Oficjalne projekty ustawy o KAS z dnia 28.02.2007r

Status
Zamknięty.
Art. 135. 1. Urzędnik skarbowy, pełniący służbę w komórkach organizacyjnych o których mowa w art. 81 ust. 2, po 15 latach pełnienia służby nabywa prawo do emerytury.
2. Zasady przyznawania świadczeń określonych w ust. 3 normują przepisy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin.

Jeżlei ma to dotyczyć tylko GM to jest to skandal!!! A na granicy to niby się nam nie należy????
 
Ładnie ładnie

Najbardziej podoba mi się zapis, że z momentem wejścia ustawy o KAS z mocy prawa wygasają stosunki służbowe, a pełnomocnik może złozyć propozycję zatrudnienia osobom według własniego uznania:)
Szkoda tylko, że nie można zapisać się do PISu (z uwagi na zakaz ustawowy), wtedy napewno bym dalej pracował:)
debilizm
 
Dla wszystkich 45 + latków będących w mobilnych te wcześniejsze emerytury to fikcja bo i tak musza 15 lat odpracować w KASach. Podobnie jest z ludźmi ze średnim wykształceniem. Raczej płyną bo w skarbówkach mieli juz czas na uzupełnienie.
 
To ponizej to doskonałe rozwiązanie

Art. 141. 1. Wynagrodzenie urzędnika skarbowego składa się z wynagrodzenia zasadniczego i dodatków do wynagrodzenia, ustalanych z zastosowaniem mnożników kwoty bazowej, której wysokość według odrębnych zasad określa ustawa budżetowa.

2. Wynagrodzenie zasadnicze powinno uwzględniać doświadczenie i umiejętności zawodowe, zajmowane stanowisko oraz charakter wykonywanej pracy.

3. Wynagrodzenie zasadnicze urzędnika skarbowego XVI stopnia nie może być niższe niż trzykrotność minimalnego wynagrodzenia przewidzianego w przepisach o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. 4. Urzędnicy skarbowi otrzymują następujące dodatki do wynagrodzenia zasadniczego:

1) dodatek za stopień służbowy,

2) dodatek za wieloletnią służbę,

3) dodatek w zależności od wykonywanych zadań.

5. Dodatek o którym mowa w ust. 4 pkt 2 przysługuje po 5 latach służby w wysokości wynosi 5 % wynagrodzenia zasadniczego. Dodatek ten wzrasta o 1 % za każdy dalszy rok służby aż do osiągnięcia 20 % wynagrodzenia zasadniczego.

6. Do okresów służby uprawniających do dodatku za wieloletnią służbę, wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne udowodnione okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.

7. Do okresów służby, o których mowa w ust. 6, nie wlicza się okresów zatrudnienia w partii komunistycznej (Polskiej Partii Robotniczej i Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej), jak również w organach bezpieczeństwa państwa w rozumieniu art. 2 ustawy z dnia 11 kwietnia 1997 r. o ujawnieniu pracy lub służby w organach bezpieczeństwa państwa lub współpracy z nimi w latach 1944-1990 osób pełniących funkcje publiczne (Dz. U. z 1999 r. Nr 42, poz. 428, z późn. zm.) w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 1 lipca 1989 r.

8. Minister właściwy do spraw finansów publicznych określi, w drodze rozporządzenia, stawki wynagrodzenia zasadniczego dla poszczególnych stanowisk służbowych, wysokość oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania dodatków, o których mowa w ust. 4 pkt 1 i 2.
 
Widac, że ustawa została oparta na ustwie o Służbie Celnej z korektami na korzyśc przyszłych KASowców. Jeżeli Minister Banaś określi jasne i czytelne reguły i kryteria przejscia do KAS to JA JESTEM ZA. PEŁNOMOCNIK nie moze dowolnie dokonywac wyboru komu złożyć propozycje, a komu nie. Tutaj muszą być jasne reguły.
 
Art. 5. 1. Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze zarządzenia, powoła, w terminie 14 dni od dnia wejścia w życie niniejszego przepisu Pełnomocnika do spraw utworzenia KAS....
Jak Sławomir zostanie pełnomocnikiem to będzie gorzej niż podczas alokacji.
 
Polecam lekturze Art. 121. 1. Urzędnik skarbowy może być skierowany z urzędu lub na własną prośbę do komisji lekarskiej w celu określenia jego stanu zdrowia oraz ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do pracy, jak również związku poszczególnych schorzeń ze służbą.
2. Urzędnik skarbowy może być również poddany badaniom poligraficznym.
3. O skierowaniu urzędnika skarbowego na badania, o których mowa w ust. 1 i 2, decyduje Minister właściwy do spraw finansów publicznych. Decyzja Ministra właściwego do spraw finansów publicznych nie wymaga podania przyczyn.
W SC mieli nas za nic ale w KAS ustawowo bedą mogli nas gnębić
 
KAS

Jak rozumiecie poniższe zapisy?

Art. 6. 1. Stosunki pracy i stosunki służbowe osób zatrudnionych w urzędach wymienionych w art. 4 ust. 2 wygasają z mocy prawa w dniu wejścia w życie ustawy o KAS.

2. Osoby, o których mowa w ust. 1, w terminie do 3 miesięcy od dnia ogłoszenia ustawy, otrzymać od Pełnomocnika, o którym mowa w art. 5, pisemną propozycję zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych KAS.

a artykuł 4 brzmi:

Art. 4. 1. Znosi się:

1)organy podatkowe - naczelników urzędów skarbowych, naczelników urzędów celnych, dyrektorów izb skarbowych, dyrektorów izb celnych,

2)organy celne – naczelników urzędów celnych i dyrektorów izb celnych,
 
Przeczytaj oba projekty ustaw to ci się rozjaśni.

PS. A jak Ty to rozumiesz te zapisy :wink:
 
Za wiele to się nie wysilili. Zerżnęli kawał ustawy o służbie celnej, pewnie coś z przepisów skarbowych i jeszcze kawałek Ordynacji podatkowej zapakowali. Ogólnie kawał gniota. A już wskazanie terminu 7 dni na zaopiniowanie tak niby ważnego dokumentu to skandal. Jak zwykle arogancja wobec plebsu na czele. Tak jak by wszyscy zainteresowani nie mieli nic innego do roboty tylko siedzieć i analizować tego gniota.
 
W art. 6 ust. 2 czegoś brakuje "po przecinku" pomiędzy:
.... dnia ogłoszenia ustawy, otrzymać od Pełnomocnika...
 
Praktycznie płyną osoby ze srednim wykształceniem,to jakies 30-40% z nas.Czy to dobrze?
 
SKANDAL
Konsultacje rozpoczęte.

Dyrektorzy izb celnych i skarbowych otrzymali w dniu dzisiejszym projekty ustaw o Krajowej Administracji Skarbowej.
Należy podkreślić, że resort finansów bardzo poważnie podszedł do sprawy tzw. konsultacji, ponieważ dyrektorzy izb celnych i skarbowych dostali aż 7 dni ! na zgłoszenie uwag do projektów ustaw rysujących kształt administracji skarbowej i decydujących o losach ponad 60 000 celników i skarbowców. <pismo>.

Materiały - projekty przesłane do konsultacji :

- USTAWA – przepisy wprowadzające ustawę o KAS ,

- uzasadnienie w/w ,
.
 
Gniot ,gniot,gniot legislacyjny?

Takiej kompilacji przepisów dawno nie czytałem.Kuriozalny pomysł łaczenia a takz kuriozalna ustawa .Po 15 latch emerytura dla mobilnych a dla chołoty ten sam zakres obowiązków i pełnienie służby :lol: :lol: :lol: bez munduru :lol: :lol: :lol: z podległością służbową,,szczególną odpowiedzialnością dyscyplinarną a także pełną odpowiedzialnością a już dodatkowy urlop wypoczynkowy jako foma nagrody jak w zasadniczej służbie wojskowej wywołuję gest puk .puk.puk a odpowiedzią jest echo jak pukanie w pusty dzban a przecież nie mówie o pukaniu w niego a w baniak kyóry niektórz mają zamiast głowy.
 
„Konsultacje” rozpoczęte.

Dyrektorzy izb celnych i skarbowych otrzymali w dniu dzisiejszym projekty ustaw o Krajowej Administracji Skarbowej.



Należy podkreślić, że resort finansów bardzo poważnie podszedł do sprawy tzw. konsultacji, ponieważ dyrektorzy izb celnych i skarbowych dostali aż 7 dni ! na zgłoszenie uwag do projektów ustaw rysujących kształt administracji skarbowej i decydujących o losach ponad 60 000 celników i skarbowców. <pismo>.

Materiały - projekty przesłane do konsultacji :

- USTAWA – przepisy wprowadzające ustawę o KAS ,

- uzasadnienie w/w ,

- USTAWA o Krajowej Administracji Skarbowej,

- uzasadnienie do w/w.

Myślę, że uzasadnienia możemy sobie darować – nie ma w nich nic odkrywczego. Można te kilkunastostronicowe opracowania streścić w kilku wybranych zdaniach :

- obecnie funkcjonujące obie administracje: celna oraz podatkowa nie odpowiadają wymaganiom stawianym tym służbom przez społeczeństwo obywatelskie w demokratycznym państwie prawa o gospodarce rynkowej oraz w warunkach zjednoczonej Europy.

- urzędnicy są mało wydajni, nieudolni , nieuczciwi, nieżyczliwi dla przedsiębiorców oraz słabo wykształceni i zmotywowani.

- zasadniczym celem konsolidacji służb podatkowych i celnych jest utworzenie nowej jakościowo skonsolidowanej jednolitej administracji celno-podatkowej spełniającej wymagania dobrej administracji skarbowej, a więc administracji nowoczesnej, efektywnej oraz przyjaznej spodziewać się należy globalnego zmniejszenia liczby nowych skonsolidowanych izb administracji skarbowej oraz urzędów administracji skarbowej …………….. by wszystkim żyło się lepiej i dostatniej .

Czytając uzasadnienia odniesiecie wrażenie, że to program wyborczy jakiejś partii.

Podsumowują ten wątek zauważam, że projektodawcy kształtują przyszłość w myśl zasady, „że po wprowadzeniu proponowanych rozwiązań będzie tak dobrze, że nie będzie nadziei na dalszą poprawę ”.

Tak jak to było wcześniej obiecane przewiduje się tzw „opcję zerową ” -likwiduje się:

1) izby skarbowe - urzędy obsługujące dyrektora izby skarbowej,

2) izby celne - urzędy obsługujące dyrektora izby celnej,

3) urzędy skarbowe – urzędy obsługujące naczelnika urzędu skarbowego,

4) urzędy celne – urzędy obsługujące naczelnika urzędu celnego,

Stosunki pracy i stosunki służbowe osób zatrudnionych w urzędach wygasają z mocy prawa w dniu wejścia w życie ustawy o KAS.

Projekty przewidują , że minister właściwy do spraw finansów publicznych, w drodze zarządzenia, powoła bliżej nieokreśloną personę zwaną w ustawie "Pełnomocnikiem" do spraw KAS, określając zakres jego zadań i środki niezbędne do ich realizacji, w tym zatrudnianie urzędników skarbowych i pracowników.

Po pierwszym czytaniu nie dostrzegam w projektach zmian korzystnych dla funkcjonariuszy Służby Celnej z wyjątkiem art. 135 ustawy o KAS ( Mobilne Grupy Kontrolne – uprawnienia emerytalne po 15 latach służby ) – ale znając realia w tym zakresie wątpię, by Sejm to zaakceptował.

Związkowcom polecam lekturę art.129, z którego wynika, że w KAS może działać tylko jeden związek zawodowy.
 
W KAS może działać tylko jeden związek zawodowy.?

Dajcie mi tego nadętego bufona, który nie bał się tego powiedzieć, a osobiście obije mu ryja na fioletowo! Zapomniałeś bucu, o co walczyli robotnicy w 1980 roku? A może cię pajacu na świecie jeszcze nie było? A teraz czytaj i naucz się raz na zawsze łachmyto bez charakteru: Związków będzie tyle...ile potrzeba i ch.... ci do tego!
 
Czy osoby pracujące:
1) w kasie KAS,
2) w dziale ogólnym zajmująca się pocztą,
3) w magazynie czy w archiwum,
musi mieć tytuł magistra, najlepiej prawa, ekonomi albo administracji.
Idąc tym tropem każda kioskarka RUCH powinna mieć również mgr, a wszyscy magazynierzy i panie z okienek poczty również.

A może każdy urzędnik w KAS powinien jeszcze władać biegle 3-4 językami obcymi?

Czy to nie jest jakaś paranoja?
 
Status
Zamknięty.
Back
Do góry