Umundurować SNP

prawie emeryt

Nowy użytkownik
Dołączył
18 Grudzień 2007
Posty
398
Punkty reakcji
0
Czy to prawda,że czynności kontrolne wykonywane przez SNP mają być dokonywane przez funkcjonariuszy w mundurach?Jak będą odbierane pary cywilno -mundurowe przez podmioty gospodarcze?Czy w zwiazku z tym nie lepiej byłoby umundurować skarbowców zeSzególnego Nadzoru?
 
- to przecież jak by Szwejka wprowadzić do normalnego wojska !

Haszek by nawet tego nie wymyślił.

Wielokrotnie pisano na forum o cywilnym SNP- no i niezbyt dobrze . Oczywiście nie w całości. Oni nadal myślą, że są na ,,rektyfikacji" - a Urząd Celny to świetna zabawa i wszędzie obowiązuje swoboda gospodarcza.Niektórzy juz doświadczyli na własnej skórze, że to nie to samo. trzeba było nawet kaucje wpłacać
No i po co im mundury - niedość iż więcej zarabiają od funkconariuszy - to dodatkowo Skarb państwa obciążany będzie ekwiwalentem za ich umundurowanie.
 
zanim mundury "cywilne" dodatki

Łódź, dnia 21 sierpnia 2008r.​
360000KA-112-85/08

Pan Jacek Kraj
Przewodniczący Związku Zawodowego
Służby Celnej w Łodzi

Pan Paweł Ślęzak
Przewodniczący Związku Zawodowego
Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy Oddział w Sieradzu


Pan Bartłomiej Miszczyk
Przewodniczący Związku Zawodowego
Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy
Oddział w Piotrkowie Tryb.

Pan Mirosław Kuś
Związek Zawodowy Celnicy PL
Piotrków Trybunalski

Uprzejmie informuję, iż na podstawie art. 57 ust. 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006r. o służbie cywilnej (Dz.U. nr 170, poz. 1218 z późn. zm.), z dniem 26 sierpnia 2008r. zostaną przyznane dodatki specjalne wszystkim pracownikom służby cywilnej, pozostającym w zatrudnieniu na dzień 1 stycznia 2008r.
Izba Celna w Łodzi uzyskała środki finansowe na realizację wyżej wymienionego celu w wysokości 169.494zł. Po odliczeniu kwoty na 3% fundusz nagród, kwota do rozdysponowania wynosi 164.557zł.
Wysokość dodatku specjalnego uzależniona jest od specyfiki i charakteru wykonywanych zadań na zajmowanym stanowisku pracy. Zróżnicowanie kwotowe dodatków specjalnych wynika z zaszeregowania stanowiska do odpowiedniego przedziału punktowego zgodnie z opracowanym wartościowaniem stanowisk pracy w służbie cywilnej. Osoby pracujące w niepełnym wymiarze czasu pracy otrzymają dodatek specjalny w wysokości odpowiadającej zajmowanemu etatowi, zaś osoby pozostające w zatrudnieniu niepełny miesiąc, odpowiednio do okresu przepracowanego.

Zróżnicowanie kwotowe dodatków specjalnych przedstawia się następująco:
(dotyczy pracowników będących w zatrudnieniu od 01.01.2008r. – do chwili obecnej)​
Przedział punktowy
Kwota dodatku w złotych
Ilość osób

I​
50​
1

II​
60​
5

III​
70​
37

IV​
80​
74

V​
100​
20

VI​
120​
2

VII​
140​
3

VIII​
160​
9​

Ponadto dla 24 osób (po 6 osób z każdego urzędu celnego i Izby Celnej) zajmujących stanowiska, na których wykonywane zadania wymagają szczególnych kwalifikacji bądź dużego doświadczenia zawodowego przyznana kwota zwiększona zostanie dodatkowo o 10 zł.
Wypłata wyrównania dodatku specjalnego poczynając od 1 stycznia 2008r. nastąpi w miarę możliwości w najbliższym miesiącu.
Ponadto informuję, iż zespół wartościujący dokona 22 sierpnia br wartościowania stanowisk obsadzonych przez nowo przyjętych pracowników ( 6 osób).

Na oryginale:
Dyrektor Izby Celnej w Łodzi
Dorota Kędzierska

Do wiadomości:

  • Zastępcy Dyrektora i Główny Księgowy,
  • Naczelnicy Urzędów Celnych,
  • Naczelnicy i kierownicy komórek organizacyjnych Izby Celnej w Łodzi.
 
- to przecież jak by Szwejka wprowadzić do normalnego wojska !

.
Nie przeginaj Don Pedro, jesli SNP nie jest częścią SC, to przekażcie nas do Urzędów Skarbowych. Zaręczam Ci że zdecydywana większość z nas trzeźwiała by z tydzień z wielkiego "smutku" po "MATECZCE CELNEJ" :D
SC daleko jest do wojska a już tym bardziej normalnego.

co zas sie tyczy właściwego watku - hmmm projekt ustawy bardzo dziwnie to opisuje i jak dla mnie niezrozumiale. Niby SNP ma być bez mundurów, ale z drugiej strony wykonując czynności kontrolne muszę być mundurowym... i gdzie tu "normalność" ?:mad:
 
W nowych projektach ma przecież nie być SNP. Ma tworzyć szeroko rozumiany pion kontrolny, który jest całkowicie "mundurowy";)
 
W nowych projektach ma przecież nie być SNP. Ma tworzyć szeroko rozumiany pion kontrolny, który jest całkowicie "mundurowy";)
Nie mundurowy lecz może umundurowany :D różnica niewielka ale.... prawie.... :D a pion kontrolny mają tworzyć funkcjonariusze.... tylko funkcjonariusz będzie mógł wykonywać kontrole.... tak wyczytałem...:confused:
 
Noo ... :rolleyes: Czyli jakby nie patrzeć osoby, które zdecydują się pozostać w kontroli będą musiały przywdziać mundur.:cool:
 
a Ci którzy będą nosili broń:cool:, to nie tylko schudnąć ale przejść testy sprawnościowe i psychologiczne (i tu może być przesiew);)
 
a Ci którzy będą nosili broń:cool:, to nie tylko schudnąć ale przejść testy sprawnościowe i psychologiczne (i tu może być przesiew);)
przyjmujac mnie do słuzby jako fc albo c nikt sie nie zająknął o rtestach sprawnościowych. ale spox, jak dadzą broń, muszą dac emeryturę. jesli związki (jakiekolwiek) zaaprobują jedno bez drugiego, to napewno nie pozostanie bez odzewu z "dołów".
ale wracajac do sedna, z tego zo wyczytałem to ci którzy przywdzieją mundur, nie będa musieli chyba miec ZKC, dobrze wyzcytałem, czy cos poplątałem? :confused:
 
środek specjalny za 2004r.

[FONT=&quot]Łódź, dnia grudnia 2008 roku[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]imię nazwisko[/FONT]
[FONT=&quot]adres[/FONT][FONT=&quot] ………………[/FONT]
[FONT=&quot] …………………[/FONT][FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot]Sąd Rejonowy [/FONT]
[FONT=&quot] dla Łodzi Śródmieścia [/FONT]
[FONT=&quot] w Łodzi[/FONT]
[FONT=&quot] X Wydział Pracy i Ubezpieczeń Społecznych [/FONT]
[FONT=&quot] ul.Aleja Kościuszki 107/109[/FONT]
[FONT=&quot] 90-928 Łódź[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Wnioskodawca:[/FONT][FONT=&quot] imię nazwisko[/FONT]
[FONT=&quot] adres:……………[/FONT]
[FONT=&quot] …………………[/FONT]


[FONT=&quot]Przeciwnik: Izba Celna w Łodzi, [/FONT]
[FONT=&quot] adres: ul. Lodowa 97, [/FONT]
[FONT=&quot] 93-959 Łódź[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Wartość przedmiotu sporu:[/FONT][FONT=&quot] ………… PLN[/FONT]
[FONT=&quot]---------------------------------------------[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Wniosek o zawezwanie do próby ugodowej[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] W imieniu własnym, występując jako zatrudniony w Izbie Celnej w Łodzi, wnoszę o:[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]

  • [FONT=&quot]zawezwanie [/FONT][FONT=&quot]Izby Celnej w Łodzi[/FONT][FONT=&quot] do próby ugodowej w sprawie o zapłatę kwoty …………. PLN,[/FONT]
  • [FONT=&quot]wyznaczenie posiedzenia w celu zawarcia pomiędzy stronami ugody.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Uzasadnienie[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] Na podstawie ustawy z dnia 27 czerwca 2003 r. o utworzeniu Wojewódzkich Kolegiów Skarbowych oraz o zmianie niektórych ustaw regulujących zadania i kompetencje organów oraz organizację jednostek organizacyjnych podległych ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych (Dz.U. Nr 137, poz. 1302), ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o służbie cywilnej (Dz.U. Nr49, poz. 483, z późn. zm.) i ustawy z dnia 24 lipca 1999 r. o Służbie Celnej (Dz.U. Nr 72, poz. 902, z późn. zm.) część pracowników zatrudnionych w urzędach kontroli skarbowej, jak również w urzędach skarbowych zostało przeniesionych do izb i urzędów celnych. Z tego tytułu osobom przeniesionym przysługują, w wyniku likwidacji środka specjalnego (z którego pochodziły premie kwartalne, wypłacane do końca 2003 roku),od stycznia 2004 roku środki wypłacane jako składnik wynagrodzenia, na podstawie ww. przepisów. Powyższe środki wypłacono w roku 2004, i od tego roku są włączone do mojego wynagrodzenia. Następnie przeprowadzono od 2005 r., tzw. II etap regulacji wynagrodzeń, z tym, że pracownicy zatrudnieni pierwotnie w urzędach kontroli skarbowej, jak również w urzędach skarbowych a następnie przeniesieni do izb i urzędów celnych, zostali pominięci. Środków tych w roku 2005 nie wypłacono, a włączono do wynagrodzeń (II etap) dopiero w 2006 r. Biorąc pod uwagę okoliczności faktyczne oraz prawne przedmiotowej sprawy, postanowiłem [/FONT][FONT=&quot]przed wytoczeniem procesu cywilnego ugodowo rozstrzygnąć zaistniały spór. Jednocześnie należy podkreślić, że dobrowolna wypłata należnych za 2005 r. świadczeń, jak się wydaje, zaoszczędzi każdej ze stron niepotrzebnych trudności związanych z prowadzeniem postępowania sądowego. [/FONT]
[FONT=&quot]Biorąc powyższe pod uwagę wniosek ten w pełni zasługuje na uwzględnienie.[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot] …………………………[/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT][FONT=&quot](podpis) [/FONT]
[FONT=&quot] [/FONT]
[FONT=&quot]Załączniki:[/FONT]

  • [FONT=&quot]odpis wniosku,[/FONT]
 
W załączeniu przekazuję opracowany w/w wniosek ugodowy, który w ocenie mecenasa jest łagodniejszą formą a jednocześnie przedłuża termin przedawnienia o następne 3 lata. Należy go złożyć do końca 2008r.w Sądzie w Łodzi wskazanym w piśmie w 3-ch egz.Jedyne co musimy zrobić to ustalić kwotę. Poszukajcie angaży za 2006r. z czerwca i porównajcie z rokiem 2005r(plus ewentualna wysługa i 13-ka od kwoty włączenia) Przekażcie to również zainteresowanym emerytom.
POZDRAWIAM PAWEŁ ŚLĘZAK.

Mam nadzieję, że Paweł mnie nie "zleje" iż na forum przekazuję dalej jego słowa ale są one niezbędne jako minimalny komentarz do przedmiotowego wniosku.:)
 
Sąd

Przypominam, że pozostały jeszcze 2 dni aby złożyć/wysłać w/w pisma do Sądu-Wydział Pracy w Łodzi ul.Kościuszki 107/109. Jak wynika z Kodeksu Cywilnego aby roszczenia nie uległy przedawnieniu NALEŻY do końca 2008r. złożyć stosowny wniosek. O tym, że takowe wnioski będą składane przez pracowników cywilnych wie Pani Dyrektor oraz został powiadomiony (pisemnie) SSC. Jeżeli macie kontakt z osobami, które odeszły z Cła, przeszły na emeryturę to proszę, przypomnijcie im o w/w możliwości Sądowej. Jest to istotne, ponieważ przy modernizacji SC przewidziano środki na przedmiotowe roszczenia ale tylko dla tych osób, które w 2009r. pełnią służbę/pracują w IC/UC (ma to być wypłacone-jeżeli będzie-w postaci premii). Może się tak zdarzyć, że MF wypłaci tylko tym, którzy złożą stosowne wnioski sądowe (odrazu jakie oszczędności) argumentując to właśnie przepisami prawa (brak roszczenia w 2009r.) ale to jest czarny scenariusz:mad:. Lepiej być przygotowanym na różne warianty.
 
kasa

Na spotkaniu ZZ z SSC i Radą Celno-Akcyzową w Otwocku w dniu 22.01.09r. padło zapewnienie ze strony SSC, że pieniądze z " zaległego środka specjalnego" będą wypłacone do końca pierwszego kwartału tego roku.:D
 
nowa ustawa o służbie cywilnej

W dniu 24 marca 2009 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (dalej: „Ustawa”). Ustawa zastępuje obecnie obowiązujące ustawy: z dnia 24 sierpnia 2006 r. o państwowym zasobie kadrowym i wysokich stanowiskach państwowych oraz z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej.
Najważniejsze wprowadzone zmiany to:
  • likwidacja państwowego zasobu kadrowego, do którego przynależność jest obecnie ustawowym warunkiem objęcia wysokiego stanowiska państwowego;
  • przywrócenie centralnego organu administracji rządowej – Szefa Służby Cywilnej;
  • możliwość zatrudniania osób nie posiadających obywatelstwa polskiego – obywateli państw Unii Europejskiej oraz innych państw, których obywatele mają prawo zatrudnienia na terenie RP z zastrzeżeniem, że nie będą oni mogli zajmować stanowisk związanych z bezpośrednim lub pośrednim wykonywaniem władzy publicznej ani ochroną generalnych interesów państwa;
  • obowiązek upowszechniania informacji o wolnych stanowiskach pracy przez ogłoszenie w siedzibie urzędu, na stronie BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów) oraz na stronie BIP urzędu, który poszukuje pracowników;
  • obowiązek opublikowania na stronie BIP urzędu oraz BIP Kancelarii Prezesa Rady Ministrów informacji o wyniku naboru (lista kandydatów spełniających wymogi formalne udostępniana będzie na wniosek);
  • skrócenie do 5 dni minimalnego terminu składania dokumentów w przypadku zatrudnienia na zastępstwo (w pozostałych przypadkach minimalny termin wynosi, jak dotychczas, 10 dni);
  • wprowadzenie zasady, że z osobą po raz pierwszy podejmującą pracę w służbie cywilnej zawierana będzie umowa o pracę na czas określony 12 miesięcy z możliwością rozwiązania za dwutygodniowym wypowiedzeniem (od zasady przewidziano w Ustawie odstępstwa);
  • wprowadzenie powszechności odbywania służby przygotowawczej przez osoby po raz pierwszy podejmujące pracę w służbie cywilnej (służba przygotowawcza będzie trwała nie dłużej niż 4 miesiące i kończyła się egzaminem, istnieje przy tym możliwość zwolnienia z odbycia służby przygotowawczej, ale nie z egzaminu);
  • obsadzanie wyższych stanowisk w służbie cywilnej w trybie otwartego
    i konkurencyjnego naboru;
  • wprowadzenie obowiązkowych ocen okresowych dla wszystkich członków korpusu służby cywilnej.
Założeniem Ustawy jest zapewnienie rzetelnego, bezstronnego i politycznie neutralnego wykonywania zadań państwa oraz ciągłości funkcjonowania jego instytucji, niezależnie od bieżącej sytuacji politycznej i zmian rządów.
 
Black Jack

I zapomniano dopisać,że należy spowiadać się z majątku posiadanego przez cywili z SNP!
 
fragmenty z posiedzenia 21.04.09r. komisji trójstronnej w W-wa

Pan Jacek Gdański (Dyrektor Generalny w Ministerstwie Finansów) w kwestii ograniczeń budżetowych realizowanych przez Ministerstwo Finansów:W lutym br. Minister Finansów poinformował podległe jednostki o wprowadzonych ograniczeniach (w części 19), które mają charakter czasowy.80% wydatków w części 19 stanowią wynagrodzenia i pochodne.Ograniczenie dysponowania środkami 3% funduszu płac do końca I półrocza.W MF zostały powołane trzy zespoły (działające w obszarze służby celnej, aparatu skarbowego, pozostałej części ministerstwa), które analizowały funkcjonowanie ograniczeń. Przy uwzględnieniu dochodów oraz potrzeb zgłaszanych przez jednostki, trwają obecnie prace dotyczące modyfikacji wprowadzonych ograniczeń.W części 19 – ponad 210 mln zł przeznaczono na zapłatę zobowiązań z 2008 roku.W kwestii zaległych wypłat świadczeń z tytułu środka specjalnego, Pan J. Gdański skontaktuje się z Szefem Służby Celnej.
Pan Janusz Wesołowski (Dyrektor Departamentu Finansów Resortu MF) dodał, że w okresie oszczędności resort był zmuszony wskazać pewne grupy wydatków związanych z wynagrodzeniami, które jednak nadal są w dyspozycji dysponenta części 19 budżetu państwa – na razie wyłączone do końca I półrocza br. z operacji skutkujących powstawaniem zobowiązań.
Pani Ewa Zwolińska (Zastępca Dyrektora Administracji Podatkowej MF) stwierdziła, że kiedy planowane było wprowadzenie systemu zarządzania jakością ISO, nic nie zapowiadało obecnej sytuacji gospodarczej. Bezkosztowe wprowadzenie tego systemu zakładało, że nie będzie systemu certyfikowania przez zewnętrzne jednostki, a przygotowanie i prowadzenie oraz aktualizacja procedur miały być prowadzone własnymi siłami. Z uwagi na to, że w obecnych realiach gospodarki budżetowej w resorcie jest to obciążeniem dla urzędów skarbowych, MF rozważy odstąpienie od wprowadzenia w tym roku ISO.
Pan Zbigniew Bartoń (NSZZ „Solidarność) podkreślił, że kwestia wprowadzania ISO, czy też wypłaty nagród, nie jest jedynie problemem Ministerstwa Finansów. Nagrody stanowią 15-30% funduszu wynagrodzeń, więc o tyle mniej w I kwartale 2009 r. otrzymali członkowie korpusu służby cywilnej. Ponadto Z. Bartoń wystąpił z wnioskiem o uwzględnienie w pracach Zespołu problematyki dotyczącej środków europejskich, jednocześnie wyrażając obawę, że z tych środków najbardziej korzysta administracja rządowa.
Przewodniczący Zespołu:Jest zgoda Prezydium TK na włączenie do prac Zespołu tematu związanego ze Służbą Celną.W okresie koniunktury gospodarczej, w różnych urzędach, był różny poziom relacji pomiędzy środkami na nagrody w stosunku do płacy zasadniczej, w wielu przypadkach przekraczał on wymagane 3%, lecz obecnie żaden urząd nie wypłacał nagród. Na jednym z kolejnych posiedzeń możliwe jest przedstawienie sposobu wydatkowania środków w Działaniu 5.1 Wzmocnienie potencjału administracji rządowej, w Działaniu 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej PO Kapitał Ludzki oraz przedstawienie relacji pomiędzy środkami na pomoc techniczną i na projekty.
Pan Wojciech Zieliński (Zastępca Dyrektora Departamentu Służby Cywilnej KPRM) przedstawił informacje dotyczące dodatków specjalnych:Proces trochę opóźniony z uwagi na to, że podstawą kalkulowania środków na dodatki specjalne w urzędach będzie wykonanie etatów na koniec grudnia 2008r., a nie limity zatrudnienia, które nie zawsze odzwierciedlają stan rzeczywisty.Podział środków pomiędzy urzędy powinien uwzględniać przyznanie nowych etatów (nowe zadania, zmiany organizacyjne).Przy założeniu, że wysokość środków wynosi ok. 150 mln złotych, to średnia kwota dodatku specjalnego może być niższa niż w roku ubiegłym.Propozycja pozostawienia ok. 5% kwoty środków na sytuacje nieprzewidziane (np. powstanie nowego urzędu) oraz wydzielenia 20% dla zwiększenia puli środków dla wybranych urzędów, wykonujących szczególnie istotne funkcje kontrolne.Wypłata dodatków specjalnych nastąpi z wyrównaniem od stycznia br.Rekomendacja wyższych dodatków dla wybranych służb kontrolnych (m.in. aparat skarbowy, inspekcje wojewódzkie). Trwają rozmowy dotyczące członków korpusu służby cywilnej, zatrudnionych w jednostkach podległych MSWiA.Przyznanie pracownikom – przez dyrektorów generalnych urzędów – w 2008 r. dodatków powinno uwzględniać okres do końca ubiegłego roku. Projekt Uchwały Rady Ministrów w sprawie podziału rezerwy celowej zostanie przesłany do konsultacji społecznych.
Pan D. Długosz (KPRM) dodał, że Rada Ministrów w drodze uchwały określa poziom podziału środków na poszczególne urzędy administracji rządowej, a następnie dyrektorzy generalni urzędów przydzielają dodatki pracownikom.
(...)

Pan Wojciech Zieliński (KPRM) poinformował, że jeszcze nie zostały podjęte prace nad projektem Rozporządzenia o szczególnych uprawnieniach niektórych kategorii członków korpusu służby cywilnej, więc posiedzenie Zespołu w dniu 19 maja br. mogłoby dotyczyć zebrania sugestii w odniesieniu do prac nad w/w aktem wykonawczym.
 
SNPiA o pieniadzach za 2005r.

ZWIAZEK ZAWODOWY SZCZEGÓLNEGO
NADZORU PODATKOWEGO i AKCYZY
ZARZAD KRAJOWY
adres do korespondencji:
ul. Krancowa 28, 61-037 Poznan
tel. biuro (061) 658 36 98, 97
tel. kom. 515 251 038

Nasz znak: ZZ S.N.P.i A- I -13 /2009

Poznań, dnia 25 maja 2009 r.

Pan
Jacek Kapica
Nasz znak: ZZ S.N.P.i A- I -13 /2009 Szef Służby Celnej
Podsekretarz Stanu
w Ministerstwie Finansów
ul.Swiętokrzyska 12
00-916 Warszawa
Szanowny Panie Ministrze

Zarząd Krajowy Związku Zawodowego Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy w nawiązaniu do wcześniejszych wniosków, wyrażonych w pismach skierowanych do Pana Ministra wnosi o pilne wypełnienie zobowiązań, wynikających z uznania przez stronę Rządowa za zasadne wypłacenia zaległego środka specjalnego za 2005 r. pracownikom korpusu służby cywilnej, przeniesionym do Służby Celnej w okresie od 1 września 2003 r. do 31 grudnia 2004 r. z urzędów kontroli skarbowej i urzędów skarbowych.


Pragniemy zauważyć, że niejednokrotnie Pan Minister zapewniał o wypłacie zaległych świadczę w pismach kierowanych do naszego związku w momencie uchwalenia przez Sejm RP ustawy budżetowej. Ustawa budżetowa na 2009 r. została uchwalona, oraz zgodnie z zapewnieniami Pana Ministra w piśmie C8/8620/264/WCC/08/2145PUPJ z dnia 24 listopada 2008 r. środki powyższe zostały ujęte w załączniku nr 2, strona 11, w części 19, rozdział 75013, kolumna 9 „wydatki bieżące jednostek budżetowych” i jednocześnie uwzględnione w załączniku Nr 10 (str.1 oraz str. 71 tegoż załącznika ) w łącznych kwotach środków przypadających na wynagrodzenia.


Pan Minister zapewniał również o wydatkowaniu powyższych środków na rzecz osób uprawnionych, po uchwaleniu ustawy budżetowej na 2009 r.


W ocenie Zarządu Krajowego Związku Zawodowego Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy, nieuzasadnionym jest traktowanie powyższego zobowiązania w kategoriach nagród, ponieważ kwoty zaległe za 2005 r. stanowią stały składnik wynagrodzenia beneficjentów tegoż środka, który włączono dzięki staraniom naszej organizacji do wynagrodzeń, ale dopiero od 2006r., zupełnie pomijając rok 2005!?


Dzięki dalszym naszym staraniom srodek powyższy za 2005 r. został uznany za zasadny w dniu 30 stycznia 2008 r. przez stronę Rządową, którą Pan Minister reprezentuje.


Również dlatego wnosimy o pilna realizacje zobowiązań Rządu RP. Ponadto jeszcze niezrealizowane zostały zapewnienia Pana o wypłacie w pierwszej kolejności ww. środków, osobom odchodzącym w tym roku na emeryturę!


Zarząd Krajowy prosi o bezzwłoczne zajęcie stanowiska oraz udzielenie odpowiedzi w przedmiotowej sprawie.



Z wyrazami szacunku

Mirosław Sałata
Przewodniczący
(podpis na oryginale)

Do wiadomości:
1. Prezes Rady Ministrów – Donald Tusk,
2. Sekretarz Stanu w KPRM – Michał Boni,
3. Dyrektor Generalny Ministerstwa Finansów.
 
nadgodziny w służbie cywilnej

Urzędnicy za dłuższą pracę otrzymają rekompensatę

Nowa ustawa o służbie cywilnej jest niezgodna z Europejską Kartą Społeczną. Urzędnicy i pracownicy są inaczej traktowani przy rozliczaniu dodatkowej pracy. Związki domagają się przyznania urzędnikom dodatku za godziny nadliczbowe.
Pracownikom i urzędnikom służby cywilnej (SC) za pracę w godzinach nadliczbowych nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie lub zwiększony wymiar czasu wolnego. Ci pierwsi mogą liczyć jedynie na czas wolny w tym samym wymiarze. Z kolei urzędnikom mianowanym czas wolny za pracę po godzinach przysługuje wyłącznie, jeśli pracują nocą. Takie rozwiązanie jest niezgodne z Europejską Kartą Społeczną (EKS). Zastrzeżenie budzi też nierówne traktowanie pracowników i urzędników SC.
Rada Europy i jej eksperci sygnalizowali już w 2000 roku, że te przepisy są niezgodne z EKS. Mimo to w nowej ustawie o służbie cywilnej, która w marcu weszła w życie, nie znalazły się przepisy, które by to zmieniły. Jak ustaliliśmy, dopiero teraz rząd zajmie się tą sprawą. Wstępne założenia projektu ustawy, nad którymi pracuje, przewidują m.in. przyznanie rekompensaty za pracę w godzinach nadliczbowych w postaci czasu wolnego w zwiększonym wymiarze. Zatrudnieni w urzędach nie zyskają jednak za dodatkową pracę wyższego wynagrodzenia.
– Dla pracowników i urzędników rekompensata w postaci zwiększonego wymiaru czasu wolnego będzie taka sama – zapewnia Sławomir Brodziński, szef Służby Cywilnej.
Dodaje, że rząd nie przewiduje ekwiwalentu pieniężnego za dodatkową pracę, bo nie ma na to pieniędzy.
Niezgodne z Kartą
Osoby zatrudnione m.in. w ministerstwach, urzędach wojewódzkich lub skarbowych powinny pracować po osiem godzin dziennie i średnio 40 godzin tygodniowo w ośmiotygodniowym okresie rozliczeniowym. W uzasadnionych przypadkach dopuszczalne jest przedłużenie ich czasu pracy do 12 godzin na dobę. Przełożony może więc zlecić pracownikowi wykonywanie pracy w godzinach nadliczbowych. Może się ona odbywać również w porze nocnej lub w niedziele i święta. Pracownik SC za pracę w godzinach nadliczbowych otrzymuje czas wolny w tym samym wymiarze. Jeśli więc pracuje godzinę dłużej, odbiera tę godzinę w innym terminie. Z kolei urzędnik mianowany może odebrać przepracowany dodatkowo czas, ale wyłącznie, gdy pracował w porze nocnej. Jeśli pracuje w niedziele lub święta, bez względu na czas trwania pracy, otrzymuje dzień wolny.
– Wszyscy pracownicy, bez względu na status, powinni otrzymywać jakąś formę rekompensaty za pracę w godzinach nadliczbowych – mówi radca prawny Bartłomiej Latos.
Jego zdaniem może to być zwiększony wymiar czasu wolnego lub dodatkowe wynagrodzenie.
Brak rekompensaty za pracę w godzinach nadliczbowych SC został zakwestionowany przez Radę Europy, która wskazała na niezgodność tych przepisów z EKS.
– Komitet Niezależnych Ekspertów, tj. organ powołany do kontroli wykonywania przez państwa EKS, działający przy Radzie Europy, wskazał, że za przepracowane godziny nadliczbowe powinna przysługiwać pracownikom rekompensata. Może być ona w postaci zwiększonego wynagrodzenia lub czasu wolnego w wymiarze zwiększonym w stosunku do przepracowanego – mówi Joanna Maciejewska z Departamentu Analiz Ekonomicznych i Prognoz Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.
Tłumaczy, że według Komitetu czas wolny lub wynagrodzenie powinno być zwiększone co najmniej o 20 proc. Dlatego jeśli pracownik przepracuje godzinę, to powinien otrzymać 1 godz. i 12 min czasu wolnego lub odpowiednio zwiększone wynagrodzenie.

Artur Radwan
Całość w Gazecie Prawnej
 
Back
Do góry