Modernizacja SC zaprezentowana przez Ministerstwo Finansów

Uprawnienia operacyjno- rozpoznawcze

Jakaś tam Komisja doszła do wniosku, że SC nie potrzebuje tych uprawnień i nikt- z szefem na czele- nie protestuje, a jeśli nie będzie tych uprawnień to uważam, że WZP powinny zostać rozwiązane. Nie ma sensu utrzymywanie tej formacji w czasie gdy SG przejmuje wszystkie nasze uprawnienia. W ogóle celnicy niech znikną z przejść drogowych, przecież tam SG robi lub próbuje robić dokładnie to co my.

Wszyscy skupili się na kasie i podziale na "mundurowych" i cywili, a zapomnieli o tak ważnej kwestii jak powyższe uprawnienia, których powrót był jednym z dodatkowych postulatów stycznia 2008 i chociaż jest może sprawą poboczną, ale istotną dla kwestii być albo nie być SC. Inaczej będziemy tylko figurantami na granicach.
 
Modernizacja?

A mi się to nie podoba. Czyli mobilni i granica nie dostaną żadnych dodatków (jasne, luzik robota - kawogodziny, przyjemny kontakt z przyjaźnie nastawioną ludnością w ciepłym polskim klimacie), natomiast wszystko pójdzie na esesmanów i ewentualnie SzNP. Brak uprawnień operacyjno - rozpoznawczych, brak uprawnień do kodeksu wykroczeń. To przychylam się do wcześniejszej opinii, żeby wszystkie WZP rozgonic. Ja tam mogę poharowac w logistyce.
Emerytura po 25 latach. Super. To będę miał 60 lat i 60 procent plus to co wcześniej wypracowałem. Toż z radości chyba pójdę na kolanach do Częstochowy.
Młodzież już lachę kładzie na ten pierdolnik. Wystarczy popatrzec na Dorohusk czy Tomaszów. I może słusznie. Tylko po co mamic ludzi jakąś reformą?
 
....Inaczej będziemy tylko figurantami na granicach.[/QUOTE]
Dokładnie. Ale nie tylko na granicy. Żeby skutecznie zwalczyć przestępczość paliwową, czy spirytusową, trzeba ją najpierw wykryć. A jak to zrobić bez tych uprawnień i odpowiednich środków?
Po prostu pokazano nam gdzie nasze miejsce? Smutne to ale prawdziwe. Nadaje się nam szumne stopnie oficerskie, ba nawet broń...Po co to wszystko? Jesteśmy i pozostaniemy zwykłymi urzędasami...nawet nie, bo UKS mają o wiele szersze uprawnienia.
 
władzą nie ma się co przejmować obecną, chcieli na przykład zabrać wcześniejsze emerytury pilotom cywilnym,sermater lecieć z dwoma dziadkami po 60:eek:,któryś z tych jebaków teoretyków zauważył pilotów w ostatniej chwili,chwała bogu.
 
....Inaczej będziemy tylko figurantami na granicach.
Dokładnie. Ale nie tylko na granicy. Żeby skutecznie zwalczyć przestępczość paliwową, czy spirytusową, trzeba ją najpierw wykryć. A jak to zrobić bez tych uprawnień i odpowiednich środków?
Po prostu pokazano nam gdzie nasze miejsce? Smutne to ale prawdziwe. Nadaje się nam szumne stopnie oficerskie, ba nawet broń...Po co to wszystko? Jesteśmy i pozostaniemy zwykłymi urzędasami...nawet nie, bo UKS mają o wiele szersze uprawnienia.[/quote]
kochany słabe państwo jest na ręke wszystkim partio-bandom,jest dużo w naszych rękach w szczegółach diabeł tkwi w ludziach celnych na granicy od ich zachowania zależy los wszystkich celników,jak to prześpimy i damy sobie narzucić pomysły rządu miejmy pretensje do własnego braku reakcji.
 
Zwrócił przy tym uwagę, że osoby przeciwko którym toczy się postępowanie karne, powinny - w przypadku ewidentnego przestępstwa np. jazdy po pijanemu - być zwalniane, a nie zawieszane, zgodnie z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego K35/06 z dnia 2 września 2008r.-Stwierdzieł nasz Wielki Szef na naradzie kadry 18.10.2008
 
Wyrok Trybunału Konstytucyjnego

z dnia 2 września 2008 r.

sygn. akt K 35/06


Trybunał Konstytucyjny w składzie:

Marian Grzybowski - przewodniczący,

Mirosław Granat - sprawozdawca,

Marek Mazurkiewicz,

Mirosław Wyrzykowski,

Bohdan Zdziennicki,

protokolant: Krzysztof Zalecki,

po rozpoznaniu, z udziałem wnioskodawcy oraz Sejmu i Prokuratora Generalnego, na rozprawie w dniu 2 września 2008 r., wniosku Zarządu Głównego Niezależnego Samorządnego Związku Zawodowego Policjantów o zbadanie zgodności:

1) art. 1 pkt 5 lit. b ustawy z dnia 29 października 2003 r. o zmianie ustawy o Policji (Dz. U. Nr 192, poz. 1873) w zakresie, w jakim dotyczy art. 41 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2002 r. Nr 7, poz. 58, ze zm.), z art. 2, art. 5, art. 31 ust. 3 i art. 42 ust. 3 Konstytucji w związku z art. 6 ust. 2 Konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności, sporządzonej w Rzymie dnia 4 listopada 1950 r. (Dz. U. z 1993 r. Nr 61, poz. 284, ze zm.) oraz art. 5 i art. 14 ust. 2 Międzynarodowego Paktu Praw Obywatelskich i Politycznych, otwartego do podpisu w Nowym Jorku dnia 19 grudnia 1966 r. (Dz. U. z 1977 r. Nr 38, poz. 167),

2) art. 1 pkt 13 ustawy o zmianie ustawy o Policji w zakresie, w jakim dotyczy art. 132 ust. 2 ustawy o Policji, z art. 2, art. 31 ust. 3 i art. 42 ust. 1 Konstytucji,

3) art. 1 pkt 13 ustawy o zmianie ustawy o Policji w zakresie, w jakim dotyczy art. 132 ust. 4 ustawy o Policji, z art. 2 i art. 31 ust. 3 Konstytucji,

4) art. 1 pkt 15 ustawy o zmianie ustawy o Policji w zakresie, w jakim dotyczy art. 133 ustawy o Policji, z art. 2, art. 32, art. 45 ust. 1 i art. 77 ust. 2 Konstytucji,

5) art. 1 pkt 18 ustawy o zmianie ustawy o Policji w zakresie, w jakim dotyczy art. 135 ust. 4 zdanie drugie ustawy o Policji, z art. 2 i art. 42 ust. 1 Konstytucji,

6) art. 1 pkt 19 ustawy o zmianie ustawy o Policji w zakresie, w jakim dotyczy art. 135f ust. 1 pkt 4 ustawy o Policji, z art. 2 i art. 42 ust. 2 Konstytucji,

7) art. 3 ust. 1 ustawy o zmianie ustawy o Policji z art. 2 i art. 42 ust. 1 Konstytucji,

orzeka:

1. Art. 41 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, Nr 57, poz. 390, Nr 120, poz. 818, Nr 140, poz. 981 i Nr 165, poz. 1170 oraz z 2008 r. Nr 86, poz. 521), dodany przez art. 1 pkt 5 lit. b ustawy z dnia 29 października 2003 r. o zmianie ustawy o Policji (Dz. U. Nr 192, poz. 1873), jest zgodny z art. 2 i art. 31 ust. 3 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i nie jest niezgodny z art. 5 i art. 42 ust. 3 Konstytucji w związku z art. 6 ust. 2 Konwencji o ochronie praw człowieka i podstawowych wolności, sporządzonej w Rzymie dnia 4 listopada 1950 r., zmienionej następnie Protokołami nr 3, 5 i 8 oraz uzupełnionej Protokołem nr 2 (Dz. U. z 1993 r. Nr 61, poz. 284, z 1995 r. Nr 36, poz. 175, 176 i 177, z 1998 r. Nr 147, poz. 962 oraz z 2003 r. Nr 42, poz. 364) oraz nie jest niezgodny z art. 5 i art. 14 ust. 2 Międzynarodowego Paktu Praw Obywatelskich i Politycznych, otwartego do podpisu w Nowym Jorku dnia 19 grudnia 1966 r. (Dz. U. z 1977 r. Nr 38, poz. 167).

2. Art. 132 ust. 2 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, w brzmieniu nadanym przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 29 października 2003 r. o zmianie ustawy o Policji, jest zgodny z art. 2, art. 31 ust. 3 i art. 42 ust. 1 Konstytucji.

3. Art. 132 ust. 4 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, w brzmieniu nadanym przez art. 1 pkt 13 ustawy z dnia 29 października 2003 r. o zmianie ustawy o Policji, jest zgodny z art. 2 i art. 31 ust. 3 Konstytucji.

4. Art. 133 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, w brzmieniu nadanym przez art. 1 pkt 15 ustawy z dnia 29 października 2003 r. o zmianie ustawy o Policji, jest zgodny z art. 2, art. 32, art. 45 ust. 1 i art. 77 ust. 2 Konstytucji oraz nie jest niezgodny z art. 42 ust. 1 Konstytucji.

5. Art. 135 ust. 4 zdanie drugie ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji, w brzmieniu nadanym przez art. 1 pkt 18 ustawy z dnia 29 października 2003 r. o zmianie ustawy o Policji, jest zgodny z art. 2 Konstytucji oraz nie jest niezgodny z art. 42 ust. 1 Konstytucji.

6. Art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 29 października 2003 r. o zmianie ustawy o Policji jest zgodny z art. 2 i art. 42 ust. 1 Konstytucji.

Ponadto postanawia:

na podstawie art. 39 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 1 sierpnia 1997 r. o Trybunale Konstytucyjnym (Dz. U. Nr 102, poz. 643, z 2000 r. Nr 48, poz. 552 i Nr 53, poz. 638, z 2001 r. Nr 98, poz. 1070 oraz z 2005 r. Nr 169, poz. 1417) umorzyć postępowanie w zakresie dotyczącym badania zgodności art. 1 pkt 19 ustawy z dnia 29 października 2003 r. o zmianie ustawy o Policji (Dz. U. Nr 192, poz. 1873) w zakresie, w jakim dotyczy art. 135f ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2007 r. Nr 43, poz. 277, ze zm.), z art. 2 i art. 42 ust. 2 Konstytucji ze względu na niedopuszczalność wydania wyroku.

Ja myślałem cholera że jestem celnikiem a tu niespodzianka,jak trza jesteśmy w razie czego policjantami .


STAWIAM NA TOLKA BANANA
 
O kształcie modernizacji SC jak widać z powyżego Komunikatu nie decyduje Minister Finansów,tylko Służby Specjalne i Kancelerz -Premier Schetyna.Nic dodać nic ująć.Tak to wygląda,muru głową nie przebijemy.Tam się dba o swoje podległe służby i tylko mysli się jak nam zabrać uprawnienia.Zostaniemy cieciami na granicy.
 
O kształcie modernizacji SC jak widać z powyżego Komunikatu nie decyduje Minister Finansów,tylko Służby Specjalne i Kancelerz -Premier Schetyna.Nic dodać nic ująć.Tak to wygląda,muru głową nie przebijemy.Tam się dba o swoje podległe służby i tylko mysli się jak nam zabrać uprawnienia.Zostaniemy cieciami na granicy.


to poczciwiec juz nie jest OK?:confused:
 
No i możemy zrobić sobie wolne od czasu do czasu tylko aby razem w jednym czasie.
Niech wyslą SG na granice to będą kserem prześwietlać samochody a odprawy potwierdzać w ksiązce gwarancyjnej pojazdu.
A policja będzie strzelać do osób niezatrzymujących sie do kontroli.
 
ślepy

Ślepy może chodzić po ulicy, owszem. Ale jak mu to wychodzi - każdy (nieślepy) widzi. Jeżeli nasze Państwo chce mieć służbę nadzorującą paliwa, alkohol, tytoń i hazard - SPRAWNĄ INACZEJ - to tak będzie. Niestety bez czynności operacyjno-rozpoznawczych jesteśmy ślepi. Policja w tym obszarze nie zna się wcale i nie ma na to czasu, a UKS-owi całkowicie brakuje woli politycznej do współpracy w tej dziedzinie. Dla mnie osobiście to wkurzające, że moja praca (a zajmuję się kontrolami) w znacznej mierze idzie jak para w gwizdek. Pamiętam, ze w okresie gdy działał WDC w mojej izbie (Katowice) ta robota miała większy sens. Była współpraca kontroli z wywiadem (nie ściemniam: w obu kierunkach) i były też wyniki. Nie wiem co nasz Szef zrobił w tej sprawie ale wygląda na to jakby odpuścił bez walki. Mam nadzieję, ze nie przyjdzie mu teraz do głowy rozliczać nas za wyniki kontroli skoro sam osiąga efekty mierne...
A może to dobra pora do włączenia się związków zawodowych do jakiegoś lobbowania - by udowodnić, ze walczymy nie tylko o własne przywileje socjalne ale również o sprawny aparat państwa, o to by nasza praca miała trochę więcej sensu i była skuteczniejsza. Nie bójmy się użyć czasem wielkich słów - że jako funkcjonariusze państwowi pracujemy dla POLSKI. A nie tylko dla kasy, choć w wymiarze osobistym to też jest ważne.
I róbmy to, do czego jesteśmy - ścigajmy nieuczciwych a nie tych co np. akurat się pomylili i złożyli korektę. Ten ostatni przykład - z mandatami za składanie korekt - akurat pochodzi ze skarbówki ale nie mam żadnych wątpliwości, że w naszej służbie można też znaleźć podobne pokłady głupoty.
Powiało trochę patosem, więc wrócę do tematu - róbmy coś ze sprawą czynności operacyjnych. Sądzę, że IC Katowice (i nie tylko) może dostarczyć wystarczającą liczbę przykładów za tym by wywiad celny wrócił do służby. To ofkors rola MF-u by uruchomić tą wiedzę w parlamencie ale lobbować mogą wszyscy - ZZ i wszyscy zole np przez lokalnych posłów. Jeśli nie jest już za późno, oczywiście.
 
I jeszcze jedno z tego wielkiego tortu został nam mały pasek,nazwany czynnościami administracyjnymi.Proces osłabiania,oddawania zadań nam przynależnych trwał latami.Zostaną tylko statystyki,tony papierów,o kontroli podmiotów gospodarczych,podróznych powoli możemy zapominać.Pewnie o to chodziło,bedziemy pisać raporty do innych służb,to one będą miały wyniki i sukcesy,a my pozostaniemy wyrzuceni poza nawias.
 
nie bedzie operacji ,emerytur tez nie ,zachowujemy się w/g Szefa skandalicznie,przychodzimy do roboty kazdy w innym mundurze -to co bedzie w tej modernizacji
 
Ssc

Po raz pierwszy mamy SSC celnika (choć nie posmakowal on pracy celniczej u podstaw to jednak celnik). Chciałbym zaapelować do niego, żeby o tym nie zapominał i dedykuje mu wiersz Krasickiego

"Szczur i Kot"​
"Mnie to kadzą" - rzekł hardzie do swego rodzeństwa
Siedząc szczur na ołtarzu podczas naborzeństwa.
Wtem, gdy sie dymem kadzidł zbytecznych zakrztusił,
Wpadł kot z boku na niego, porwał i udusił.


Kto jest "szczurem na ołtarzu" z tej bajki każdy sie domyśli. Kot jest jeszcze zagadką, ale pewnie już sie gdzieś czai.
SSC, pora wyjść z dymu kadzideł, choć zapach przyjemny, to trudno dostrzec co dzieje się sie wokół. Proszę stanąć w jednym szeregu z celnicza bracią​
 
Pięknie to ująłeś :D Czytając życiorys SSC zastanawiam się dlaczego nikt nie pisze o tym w jakiej firmie pracował jako dyrektor handlowy ? Czy to taka tajemnica ?
 
Ciekawy wpis, może da coś do myślenia komu trzeba.
Jestem dzisiaj na naradzie kadry w IC Białystok. Zaprezentowano slajdy z uchwały modernizacyjnej, tej samej prezentacji ze Świdra, która rozpoczyna niniejszy temat. Jak na razie nie wspomniano o tym, że pokaz prezentuje dane nierealne. Mowa jest bowiem o wartościowaniu i tutaj powstaje pytanie czym chcą wartościować? Czy chodzi o to, aby nie dać podwyżki uposażenia zasadniczego albo dać znikomą tam gdzie nastąpi zaklasyfikowanie do kat.C. Przypomnę, że wg dotychczasowego wartościowania do tej kategorii zaklasyfikowano większość zatrudnionych w OC i SNP. Czy dodatek motywacyjny, który proponuje MF w referatach zgłoszeń celnych, ma tę właśnie obniżkę uposażenia zasadniczego w tych miejscach rekompensować.
I kolejna nierealna sprawa, wg zapowiedzi MF ma zostać wprowadzony jeden sztywny mnożnik kwoty bazowej na stanowisku. Jak i czym????, skoro w wielu miejscach środki rozdysponowano rok temu po równo, czy tymi 200zł, które pozostają średnio na etat do uposażenia zasadniczego???? Planuje się także, i słusznie, włączenie środka specjalnego dla obecnych pracowników cywilnych, słusznie gdyż środki te zostały im zabrane z chwilą przejścia do SC. Wiemy, że pracownicy cywilni otrzymają propozycje przejścia na funkcjonariuszy. Nie byłoby etyczne odbieranie im uposażeń. Czym więc i jak MF chce urealnić swoją prezentację i zrównanie mnożników na stanowisku.
Pamiętać też należy, że obecni pracownicy cywilni, jeśli po tym jak staną się funkcjonariuszami nie będa przeniesieni do innej komórki, będą zaklasyfikowani do kat. C, bo taką kategorię już wcześniej, w ogromnej większości przypadków MF im przypisało.
 
Ostatnia edycja:
Back
Do góry