonariusze SW i SOP. Oczekujemy od Pana, jako Szefa KAS, jako funkcjonariusza w stopniu nadinspektora, jako funkcjonariusza o ponad 20-letnim stażu, podjęcia działań, które doprowadzą do publikacji rozporządzenia. Jeżeli, jak Pan deklaruje, leży Panu na sercu dobro funkcjonariuszy, jeżeli uznaje Pan, iż nie powinniśmy być traktowani gorzej niż funkcjonariusze innych służb, proszę udać się do Premiera (będzie Pan miał tam wsparcie, bo jest już tam pismo ZZ Celnicy), Szefa jego kancelarii lub kogokolwiek innego od kogo zależy skierowanie rozporządzenia do publikacji i przekonać ich o konieczności natychmiastowej publikacji. Takie postępowanie pozwoli nam wierzyć, że nadal jesteś Pan jednym z nas. I niezależnie od efektów Pana działań, będzie Pan wiedział, że zachował się Pan jak trzeba.
pozdrawiam - funkcjonariusz w stanie spoczynku z ponad 30-letnim stażem
 

emeryt99

Użytkownik
Dołączył
5 Kwiecień 2019
Posty
47
Punkty reakcji
16
My tu zachodzimy w głowę i rozpatrujemy przyczyny takiego działania a właściwie braku działania Szefa, a może po prostu jest to zwykła niekompetencja i zupełny brak zainteresowania resortem przez siebie kierowanym...
Może chodzi tylko o comiesięczny przekaz na konto a reszta w rękach Opatrzności!
Obym się mylił:confused:
 

Lama

Dobrze znany użytkownik
Dołączył
12 Wrzesień 2019
Posty
513
Punkty reakcji
470
Miasto
Na K
To po ta cała KAS powstawała, skoro Pan generał nie ma żadnego wpływu na jej działalność? Głupie wytłumaczenie, żeby mu dali spokój, czy może wygoda dla kogoś innego?
Wstyd, że padają takie słowa jak: nie ma sesnu rozmawiać, bo i tak wszystko zależy od DIAS-ów. Chore.
 

helena

Aktywny użytkownik
Dołączył
14 Październik 2009
Posty
442
Punkty reakcji
217
moim zdaniem to opóźnienie nie jest normalne,
musi być drugie dno,
pewnie "księgowej" nie zgadza się kwota z rozporządzenia z faktyczną kwotą średnią,
albo jest za wysoka i dlatego np. u mnie na 11 osób było 6 szybkich awansów,
albo za niska, bo jeszcze więcej dostali przyjaciele królika
 
Do góry