Koleżanki i Koledzy!
Koniec zabawy w kotka i myszkę. Harmonogram SSC okazał się wyłącznie kolejnym przykładem ignorancji władzy i kpiny z nas wszystkich. Świadczą o tym odpowiedzi tzw. zespołów lokalnych.
Wg Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu, ale także po konsultacjach z prawnikami bez wątpliwości stwierdzić należy, że w procesie wartościowania winny być wzięte pod uwagę przesłanki wynikające z przepisów prawa takie jak doświadczenie, znajomość języków obcych, wykształcenie, przebieg służby i inne.
TO OBOWIĄZEK DYREKTORA, KTÓRY BĘDZIE PRZEDSTAWIAŁ NAM PROPOZYCJĘ.
Wobec powyższego powinniśmy wszyscy złożyć w chwili obecnej wnioski rekrutacyjne w związku z trwającym procesem wartościowania.
WNIOSEK I PISMO DO POBRANIA TUTAJ:
http://zz.celnicy.pl/tekst-494.html
Dyrektor IC Wrocław napisał do MF:
"Art. 222 ust. 3 ustawy o Służbie Celnej stanowi, iż do dnia 31.12.2010 r. kierownik urzędu przedstawia funkcjonariuszom celnym pisemną propozycję, określającą zgodnie z przepisami rozdziału 8 i 10 ustawy, miejsce pełnienia służby, stanowisko i uposażenie. Jako, iż dalsze przepisy rozdziału 14 ustawy nie regulują trybu postępowania przy składaniu propozycji stanowiska należy domniemywać, iż będą tu miały zastosowanie przepisy rozdziału 8 ustawy(art. 113) i rozporządzenia MF z dnia 18 maja 2010 r. w sprawie stanowisk służbowych funkcjonariuszy celnych, trybu awansowania oraz dokonywania zmian na stanowiskach służbowych. Jeżeli tak, to tryb postępowania przy składaniu propozycji winien być identyczny jak ten określony dla awansu na wolne stanowisko w powołanym wyżej rozporządzeniu ( a więc ogłoszenie rekrutacji, przyjmowanie zgłoszeń funkcjonariuszy, dokonanie oceny kompetencji przez powołany przez kierownika urzędu zespół). Wydaje się jednak, że nie jest możliwe przy tej wyjątkowej, jednorazowej akcji (reformy stanowisk w SC) zastosowanie tych przepisów w ich aktualnym brzmieniu (np. spełnienie warunków awansu określonych w paragrafie 4 w/w rozporządzenia). Powinny istnieć przepisy, które regulowałyby tryb postępowania w tej konkretnej sytuacji. Przepisy te winny znaleźć się w rozdziale 14 ustawy (Przepisy przejściowe). Ustalenie trybu postępowania wymagałoby więc rozważenia możliwości nowelizacji ustawy, nowelizacji rozporządzenia lub uregulowania tej kwestii w opiniowanym projekcie zarządzenia. Mając na uwadze bardzo duże prawdopodobieństwo występowania przez funkcjonariuszy celnych z zarzutami naruszania prawa przy składaniu propozycji stanowisk najbezpieczniejszym rozwiązaniem wydaje się nowelizacja ustawy."
I WSZYSTKO NA TEN TEMAT. WYTOCZYMY MINISTERSTWU TYSIĄCE PROCESÓW. SKŁADAJCIE WNIOSKI.
Koniec zabawy w kotka i myszkę. Harmonogram SSC okazał się wyłącznie kolejnym przykładem ignorancji władzy i kpiny z nas wszystkich. Świadczą o tym odpowiedzi tzw. zespołów lokalnych.
Wg Dyrektora Izby Celnej we Wrocławiu, ale także po konsultacjach z prawnikami bez wątpliwości stwierdzić należy, że w procesie wartościowania winny być wzięte pod uwagę przesłanki wynikające z przepisów prawa takie jak doświadczenie, znajomość języków obcych, wykształcenie, przebieg służby i inne.
TO OBOWIĄZEK DYREKTORA, KTÓRY BĘDZIE PRZEDSTAWIAŁ NAM PROPOZYCJĘ.
Wobec powyższego powinniśmy wszyscy złożyć w chwili obecnej wnioski rekrutacyjne w związku z trwającym procesem wartościowania.
WNIOSEK I PISMO DO POBRANIA TUTAJ:
http://zz.celnicy.pl/tekst-494.html
Dyrektor IC Wrocław napisał do MF:
"Art. 222 ust. 3 ustawy o Służbie Celnej stanowi, iż do dnia 31.12.2010 r. kierownik urzędu przedstawia funkcjonariuszom celnym pisemną propozycję, określającą zgodnie z przepisami rozdziału 8 i 10 ustawy, miejsce pełnienia służby, stanowisko i uposażenie. Jako, iż dalsze przepisy rozdziału 14 ustawy nie regulują trybu postępowania przy składaniu propozycji stanowiska należy domniemywać, iż będą tu miały zastosowanie przepisy rozdziału 8 ustawy(art. 113) i rozporządzenia MF z dnia 18 maja 2010 r. w sprawie stanowisk służbowych funkcjonariuszy celnych, trybu awansowania oraz dokonywania zmian na stanowiskach służbowych. Jeżeli tak, to tryb postępowania przy składaniu propozycji winien być identyczny jak ten określony dla awansu na wolne stanowisko w powołanym wyżej rozporządzeniu ( a więc ogłoszenie rekrutacji, przyjmowanie zgłoszeń funkcjonariuszy, dokonanie oceny kompetencji przez powołany przez kierownika urzędu zespół). Wydaje się jednak, że nie jest możliwe przy tej wyjątkowej, jednorazowej akcji (reformy stanowisk w SC) zastosowanie tych przepisów w ich aktualnym brzmieniu (np. spełnienie warunków awansu określonych w paragrafie 4 w/w rozporządzenia). Powinny istnieć przepisy, które regulowałyby tryb postępowania w tej konkretnej sytuacji. Przepisy te winny znaleźć się w rozdziale 14 ustawy (Przepisy przejściowe). Ustalenie trybu postępowania wymagałoby więc rozważenia możliwości nowelizacji ustawy, nowelizacji rozporządzenia lub uregulowania tej kwestii w opiniowanym projekcie zarządzenia. Mając na uwadze bardzo duże prawdopodobieństwo występowania przez funkcjonariuszy celnych z zarzutami naruszania prawa przy składaniu propozycji stanowisk najbezpieczniejszym rozwiązaniem wydaje się nowelizacja ustawy."
I WSZYSTKO NA TEN TEMAT. WYTOCZYMY MINISTERSTWU TYSIĄCE PROCESÓW. SKŁADAJCIE WNIOSKI.
Ostatnia edycja: