Umundurować SNP

dodatek specjalny

373866,382466,3.jpg
Rząd podjął 6 października 2009 r. decyzję o rozdysponowaniu przeszło 72 mln zł na dodatki specjalne dla pracowników i urzędników służby cywilnej.

Ustawa o finansach publicznych nakazuje uruchomić te pieniądze najpóźniej do 15 października.

Wniosek w tej sprawie złożył szef służby cywilnej Sławomir Brodziński.

Zgodnie z art. 87 ustawy o służbie cywilnej pracownikom i urzędnikom zatrudnionym w administracji rządowej przysługuje dodatek specjalny wynikający ze specyfiki i charakteru wykonywanych zadań.

Ponieważ jest to część ich wynagrodzenia, dodatki będą wypłacane z wyrównaniem od początku tego roku.

Procentowy podział tych środków na poszczególne urzędy, od czego będzie zależała wysokość dodatków, został szczegółowo określony w załączniku do uchwały Rady Ministrów. Zostanie ona teraz opublikowana w Monitorze Polskim.
 
brak podwyżek dla cywili w 2010r.

Większość osób pracujących w państwowej sferze budżetowej nie otrzyma podwyżek wynagrodzenia zasadniczego w 2010 roku. Tak wynika z projektu ustawy budżetowej na 2010 rok. Kwota bazowa dla m.in.: członków korpusu służby cywilnej, pracowników samorządowych kolegiów odwoławczych, regionalnych izb obrachunkowych ma wynosić tyle, co obecnie, czyli 1835,35 zł. Nie wzrośnie również kwota bazowa dla osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowa, m.in.: ministrów, sekretarzy i podsekretarzy stanu. Co prawda projekt budżetu przewiduje 1-proc. wzrost wynagrodzeń, ale złożą się na niego m.in. wzrost wynagrodzenia rocznego oraz podwyżki dla policjantów i funkcjonariuszy Służby Celnej. Celnikom podwyżki gwarantuje program Modernizacja Służby Celnej w latach 2009–2011. Brak podwyżek w administracji krytykuje NSZZ Solidarność. Związkowcy domagają się 3-proc. wzrostu płac.

Z kolei projekt tzw. ustawy okołobudżetowej zakłada likwidację dodatku specjalnego. Od 2008 roku otrzymują go wszyscy członkowie korpusu służby cywilnej. W ubiegłym roku wynosił średnio 87 zł miesięcznie. W tym roku na pracowników i urzędników służby cywilnej zatrudnionych w policji, administracji skarbowej oraz inspekcjach wojewódzkich przypadnie średnio 47 zł miesięcznie, a w pozostałych urzędach – 34 zł. Likwidację dodatku popiera Sławomir Brodziński, szef służby cywilnej. Jego zdaniem nie motywuje on urzędników do efektywnej pracy. Otrzymują go bowiem wszyscy, bez względu na stanowisko i zadania.

Projekt ustawy budżetowej przewiduje jedynie wzrost wynagrodzeń nauczycieli. Od 1 września 2010 r. kwota bazowa będąca podstawą wyliczania średniego wynagrodzenia nauczycieli wzrośnie o 7 proc., czyli z obecnie obowiązujących 2286,75 zł do 2446, 82 zł. Od września przyszłego roku tyle wyniesie więc średnie wynagrodzenie nauczyciela stażysty. Natomiast nauczyciela kontraktowego wzrośnie z 2538 zł do prawie 2716 zł. Podwyższenie wynagrodzeń dla nauczycieli nastąpi nie później niż do 30 września 2010 r. z wyrównaniem od 1 września. Z podwyżkami od września nie zgadza się Sekcja Krajowa Oświaty i Wychowania NSZZ Solidarność.

– Brak podwyżki od stycznia będzie skutkować mniejszym odpisem na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, gdyż przyjętą kwotą bazową do naliczania ZFŚS w 2010 roku będzie kwota bazowa ze stycznia 2009 r. – mówi Wojciech Jaranowski, rzecznik prasowy Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ Solidarność.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Artykuł z dnia: 2009-10-13
 
Może odbiegnę trochę od tematu podwyżek dla nauczycieli... ale do rzeczy:

W/g nowej zaszczytnej ustawy pracownik cywilny ma się określić czy będzie funkcjonariuszem.
Większość cywili uważam wyrazi zgodę na przejście z cywila na funkcjonariusza i jest to dla mnie zrozumiałe.
Moje pytanko jest następujące:
Jaki stopień służbowy, stanowisko otrzyma cywil?
Jakie kryteria będą przyjmowane w związku z przejściem cywila na funkcjonariusza?
Jak to się ma do ich stażu pracy?
Jak to się ma do zarobków poszczególnych pracowników?
Czy może ktoś udzielić odpowiedzi na to pytanie bo jakoś nigdzie nie mogę wyczytać.
Ps.
Podobno wszyscy cywile bez względu na stanowisko, wykształcenie, lata pracy, zarobki ... mają być tzw. podoficerami i basta.
 
Al Bandy

Twoje twierdzenia są bezpodstawne.Choć nie pozbawione tzw.racji przypuszczeń.Otóż kierownicy skarbusie muszą zostać oficyjerami,a reszta wedle kryteriów płynących ze szczebla SSC.
 
dzisiaj na corynti zamieszczono zasadę mianowania cywili na funkcjonariuszy i wszyscy cywile będą w korpusie podoficerów.
 
Brane są pod uwagę te same kryteria co w określeniu stopni dla funkcjonariuszy
(okres pracy w służbie cywilnej,wykształcenie i w zależności od ilości punktów można mieć młodszego rewidenta do starszego rachmistrza, czyli korpus podoficerów. Jaki jest dokładny podział punktów to nie pamiętam :mad:. Aha i do 15 listopada będą określone stopnie dla cywili
 
no to klops

[FONT=&quot]Moim skromnym zdaniem warunki zaproponowane przez MF są do bani:
1. kadra kierownicza może się znaleźć max. w korpusie aspirantów (odpowiednik chorążego)
2. reszta dostanie max. korpus podoficerów (odpowiednik sierżanta)
a. okres pracy;
pow.2 do 5lat - 1pkt
5-10lat - 2pkt
10-15lat - 3pkt
15-20lat - 4pkt
pow.20lat - 5pkt
b. uprawnienia do prowadzenia szkoleń -1pkt
c. wykształcenie (bez sumowania):
wyższe - 1pkt
wyższe mgr administracyjne,prawnicze,ekonomiczne lub inne specjalistyczne związane z realizacją zadań na stanowisku - 3pkt
wyższe mgr inne lub inż związane z realizacją zadań na stanowisku - 2pkt
d. studia podyplomowe związane z zakresem działania SC - 1pkt za każde studia
e. uczestnictwo w zespołach org.przez MF w okresie ostatnich 10lat - 2pkt
f. zajmowane stanowisko:
wspomagające - 1pkt
specjalistyczne - 2pkt
samodzielne - 3pkt
kierownicze - 5pkt
g. urzędnik Sł.Cywilnej - 1pkt
inspektor kontroli skarbowej - 1pkt

NOWE STOPNIE:
korpus mł.podoficerów:
mł.rewident celny - pon.5pkt
rewident celny 5-6pkt
st.rewident celny 7-8pkt

korpus podoficerów:
mł.rachmistrz celny 9-10pkt
rachmistrz celny 11-12pkt
st.rachmistrz celny pow.12pkt

no to przyjemnej zabawy z kalkulatorem :eek:[/FONT]
 
Sorki nie klops... najlepiej w takiej sytuacji usiąść i napisać no to klops... myślę że po informacjach zawartych na stronkach internetowych ZZ może zaczną wcześniej interweniować?
A może znowu zbytnio zaufam związkom.
 
Związki ?

Sorki nie klops... najlepiej w takiej sytuacji usiąść i napisać no to klops... myślę że po informacjach zawartych na stronkach internetowych ZZ może zaczną wcześniej interweniować?
A może znowu zbytnio zaufam związkom.

Związki graja na ogół zawsze dla siebie . Tym razem znowu dały ciała. Nie po raz pierwszy i ostatni.
 
MINISTERSTWO FINANSÓW

DEPARTAMENT SŁUŻBY CELNEJ

[FONT=&quot]SC6/0681-249/09/13964 SC[/FONT]

Warszawa, dnia 19 października 2009 r.​
Pan
Andrzej Nowak
p.o. Dyrektora Izby Celnej
w Krakowie

W odpowiedzi na pismo nr 35-IKAW-111-458/2009 Departament Służby Celnej wyjaśnia: zarówno z umiejscowienia artykułu 222 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej, (rozdział 14 zatytułowany „przepisy przejściowe”), jak i z literalnego brzmienia ustępu pierwszego art. 222 wynika, że artykuł ten normuje sytuację funkcjonariuszy celnych, którzy w dniu wejścia w życie ustawy pełnili służbę w Służbie Celnej, co oznacza, że zostali mianowani do służby na podstawie przepisów uchylonej ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej. W związku z powyższym przepis, zawarty w ustępie drugim przywołanego artykułu 222 stanowiący, że w sprawach z uposażeniem zasadniczym i stanowiskami służbowymi do dnia 31 grudnia 2010 r. zastosowanie mają przepisy dotychczasowe, odnosi się wyłącznie do tej właśnie grupy funkcjonariuszy.

Tryb dokonywania zmiany statusu pranego członka korpusu służby cywilnej na status funkcjonariusza celnego, unormowany został natomiast w rozdziale 7 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej zatytułowanym „Przebieg służby”. Wobec powyższego przedkładana członkowi korpusu służby cywilnej na podstawie art. 99 ust. 4 propozycja służby powinna określać stanowisko służbowe wyszczególnione w wykazie stanowisk, określonym przez przepisy rozporządzenia Ministra Finansów, wydanego na podstawie art. 113 ust. 3 ustawy. Oczywistym jest, ze zaproponowanie konkretnego stanowiska uzależnione będzie od posiadania przez funkcjonariusza celnego kwalifikacji wymaganych do tego stanowiska (art. 113 ust. 3 pkt. 2 ustawy).

Zaproponowanie przez dyrektora izby celnej członkowi korpusu służby cywilnej stopnia służbowego, przynależnego korpusowi aspirantów, czy też oficerów młodszych nie jest możliwe. Takie działanie dyrektora można by potraktować jako obejście ustawy. Przepisy ustawy tworzą bowiem korpusy i przynależne im stopnie służbowej w określonej gradacji. Mianowanie na wyższy stopień służbowy oraz przejście z jednego korpusu do drugiego obwarowane jest różnymi wymogami, które musi spełnić funkcjonariusz by otrzymać wyższy stopień, począwszy od zajmowanego stanowiska, okresu pełnienia służby w danym stopniu, uzyskania opinii służbowej, mianowania do służby stałej, ukończenia szkolenia specjalistycznego potwierdzonego egzaminem.

Jednocześnie uprzejmie informuje Departament Służby Celnej, że niezwłocznie podejmie działania mające na celu przygotowanie szkolenia dla osób, które zmieniły status, pozwalające na minowanie do korpusu aspirantów.

Odnośnie zaliczania do stażu służby w Słuzbie celnej, stażu pracy w służbie cywilnej lub jednostkach organizacyjnych, o których mowa w art. 99 ust. 8 ustawy, Departament Służby Celnej biorąc pod uwagę literalne brzmienie cytowanego przepisu, stoi na stanowisku, że zaliczeniu podlega staż pracy w służbie cywilnej, począwszy od dnia 1 lipca 1999r. W tym dniu weszła bowiem w życie ustawa o służbie cywilnej z dnia 18 grudnia 1998 r. (Dz. U. Nr 49, poz. 489 ze zm.), na mocy której utworzona została służba cywilna.

Z brzmienia przepisu art. 138 ust. 4 ustawy, który stanowi, że „funkcjonariuszowi, który osiągnął określony staż w Służbie Celnej przysługuje dodatkowy urlop wypoczynkowy w każdym roku kalendarzowym” wynika, że prawo do dodatkowego urlopu powstaje z dniem osiągnięcia wymaganego stażu służby.

Skoro przepisy art. 2 ustawy określające zadania Służby Celnej, jak i przepis przejściowy art. 224 ustawy ustalający datę do której zadania Służby Celnej mogą wykonywać członkowie służby cywilnej, posługują się wyrażeniem „wykonywanie zadań”, to przepisy te należy interpretować ściśle, zgodnie z wykładnią gramatyczną. Brak jest bowiem uzasadnienia do stosowania wykładni celowościowej i twierdzenia, że chodzi o wszystkie osoby zatrudnione, bądź pełniące służbę w komórkach organizacyjnych, do których obowiązków należy realizacja zadań określonych w art. 2 ustawy.
Dyrektor Departamentu
Służby Celnej

Grzegorz Smogorzewski (podpis na oryginale)
 
Dlaczego niekorzystne stanowisko MF mnie nie dziwi:confused: Nie pierwszy raz kiedy z "cywli" próbują zrobić idiotów.
Jednocześnie uprzejmie informuje Departament Służby Celnej, że niezwłocznie podejmie działania mające na celu przygotowanie szkolenia dla osób, które zmieniły status, pozwalające na minowanie do korpusu aspirantów.
A nie powinni o tym pomyślec wczesniej!! Teraz to "niezwłocznie" będzie trwało i trwało a i pojawia się kolejne pytanie - po co????
 
Mam pytanie . Czy smogorzewski to taki sam celnik jak kapica ? Jeżeli tak to ja jestem takim samym mundurowym celnikiem jak ci dwaj w/w. Oficerem ani aspirantem w tym burdelu nie chcę być bo usyawa mi zabrania. Może jak sie władza zmieni
 
BJ istnieje???

Gdzie byłeś BJ przez tyle czasu?? Nie wypowiedziałeś się w ważnych sprawach dotyczących bezpieczeństwa WZP oraz mianowaniach na stopnie funkcjonariuszy, no i oczywiście o zabraniu dodatku kontrolerskiego za wykorzystany urlop.
Natomiast widzę duże zaangażowanie BJ w sprawy cywili. I jakoś mnie to nie dziwi skoro sam jest cywilem, tylko pytanie dlaczego jest przewodniczącym ZZ który ma reprezentować również a może zwłaszcza funkcjonariuszy. Skoro BJ ma w dupie f-szy to niech zostawi ten ZZ i przejdzie udzielać się do związku pracowników cywilnych, a na jego miejsce wejdzie ktoś kto ma pojęcie o funkcjonariuszach.
 
Nasz Zarząd Związkowy

Gdzie byłeś BJ przez tyle czasu?? Nie wypowiedziałeś się w ważnych sprawach dotyczących bezpieczeństwa WZP oraz mianowaniach na stopnie funkcjonariuszy, no i oczywiście o zabraniu dodatku kontrolerskiego za wykorzystany urlop.
Natomiast widzę duże zaangażowanie BJ w sprawy cywili. I jakoś mnie to nie dziwi skoro sam jest cywilem, tylko pytanie dlaczego jest przewodniczącym ZZ który ma reprezentować również a może zwłaszcza funkcjonariuszy. Skoro BJ ma w dupie f-szy to niech zostawi ten ZZ i przejdzie udzielać się do związku pracowników cywilnych, a na jego miejsce wejdzie ktoś kto ma pojęcie o funkcjonariuszach.


Z tego co wiem to oprócz przewodniczącego zz. BJ jest jeszcze dwóch wiceprzewodniczących funkcjonariuszy płci obojga w wieku plus 50, obydwoje po prawie.

Co robią?

No, poza korzystaniem z ustawowej ochrony zarządu zajmują się jedynie obijaniem chujem gruch.


http://www.polskatimes.pl/dziennikl...0,wybierzcie-mnie-to-wybuduje-metro,id,t.html
 
Ostatnia edycja:
Stalker2

cytat Stalker2 z czerwca 2009r. "...Nie, nie należę do żadnego ZZ gdyż uważam iż zawsze dbają one o własne interesy a głęboko gdzieś mają szarego funkcjonariusza..." Szanowny kolego z WZP możesz nadal trzymać się swoich teorii jeżeli tylko poprawiają one Tobie samopoczucie, ale (...), a właściwie to nie ma sensu z Tobą polemizować. Twoje wypowiedzi to niestety same ogólniki, jeżeli tak bardzo "niecierpisz" ZZ to nie zawracaj sobie nimi głowy. :cool:
Tak na marginesie Zarząd ZZ (w tym przewodniczący) jest z wyboru delegatów. Nie bierze się z nieba. Nie ma znaczenia (mam nadzieję) czy jest "biały" czy "zielony", skośnooki czy krzywonosy. Członkami ZZ są zarówno FC, jak i jeszcze "cywile". Do ZZ może przystapić każdy. W naszej IC masz kolego z WZP różne ZZ: i należące do FZZSC, i Celników.PL, i SNPiA, i Solidarność. Jest w czym wybierać. Nadto - zgodnie z ustawą o zwiazkach zawodowych - sam możesz założyć własne ZZ i mogą Cię członkowie wybrać na przewodniczacego (jeżeli irytuje Cię ten "tytuł", to mogą Cię nazywać prezesem). Będziesz wtedy mógł się wykazać do woli.:D
 
Back
Do góry