• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Przywróceni – wypłata zaległych poborów

niedobry

Aktywny użytkownik
Dołączył
3 Czerwiec 2017
Posty
118
Punkty reakcji
96
Czy ktoś z „wygaszonych” a następnie przywróconych do służby funkcjonariuszy ubiegał się o wypłatę zaległych poborów za okres pozostawiania poza służbą? Jeśli tak czy na początku zwracaliście się do dyr IAS o rozwiązanie sprawy na zasadzie ugody czy też od razu wniosek do sądu cywilnego?
 



Może związek podpowie coś w tej sprawi
Art.184 ustawa o KAS
3.
W przypadkach, o których mowa w ust. 1, funkcjonariuszowi przywróconemu do służby przysługuje za okres pozostawania poza służbą świadczenie pieniężne równe uposażeniu na stanowisku zajmowanym przed zwolnieniem, nie więcej jednak niż za okres 6 miesięcy i nie mniej niż za miesiąc. Świadczenie pieniężne wypłaca się w terminie 14 dni od dnia złożenia przez funkcjonariusza pisemnego wniosku wraz z dokumentem potwierdzającym przywrócenie do służby.
 




Art.184 ustawa o KAS
3.
W przypadkach, o których mowa w ust. 1, funkcjonariuszowi przywróconemu do służby przysługuje za okres pozostawania poza służbą świadczenie pieniężne równe uposażeniu na stanowisku zajmowanym przed zwolnieniem, nie więcej jednak niż za okres 6 miesięcy i nie mniej niż za miesiąc. Świadczenie pieniężne wypłaca się w terminie 14 dni od dnia złożenia przez funkcjonariusza pisemnego wniosku wraz z dokumentem potwierdzającym przywrócenie do służby.
I dokładnie tak się to odbywa. Otrzymujesz kasę za sześć miesięcy (dają tego maksa, bo wiadomo, że byłeś poza służbą dłuższy czas) po stawkach przed zwolnieniem. Moim zdaniem nie wywalczysz nic więcej, bo jest szczegółowe uregulowanie w ustawie, ponadto pewnie pobierałeś emeryturę celną, przynajmniej od lipca 2019 roku. Myślę również, że sąd cywilny może się nie zająć ta kwestią, wskazując iż jest niewłaściwy. Niedobry, wnioskuję z tematu, iż udało Ci się wygrać w WSA Warszawa i powróciłeś na "jakiś" czas do tego bajzlu. Sądzę, że nie na długo. Pamiętaj, że przed Toba jeszcze jedna odprawa 6-cio miesięczna (po nowych stawkach) i niech ona Ci osłodzi tą "brutalną" akcję pozbywania się niewygodnych, choć bardzo wartościowych funków. Trzymaj się brachu. Howgh!!!
 
Czy ktoś z „wygaszonych” a następnie przywróconych do służby funkcjonariuszy ubiegał się o wypłatę zaległych poborów za okres pozostawiania poza służbą? Jeśli tak czy na początku zwracaliście się do dyr IAS o rozwiązanie sprawy na zasadzie ugody czy też od razu wniosek do
Ja myślę, że jeżeli ktoś ma szkodę w rozumieniu KC i decyzja zostanie uchylona jako wydana po prostu bez uzasadnienia faktycznego, to można próbować dochodzić różnicy pomiędzy zarobkami przed i po zwolnieniu.

Czy całe uposażenia można wywalczyć, tzn. wszystkie utracone? Nie znam przypadku wygranej, więc nie wypowiadam się.
Nasza ustawa stanowi lex specialis, co opisał wyżej Kol. o nicku Szalony Koń. A przepisy szczegółowe mają pierwszeństwo. Trudno wyrokować.
 
Tak dla przypomnienia, świadczenie pieniężne z okres pozostawania po za służbą to nie pensja tylko forma odszkodowania więc należy się brutto a nie netto . Od tego świadczenia nie płaci się podatku. Przerabiałem to na sobie. Ni dajcie się oszukać
 
Tak dla przypomnienia, świadczenie pieniężne z okres pozostawania po za służbą to nie pensja tylko forma odszkodowania więc należy się brutto a nie netto . Od tego świadczenia nie płaci się podatku. Przerabiałem to na sobie. Ni dajcie się oszukać
Czyli dałem się oszukać. I jeszcze dopłaciłem podatek dochodowy. Tak więc wypadałoby wystąpić do DIAS o dopłatę i korektę pita ?
 
Ja niestety też dałem się oszukać, ale mój adwokat zwrócił mi na to uwagę że od odszkodowań nie płaci się podatków. Sprawdź w przepisach który to artykuł, chyba art 21 o podatku od osób fizycznych i walcz bo to są twoje pieniądze. Moja sprawa to dawne czasy ale pieniądze mi oddali. Jeżeli jesteś w ZZ CELNICY PL to nasz prawnik napewno ci pomoże
 
Czy ktoś z „wygaszonych” a następnie przywróconych do służby funkcjonariuszy ubiegał się o wypłatę zaległych poborów za okres pozostawiania poza służbą? Jeśli tak czy na początku zwracaliście się do dyr IAS o rozwiązanie sprawy na zasadzie ugody czy też od razu wniosek do sądu cywilnego?
tak jak piszą należy się max 6 miesięcy. Tylko trzeba tym uważać bo już były takie sytuacje, ze z rożnych przyczyn zwolnili a po latach przywrócili do służby z tym,że lata, w których Cię nie było a nie pracowałeś liczą do emerytury jako zerowe.Uważam więc ,ze należy się przede wszystkim zwrócić do pracodawcy o nadpłatę składek emerytalnych
 
Bardzo ciekawy wyrok WSA w Lublinie, nieprawomocny jednak.
Sąd przychylił się do skargi Wygaszonego, że złozona Mu propozycja służby (po kilkukrotnym wydaniu i następnie uchyleniu decyzji stwierdzającej wygaszenie stosunku służbowego z dniem 31.08.2017 r.) powinna zostać wydana w oparciu o przepisy pwuKAS a nie art. 184 uKAS, bo te przepisy są dla niego korzystniejsze!
Przeczytajcie proszę uważnie ten wyrok, bo z niego (jeżeli sie uprawomocni) Wygaszony chyba będzie mól się ubiegać o CAŁOŚĆ wynagrodzenia.
Jeżeli czyta ten post Wygaszony, którego on dotyczy, proszę o wypowiedzenie się jak to wygląda i czym by skutkowało.

W uzasadnieniu skargi powołując się na wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie z dnia 9 grudnia 202I r., sygn. akt II SA/Rz 1450/21, wywodził, że decyzja w jego sprawie powinna zostać wydana na podstawie art. 165 ust. 7 ustawy P.w.K.A.S a nie 184 ustawy o K.A.S. Jednocześnie według art. 169 ust. 4 ustawy P.w.K.A.S., propozycja pełnienia służby w Służbie Celno-Skarbowej stanowi decyzję ustalającą warunki pełnienia służby. Ustalenie w zaskarżonej decyzji daty początkowej pełnienia służby w Izbie Celno-Skarbowej na dzień 4 maja 2022 r. jest nieprawidłowe, gdyż w tym dniu tylko podejmie służbę, którą faktycznie na nowych warunkach rozpoczął w 2017 r. W niniejszej sprawie do czasu wydania przez DIAS decyzji z dnia 1 kwietnia 2022 r. nie zapadła decyzja o zwolnieniu skarżącego ze służby, w trybie art. 170 ust. 1 i 3 ustawy P.w.K.A.S. w zw. z art. 276 ust. 1 i 2 ustawy o K.A.S. Oznacza to, że rozstrzygnięcie to zostało skierowane do skarżącego jako osoby pozostającej w służbie. Upływ terminu określonego w art. 165 ust. 7 P.w.K.A.S., nie wyłączał możliwości złożenia stronie propozycji pełnienia służby w Służbie Celno-Skarbowej i w takiej sytuacji termin określony w art. 170 ust. 1 pkt 1 ustawy P.w.K.A.S. nie biegł i nie wywołał skutku w postaci wygaśnięcia stosunku służbowego, gdyż to nie upływ kalendarzowego terminu powoduje skutek w postaci wygaśnięcia stosunku służbowego, lecz decyzja wydana na podstawie art. 170 ust. 3 P.w.K.A.S. potwierdzająca ten skutek. Skoro więc w sprawie organ nie skorzystał ze swojej kompetencji, to znaczy że ten termin materialny nie biegł i nie wywołał wobec skarżącego skutku w postaci wygaśnięcia stosunku służbowego. Organ winien skierować więc do funkcjonariusza decyzję administracyjną będącą w istocie propozycją kontynuacji służby na nowych warunkach, a nie ustalać, że decyzja ta wywiera skutek na przyszłość. W tej sytuacji nie może być mowy o stosowaniu w drodze analogii art. 184 ust. 1 ustawy K.A.S., jak uznał to organ w treści zaskarżonej decyzji. Zdaniem skarżącego przy kierowaniu do niego propozycji służby powinien zostać zastosowany art. 169 ust. 2 tej ustawy (P.w.K.A.S.), czyli przepis który gwarantuje mu jako funkcjonariuszowi ciągłość służby. Regulacja ta nie formułuje innych warunków zachowania ciągłości służby poza byciem adresatem przyjętej propozycji pełnienia dalszej służby w K.A.S. Należy podkreślić, że art. 169 ust. 2 ustawy P.w.K.A.S. stanowi część podstawy materialno - prawnej decyzji wydawanej przez organ na podstawie art. 169 ust. 4, czyli przepisu, który stanowi, że propozycja pełnienia służby w Służbie Celno-Skarbowej stanowi decyzję ustalającą warunki pełnienia służby. Dlatego pominięcie tej regulacji w zaskarżonej decyzji stanowi postać uchybienia przepisom prawa materialnego, co czyni zarzut skargi zasadnym.
 
Back
Do góry