http://biznes.onet.pl/podatki/wiado...pertow-moga-one-byc-sprzeczne-z-obecna/p8dg08
Czyżby próba zniechęcenia podatników do składania odwołań?
Czyżby próba zniechęcenia podatników do składania odwołań?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notka: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Nic dodać, nic ująćPostanowiłem się wypowiedzieć w temacie naszej służby – bałaganu i braku odpowiedzialności, a z drugiej strony twierdzenia MF, że wszystko jest w porządku. Cały czas pokładamy nadzieję, że wszystko się zmieni i po latach ustawiania stanowisk, zwodzenia i patologicznego wartościowania – przyjdą czasy stabilizacji, poszanowania klienta S.C. oraz funkcjonariusza. Mijają miesiące i …. nic się nie zmienia, mało tego MF wciąż rzuca populistyczne slogany, nadal stanowiska są ustawiane, nadal prym wiedzie naciągana statystyka. A swoją drogą to statystyka od zawsze była i nadal jest lekiem na brak wiedzy i pomysłu na przyszłość. Prawda jest jednak zgoła odmienna aniżeli ją kreuje MF.
Wdrożono multum różnego rodzaju programów bez ładu i składu na które wydano miliony i zonk, programy nie działają tak jak powinny, konieczne są przetargi uzupełniające, brakuje licencji, programy nie są ze sobą kompatybilne. Okazuje się, że z niektórych programów nie można korzystać, albo nie spełniają swojej roli. Po wdrożeniu tylu programów MF powinno mieć wiedzę o wszystkim, a prawda jest taka że nie ma wiedzy o niczym.
Zefir2 – śmiechu warte, nikt nie jest pewien czy wszystkie kwoty zostały zaksięgowane, firmy stają się wirtualnymi dłużnikami mimo prawidłowych i terminowych wpłat.
E-klient - generuje koszty po stronie podmiotów oraz zyski agencjom celnym i powoduje zamiast odpraw towarów, to niejednokrotnie odprawy petentów z kwitkiem i wielokilometrowe oraz nieraz wielokrotne podróże siedziba podmiotu - UC . A swoją drogą, to czy wzięto pod uwagę, że raz złożone w oryginale upoważnienie nie może powodować żądania składania kolejnych upoważnień w toku postępowania przed organami celnymi (upoważnienie w oryginale jest już w posiadaniu organu celnego). Jakim trybem dokumentacja zostanie dołączona do akt postępowania (w tym również sądowego)?
Analiza ryzyka - nie działa tak jak powinna, mimo szumnych wypowiedzi urzędników MF. Jak może działać, skoro założenie jest takie, że ma działać z pominięciem inwencji, doświadczenia i myślenia ludzi bezpośrednio dokonujących odprawę celną? Kto ma przekazać informację o możliwych nieprawidłowościach - jak nie ten człowieczek na dole? Co ma analizować analityk bez tych informacji?
AEO - jeszcze trochę to będzie wydawane psom i kotom, bo na stan obecny nawet agencje "gorszego sortu" je otrzymały, a niektórzy muszą się wykazać i słupki muszą się piąć. Nie rozumiem też nacisków typu mniej kontroli dla agencji posiadających AEO. Mniej kontroli bo co? Agencja posiadająca AEO odprawia różne firmy, niejednokrotnie firma pojawia się w UC po raz pierwszy, nie jest znana organowi celnemu, jest spoza właściwości organu, a coraz częściej posiada siedzibę poza Polską. Jak później dokonać kontroli post-im lub post-ex skoro nie ma już towaru i nie wiadomo ile razy dany towar został już odsprzedany? Jak ustalić post factum co to był za towar, skoro sławetny system SPWA wydał polecenie „nie kontrolować”?
Procedura uproszczona - szczególnie w przypadku otwierania karnetów TIR to fikcja do kwadratu, ponieważ agencja celna nie ma wiedzy i świadomości na jaki towar tak naprawdę jest ona otwierana. Uproszczenia tak, ale z głową i nie za wszelką cenę…
Emerytury – chodzą plotki, że mają obejmować wyłącznie osoby z WZP i granicy, a co z tymi osobami które w przeszłości pracowały w WZP i na granicy, co z OC wewnętrznymi i dozorami których zakres jest tożsamy z WZP i granicą? Znowu, podobnie jak w przypadku wartościowania ma się znaleźć zapis „przed dniem wejścia w życie ustawy”? Znowu mają się zacząć oszukańcze roszady i ustawianie znajomków i ludzi „bardziej wartościowych” i podatnych do włażenia w d…? Jeżeli tak ma być to będzie dziwne, jakby ludzie to zaakceptowali ponieważ oznaczałoby to po raz wtóry, że MF ma nas za nic i może robić z nami co chce….
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=...sg=AFQjCNH790rnu1sAeyFY4Pl_Poidlyl3ww&cad=rja
najlepsze z tej prezentacji są samoobsługowe kioski TAX FREE Porażające są (o ile dobrze zrozumiałem) kolejne koszty - 158 mln... Przewidywane korzyści - 0
Mało, że na emeryturach MF chce nas przysłowiowo "orżnąć" to i na podwyżkach zaczynają się kombinacje...
...to tez poniekąd efekt celowego przeprowadzenia -WARTOŚCIOWANIA w SC przez SSC - odsunąć zdrowo myślących celników, a w ich miejsce wstawić ślepo posłusznych tzw. ekspertów od.....ułatwiania procederu tj. ułatwienia=bez kontroli
Wartościowanie w myśl zasady "bierny ale wierny". Przy czym akurat bierny w tym wypadku jest pozytywem, negatywem jest aktywny i niewiedzący co robi, a robiący - w myśl zasady "bez pracy nie ma kołaczy". I kołacze były choćby za projekt 3i, tyle że inteligencji zabrakło, a liczył się wyłącznie pomysł. Nieprawdą jest ciągłe powtarzanie P. Banasia że KAS jest lekarstwem na wszystko. Nieprawdą jest również stwierdzenie, że w większości krajów UE formacja podobna do KAS funkcjonuje. Faktem natomiast jest brak wiedzy i nadzoru MF i to MF należy w pierwszym rzędzie zreformować. Niestety P. Banaś jak i "dobra zmiana" woli rewolucję aniżeli ewolucję i reformę. Mądra ewolucja jest przewidywalna i potrzebna, skutki rewolucji oceni historia...