Obawiam się że koledzy z Policji nie patrzą na to czy jest podpis czy go nie ma, tylko na jakich warunkach, najlepszych dla nich, mogą przejść na emeryturę a potem zostać ochroniarzem lub instruktorem jazdy. Istotniejsza jest data wprowadzenia podwyżek bo ustawa budżetowa będzie.
Mają do tego prawo i nikomu nic do tego. Podobnie jak my. Malo tego, powinniśmy po wieloletniej służbie mieć zagwarantowaną możliwość odejścia na jak najlepszych warunkach
Powinno to być nienaruszalną zasadą .
Zobaczymy też co zrobi policyjny związkowiec, bo enuncjacja prasowa może być zmanipulowana.
Podeslijcie mu ten projekt wystąpienia do swobodnego wykorzystania:
Wielce Szanowny Panie Prezydencie!
Uprzejmie dziękuję za zawetowanie
ustawy o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej 2024, ponieważ podzielam Pańskie stanowisko dotyczące niektórych regulacji w niej zawartych.
Jako funkcjonariusz Służby Celno - Skarbowej, który po wieloletniej służbie w lutym bieżącego roku przeszedł na emeryturę, uprzejmie proszę o wycofanie z obrotu prawnego art. 19 tejże ustawy w zapowiadanym Pańskim projekcie.
Ww. przepis ma charakter ewidentnie dyskryminacyjny, bowiem przesuwa stosowanie kwoty bazowej 2024 roku, stanowiącej podstawę do wyliczenia emerytury, na dzień 1 marca 2024 roku.
Zastosowane powyższe rozwiązanie prawne powiela dosłownie regulację art. 41 takiej samej ustawy na rok 2023, co skutkowało wniesieniem przez funkcjonariuszy formacji mundurowych przechodzących na emerytury w styczniu i lutym 2023 tysięcy nierozstrzygniętych jeszcze pozwów sądowych. W przyszłym roku wnoszenie cywilnych pozwów przez funkcjonariuszy zapewne będzie kontynuowane, w razie pozostawienia w obrocie prawnym tegoż art. 19.
Nie wchodząc w szczegółowe rozważania prawne wskaże tylko, iż przywołane wyżej przepisy stoją w ewidentnej kolizji z wieloletnim zwyczajem odchodzenia funkcjonariuszy na emerytury. Taki sposób doraźnego manipulowania wysokością emerytur funkcjonariuszy na nie odchodzących ma charakter dyskryminacyjny, godzi wiec wprost w stosowne zapisy Konstytucji RP, interes publiczny oraz interes poszczególnych szeregowych w ogromnej większości funkcjonariuszy .
W swoim imieniu jestem zmuszony stwierdzić, iż po wielu latach nienagannej służby, której kontynuacja była niemożliwa z powodów zdrowotnych, nie mogłem liczyć na uczciwe potraktowanie przez Państwo, któremu wiernie służyłem, niezależnie od politycznej władzy w Polsce?
Osobiście też jestem zmuszony uznać, iż w przypadku wprowadzenia do obrotu prawnego regulacji art. 19 powyższej ustawy bądź innego o podobnym charakterze dojdzie do kolejnego uwłaszczenia się przez niektórych na dobru publicznym, jakim są tym razem godziwe emerytury mundurowe, stanowiące rekompensatę za liczne wieloletnie służbowe obostrzenia?
Mam nadzieję, że mogę liczyć w tej sprawie na Pana Prezydenta. Kończąc zauważę jeszcze, iż Senat poprzedniej kadencji w sprawie przesunięcia kwoty bazowej na 2023 do 1 marca podczas procedowania ustawy zajął stanowisko, iż takież uregulowanie emerytalne ma charakter niekonstytucyjny. Niestety, nowy Senat po wyborach 2024, nie podtrzymał tego stanowiska, wbrew opinii swojego biura legislacyjnego .
Z góry uprzejmie dziękuję za zainteresowanie się powyższym dla wielu tysięcy emerytów mundurowych 2023 i 2024 życiowym problemem