co można poprawić

BlackJack

Użytkownik
Dołączył
8 Luty 2006
Posty
604
Punkty reakcji
0
[FONT=&quot]Związek Zawodowy Służby Celnej[/FONT]
[FONT=&quot] w Łodzi[/FONT]
[FONT=&quot] e-mail . : [/FONT][FONT=&quot]ic.zz@lod.mofnet.gov.pl [/FONT]
[FONT=&quot]tel. (042) 6162525[/FONT]

[FONT=&quot]Pani [/FONT]
[FONT=&quot] Dorota Kędzierska [/FONT]
[FONT=&quot] Dyrektor Izby Celnej w Łodzi[/FONT]

[FONT=&quot]nasz znak: 362000-RPA-ZZSC-36/08 [/FONT]

Zarząd Związku Zawodowego Służby Celnej w Łodzi przedstawia poniżej propozycje zmian do treści regulaminu podziału środków finansowych i przyznawania nagród za szczególne ociągnięcia w Izbie Celnej w Łodzi oraz podległych urzędach celnych z dodatkowych funduszy nagród stanowiącego załącznik do Decyzji 159 Dyrektora Izby Celnej w Łodzi z dnia 29.11.2007r.

[FONT=&quot]Zmiany dot. n/w zapisów : [/FONT]

[FONT=&quot]1.[/FONT][FONT=&quot]§2 ust.4 pkt.3 – propozycja nowego zapisu:[/FONT]
[FONT=&quot]„nie świadczyli pracy łącznie powyżej 30 dni kalendarzowych w okresie, za który jest przyznawana nagroda, z zastrzeżeniem ust.5”.[/FONT]

[FONT=&quot]2.[/FONT][FONT=&quot]§3 ust.3 – propozycja nowego zapisu:[/FONT]
[FONT=&quot]„Dyrektor Izby Celnej powiadamia przedstawicieli związków zawodowych o wysokości zgromadzonych środków finansowych przeznaczonych na nagrody indywidualne, nagrody dla poszczególnych grup zawodowych oraz o średniej kwocie nagrody przypadającej na funkcjonariusza celnego/pracownika i średniej kwocie brutto uposażenia/wynagrodzenia.”[/FONT]

[FONT=&quot]3.[/FONT][FONT=&quot]§4 ust.1 pkt.1 – propozycja nowego zapisu:[/FONT]
[FONT=&quot]„ środki finansowe przeznaczone na nagrody dla: zastępców dyrektora, głównego księgowego, naczelników wydziałów, kierowników samodzielnych referatów w Izbie Celnej oraz osób bezpośrednio podlegających Dyrektorowi Izby Celnej, naczelników urzędów celnych, zastępców naczelników urzędów celnych, kierowników oddziałów, referatów oraz osób bezpośrednio podlegających naczelnikowi urzędu celnego w wysokości nie wyższej niż 11,5% kwot funduszu.”[/FONT]

[FONT=&quot]4.[/FONT][FONT=&quot]§4 ust.4 – propozycja skreślenia tego punktu i w miejsce §4 ust.4 wprowadzenie nowego zapisu o treści:[/FONT]
[FONT=&quot]„ W przypadku nie przyznania nagrody funkcjonariuszowi celnemu/pracownikowi z uwagi na nie spełnienie warunku, o których mowa [/FONT][FONT=&quot]w §2 ust.4 i 5 regulaminu, kierownik danej komórki organizacyjnej jest zobowiązany uzasadnić funkcjonariuszowi fakt jej nie przyznania, jednocześnie środki finansowe przeznaczone na nagrody dla tych osób podlegają rozdysponowaniu w następujący sposób: 50% pozostaje do dyspozycji kierownika danej komórki organizacyjnej, natomiast pozostałe 50% przekazane zostaje do dyspozycji Dyrektora Izby Celnej/Naczelnika Urzędu Celnego celem ich rozdysponowania na nagrody dla funkcjonariuszy celnych/pracowników (z wyłączeniem osób, o których mowa w §4 ust.1)[/FONT]

[FONT=&quot]5.[/FONT][FONT=&quot]§4 ust.7 – propozycja nowego zapisu:[/FONT]
[FONT=&quot]„ Nie wykorzystane w ciągu roku kalendarzowego środki finansowe, o których mowa w ust.1 pkt.2 przekazywane są w grudniu danego roku do części, o której mowa w ust.1 pkt.3.”[/FONT]


[FONT=&quot]Zarząd Związku Zawodowego Służby Celnej zwraca się z prośbą o wprowadzenie zmian do obowiązującego regulaminu zgodnie z przedstawionymi powyżej propozycjami. Powyższe zmiany są zbieżne z założeniami podziału środków finansowych i przyznawania nagród zatwierdzonymi w dniu 24.03.2006 r. przez Szefa Służby Celnej oraz wszystkie organizacje związkowe działające w służbie celnej, jak również są korzystniejsze dla funkcjonariuszy celnych i pracowników.[/FONT]

[FONT=&quot]Jednocześnie Zarząd Związku zgłasza gotowość podjęcia rozmów w przedmiotowym temacie.[/FONT]


[FONT=&quot] Za Zarząd ZZSC w Łodzi[/FONT]
Przewodniczący
Jacek Kraj


[FONT=&quot]do wiadomości:[/FONT]
[FONT=&quot]1.[/FONT][FONT=&quot]Paweł Ślęzak – przewodniczący ZZ SzNPiA o/Sieradz,[/FONT]
[FONT=&quot]2.[/FONT][FONT=&quot]Bartłomiej Miszczyk – przewodniczący ZZ SzNPiA o/Piotrków Trybunalski,[/FONT]
[FONT=&quot]3.[/FONT][FONT=&quot]Mirosław Kuś – ZZ Celnicy.pl o/Piotrków Trybunalski.[/FONT]
 
[FONT="]„ W przypadku nie przyznania nagrody funkcjonariuszowi celnemu/pracownikowi z uwagi na nie spełnienie warunku, o których mowa [/FONT][FONT="]w §2 ust.4 i 5 regulaminu, kierownik danej komórki organizacyjnej jest zobowiązany uzasadnić funkcjonariuszowi fakt jej nie przyznania,[/FONT]
he he już to widzę :D uzasadnienie na piśmie????.... bo różnie może być ... ;) a z treści nie wynika :D
 
Co znowu BJ chcesz się dorwać do kasy???
A rozliczyłeś już pieniądze z podwyżek czy zostały jakieś oszczędności??
Bo może w końcu znajdzie się to moje 260 PLN z obiecanych 500!:mad:
A na marginesie we wrześniu część z moich "Młodych" kolegów i koleżanek zdawała ZKC i kilku z nich dostała 5 a o ile dobrze pamiętam :D a pamiętam bardzo dobrze zarzekałeś się ze dostaną 100 podwyżki. I zgadnij czy dostali??
Kolejne kłamstwo głoszone przez ZZ.

A druga sprawa tak ładnie chwaliłeś się na forum że pojechałeś do ministerstwa i następnego dnia wszystkim wypłacono premię sugerując ze to Twoja zasługa, to może znowu "pojedziesz" żeby w końcu zaczęli płacić za nadgodziny. bo od marca trochę się im przeciągnęło.
A na poważnie wiem że w tej sprawie nic nie zrobisz bo lejesz na to, Ty pracujesz w takim referacie w którym nadgodziny nie były by płatne. Skoro i tak nic byś z tego nie miał ani Twój zastępca to po co się wysilać dla innych.

P.S. Cały czas czekam na odpowiedz Kiedy kończy Ci się kadencja.
 
w sprawie nadgodzin to kolego przeczytaj sobie komunikat ZZ SzNPiA po spotkaniu w MF.
Twoi koledzy, którzy zdali egzamin muszą pamiętać, że trzeba mieć jeszcze przepracowany odpowiedni okres w służbie przygotowawczej zgodnie z ustawą o SC (o tym już pisałem wcześniej). Awanse są 2 razy w roku, a nie podałeś kiedy były te egzaminy we wrześniu.
 
Łódź, dnia 17 listopada 2008r.​



360000KA-ZZ-53/08

Pan Jacek Kraj
Przewodniczący
Związku Zawodowego Służby Celnej
w Łodzi


Odpowiadając na pismo z 5 listopada 2008r. nr 362000-RPA-ZZSC-36/08 przedstawiam stanowisko odnośnie propozycji zmian Regulaminu podziału środków finansowych i przyznawania nagród za szczególne osiągnięcia w Izbie Celnej w Łodzi oraz podległych urzędach celnych z dodatkowych funduszy nagród.


Ad1) Zwiększenie ilości dni nie świadczenia pracy z 21 do 30, uprawniających do zachowania prawa do nagród jest w przy obecnej statystyce występujących zwolnień lekarskich propozycją społecznie i zawodowo krzywdzącą osoby, które pracę wykonują nieprzerwanie.
W tym celu przytoczę poniższe dane:
1)łączna liczba dni zwolnień lekarskich w 2007r.
-funkcjonariusze celni – 9221 dni,
-pracownicy służby cywilnej – 2205 dni,
-pracownicy obsługi – 149 dni.
2)ilość osób przebywająca na zwolnieniach lekarskich w okresie od
1 stycznia do 10 listopada 2008r.:
-powyżej 30 dni – 86
-powyżej 21dni – 128.
Powyższe dane wskazują, iż obciążenie pracą pozostałych osób było znaczne, co przekłada się na wzrost pracy w godzinach nadliczbowych.
W związku z powyższym proponuję przeanalizować wnioskowaną zmianę pod względem słuszności i racjonalności jej wprowadzenia.

Ad2) Przedstawianie Związkom Zawodowym dodatkowej informacji o wysokości środków finansowych przeznaczonych na nagrody indywidualne jest do zaakceptowania. Jednakże oceniając zasób tych środków należy mieć na uwadze, iż Dyrektor Izby Celnej może korzystać z nich przez okres całego roku kalendarzowego, choćby w celu gratyfikacji osób przebywających w ramach przeniesienia służbowego na granicy wschodniej.

Ad3) Odnosząc się do proponowanej zmiany zauważam, że brak jest kalkulacji osobowej jak i finansowej w tym zakresie.
Ilość osób, która została dodana w tym zapisie do stanu obecnego ( bez osób podlegających naczelnikowi urzędu) wynosi 36, przy jednoczesnym pozostawieniu tego samego udziału procentowego kwot funduszu.
W związku z powyższym nie jest możliwa ocena proponowanego zapisu pod względem merytorycznym, a w szczególności jego skutków finansowych.
Ponadto w mojej ocenie przyznawanie przez Dyrektora Izby Celnej nagród osobom podlegającym naczelnikowi urzędu celnego z pominięciem jego opinii jest propozycją nietrafną, w której brak jest odniesienia do aspektu zarządzania zasobami ludzkimi.

Ad4) W mojej ocenie propozycja jest nie do zaakceptowania, gdyż przyznawanie nagród ma powszechnie charakter uznaniowy wynikający z oceny pracy. Nie przyznanie nagród nie może przybierać formy roszczeń wymagających wyjaśnień i usprawiedliwień. Tego rodzaju zachowania mogłyby doprowadzić do wypaczenia sensu i celu nagród. Stały by się elementem składowym wynagrodzenia wypłacanego w okresach półrocznych, nie zaś czynnikiem motywującym do dalszych starań.

Ad5) Propozycja przyznania niewykorzystanych środków z nagród indywidualnych tylko jednej grupie osób zatrudnionych z pominięciem znacznej liczby osób podległych Dyrektorowi Izby Celnej jest nie do przyjęcia, gdyż bezpośrednio zmierza do dyskryminacji w równym wynagradzaniu pracy.
Biorąc zaś pod uwagę dotychczasową praktykę stwierdzam, iż nie pozostają wolne środki z nagród indywidualnych, gdyż są one przeznaczane przez okres całego roku kalendarzowego, m.in. na cele wskazane w pkt 2.

Wyrażam podziękowanie za podjętą inicjatywę zmiany regulaminu nagród, gdyż dla zachowania przejrzystych i sprawiedliwych zasad nagradzania konieczne jest aktualizowanie jego treści.
Mając na uwadze przewidywaną w przyszłym roku reformę służby celnej deklaruję gotowość dalszych prac w tym przedmiocie po ustabilizowaniu się stanu kadrowego w poszczególnych grupach zawodowych.
Dyrektor​
Izby Celnej w Łodzi​
Dorota Kędzierska​

Do wiadomości:
- Pan Paweł Ślązak - Przewodniczący Związku Zawodowego Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy Oddział w Sieradzu
-Pan Bartłomiej Miszczyk - Przewodniczący Związku Zawodowego Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy Oddział w Piotrkowie Tryb.
- Pan Mirosław Kuś – Koło Związku Zawodowego Celnicy PL w Piotrkowie Tryb.
 
ludzie i dyrektorzy

Z przecieków dotyczących ostatniej narady wynika, że szefostwo żyje w swoim maleńkim, dobrze wynagradzanym świecie.Ta wyżej przedstawiona statystyka pokazuje, że przeciętnie zatrudniony w izbie i urzędach był na zwolnieniu ok.16 dni w 2007 roku, plus urlopy do 36 dni , plus szkolenia i plus narady to pewnie będą z 2 miesiące w roku. Pewnie 60 dni rocznie bez świadczenia pracy na jedną osobę lub odwrotnie, że pracę wykonują ci co załatwiają petentów i chodzą do roboty za podstawowe wynagrodzenie.Druga nasuwająca się myśl "to jaka płaca taka praca". Kierownictwo zawsze na stanowisku gotowe do wyrzeczeń i wspomagające w działaniach swoich pracowników.No i trzecia racjonalna i dla normalnych, "jak pracowników traktuje się tak jak z tymi nagrodami, jak takie jest motywowanie do pracy, jak tak się reaguje na proponowane zmiany to nic dziwnego, że katar jest ciężką chorobą zawodową".Pomijam oczywiście eksperckie zwolnienia związane z utratą stołka.
 
Ostatnia edycja:
zmiany

W/w wpis potwierdza , że najbardziej pracowita jest nasza kadra kierownicza z Panią Dyrektor, która jak mi wiadomo nigdy nie opuściła żadnego dnia w pracy z tytułu choroby. Wychodzi też z firmy jako jedna z ostatnich osób.Gdybyśmy brali z niej przykład to już dawno zbudowalibysmy drugą Japonię.Ma też zdrowe podejście do reformy i nie przyjmuje wydumanych koncepcji a opiera się na jedynie słusznej linii ministerstwa.Tak trzymać Panie i Panowie Dyrektorzy i Naczelnicy oraz Kierownicy. Karłom moralnym w SC należy się przeciwstawić. Nie może być tak, że rządzi ten kto pierwszy przychodzi do roboty. Kierować taką instytucją mogą osoby , które wygrały konkurs na dyrektora a nie korytarz w izbie celnej.Bardzo dobrze też robi Pani Dyrektor, że nie dokonuje zmian na stanowiskach sprawdzonej w boju kadry kierowniczej. Powinna tylko pogonić tych frustratów roszczeniowych.
 
Związek Zawodowy Sieradz, dnia 02 grudnia 2008r.
Służby Celnej w Łodzi

Związek Zawodowy Celnicy PL
Piotrków Trybunalski

Związek Zawodowy Szczególnego
Nadzoru Podatkowego i Akcyzy
Oddział w Sieradzu
Oddział w Piotrkowie Trybunalskim


Nasz znak: ZZ S.N.P.i A-UC I-11/2008


Pani
Dorota Kędzierska
Dyrektor Izby Celnej
w Łodzi



W nawiązaniu do pisma z dnia 08.10.2008r. znak: ZZ S.N.P.iA-UC I-8/2008, związki zawodowe działające w Izbie Celnej w Łodzi , korzystając z treści art.28 ustawy o związkach zawodowych (tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 79 poz.854 ze zm.) proszą o przekazanie imiennych list pracowników korpusu służby cywilnej wraz z kwotami włączenia środka specjalnego ( II etap), którym w roku 2006 włączono środki do wynagrodzeń.

Na oryginale podpisy:
/-Jacek Kraj - Przewodniczący ZZSC w Łodzi-/
/-Mirosław Kuś - ZZ Celnicy PL Piotrk. Tryb.-/
/-Paweł Ślęzak - Przewodniczący ZZSNPiA w Sieradzu-/
/-Bartłomiej Miszczyk - Przewodniczący ZZSNPiA
[FONT=&quot] w Piotrkowie Trybunalskim-/[/FONT]
 
Łódź, dnia 17 listopada 2008r.​



360000KA-ZZ-53/08

Pan Jacek Kraj
Przewodniczący
Związku Zawodowego Służby Celnej
w Łodzi


Odpowiadając na pismo z 5 listopada 2008r. nr 362000-RPA-ZZSC-36/08 przedstawiam stanowisko odnośnie propozycji zmian Regulaminu podziału środków finansowych i przyznawania nagród za szczególne osiągnięcia w Izbie Celnej w Łodzi oraz podległych urzędach celnych z dodatkowych funduszy nagród.


Ad1) Zwiększenie ilości dni nie świadczenia pracy z 21 do 30, uprawniających do zachowania prawa do nagród jest w przy obecnej statystyce występujących zwolnień lekarskich propozycją społecznie i zawodowo krzywdzącą osoby, które pracę wykonują nieprzerwanie.
W tym celu przytoczę poniższe dane:
1)łączna liczba dni zwolnień lekarskich w 2007r.
-funkcjonariusze celni – 9221 dni,
-pracownicy służby cywilnej – 2205 dni,
-pracownicy obsługi – 149 dni.
2)ilość osób przebywająca na zwolnieniach lekarskich w okresie od
1 stycznia do 10 listopada 2008r.:
-powyżej 30 dni – 86
-powyżej 21dni – 128.
Powyższe dane wskazują, iż obciążenie pracą pozostałych osób było znaczne, co przekłada się na wzrost pracy w godzinach nadliczbowych.
W związku z powyższym proponuję przeanalizować wnioskowaną zmianę pod względem słuszności i racjonalności jej wprowadzenia.

Ad2) Przedstawianie Związkom Zawodowym dodatkowej informacji o wysokości środków finansowych przeznaczonych na nagrody indywidualne jest do zaakceptowania. Jednakże oceniając zasób tych środków należy mieć na uwadze, iż Dyrektor Izby Celnej może korzystać z nich przez okres całego roku kalendarzowego, choćby w celu gratyfikacji osób przebywających w ramach przeniesienia służbowego na granicy wschodniej.

Ad3) Odnosząc się do proponowanej zmiany zauważam, że brak jest kalkulacji osobowej jak i finansowej w tym zakresie.
Ilość osób, która została dodana w tym zapisie do stanu obecnego ( bez osób podlegających naczelnikowi urzędu) wynosi 36, przy jednoczesnym pozostawieniu tego samego udziału procentowego kwot funduszu.
W związku z powyższym nie jest możliwa ocena proponowanego zapisu pod względem merytorycznym, a w szczególności jego skutków finansowych.
Ponadto w mojej ocenie przyznawanie przez Dyrektora Izby Celnej nagród osobom podlegającym naczelnikowi urzędu celnego z pominięciem jego opinii jest propozycją nietrafną, w której brak jest odniesienia do aspektu zarządzania zasobami ludzkimi.

Ad4) W mojej ocenie propozycja jest nie do zaakceptowania, gdyż przyznawanie nagród ma powszechnie charakter uznaniowy wynikający z oceny pracy. Nie przyznanie nagród nie może przybierać formy roszczeń wymagających wyjaśnień i usprawiedliwień. Tego rodzaju zachowania mogłyby doprowadzić do wypaczenia sensu i celu nagród. Stały by się elementem składowym wynagrodzenia wypłacanego w okresach półrocznych, nie zaś czynnikiem motywującym do dalszych starań.

Ad5) Propozycja przyznania niewykorzystanych środków z nagród indywidualnych tylko jednej grupie osób zatrudnionych z pominięciem znacznej liczby osób podległych Dyrektorowi Izby Celnej jest nie do przyjęcia, gdyż bezpośrednio zmierza do dyskryminacji w równym wynagradzaniu pracy.
Biorąc zaś pod uwagę dotychczasową praktykę stwierdzam, iż nie pozostają wolne środki z nagród indywidualnych, gdyż są one przeznaczane przez okres całego roku kalendarzowego, m.in. na cele wskazane w pkt 2.

Wyrażam podziękowanie za podjętą inicjatywę zmiany regulaminu nagród, gdyż dla zachowania przejrzystych i sprawiedliwych zasad nagradzania konieczne jest aktualizowanie jego treści.
Mając na uwadze przewidywaną w przyszłym roku reformę służby celnej deklaruję gotowość dalszych prac w tym przedmiocie po ustabilizowaniu się stanu kadrowego w poszczególnych grupach zawodowych.
Dyrektor​
Izby Celnej w Łodzi​
Dorota Kędzierska​

Do wiadomości:
- Pan Paweł Ślązak - Przewodniczący Związku Zawodowego Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy Oddział w Sieradzu
-Pan Bartłomiej Miszczyk - Przewodniczący Związku Zawodowego Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy Oddział w Piotrkowie Tryb.
- Pan Mirosław Kuś – Koło Związku Zawodowego Celnicy PL w Piotrkowie Tryb.
 
wartościowanie stanowisk FC

[FONT=&quot]Łódź, dnia 12.02.2009r.[/FONT]
Związek Zawodowy Służby Celnej
Związek Zawodowy Szczególnego Nadzoru Podatkowego i Akcyzy

Związek Zawodowy Celnicy.pl


[FONT=&quot] Pani Dorota Kędzierska[/FONT]
Dyrektor Izby Celnej w Łodzi


[FONT=&quot]Nasz znak:[/FONT][FONT=&quot] 362000-RPA-ZZSC-02/09[/FONT]
Związki Zawodowe działające w Izbie Celnej w Łodzi zwracają się z uprzejmą prośbą o umożliwienie uczestnictwa wskazanym imiennie przedstawicielom w/w organizacji w pracach zespołu ds. opisu i wartościowania stanowisk służbowych w Izbie Celnej w Łodzi.Opis wartościowania stanowisk funkcjonariuszy celnych leży w swerze zainteresowań Związków Zawodowych, ponieważ powyższe będzie miało wpływ na kształtowanie polityki płacowej w zakładzie pracy.Udział czynnika społecznego w pracach przedmiotowej komisji wynika z wcześniejszych uzgodnień Szefa Służby Celnej z ogólnopolskimi organizacjami związkowymi.Pragniemy zauważyć, że w pozostałych Izbach Celnych w Polsce normą jest wspólne procedowanie nad w/w zagadnieniem.[FONT=&quot]

z wyrazami szacunku[/FONT][FONT=&quot] (podpisy na oryginale)
[/FONT]przewodniczący ZZ SzNPiA o/Sieradz – Paweł Ślęzak
przewodniczący ZZ SzNPiA o/Piotrków Trybunalski – Bartłomiej Miszczyk przewodniczący koła ZZ Celnicy.pl w Piotrkowie Trybunalskim – Mirosław Kuś

przewodniczący ZZSC – Jacek Kraj
 
Izba Celna w Łodzi Łódź, dnia 18.02.2009 r.
93-232 Łódź
ul. Lodowa 97
[FONT=&quot]kier.0 42 tel.63 88 222, fax 63 88 350[/FONT]


[FONT=&quot]360000-IOSW-0704-05/09[/FONT]


[FONT=&quot]Pan Paweł Ślęzak [/FONT]
Przewodniczący ZZ SzNPiA w Sieradzu

[FONT=&quot]Pan Bartłomiej Miszczyk [/FONT]
Przewodniczący ZZ SzNP i A Oddział w Piotrkowie Trybunalskim

[FONT=&quot]Pan Mirosław Kuś[/FONT]
[FONT=&quot]Przewodniczący Koła ZZ Celnicy Pl. w Piotrkowie Trybunalskim[/FONT]


Jacek Kraj

[FONT=&quot]Przewodniczący ZZSC[/FONT]


[FONT=&quot]W odpowiedzi na pismo z dnia 12.12.2009 r. nr 36300-RPA-ZZSC-02/09 informuję, iż wartościowanie stanowisk w Izbie Celnej w Łodzi odbywa się w oparciu o zapisy decyzji Nr 7 Dyrektora Izby Celnej w Łodzi z dnia 21 stycznia 2009 r. [/FONT]

[FONT=&quot]Decyzją powyższą powołany został zespół ds. sporządzenia jednolitego dokumentu w sprawie wartościowania stanowisk funkcjonariuszy w Izbie Celnej w Łodzi i jednostkach podległych. [/FONT]
[FONT=&quot]Skład zespołu określono w § 1 decyzji. Celem Zespołu jest – najogólniej rzecz ujmując - koordynacja prac związanych z opisem i wartościowaniem stanowisk funkcjonariuszy w Izbie Celnej w Łodzi (analiza, aktualizacja, opiniowanie dokumentów sporządzanych przez osoby wskazane w § 4 decyzji). Poszczególne stanowiska opisane zostaną przez kierujących komórkami organizacyjnymi Izby oraz naczelników poszczególnych urzędów celnych. [/FONT]

[FONT=&quot]Z powyższych względów, udział związków zawodowych w pracach Zespołu jest niecelowy. [/FONT]
[FONT=&quot]Nie ma natomiast żadnych przeszkód w zapoznaniu Związków Zawodowych z materiałem sporządzonym w wyniku prac Zespołu, przed jego ostateczną akceptacją.[/FONT]

[FONT=&quot]Powyższe stanowisko uzgodnione zostało z członkami Zespołu.[/FONT]
[FONT=&quot]Na oryginale podpis:[/FONT]

[FONT=&quot]Dorota Kędzierska[/FONT]

[FONT=&quot]Dyrektor Izby Celnej w Łodzi[/FONT]
 
W Opolu zgłaszamy np. tylko chęć udziału na prawach obserwatora, choć na razie dyrekcja milczy, mimo uprzednich sygnałów, iż nie widzi problemu(pewnie wytyczne z góry :)). Wartościowanie to jedna wielka fikcja, za którą nie możemy odpowiadać, stąd wniosek o udział w tym charakterze. I tak zespół nie uwzględniałby naszych merytorycznych uwag, bo limity dla poszczególnych stanowisk są z góry określone, stąd nie można udawać, że rzeczywiście związki pracują nad wartościowaniem.
Na prawach obserwatora będziemy wskazywać absurdy, które wypracowuje zespół ds. wartościowania, aby ten brał je pod uwagę procedując nad tą fikcją, co spowoduje może, że wartościowanie będzie miało trochę mniej pozorów i fantazji.
O tym, że mamy do czynienia z fatamorganą, świadczy porównanie opisu i wartościowania, które zostało już sporządzone wcześniej - w wielu przypadkach nic się nie zmieniło na danym stanowisku, a jest ono obecnie zwartościowane(przez tych samych ludzi) w innej kategorii.
Oczywiście nikt nie potrafi odpowiedzieć dlaczego tak się dzieje:cool:.

Myślę, że po całym tym cyrku, jak już zespoły zakończą swoje prace, które są skrupulatnie zatajane w wielu izbach, wystąpimy z wnioskiem o audyt tej procedury, gdyż absurdalnych historii, świadczących o totalnej fikcji przedsięwzięcia jest aż nadto.
 
Ostatnia edycja:
Funkcjonariusze z niektórych komórek organizacyjnych piszą do nas protesty w związku z wartościowaniem, gdyż niezależnie od tego jaki będzie skład zespołu i tak wiadomo, że większość zostanie nisko sklasyfikowana, oczywiście bez merytorycznego uzasadnienia do faktycznej wartości wykonywanych zadań na danym stanowisku.
 
wartościowanie, a ZZ

Nie warto wartościować stanowisk bez uzgadniania tego ze związkami
Spółka przystąpiła do wartościowania stanowisk pracy. Chce ostatecznie uporządkować kwestie płacowe, a wartościowanie umożliwi obiektywną „wycenę” pracy na poszczególnych posadach.
Zgłosił się jednak związek, twierdząc, że kwestia ta wymaga uzgodnienia z zakładową organizacja związkową. Czy to prawda?
Zasadniczo finalnym celem wartościowania pracy jest ustalenie taryf wynagrodzeń na poszczególnych stanowiskach występujących w strukturze zakładu. Służy m.in. realizacji zasady równego traktowania w dziedzinie wynagrodzeń, określonej w art. 183c kodeksu pracy, czyli ustalaniu stawek wynagrodzenia według obiektywnych i usprawiedliwionych kryteriów. W efekcie stanowi fundamentalną gwarancję zarówno dla załogi, jak i pracodawcy stosowania zobiektywizowanych warunków ustalania pensji, a nie opartych na subiektywnym uznaniu.
Prawo pracy nie wymaga uzgadniania metody wartościowania pracy z zakładową organizacją związkową. Skoro jednak końcowym efektem wartościowania jest zwykle akt prawny (regulamin wynagradzania lub układ zbiorowy pracy), jest celowe zaangażowanie w ten proces organizacji związkowych. Ustalone w wyniku wartościowania tabele (taryfy) wynagrodzeń, jako część składowa wymienionych aktów, trzeba bowiem uzgodnić z zakładowymi organizacjami związkowymi. Musimy się zatem liczyć z tym, że wyniki wartościowania pracy i tak omawiamy ze związkami, negocjując układ zbiorowy lub uzgadniając regulamin płacowy. Przedmiotem uzgodnień będą m.in. stawki (taryfy) wynagrodzeń, a więc de facto również przyjęta przez pracodawcę metoda wartościowania pracy.
Wyłączenie w takiej sytuacji związków zawodowych z procesu wartościowania wprawdzie nie narusza powszechnie obowiązujących przepisów, ale jest dużą nieroztropnością pracodawcy na wypadek, jeśliby wyniki wartościowania wymagały zmiany aktu prawnego regulującego zasady wynagradzania. Firmy najczęściej zapraszają związki nie tylko do współuczestniczenia przy wyborze metody wartościowania, ale również w samym procesie wartościowania. Za przyjęciem takiego rozwiązania przemawiają zatem względy celowościowe, a nie konkretna norma.
Co może pominięty związek
Zakładowe organizacje związkowe mogą:- żądać od pracodawcy informacji o przyjętej metodzie wartościowania pracy (art. 28 ustawy o związkach zawodowych), - zajmować w tej sprawie stanowisko (art. 26 pkt 2 tej ustawy), - doprowadzić swoimi działaniami do rozmów na ten temat (np. na podstawie ustawy o rozwiązywaniu sporów zbiorowych).

Źródło : Rzeczpospolita Grzegorz Orłowski-radca prawny w spółce Orłowski, Patulski, Walczak
 
wartościowanie cd

[FONT=&quot] Łódź, dnia 16 marca 2009 roku [/FONT]​
[FONT=&quot]Izba Celna w Łodzi[/FONT]
[FONT=&quot] 93-232 Łódź[/FONT]
[FONT=&quot] ul. Lodowa 97[/FONT]
[FONT=&quot]kier.0 42 tel.63 88 222, fax 63 88 350[/FONT]
[FONT=&quot]360000-IOSW-0704- 05/09[/FONT]

Pan Paweł Ślęzak [FONT=&quot]Przewodniczący ZZ SzNPiA w Sieradzu[/FONT]
Pan Bartłomiej Miszczyk[FONT=&quot] Przewodniczący ZZ SzNPiA [/FONT][FONT=&quot]Oddział w Piotrkowie Trybunalskim[/FONT]
Pan Mirosław Kuś[FONT=&quot] Przewodniczący Koła ZZ Celnicy Pl.[/FONT][FONT=&quot]w Piotrkowie Trybunalskim[/FONT]
Jacek Kraj[FONT=&quot] Przewodniczący ZZSC[/FONT]

[FONT=&quot] W nawiązaniu do pisma numer j.w. z dnia 18 lutego 2009 roku, uprzejmie informuję, że dnia 17 marca b.r. o godz. 13.00, w sali nr 111, zostanie Państwu udostępniony, celem zapoznania się, materiał zebrany w wyniku prac Zespołu ds. sporządzenia jednolitego dokumentu w sprawie wartościowania stanowisk funkcjonariuszy w Izbie Celnej w Łodzi i jednostkach podległych, powołanego Decyzją Nr 7 Dyrektora Izby Celnej w Łodzi z dnia 21 stycznia 2009 roku.[/FONT]

[FONT=&quot]Na oryginale podpis:[/FONT]​
[FONT=&quot]Z up. Dyrektora Izby Celnej w Łodzi[/FONT]​
[FONT=&quot]Z-ca DYREKTORA[/FONT]​
[FONT=&quot]IZBY CELNEJ W ŁODZI
[/FONT][FONT=&quot]Piotr Walczak[/FONT]​
 
wspólny interes

W związku z wartościowaniem mam pytanie dla szefostwa dotyczące realizacji zadań powierzonych izbie i urzędom.Kierunki działania wytycza i organizuje pracę kierownictwo różnych szczebli. Nie bardzo rozumiem jak można żądać i stawiać na równi pracę szeregowego funkcjonariusza z kierownikiem , naczelnikiem i dyrektorem.Tu nie będzie wspólnego interesu pomiędzy dyrektorem, który za wszystko odpowiada a szeregowym funkcjonariuszem.Takie zróżnicowanie związane z wkładem pracy , odpowiedzialności i zaangażowania powinno znaleźć odzwierciedlenie w wynagrodzeniu.To przecież kierownictwo z dyrekcją wytycza prawidłowe kierunki działania i jest z tych działań rozliczane.Przecież w ostatnim okresie zmiany wśród dyrekcji i naczelników wiązały się głównie z nieopowiedzialnymi działaniami na niższych szczeblach struktury i brakiem zrozumienia istoty służby celnej. Służba jest powołana do chronienia budżetu oraz ma wspomagać podmioty funkcjonujace w obrocie towarowym z zagranicą.Teraz dyrekcja wzmacniając szczebel kierowniczy może uporządkować sprawy organizacji pracy i relacje przełożony podwładny oraz relacje między urzędem a firmami..
 
eeemeryt

podaj fakty i dowody, że tak nie jest.Sądzę, że z całej struktury i służby SSC zachowa kierownictwo i osoby bezpośrednio nim związane np. sektretariat, kadry, magazynierów niż całą strukturę urzędu i oddziałów. To nie ja idę np. w kierunku likwidacji stałych dozorów, pozostawiając w strukturze kierownictwo referatu i naczelnika od SNP.
 
Back
Do góry