KOMUNIKAT KW FZZSC

Status
Zamknięty.
mniej więcej tak to wygląda :D
niebawem koniec tej maskarady.

CELNIKU ZADEKLARUJ SIĘ !
 
związkować trzeba powoli?

podobno w ostatnim okresie czasu w ekonomii obowiązywało hasło "kraść trzeba powoli". wiedząc przy tym, kogo się okrada. podobno najlepszymi kandydatami do okradzenia stało się pospólstwo i skarb państwa. ze skutkiem w postaci idiotycznej 6-cio tysięcznej pensji dla niektórych i bidnego jak mysz kościelna ogółu. http://naszeblogi.pl/55049-ryszard-petru-mordor-kontratakuje

żeby nie zbanowano tego wpisu szybciutko wracam do wątku. czy te reguły w wymiarze ochrony konstytucyjnych praw funkcjonariuszy i obywateli również nie stały się ciałem? no bo jakie dotychczas w sferze realnych działań sukcesy te zacukane w otrzymane stopnie stanowiska persony związkowe mają do przedstawienia nam wszystkim?

czas najwyższy zdjąć im z łbów te ... czapki niewidki :D.
 
Federacja Związków Zawodowych Służby Celnej
Rzepin, dnia 10 grudnia 2015r.
KOMUNIKAT ZWIĄZKOWY
Szanowne Koleżanki i Koledzy
Funkcjonariusze Służby Celnej

Pragniemy poinformować, że w dniach 6 - 8 grudnia 2015r. w Rzepinie odbyło się posiedzenie RadyFederacji Związków Zawodowych Służby Celnej.
W trakcie posiedzenia Przewodniczący Federacji ZZSC kol. Jacek Staniszewski przedstawił:
1. Przebieg spotkania przedstawicieli Federacji ZZSC, Zrzeszenia ZZSC RP i ZZ SNPiApoświęconego określeniu kierunków dalszej współpracy, które odbyło się w dniu 25 listopada2015r.;
2. Ustalenia podjęte w trakcie spotkania przedstawicieli Federacji ZZSC, Zrzeszenia ZZSC RP iZZ SNPiA z mecenasem Tomaszem Zalasińskim z kancelarii Domański Zakrzewski, Palinka(reprezentowała stronę związkową przed Trybunałem Konstytucyjnym);
3. Przebieg spotkania przedstawicieli Federacji ZZSC z Panem Marianem Banasiem,Podsekretarzem Stanu w Ministerstwie Finansów, Szefem Służby Celnej oraz Panempodinspektorem celnym Jerzym Chrobakiem, Zastępcą Szefa Służby Celnej, które odbyło się wdniu 26 listopada 2015r.
W załączeniu do komunikatu przedkładamy Koleżankom i Kolegom pismo, jakie złożyliśmy na ręceSzefa Służby Celnej, informując, że przedstawione w nim propozycje spotkały się z zainteresowaniemPana Ministra.
Podczas spotkania Pan Marian Banaś, Szef Służby Celnej poinformował o pracach prowadzonych nadplanem działalności Ministerstwa Finansów na 2016 rok (przyjęty przez Ministra Finansów w dniu 30listopada 2015r. plan działalności przesyłamy w załączeniu do Komunikatu). Podsekretarz Stanupoinformował również stronę związkową o audytach prowadzonych w administracji podatkowej atakże wskazał na potrzebę dogłębnej restrukturyzacji organów podatkowych, polegającej na powołaniudo życia nowej struktury - Krajowej Administracji Skarbowej.Projekty ustaw dotyczących zmian w krajowej administracji podatkowej i celnej są w opracowaniu.Przypominamy, że w roku 2007 konsekwencją wprowadzenia ustawy o Krajowej AdministracjiSkarbowej był podział funkcjonariuszy celnych i pracowników cywilnych na 3 grupy: umundurowaną(objętą w nowej strukturze zaopatrzeniowym systemem emerytalnym), grupę pracowników cywilnychoraz grupę osób, które nie otrzymają propozycji w zakresie nowych warunków służby / pracy.

Rada Federacji ZZSC omówiła również sytuację w Służbie Celnej, po pierwszym czytaniu w Sejmieprojektu obywatelskiego ustawy zakładającej objęcie funkcjonariuszy celnych zaopatrzeniowymsystemem emerytalnym i wyraziła pełne poparcie dla zawartej w nim idei. Rada zdecydowała owspieraniu przedmiotowego projektu na etapie prac w komisjach sejmowych oraz dalszego jejprocedowania w Parlamencie. Z satysfakcją odnotowano także fakt, że wiele tez zawartych w opiniiprawnej z dnia 18 sierpnia 2015r. - przygotowanej na nasze zamówienie przez Kancelarię Domański,Zakrzewski, Palinka - zostało zaprezentowanych z mównicy sejmowej.

Na oryginale podpisał:Przewodniczący FZZSC Jacek Staniszewski
 
a policzyli ilu mają członków, bo może jak w Warszawie zaraz będą musieli rozwiązać się
 
Rada zdecydowała owspieraniu przedmiotowego projektu na etapie prac w komisjach sejmowych oraz dalszego jejprocedowania w Parlamencie. Z satysfakcją odnotowano także fakt, że wiele tez zawartych w opiniiprawnej z dnia 18 sierpnia 2015r. - przygotowanej na nasze zamówienie przez Kancelarię Domański,Zakrzewski, Palinka - zostało zaprezentowanych z mównicy sejmowej.

Na oryginale podpisał:Przewodniczący FZZSC Jacek Staniszewski


wybiórczo...
Przepraszam, czy ja dobrze widzę? Rada zadecydowała, że będzie popierać procedowany projekt ustawy? Łaskę robią funkcjonariuszom Służby Celnej? To jest ich zakichany OBOWIĄZEK. A Kancelaria Domański i S-ka wypłodziła już projekt, który trafił do kosza. Trochę pokory Federacjo i pracy na rzecz tych, których rzekomo reprezentujecie!
 
a nie przeraża koleżanki myśl, że może się znaleźć w 3 grupie (przy KAS) i emeryturka mundurowa wtedy będzie mało istotnym problemem jak przyjdzie zapłacić za media z zasiłku.
 
Federacja Związków Zawodowych Służby Celnej (załącznik do komunikatu cz.1)
Warszawa, dnia 25 listopada 2015r

Pan Marian Banaś
Podsekretarz Stanu
Szef Służby Celnej

Ministerstwo Finansów
Biuro Ministra Finansów

Szanowny Panie Ministrze!
z satysfakcją przyjęliśmy zmianę w kierownictwie Ministerstwa Finansów. Liczymy na to, iż wreszcie możliwe stanie się prowadzenie prawdziwego, konstruktywnego dialogu pomiędzy Panem Ministrem a przedstawicielami funkcjonariuszy i pracowników Służby Celnej. Dialogu, którego celem jest przede wszystkim troska o nasze wspólne dobro, jakim jest Rzeczpospolita Polska.
Uważamy, że o ile decyzje, co do strategicznych kierunków działania niewątpliwie powinny być podejmowane na najwyższym szczeblu zarządzania, o tyle przy doborze właściwych sił i środków istotną rolę mogą odgrywać również Ci, którzy na co dzień przy okazji wykonywania podstawowych obowiązków służbowych stykają się z różnego rodzaju patologiami i nieprawidłowościami.
Panie Ministrze
w chwili obecnej Polska, podobnie jak cały świat cywilizacji zachodniej stanął przed niespotykanym na tak wielką skalę wyzwaniem, jakim jest terroryzm ugrupowań fundamentalistycznych. Wszyscy wiemy, co wydarzyło się w serii ataków 13 listopada br. w Paryżu. W wyniku tych działań Prezydent F.Hollande w trybie pilnym postanowił o wzmocnieniu francuskiej Służby Celnej o 1.000 nowych funkcjonariuszy w ciągu dwóch następnych lat.
Również na naszej zachodniej granicy obserwujemy wzmożoną działalność niemieckich celników, którzy operują w pobliżu polsko-niemieckich przejść granicznych. Powyższe powodowane jest tym, iż wg doniesień niemieckiej prasy w samym tylko Frankfurcie nad Odrą ma zostać umieszczonych ok. 5.000 tzw. uchodźców. Ludzie ci już dzisiaj widziani są w przygranicznych miejscowościach (np. Słubice). Podobne sygnały o wzmocnieniu służb celnych otrzymujemy również od naszych południowych kolegów.
Mając na uwadze bezpieczeństwo naszych obywateli zwracamy się do Pana Ministra z prośbą o rozważenie skierowania dodatkowych sił w ramach prewencji również w okolice przejść granicznych na wewnętrznej granicy UE. O ile kontrola ruchu osobowego należy do naszych kolegów ze Straży Granicznej, o tyle kontrola towarowa (w tym również broni, amunicji i towarów podwójnego zastosowania) jest domeną Służby Celnej.
W chwili obecnej jesteśmy jedyną w resorcie finansów, w pełni profesjonalną służbą, która może wykonywać obowiązki w systemie nadzwyczajnym w sytuacji wymagającej podwyższonej gotowości – zgodnie z art.100 ustawy o Służbie Celnej. Dlatego też, jeszcze raz kierując się troską o bezpieczeństwo obywateli naszego kraju, deklarujemy pełne zrozumienie i gotowość podejmowania wszelkich działań zmierzających do zapewnienia ochrony i bezpieczeństwa.
Szanowny Panie Ministrze
jak Panu zapewne wiadomo, Służba Celna została powołana nie tylko do ochrony porządku i bezpieczeństwa w klasycznym tego słowa rozumieniu.
Służba Celna odpowiada również za zapewnienie bezpieczeństwa ekonomicznego. Biorąc pod uwagę treść expose Pani Premier Beaty Szydło, w tym plany nowych uregulowań prawnych na pierwsze 100 dni tego rządu, jesteśmy przekonani, że wieloletnie doświadczenie funkcjonariuszy celnych i pracowników może być wykorzystane do zapewnienia wzrostu dochodów budżetowych. Mamy szereg pomysłów, jak zwiększyć wpływy do budżetu. Dotychczas nie spotkały się one jednak z chęcią chociażby przeanalizowania przez kierownictwo resortu, które - zdaje się, było przekonane o swojej omnipotencji.
Ufając, iż prawidłowo pojmowana troska o dobro naszej Ojczyzny i jej Obywateli będzie przyświecać działaniom Pana Ministra, pozwalamy sobie przedłożyć następujące propozycje działań, które powinny wpłynąć w sposób korzystny na stan budżetu:
1. Podatek od pasażerów linii lotniczych
W 2010r. rząd niemiecki wprowadził tzw. podatek lotniczy. Jest to opłata za każdego pasażera wylatującego z niemieckiego lotniska. Wysokość tej opłaty jest uzależniona od raju docelowego. Pierwotnie obowiązywały 3 stawki w wysokości 8 EUR, 25 EUR i 45 EUR, natomiast od 2012r. w wysokości 7,50 EUR, 23,43 EUR i 42,18 EUR. Podobne opłaty zostały wprowadzone w Austrii, Irlandii, Francji, Wielkiej Brytanii i we Włoszech[1]. W Niemczech poborem tego podatku zajmuje się administracja celna.
Wg oficjalnych danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego w 2014r. z polskich lotnisk odleciało łącznie 27 052 316 pasażerów[2]. Wprowadzenie analogicznej, jak ma to miejsce w innych krajach UE opłaty, w wysokości np. uśrednionej do 15 zł dałoby wpływ rzędu ponad 405 mln zł. W związku z faktem, iż najbiedniejsi mieszkańcy naszego kraju nie korzystają raczej z transportu lotniczego, uśredniona opłata w wysokości 15 zł nie byłaby zbyt znacząca dla pasażerów, stanowiłaby jednak realne źródło dochodów.
Nadmieniam przy tym, iż stosowny projekt ustawy opracowany przez stronę związkową został wręczony już w 2011 roku Panu Premierowi J.Gowinowi (kopia w załączeniu).

2. Podatek akcyzowy i podatek VAT.
Wprawdzie Służba Celna odpowiada za podatek akcyzowy oraz VAT jedynie z tytułu importu towarów (tzw. graniczny; za VAT z tytułu transakcji wewnątrzwspólnotowych odpowiada administracja skarbowa), jednakże dotychczasowe dane świadczą o wzroście skuteczności Służby Celnej. W 2009r. polscy celnicy pobrali łącznie ponad 76 mld zł dochodów budżetowych (głównie cło, akcyza, VAT z tytułu importu), natomiast w 2014r. już ponad 87 mld zł. Jest to znaczący progres. Jednocześnie, wykonując codzienne obowiązki służbowe nie możemy nie dostrzegać, iż pobór tychże należności mógłby być jeszcze większy, gdyby nie swego rodzaju luki w systemie poboru.
Na uwagę zasługuje fakt, iż tzw. luka w podatku VAT to nie tylko „przypadłość” Polski. Z doświadczenia, jak również ostatnich enuncjacji medialnych wynika, iż proceder oszustw w podatku VAT ma charakter międzynarodowy. Zwalczanie tej transgranicznej przestępczości wymaga współpracy międzynarodowej szeregu służb.
Część z luk w systemie poboru można wyeliminować, bądź znacznie ograniczyć poprzez zwykłe zmiany organizacyjne. Część wymaga jednak odpowiedniego dopasowania uwarunkowań prawnych.
W wypadku zmian organizacyjnych wskazujemy na zasadność rozważenia przywrócenia realnego szczególnego nadzoru podatkowego, który umożliwiłby kontrolę prawidłowości poboru akcyzy (alkohol, tytoń, paliwa, gaz).
Kolejnym mankamentem jest często faktyczny brak fizycznej kontroli środków transportu w wypadku importu towarów spoza obszaru celnego UE. Określenie poziomu kontroli, który nie byłby jednocześnie blokadą granicy, z pewnością wpłynie dodatnio na wpływy budżetowe. W chwili obecnej, przy korzystaniu jedynie z elektronicznych środków analizy ryzyka, często tak naprawdę nie wiadomo, co i w jakiej ilości było przedmiotem importu.
Istotną z naszego punktu widzenia luką jest kwestia faktycznego opodatkowania paliw płynnych. Tutaj niestety, oprócz zmian organizacyjnych, prawdopodobnie konieczne byłyby również uregulowania prawne. Dla przykładu warto wskazać, iż wg posiadanej wiedzy olej napędowy (lub smarowy) często wywożony jest z Polski do Niemiec (w związku z czym polskiej firmie zwracany jest VAT). Potem to samo paliwo z Niemiec jedzie przez Polskę do np. Czech, przy czym w Polsce znika. Kilkukrotne próby zatrzymania tego typu transportów (po ustaleniu u zagranicznej administracji, że nabywca nie istnieje, bądź nie jest uprawniony do obrotu paliwami) spełzły na niczym, ponieważ sądy powszechne nakazują zwrócić paliwo. Tym samym to funkcjonariusze celni narażają się na zarzuty łamania prawa zamiast nieuczciwych przedsiębiorców.
Zmiana prawa pozwalająca na możliwość szybkiej sprzedaży tego typu paliwa przyniosłaby kolejne wpływy do budżetu.
cdn

 
a nie przeraża koleżanki myśl, że może się znaleźć w 3 grupie (przy KAS) i emeryturka mundurowa wtedy będzie mało istotnym problemem jak przyjdzie zapłacić za media z zasiłku.

Koleżankę ta perspektywa bardzo przeraża, natomiast drodzy państwo od tego ktoś Wam płaci składki i daje mandat do reprezentowania interesów pracowniczych , żebyście się z tego wywiązywali. Bo ja jak na razie widzę z Waszej strony gniota wypłodzonego za MOJE (tak, tak nie będąc jeszcze w związkach składałam się na projekt emerytury celnej dla Kancelarii Domański & S-ka). Wobec czego w chwili obecnej poparcie dla procedowanego projektu nie wymagało chyba podjęcia decyzji przez WIELKĄ RADĘ? No chyba, że się mylę i zamierzaliście być przeciw? I my członkowie ZZ CELNICY PL powinniśmy paść na kolana w niemej podzięce?...
 
Federacja Związków Zawodowych Służby Celnej (załącznik do komunikatu cz.2)
Warszawa, dnia 25 listopada 2015r

3. Hazard
Jesteśmy świadkami, do czego doprowadziło nieudolne przygotowanie aktów prawnych związanych ze zwalczaniem hazardu. Abstrahując od oceny moralnej hazardu, dziś już wiemy, że całkowita likwidacja tego zjawiska jest nierealna. Zamiast likwidacji, mamy bowiem do czynienia z jeszcze większa liczbą automatów na rynku, niż przed wprowadzeniem restrykcyjnych uregulowań. Dlatego też, w naszej ocenie, należy podjąć dyskusję nad zasadnością ucywilizowania rynku automatów do gier hazardowych, poprzez precyzyjne uregulowanie możliwości działania podmiotów oferujących tego typu usługi, przy jednoczesnym opodatkowaniu automatów.
Wg celów Szefa Służby Celnej na 2015/2016 na rynku funkcjonuje prawie 32000 nielegalnych automatów. Gdyby zalegalizować i opodatkować 2/3 z tych urządzeń (np. po 5000 zł miesięcznie), w skali roku wpływy z tego tytułu sięgnęłyby kwoty ponad 1,26 mld zł.

Szanowny Panie Ministrze,
w tym stanie rzeczy, mając również na uwadze obecną sytuację związaną z niebezpieczeństwem wynikającym z działalności terrorystycznej ugrupowań fundamentalistycznych, z niepokojem przyjmujemy informacje prasowe odnośnie propozycji wprowadzenia Krajowej Administracji Skarbowej, jako leku na brak środków budżetowych.
Przede wszystkim pragniemy zauważyć, że jeszcze w poprzedniej kadencji parlamentarnej uzyskaliśmy od posłów ówczesnej opozycji informację, że nie planuje się wprowadzenia KAS, czego dowodem jest brak tej kwestii w Programie PiS 2014 przedstawionym i zatwierdzonym przez Pana Prezesa Jarosława Kaczyńskiego. Co więcej, w tym samym Programie określono, iż Straż Graniczna wraz z innymi instytucjami systemu bezpieczeństwa wewnętrznego, w tym ze Służbą Celną będzie zwalczała przestępczość. Określono również, że rola Służby Celnej w zwalczaniu przemytu pozostanie wiodąca.
Niezależnie od braku kwestii KAS w ww. dokumencie zwracamy uwagę Pana Ministra, iż potencjalne połączenie administracji podatkowej ze Służbą Celną faktycznie przyniesie więcej strat dla budżetu państwa, niż korzyści. Jak już wskazywaliśmy, to nie tylko kwestia organizacji, ale obecne ramy prawne ułatwiają oszustwa podatkowe. Czy to Służba Celna, czy KAS w żaden sposób nie zmniejszą luki w podatku VAT – bez należytej współpracy z organami zagranicznymi (w procederze oszustw prym wiodą międzynarodowe grupy przestępcze, czego dowodem jest informacja prasowa z 20 listopada br. o rozbiciu przez polskie, niemieckie i holenderskie służby zaledwie jednej siatki przestępczej odpowiedzialnej za wyłudzenie ponad 320 mln euro).
Potencjalne połączenie, z uwagi na odmienną pragmatykę, strukturę organizacyjną, średniookresowo będzie skutkowało wręcz zmniejszeniem wpływów budżetowych. Organy te zamiast realizować obowiązki, do których zostały powołane, będą bowiem zajmować się reorganizacją. Tego typu działanie mieliśmy okazję doświadczyć empirycznie przy wejściu Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej. Proces reorganizacji przeprowadzonej w samej Służbie Celnej (bez łączenia jej z zupełnie odmiennym organizmem, jakim jest administracja podatkowa) skutkował w 2004r. okresowym spadkiem dochodów pobieranych przez Służbę Celną.
Dość powiedzieć również, że obydwa organizmy (AP i SC) mają zupełnie inny stopień informatyzacji. Dodatkowo systemy informatyczne wykorzystywane do obsługi operacyjnej nie przystają do siebie. Potencjalne połączenie będzie zatem skutkowało rozciągnięciem w czasie oraz zamiast zwiększenia dochodów na pewno w pierwszym okresie będzie generowało znaczne koszty (integracja systemów informatycznych).
Dodatkowym argumentem na zachowanie odrębności Służby Celnej jest również status funkcjonariusza celnego oraz wynikające z tego statusu powinności względem Rzeczypospolitej Polskiej. Rygory wynikające z ustawy o Służbie Celnej pozwalają na wykorzystanie formacji praktycznie o każdej porze dnia i nocy na całym terenie kraju.
Ewentualne połączenie tych dwóch służb, pomijając nawet bariery organizacyjne, będzie utrudnione z uwagi na zagwarantowaną funkcjonariuszom celnym w 2009r. w ustawie o Służbie Celnej ochronę praw nabytych.

Szanowny Panie Ministrze,
rozumiejąc obecne potrzeby Państwa, również w zakresie konieczności gromadzenia odpowiednich dochodów budżetowych, deklarujemy pełną gotowość Służby Celnej zarówno w sferze ochrony interesów ekonomicznych, jak również bezpieczeństwa obywateli. Do tego potrzebna jest jednak Służba Celna jako odrębna formacja.

Dodatkowo, z czysto ludzkiego punktu widzenia wypada przypomnieć, iż celnicy mają swoje początki już w czasach biblijnych. Dzisiejsza Polska Służba Celna odwołuje się natomiast do tradycji dwudziestolecia międzywojennego. Została utworzona jako jedna z pierwszych formacji po odzyskaniu niepodległości (w 1919r.). Również po II wojnie światowej, o czym mało kto wie, struktury celne w początkowym okresie były budowane przez przedwojennych bohaterów. Dla przykładu przytoczyć wypada postać pierwszego naczelnika Urzędu Celnego w Rzepinie, Pana Walentego Bajera, który mimo rzeczywistości, w jakiej przyszło mu pełnić służbę, był przede wszystkim bohaterem: powstańcem wielkopolskim, uczestnikiem wojny z bolszewikami w 1920r. oraz więźniem Fortu VII w Poznaniu i obozu w Żabikowie.

Panie Ministrze - jako funkcjonariusze celni chcemy kontynuować właśnie tą tradycję – tradycję służby dla kraju, niezależnie od okoliczności.

Na oryginale podpisał:Przewodniczący FZZSC Jacek Staniszewski
 
a nie przeraża koleżanki myśl, że może się znaleźć w 3 grupie (przy KAS) i emeryturka mundurowa wtedy będzie mało istotnym problemem jak przyjdzie zapłacić za media z zasiłku.
I wyszło szydło z wora kto jątrzy w pozostalych tematach... cały czas z kijkiem w szprychach... Los ci i twoim poplecznikom się odpłaci, jak to mówią: oliwa zawsze sprawiedliwa... Każdy widzi, ma swój rozum, wyciąga wnioski i ocenia...
Kilka razy zadawałem ci pytania i pozostały (mimo ponowienia) bez odpowiedzi... cóż, były niewygodne...

Ludzie pamiętają kto się i ich sprzedał...
 
jątrzy ? czasy styropianu się skończyły, a co za tym idzie i język pism do czynników oficjalnych się zmienił. Pogadać to sobie możemy przy wódce-zapraszasz?
 
Przywrócenie szczególnego nadzoru podatkowego? Wracamy do UKS? Siedzenie w legalnie działających dużych firmach ma przynieść chwałę Służbie Celnej? Takimi pomysłami sami przybliżamy się do KASu. Litości, jesteśmy w Służbie Celnej, a nie skarbówce!
 
Warszawa, dnia 30 listopada 2015r. (załącznik do komunikatu cz.3)

Plan działalności Ministra Finansów na rok 2016
dla działów administracji rządowej: budżet, finanse publiczne, instytucje finansowe
CZĘŚĆ A: Najważniejsze cele do realizacji w roku 2016
pkt.4 Wdrożenie przepisów ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej
 
Warszawa, dnia 30 listopada 2015r. (załącznik do komunikatu cz.3)

Plan działalności Ministra Finansów na rok 2016
dla działów administracji rządowej: budżet, finanse publiczne, instytucje finansowe
CZĘŚĆ A: Najważniejsze cele do realizacji w roku 2016
pkt.4 Wdrożenie przepisów ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej

No świetnie. Czytać wszyscy umiemy. Jeśli wymaga się od nas czytania i stosowania przepisów ustaw i rozporządzeń, to i ten plan potrafimy przeczytać. I chyba nawet 100% czytających potrafi wyciągnąć wnioski. Ale wobec zacytowanego tekstu to JAKIE Kolega ma konstruktywne propozycje? Tak wrednie i złośliwie przypominam o funkach płacących składki, z nadzieją, że nie tylko na paczki świąteczne, ale i na szczytniejszy cel będą przeznaczone.
 
statystyki nieubłaganie pokazują, że główna rola SC to pobór AKCYZY, a nie CŁA. Tradycyjna funkcja SC pozostała jedynie na granicy UE. Tak, jak zabrano stałe dozory to pobór należności ściąganych od tych podmiotów widocznie zmalał (i to jest fakt). Chyba nie muszę tłumaczyć jakie są przekręty na rozlewniach gazu (odsysanie), podkładaniu jednej faktury pod kilka transportów, "puste" transakcje itp. Rolą SNP nigdy nie było ściganie przestępców tylko szeroko rozumiana PREWENCJA. Jak przedsiębiorca miał na karku SNP, to najpierw się kilkakrotnie zastanowił zanim zrobił przekręt. Nie mówię, że SNP są lekiem na ściągalność należności ale z perspektywy budzetu widać, że były potrzebne.
 
W jakimś innym kraju funkcjonuje coś takiego jak stały nadzór podatkowy w firmie? Dla mnie to brzmi jak teoria leśnych dziadków sprzed 20 lat.
 
a teraz niech sobie koleżanka wyobrazi, że w SC nie ma AKCYZY. Mamy samą kwintesencje CŁA.
To ile osób jest potrzebne wtedy do obsługi tych funkcji? ok. 1500 osób ? co by się stało z resztą ?
 
postęp jest .....:)
po rozpoczęciu prac w Sejmie wszyscy wspierają emerytury mundurowe.
zastępcze tematy solidarnie ignorujmy.

CELNIKU ZADEKLARUJ SIĘ !
 
Przepraszam, że się wtrącam ale czy BlackJack zna jakiś kraj UE (oprócz tych gdzie na siłę przeprowadzono połączenie SC i AP), w którym akcyzy i szeroko rozumiane monopole państwowe są ściągane przez inne służby niż SC??? Jeżeli tak to proszę o przykład.....
Powrót SzNP? Chyba kilku prawie emerytowanym dziadkom leśnym przyśnił się powrót do wielkiego nic nierobienia.....
 
a teraz niech sobie koleżanka wyobrazi, że w SC nie ma AKCYZY. Mamy samą kwintesencje CŁA.
To ile osób jest potrzebne wtedy do obsługi tych funkcji? ok. 1500 osób ? co by się stało z resztą ?

A teraz niech sobie Kolega wyobrazi nasz budżet BEZ SC w roli poborcy, kontrolującej prawidłowość i ścigającej uszczupleni akcyzowe. Wiele się po Was spodziewałam, ale do głowy mi nie przyszło, że w imię własnych partykularnych interesów będziecie marginalizowali rolę SC w aspekcie podatku akcyzowego. Tak jak napisał poniżej @robezpier...paru 'leśnym dziadkom' zamarzył się powrót do przeszłości. Tutaj kończę wpisy. Pozdrawiam
PS. jako były członek federacji (sprzed 12 lat) bardzo proszę, jeśli nie chcecie pomóc, to przynajmniej nie przeszkadzajcie
 
Status
Zamknięty.
Back
Do góry