odp. cd 3 poprawiona
O przepraszam
, nieopatrznie uciąłem uzasadnienie MF; naprawiam ten błąd
:
12.
Art. 127
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
Proponowana jest następująca treść ust. 2 pkt.4: nieobecności z tytułu urlopu bezpłatnego, urlopu wychowawczego, trwającego dłużej niż 3 miesiące.
Nie uwzględniono
13.
Art. 135
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
Funkcjonariusz może wykonywać dodatkowe zajęcia zarobkowe bez żadnych ograniczeń.
Nie uwzględniono. Przyjęto, analogiczne do obecnie obowiązujących, zasady, jeśli chodzi o możliwość wykonywania dodatkowych zajęć zarobkowych, uznając je za racjonalne.
14.
Art. 137
Należy wykreślić art. 137. ust. 2
Nie uwzględniono.
15.
Art. 143
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
Proponowane brzmienie art. 143. 1: Funkcjonariusze w czasie wykonywania zadań służbowych otrzymują nieodpłatnie wyżywienie lub równoważnik pieniężny w zamian za wyżywienie.
Nie uwzględniono. Projekt przewiduje uprawnienie funkcjonariusza do otrzymania nieodpłatnie wyżywienia lub jego równoważnika pieniężnego, jednakże nie w każdej sytuacji wykonywania przez funkcjonariusza zadań służbowych - Minister Finansów określi, w drodze rozporządzenia, przypadki, w których funkcjonariusz otrzymuje wyżywienie lub równoważnik pieniężny w zamian za wyżywienie.
16.
Art. 145
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
art. 145. 1. Funkcjonariuszowi przysługuje prawo do corocznego płatnego urlopu wypoczynkowego na zasadach określonych w Kodeksie Pracy .
Nie uwzględniono. Rozwiązanie proponowane w projekcie uwzględnia szczególny charakter pracy funkcjonariuszy.
17.
Art. 151
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
ust. 3 powinien otrzymać brzmienie: Przeciętne zasadnicze uposażenie funkcjonariuszy stanowi wielokrotność kwoty bazowej, której wysokość ustaloną według odrębnych zasad określa ustawa budżetowa;
natomiast ust. 4: Wielokrotność kwoty bazowej, o której mowa w ust. 3, corocznie określa Rada Ministrów, w drodze rozporządzenia. Rada Ministrów, określając wielokrotność kwoty bazowej, jednakże nie mniejszej niż w Policji lub Straży Granicznej, powinna kierować się szczególnymi zadaniami, jakie wykonuje Służba Celna.
Nie uwzględniono. W powyższej kwestii nie należy odnosić się do innych służb (Policji, straży Granicznej), każda ze służb realizuje różne zadania, i właśnie te zadania stanowią o wysokości ustalonej przez Radę Ministrów kwoty bazowej.
18.
Art. 153
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
Art. 153. (otrzymuje nowe brzmienie) Minister właściwy do spraw finansów publicznych, w porozumieniu z ministrem właściwym do spraw pracy, określi, w drodze rozporządzenia, stawki uposażenia zasadniczego dla poszczególnych stanowisk służbowych, wysokość oraz szczegółowe zasady przyznawania i wypłacania dodatków.
Uwzględniono
19.
Art. 154
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
Art. 154. 1. (otrzymuje nowe brzmienie) Funkcjonariusz odwołany ze stanowiska lub przeniesiony na stanowisko służbowe zaszeregowane do niższej grupy uposażenia zasadniczego otrzymuje uposażenie zasadnicze należne na stanowisku na które został przeniesiony.
ust.2 wykreśla się
Przepis wykreślony
20.
Art. 155
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
Art. 155. ust.1 pkt.4. wykreśla się
Art.155 ust.3 powinien stanowić: Minister właściwy do spraw finansów publicznych, określi, w drodze rozporządzenia, warunki otrzymywania dodatków do uposażenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2,3 oraz ich wysokość, uwzględniając okoliczności uzasadniające ich przyznanie oraz okresowe podwyższenie lub obniżenie, jak również rodzaje i wysokość dodatków przysługujących funkcjonariuszowi .
Nie uwzględniono
Propozycja zawarta w projekcie jest korzystniejsza dla funkcjonariuszy.
21.
Art. 164
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
Propozycja dotyczy przyznania funkcjonariuszowi odbywającemu podróże służbowe na obszarze kraju należności z tytułu podróży służbowych na zasadach określonych w Kodeksie Pracy.
ust. 2 wykreśla się
Nie uwzględniono. Projekt w sposób zbliżony do regulacji zawartej w Kodeksie Pracy, reguluje przyznawanie należności z tytułu podróży służbowych, jednocześnie uwzględniając specyfikę pracy funkcjonariuszy Służby Celnej.
22.
Art. 165
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
Proponowane brzmienie powyższego przepisu: funkcjonariuszowi przysługuje zwrot kosztów dojazdu do miejsca pełnienia służby, jeżeli on i członkowie jego rodziny nie zamieszkują lub nie posiadają lokalu mieszkalnego w miejscu pełnienia służby lub miejscowości pobliskiej.
Nie uwzględniono. Uregulowano szczególną sytuację funkcjonariuszy, którzy dojeżdżają do miejsca pełnienia służby w komórkach organizacyjnych usytuowanych na zewnętrznej granicy Wspólnoty Europejskiej, dotyczącą zwrotu kosztów tych dojazdów.
23.
Art. 169
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
art. 169.1 powinien stanowić: Funkcjonariuszowi zwolnionemu ze służby w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy, przysługuje jednorazowa odprawa w wysokości sześciomiesięcznego uposażenia.
ust. 2 wykreśla się
Nie uwzględniona. Projekt przyjmuje rozwiązanie identyczne, do obecnie obowiązującego, uznając je za uzasadnione.
24.
Art. 180
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
Art. 180. 2 powinien stanowić: Rzecznik dyscyplinarny powinien być funkcjonariuszem z wykształceniem prawniczym oraz mieć co najmniej pięcioletni okres nienagannej służby.
Uwzględniono częściowo. Wprowadzono ust. 3 w brzmieniu: Rzecznik dyscyplinarny może zostać odwołany przed upływem okresu, o którym mowa w ust. 1, w przypadku:
1) zaistnienia okoliczności, które stanowią podstawę zwolnienia go ze służby;
2) ukarania go karą dyscyplinarną.
25.
Art. 221
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
Art. 221. wykreśla się
Nie uwzględniono.
26.
Art. 226
[FONT="]Federacja [/FONT]
[FONT="]Związków Zawodowych Służby Celnej[/FONT]
ust. 3 pkt.1 powinien stanowić: pisemną propozycję określającą ,zgodnie z przepisami niniejszej ustawy, miejsce pełnienia służby, stopień służbowy, stanowisko i uposażenie nie niższe od dotychczas otrzymywanego albo
dodaje się :
pkt. 3: Stosunek służbowy funkcjonariusza, który odmówił przyjęcia złożonej propozycji nie ulega zmianie.
ust. 4 wykreśla się
ust. 5 wykreśla się
ust. 8 wykreśla się
ust. 11 wykreśla się
ust. 12 wykreśla się
Proponuje się ust. 9 (dawny 13) w brzmieniu: W przypadku odmowy przyjęcia propozycji, o których mowa w ust. 3 pkt.1 i 2, funkcjonariusza celnego zwalnia się ze służby z upływem:
1) dwóch tygodni w stosunku do funkcjonariuszy celnych w służbie przygotowawczej,
2) trzech miesięcy w stosunku do funkcjonariuszy celnych w służbie stałej
-od dnia złożenia oświadczenia o odmowie przyjęcia propozycji.
ust. 10 (dawny 14) powinien stanowić: Spory wynikające ze stosunku służbowego podlegają rozpatrzeniu przez sąd pracy.
Nie uwzględniono. Zmiana warunków służby bądź pracy podyktowana jest przeprowadzanym procesem ucywilnienia w Służbie Celnej.