• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Rozdano akty mianowania

przepraszam ale przeciez obecne stopnie wynikaja z przyszeregowania do odpowiednich korpusow-co wynika z ustawy-w odwolaniu mozna chyba tylko walczyc o stopien w danym korpusie????????????

Też tak uważam, nie ma tutaj wielkiego pola manewru. Góral9999 może conajwyżej wywalczyć stopień rachmistrza celnego ale za to na starszego rachmistrza poczeka ustawowe 5 lat (chyba tyle). Jego koledzy w tej samej sytuacji teraz dostaną młodszego za rok rachmistrza a po dwóch latach starszego (ale się rozbawiłem :D:D, sam się rozśmieszam).


...

zaraz zaraz gdzie moje tabletki :confused: :confused:
 
Też tak uważam, nie ma tutaj wielkiego pola manewru. Góral9999 może conajwyżej wywalczyć stopień rachmistrza celnego ale za to na starszego rachmistrza poczeka ustawowe 5 lat
...


Eh Koledzy, nadal nie czytacie ... !
Po raz kolejny muszę stać się prowokatorem i wykrzyczeć; BZDURA !!!!
OBECNE PRZEPISY POZWALAJĄ, BY "Góral9999" AWANSOWAŁ DO KORPUSU ASPIRANTÓW !!!!!!!!!!
Oczywiście PRAWIE ŻADEN z obecnych przełożonych (istnieją wyjątki) nie potwierdzi tego, co więcej - uczyni wszystko, by "zbić z tropu", odradzić działanie, ale też PRAWIE KAŻDY wie, że dobrze rozpoznane możliwości odpowiednio dopasowane w sposób indywidualny są zbyt mocnym argumentem, by go lekceważyć! Pozwalam sobie zauważyć, iż wspominany gdzieś wcześniej "gotowiec" odwołania musi być TYLKO jego OGÓLNYM ZARYSEM !!! W innym wypadku, przy bezmyślnym powielaniu przyniesie zamiast korzyści straty dla wszystkich.
 
Są osoby dla których nowy stopień posiada niższy mnożnik niż dotychczas. Czy jest "szansa", że dostaną niższy dodatek za stopień?....
 
Mój stopień jest niższy od oczekiwanego. Czy Dyrektor Izby ma szanse na zmianę stopnia służbowego? czy teraz jedyne wyjście to już tylko sąd o którym piszecie?
 
W UC Gdynia dziś rozdano nowe akty mianowania. Oczywiście opatrzone datą 30.11.2009, pouczenia brak, podstawa prawna art. 223 ust. 1 i 5 i art. 115 ust. 1 pkt 2 lit. d
 
Jedyne co znalazłem, to z komunikatu Zrzeszenia ze spotkania z SSC w dniu 26.11.2009:
[FONT=&quot]Stanowisko SSC: Po przeprowadzeniu procesu mianowania na nowe stopnie służbowe będzie dokonana analiza trybu przeprowadzenia procesu - w sytuacjach, kiedy funkcjonariusz celny w wyniku mianowania na nowe stopnie został skrzywdzony to pierwszym terminem, kiedy będzie możliwe naprawienie błędu jest styczeń 2010 – awans na stopniu.[/FONT]
 
"funkcjonariusz celny w wyniku mianowania został skrzywdzony" co oznacza ten termin:
-czy jest to sytuacja gdy nowy stopien jest nizszy od poprzedniego i dodatek za stopień za tym idący jest niższy- i teraz dostanie awans który spowoduje że dodatek za stopień będzie taki jak przed "modernizacją"
- czy jest to sytuacja gdy funkcjonariusz przez lata nie awansowany otrzymał zgodnie z przelicznikiem stopień niższy niż jego koledzy z podobnym starzem i wykształceniem ale częściej w przeszłości awansowani- i teraz dostanie ten wyższy stopień?
Czy może będą to jakies inne przypadki np. jest uzo osób którym do wyższego stopnia brakowało 1pkt. (min. z powodu zmiany w punktacji ) czy te osoby niewatpliwie skrzywdzone dostana styczniowy awans - czy będzie jak zwykle
 
Zacytowałem część komunikatu Zrzeszenia ze spotkania w dniu 26.11.2009, a niejednokrotnie przekonałem się, że mogą powstać diametralnie odmienne komunikaty, w zależności przez kogo zostały stworzone:rolleyes:
 
Ostatnia edycja:
A to może awans dostanie pokrzywdzony funkcjonariusz - jeden z tej dwójki staż ten sam,wykształecenie tak samo jedna róznica, stanowisko starszy kontroler celny jedna drobna róznica:
nr 1 jest dyspozytorem celnym
nr 2 jest młodszym dyspozytorem celnym
i nr 1 otzymał nowy stpoień młodszego aspiranta natomiast
nr 2 otrzymał nowy stopień starszego rewidenta celnego
przed "modernizacją" różnica wynosiła jeden stopień po "madernizacji" są to 4 stopnie - w jaki sposób teraz przy pomocy jednego awansu Ta "krzywda " ma być naprawiona?!?
 
A to może awans dostanie pokrzywdzony funkcjonariusz - jeden z tej dwójki staż ten sam,wykształecenie tak samo jedna róznica, stanowisko starszy kontroler celny jedna drobna róznica:
nr 1 jest dyspozytorem celnym
nr 2 jest młodszym dyspozytorem celnym
i nr 1 otzymał nowy stpoień młodszego aspiranta natomiast
nr 2 otrzymał nowy stopień starszego rewidenta celnego
przed "modernizacją" różnica wynosiła jeden stopień po "madernizacji" są to 4 stopnie - w jaki sposób teraz przy pomocy jednego awansu Ta "krzywda " ma być naprawiona?!?


faktycznie teraz są to aż 4 stopnie różnicy, tez jestem w takiej sytuacji
 
IZBA CELNA WE WROCŁAWIU
ul. Hercena 11, 50-950 Wrocław
tel. 071 341-81-30 fax 071 343-54-39

Funkcjonariusze celni
pełniący służbę
w Izbie Celnej we Wrocławiu
i podległych urzędach celnych


Nasz znak Data
450000-IKAW-111-220/09 04.12.2009 r.



Na podstawie art. 223 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej (Dz. U. Nr 168, poz. 1323) funkcjonariusze celni pełniący służbę w Izbie Celnej we Wrocławiu zostali mianowani na stopnie służbowe z dniem 30 listopada 2009 r.
Przed nadaniem stopni służbowych określonych w art. 115 ww. ustawy wszyscy funkcjonariusze zostali zapoznani z kryteriami punktowymi mianowania funkcjonariuszy celnych na stopień służbowy w poszczególnych korpusach. Kryteria zostały określone przez Szefa Służby Celnej w celu jednolitego, jawnego i obiektywnego przeprowadzenia procesu mianowania na stopnie w całej administracji celnej. Punktacji podlegał:
okres służby na dzień mianowania (30.11.2009 r.),
uprawnienia do przeprowadzania szkoleń,
posiadane wykształcenie,
ukończone studia podyplomowe związane z zakresem działania Służby Celnej,
uczestnictwo w misjach zagranicznych lub zespołach organizowanych przez Ministerstwo Finansów w okresie ostatnich 10 lat,
zajmowane stanowisko i posiadany stopień służbowy na dzień 30.10.2009 r.
Ponadto ww. ustawa w sposób jednoznaczny określa korpusy Służby Celnej, w ramach których nadawane są poszczególne stopnie w zależności od posiadanego stopnia służbowego w dniu 30.10.2009 r. Natomiast uzyskana punktacja na podstawie ww. kryteriów określała stopień służbowy w ramach danego korpusu. Brak zatem możliwości „awansowania” funkcjonariusza celnego do korpusu, który nie jest zgodny z regulacją zawartą w art. 223 ust. 2-6 ww. ustawy.
W przypadku funkcjonariusza celnego zajmującego stanowisko, które wiązało się z podporządkowaniem służbowym funkcjonariuszy celnych lub pracowników, bądź pełniącego obowiązki na tym stanowisku oraz pełniącego służbę w służbie stałej w stopniu innym niż: aspirant celny, starszy aspirant, podkomisarz celny, komisarz celny, nadkomisarz celny, generalny komisarz celny albo krajowy komisarz celny, ustawa przewiduje określenie stopnia w korpusie oficerów młodszych Służby Celnej (art. 223 ust. 3 pkt 2 ww. ustawy). W opinii Ministerstwa Finansów zawartej w pismach nr SC4/033/5/FRD/15758SC z dnia 28.10.2009 r. i nr SC6/0681-295/09/16573 z dnia 02.11.2009 r. wskazano stanowiska służbowe, które wiążą się z podporządkowaniem, tj.: wyższe stanowiska kierownicze, stanowisko kierownika zmiany, referatu, oddziału, naczelnika wydziału w izbie celnej, tj. wymienione w art. 17 ust. 1 i 13 uchylonej ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej. Zatem wyłącznie funkcjonariusze celni, którzy w momencie utraty mocy obowiązującej ww. ustawy zajmowali powyżej wskazane stanowiska służbowe w jednostkach organizacyjnych Służby Celnej zostali mianowani na stanowiska służbowe w korpusie oficerów młodszych Służby Celnej.
Na podstawie danych zgromadzonych w Wydziale Kadr i Szkolenia oraz powyżej przytoczonych kryteriów sporządzone zostały zestawienia zawierające dane punktowe dla funkcjonariuszy, które następnie zostały rozesłane do zapoznana i wniesienia ewentualnych uwag. Przekazane dane nie miały charakteru propozycji nadania stopnia, a miały wyłącznie na celu poinformowanie funkcjonariuszy o przyznaniu poszczególnych punktów w oparciu o posiadaną dokumentację. Do Wydziału Kadr i Szkolenia przesłane zostały do uzupełnienia akt osobowych dyplomy ukończenia uczelni, studiów podyplomowych, czy też materiały dotyczące uczestnictwa w pracach zespołów ministerialnych. Dodatkowe punkty, które zostały w związku z tym doliczone do ogólnej punktacji, w wielu przypadkach skutkowały mianowaniem na wyższy stopień służbowy.
Na przesłane informacje punktowe wielu funkcjonariuszy złożyło wnioski o podwyższenie stopnia (awans) argumentując to długoletnią nienaganną służba, rzetelnością i zaangażowaniem w wykonywaniu obowiązków służbowych. Przywołane przez funkcjonariuszy okoliczności nie mogły stanowić dodatkowych kryteriów przy nadawaniu stopni w trybie art. 223 ustawy o Służbie Celnej, gdyż mianowania nie miały charakteru awansu. Art. 223 ww. ustawy jest przepisem przejściowym, oznacza to, że reguluje sytuacje w okresie przejściowym, tj. wyłącznie takie, które mogą pojawić się na tle wprowadzenia w życie nowych przepisów. Zatem regulacja art. 115 ust. 2-9 ww. ustawy nie ma zastosowania w przypadku mianowania na stopnie służbowe na podstawie przepisu art. 223 ust. 1 ww. ustawy. Zgodnie z art. 115 ust. 6 ww. ustawy mianowanie na stopnie służbowe uzależnione jest od opinii służbowej i zajmowanego stanowiska służbowego. Mianowanie na nowy stopień służbowy w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej nie było uzależnione od wniosku i opinii przełożonego mianowanego funkcjonariusza. Ustawa jednoznacznie wskazuje jaki korpus Służby Celnej należało określić dla poszczególnych funkcjonariuszy, gdyż jedynym warunkiem był stopień służbowy posiadany w dniu 30.10.2009 r. Natomiast kryteria określone przez Ministerstwo Finansów oraz uzyskana na ich podstawie punktacja wskazywała stopień służbowy, na który należy mianować funkcjonariusza celnego w ramach danego korpusu. W związku z powyższym złożone przez funkcjonariuszy wnioski o podwyższenie stopnia służbowego nie mogą podlegać rozpatrzeniu w tym zakresie.
Jednocześnie zapewniam, że wszystkie wnioski (pisma zatytułowane jako „odwołanie”) i uwagi do przedstawionej funkcjonariuszom punktacji zostały przeze mnie osobiście przeczytane, co zostało odnotowane stosowną adnotacją na każdym dokumencie. Wszelkie uwagi o charakterze formalnym, uzupełniające dokumentacje dotyczącej punktacji za kryteria związane z mianowaniem zostały uwzględnione. Należy podkreślić, że od mianowania na stopień służbowy, dokonanego na podstawie art. 223 ustawy o Służbie Celnej, nie przysługuje środek zaskarżenia na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.), o którym mowa w art. 188 ustawy o Służbie Celnej. Wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy można złożyć do dyrektora izby celnej w przypadku wydania decyzji o przeniesieniu, powierzeniu pełnienia obowiązków służbowych na innym stanowisku, przeniesieniu na niższe stanowisko, bądź zawieszeniu w pełnieniu obowiązków służbowych (art. 188 ust. 1). Odwołanie do Szefa Służby Celnej przysługuje w przypadku wydania decyzji o zwolnieniu ze służby przez dyrektora izby celnej (art. 188 ust. 2). Zatem mianowanie funkcjonariuszy celnych na stopień służbowy przez Dyrektora izby Celnej we Wrocławiu nie stanowi przedmiotu zaskarżenia w postępowaniu administracyjnym.

Niniejsze pismo należy traktować jako odpowiedź na złożone wnioski czy „odwołania”. Z uwagi na ich dużą liczbę niemożliwe jest wystosowanie indywidualnych pism do zainteresowanych funkcjonariuszy celnych.

Dyrektor Izby Celnej we Wrocławiu
/-/ Dariusz Staniów
Otrzymują:
Adresat, wysłano pocztą elektroniczną, za pośrednictwem IOSW,
związki zawodowe działające w Izbie Celnej we Wrocławiu,
A/akta.
 
Na przesłane informacje punktowe wielu funkcjonariuszy złożyło wnioski o podwyższenie stopnia (awans) argumentując to długoletnią nienaganną służba, rzetelnością i zaangażowaniem w wykonywaniu obowiązków służbowych. Przywołane przez funkcjonariuszy okoliczności nie mogły stanowić dodatkowych kryteriów przy nadawaniu stopni w trybie art. 223 ustawy o Służbie Celnej, gdyż mianowania nie miały charakteru awansu.

I tutaj widzimy czym było mianowanie ????? degradacją :D
 
I to był sposób na odebranie danych nam w zeszłym roku podwyżek i tych ochłapów z tego roku. Generalnie ministry maja bilans na zero.Poniżony i zdegradowany plebs nie liczy sie w tej zagrywce:mad:
 
Szanowni Koleżanki i Koledzy.
Już bardzo długo nie wtrącałem się w Wasze "rozmowy" (co kiedyś obiecałem), ale tego nie umiem przemilczeć; Ponieważ przy "odwołaniach" można się posłużyć jedynie "nowo" obowiązującym Prawem, to dlaczego nie posłużono się sławetnym "223" właśnie na taki "nowy" sposób ????
Skoro każde sformułowanie "prośby" o wyższy stopień de facto jest prośbą o awans, to "prośba" winna "wnioskować o przemianowanie do wyższego korpusu" !!!! TAK, I TYLKO TAK NALEŻY SPORZĄDZIĆ ODWOŁANIA, SKARGI, WNIOSKI (czy jakby to inaczej nie nazywać) !!!!!!!!

p.s.
DLACZEGO ?!

O to należy spytać dobrego adwokata z otwartym umysłem, a nie radców prawnych ...
 
Back
Do góry