• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

CENTRALNY MAGAZYN MUNDUROWY

larry1

Aktywny użytkownik
Dołączył
17 Maj 2007
Posty
358
Punkty reakcji
209
Proszę o wypowiadanie się nt zamówień umundurowania.Czy uważacie,że wszystko działa ok?Dostajecie mundury takie jakie chcecie?Wg mnie ponad połowa składników umundurowania nadaje się do poprawy.Proszę o podanie danych nt liczby zwrotów.Sławku proszę o zainteresowanie się sprawą!
 
CMM to jest kolejna perełka w koronie SCS - jak i zresztą KSS.
Jest, ale nie wiadomo po co. Najprostsza rzecz (wydawało by się), okazuje się cyklicznym problem wymian i reklamacji.
Nie sposób nie wspomnieć o systemie, który kosztował pewnie setki tysięcy złotych, a działa tak jak wszystko w tej firmie - czyli do du**.

Zawsze jak zamawiam sorty odżywa we mnie wspomnienie z dzieciństwa, kiedy to otwierałem w podnieceniu jajko kinder niespodziankę :)
 
Proszę o wypowiadanie się nt zamówień umundurowania.Czy uważacie,że wszystko działa ok?Dostajecie mundury takie jakie chcecie?Wg mnie ponad połowa składników umundurowania nadaje się do poprawy.Proszę o podanie danych nt liczby zwrotów.Sławku proszę o zainteresowanie się sprawą!
Proszę o konkrety. Zgłosiliśmy uwagi już wcześniej i na ostatnim spotkaniu był Pan Naczelnik Skórski z IAS Zielona Góra, wskazany przez MF do udzielenia odpowiedzi na zgłaszane problemy z umundurowaniem i generalnie odniosłem wrażenie, że nie chciał przyjąć do wiadomości i zaakceptować uwag dot. umundurowania. Potrzebujemy konkretnych zgłoszeń i będziemy interweniować. Zresztą Pan Skórski też prosił o pisanie uwag do nich i zapewniał, że wszystkie zgłoszenia będą analizowane.

Co Ty masz na myśli? Inne rozmiary dostajesz, czy chodzi Tobie o jakość? Napisz konkretnie. Zachęcam wszystkich do dzielenia się spostrzeżeniami w tym zakresie.
 
Przyszłam do służby 1.5 roku temu, żadne z moich zamówień w cmm do tej pory nie zostało zrealizowane w stu procentach. Pracuje na granicy a dostałam jedynie jedną kurtkę wiosenną, mimo zamawianych zimowych nie otrzymałam nic, gdybym nie dostała od starszych koleżanek nie wiem jakbym poradziła sobie w te mrozy... Realizowanie starych zamówień odbywa się na zasadzie "wysłać byle co" aby w systemie była możliwość zamknięcia zamówienia. Brak możliwości zamówienia emblematów, koszulek polo, pagonów, czy ktoś mi może powiedzieć czy w ogóle jest możliwość zamówienia tych rzeczy w cmm? Ja do tej pory takiej możliwości nie miałam, wysyłanie za dużych butów (inny rozmiar niż był w zamówieniu) obecnie mieszam stare sorty z nowymi, nie wygląda to najlepiej, a no i należy jeszcze dodać że pierwsze elementy munduru otrzymałam po 4mcach służby
 
Wysyłanie innych rozmiarów jest standardem, żeby tylko zamówienie za długo nie wisiało jako niezrealizowane.
Korporacja specjalnej troski 😆 Witamy!
 
Proszę o konkrety. Zgłosiliśmy uwagi już wcześniej i na ostatnim spotkaniu był Pan Naczelnik Skórski z IAS Zielona Góra, wskazany przez MF do udzielenia odpowiedzi na zgłaszane problemy z umundurowaniem i generalnie odniosłem wrażenie, że nie chciał przyjąć do wiadomości i zaakceptować uwag dot. umundurowania. Potrzebujemy konkretnych zgłoszeń i będziemy interweniować. Zresztą Pan Skórski też prosił o pisanie uwag do nich i zapewniał, że wszystkie zgłoszenia będą analizowane.

Co Ty masz na myśli? Inne rozmiary dostajesz, czy chodzi Tobie o jakość? Napisz konkretnie. Zachęcam wszystkich do dzielenia się spostrzeżeniami w tym zakresie.
1. Dlaczego rozmiary w centralnym magazynie umundurowania im. Tommy'ego Hilfiger'a nie posiada ustandaryzowanych rozmiarów jak w przypadku ubrań dostępnych na rynku
2. Dlaczego nie ma możliwości fizycznego odwiedzenia wielce szanownego magazynu w celu przymierzenia umundurowania i czy zdają sobie sprawę z tego, że CMM jest powodem dla którego każdy wygląda inaczej, to również pytanie do dyrektorów IAS, dlaczego nie mogą udostępnić środków na taki cel
3. Dlaczego ubrania przychodzą z wadami fizycznymi, czy istnieje kontrola jakości przy odbiorze ubrań od producenta
4. Dlaczego ubrania są wykonane z materiałów powodujących brak należytej ochrony termicznej i wentylacji, większość to najtańszy poliester
5. Co było powodem dla którego składniki umundurowania są ograniczone do minimum
6. W jaki sposób CMM nadzorował przetargi na umundurowanie i dlaczego zdecydowano się na powierzenie wykonania umundurowania firmom, które wygrały przetarg tylko ze względu na cenę, czy CMM brak udział w projektowaniu zamówienia publicznego i kto z imienia i nazwiska zdecydował o takim trybie postępowania
7. Dlaczego wszyscy pomimo wpisywania w ten system dobrych rozmiarów, otrzymują umundurowania za duże lub za małe o kilka rozmiarów przeliczając na rozmiary dostępne na rynku komercyjnym.

A tak już pomijając, SCS jest tak zajebista, że nawet na stronach gdzie można kupić umundurowanie dla wszystkich służb, naszych w ogóle nie ma. To tak na marginesie. Bardzo proszę przewodniczącego o przekazanie tych pytań do osoby zarządzającej tym magazynem na piśmie.

 
Co Ty???chcesz się osobiście wybrać do Rzepina??Co do jakości zgadzam się,nie jest najlepszego sortu.Ale to nie salon Gucciego😁
 
Nie każdy posiada umiejętność właściwego, cokolwiek by to miało znaczyć, co do centymetra, zmierzenia siebie.

Powinna to robić osoba, która zajmuje się tym zawodowo, i dodatkowo, która ma rozeznanie w całym asortymencie sortów, i potrafi z dużą dozą prawdopodobieństwa, wybrać właściwy rozmiar. Szczególnie że rozmiary są od do, a ludzie z tym samym wzrostem mają różną budowę

Ja osobiście nigdy nie pasjonowałem się doborem ubrań, przymierzałem i, jak byłem zadowolony z tego jak leży, brałem.

I tak długo było u nas, w Służbie. Ba, nawet profesjonalny krawiec dokonywał poprawek. I każdy wyglądał przyzwoicie.

Ale ktoś postanowił przyoszczędzić.

Nie wiem, może i w skali kraju są jakieś oszczędności.

Chociaż pewnie niewielkie, bo ja np. Mam pełną szafę sortów za dużych, za małych, obcisłych, luźnych itp

Nowych.

A ktoś za nie zapłacił. A ja nadal nie wyglądam tak, jak mógłbym. Służbowy to jeszcze pół biedy, ale wyjściowy to kabaret.

Ktoś powie że można reklamować. Otóż przez pierwsze lata było zapowiedziane na stronie cmm, że reklamacje mogą dotyczyć wad lub niezgodności rozmiaru z zamówieniem, a nie tego że zamówiony rozmiar jest za duży lub za mały.

O możliwości wymiany dowiedziałem się 2 czy 3 lata temu. Ok.

Pierwsze zamówienie przyszło zdaje się po pół roku, jak byłem na urlopie.

Jak wróciłem, było za późno na reklamację.

Kolejne zamówienie przyszło po 8 miesiącach. Byĺem na zwolnieniu, ale po powrocie jeszcze zdążyłem zareklamować. Na mundur czekam do dziś. 11 miesięcy.

Nie pomaga, że co chwila zmienia się wykonawca danego składnika, a więc nie tylko odcień, gramatura i faktura składnika, ale też i krój oraz rozmiarówka.

Nie mówiąc o zmianach samego rozporządzenia i wzorów

I potem wyglądamy jak banda obdartusów z san escobar

Jak to jest, że kupujesz coś online np w zalando, to masz to 2-3 dni póżniej, z darmową dostawą, gwarancją zwrotu bez podawania przyczyny.

A mają 20-30 TYSIĘCY pozycji...

Hmmm..

A dodatkowo, dużo składników w porównaniu do pierwszego rozporządzenia podrożało w punktach, niektóre o 200%

A punktów mamy tyle samo...

Więc za te same punkty możemy jakby mniej tych sortów zamówić...

Temat rzeka...
 
Sławku, prosisz o sygnały...

Tu ostatnio była rozmowa:

 
Terminy dostaw : czekanie 9 miesięcy na sorty nie jest rzadkością. Osobiście zamówiłem zimowe nowe sorty z końcem sierpnia. Piąty miesiąc mija i nadal ich nie mam.

Do tej pory mieliśmy warstwy :
podkoszulek/koszulka polo
koszulobluza
bluza polar
podpinka pod kurtkę (gruby polar bez oznaczeń) na zimę
kurtka zewnętrzna z podszewką siatkową, którą można było założyć bez podpinki, np. jako ochrona przed deszczem.

Teraz nie ma już podpinki pod kurtkę, za to mamy softshell zamiast bluzy polarowej, a kurtka to cerata bez żadnej podszewki/siatki. Pytanie tylko, czy oddychająca, czy termos do zapocenia się?
Brak podpinki pod kurtkę - czy ktoś pomyślał o ludziach pracujących w temperaturach poniżej 0?
Do tego kurtka ma być wodooporna, a jakiś debil poprzeszywał grubymi nitkami naklejone WCZEŚNIEJ taśmy zabezpieczające przed przeciekaniem - przyjrzyjcie się pagonom kurtki. Stojąc na deszczu mamy gwarantowane mokre ramiona i całą resztę, po której będzie spływać woda.
 
Problemy? Proszę bardzo:
1. Ustawa o KAS zrobiona ekspresowo w kilka miesięcy. Wypieprzenie kilku tysięcy ludzi na bruk udało się rach-ciach. Natomiast to k***y nędzy mamy 2021 rok. 4 lata po powstanu KASu a my nadal nie mamy pełnego, aktualnego umundurowania nowej formacji! Już chyba prędzej się ten syf rozleci niż CMM wyda kompletny mundur. Podsumowując: pomimo 4 lat od wprowadzenia KAS nadal nie mamy kompletnego umundurowania wg nowych wzorów.
2. Rozmiarówka: nowe mundury są uszyte w innych rozmiarach niż poprzednie. Tym samym zamawiając: czapki, spodnie itp. w tych samych rozmiarach co poprzedni mundur to ubrania przychodzą inne! Na przykładzie czapek: mam rozmiar 58. Pomimo masy obowiązków to jednak głowa z wiekiem mi nie urosła ani się nie skurczyła. Natomiast nigdy nie wiem jaki rozmiar mam zamówić w CMM, gdyż niektóre czapki będą dobre w rozmiarze 57, inne 58 a jeszcze inne 59.
3. Rozmiarówka cd: nawet te sorty, które są teoretycznie dostępne, to często moich rozmiarów nie ma.
4. Materiał i funkcjonalność: jeśli chodzi o materiał to nowe mundury to straszny syf. Po kolei:
  • rękawiczki ochronne czy jak to się nazywa: kto to w ogóle zgodził się na taki zakup?! Przecież na rynku komercyjnym nikt by tego nie kupił. To wygląda jakby szwalnia, która nigdy nie robiła takich rekawiczek nagle dostała zlecenie wyprodukowania rękawic ochronnych i zrobiła tak jak umiała, czyli byle jak i z byle czego. Prosze sobie zajść do sklepu z militariami i zobaczyć jak powinny wyglądać rękawiczki ochronne a następnie założyć nasze służbowe i przeprowadzić w nich np. kontrolę bagażu lub iść na strzelnicę postrzelać z broni palnej. Powodzenia.
  • koszule służbowe, koszulki polo - jest w nich tyle poliestru, że w ciepłe dni funkcjonariusze służą w Służbie Celno-Spoconej. Plamy potu, funkcjonariusz ugotowany. Ble.
  • buty służbowe - fajna, twarda podeszwa, niestety nieoddychające. W lato nie do noszenia.
  • kominy - kto to robił? To samo co z rekawiczkami ochronnymi. Nosz kurna, jak się to założy na twarz to wygląda jakby ktoś rajtuzy podciągnął aż na nos. Prosze porównać kominy chociażby do tych, które ma policja.
  • swoją drogą w obecnych czasach CMM mógłby wydać maseczki z logo SCS. Przynajmniej wyglądalibyśmy jakoś profesjonalniej a nie tak jak teraz, że jeden ma to inny coś innego.
Acha, na koniec jeszcze nazewnictwo nowych sortów. Jest tak nieoczywiste, że nikt kogo znam nie usiadł normalnie do zamawiania sortów i bez pytania co chwile "ej, a co to jest kurtka taka a taka?" nie potrafił zamówić normalnie munduru.

Generalnie, 90% sortów mundurowych wypuszczanych przez CMM jest słabych jakościowo i funkcjonalnie. Ktoś kto to zamawia robi to po prostu na odp*****l. Mam kolegów w wojsku, to tam sorty mundurowe sa naprawdę porządne, a u nas czego by nie dali to zwykle okazuje się badziew.
 
Proszę o konkrety. Zgłosiliśmy uwagi już wcześniej i na ostatnim spotkaniu był Pan Naczelnik Skórski z IAS Zielona Góra, wskazany przez MF do udzielenia odpowiedzi na zgłaszane problemy z umundurowaniem i generalnie odniosłem wrażenie, że nie chciał przyjąć do wiadomości i zaakceptować uwag dot. umundurowania. Potrzebujemy konkretnych zgłoszeń i będziemy interweniować. Zresztą Pan Skórski też prosił o pisanie uwag do nich i zapewniał, że wszystkie zgłoszenia będą analizowane.

Co Ty masz na myśli? Inne rozmiary dostajesz, czy chodzi Tobie o jakość? Napisz konkretnie. Zachęcam wszystkich do dzielenia się spostrzeżeniami w tym zakresie.
Zamówiłem mundur wg poprzedniego zamówienia tj.wg tych samych rozmiarów.Okazuje się,że kurtka strasznie długa,spodnie chyba 8 cm dłuższe od tych poprzednich.W koszulkach polo miętowych guziki urywają się po jednym założeniu pagonów.Jakość materiałów słaba.Jestem ciekawy ile jest reklamacji?Sam noszę często składniki do krawca do poprawy.Dlaczego ja mam za to płacić?!Nie słyszałem nawet jednej pozytywnej opinii o nowych zamówieniach
 
......................................

A tak już pomijając, SCS jest tak zajebista, że nawet na stronach gdzie można kupić umundurowanie dla wszystkich służb, naszych w ogóle nie ma. To tak na marginesie. Bardzo proszę przewodniczącego o przekazanie tych pytań do osoby zarządzającej tym magazynem na piśmie.

Nie można kupić, bo nie dostajemy pieniędzy jako mundurówkę a punkty. Przecież nikt (no może prawie nikt) nie inwestowałby w ciuchy które może pobrać w zamian za punkty z magazynu.
Konsekwencją tego są wymieniane przez innych forumowiczów problemy z jakością wykonania. Gdybyśmy dostawali pieniądze za które mamy się umundurować, to rynek zweryfikowałby, które sorty (od jakich producentów) warto kupić, badziewie byłoby wyeliminowane.
Zachowując system punktowych też możnaby trochę zapanować nad jakością. Przed podpisaniem ostatecznej umowy z wykonawcą powinna być najpierw partia próbna przekazana do testowania.
 
Nie można kupić, bo nie dostajemy pieniędzy jako mundurówkę a punkty. Przecież nikt (no może prawie nikt) nie inwestowałby w ciuchy które może pobrać w zamian za punkty z magazynu.
...
Nie byłbym tego taki pewien. Jestem przekonany, że wielu wolałoby kupić sobie komplet, który
nadaje się do noszenia; nie uwiera, nie odstaje, nie przemaka ale "oddycha", spodnie nie są
ze wzoru dla klauna - albo zbyt krótkie, albo dla podwójnego tyłka, koszulka nie kurczy się na
ciele podczas używania pod wpływem potu itp.
Na co komu ciuchy, których i tak nie włoży ?! Chyba tylko po to, by (jak już ktoś wspomniał)
usunąć oznaczenia i użyć do brudzących robót, ewentualnie dać komuś do warsztatu lub choć
bezdomnemu (bo nikt ich nie kupi, nawet za 1/10 wartości) ...
 
A myślałem że tylko ja mam problem z CMM. Przy moim wzroście 198cm i szczupłej sylwetce to dopiero perełki przychodzą.
Kurtka wyglądała jak płaszcz kończyła się za kolanami🤣🤣
Koszule są tak szerokie, że nie znam człowieka na którego by pasowała.
Jedyny plus to buty. O dziwo przychodzą idealne i mega szybko ale to chyba dla tego, że leżą im w magazynie bo mało kto nosi 48
 
A wystarczyłoby np. zlecić pomiary lokalnym krawcom. Ale to nie w stylu MF.
Lepiej wywalać pieniądze na reklamacje, winiąc w końcowym rozrachunku funkcjonariusza, który się źle pomierzył ;)
 
A wystarczyłoby np. zlecić pomiary lokalnym krawcom. Ale to nie w stylu MF.
Lepiej wywalać pieniądze na reklamacje, winiąc w końcowym rozrachunku funkcjonariusza, który się źle pomierzył ;)
To nie rozwiązałoby problemu, gdyż co z tego że krawiec Cie dobrze zmierzy, jeśli producent nie potrafi pod ten rozmiar wyprodukować dwóch takich samych koszul.
 
temat wydaje się prozaiczny, jednostki narzekają, bo nigdy nikomu nie dogodzi, ale może być tez drugie dno. Wartość sortów to nie są jedynie punkty, to żywa gotówka, pieniądze wydawane z budżetu, i powinny być wydawane gospodarnie, warto przeprowadzić związkowe śledztwo, bądź podrzucić temat dziennikarzom śledczym, bo może się okazać, ze rękawiczki szyje instruktor narciarski a kurtki z Chin sprowadza handlarz bronią. Wszystkie nitki i tak końcowo prowadza do ministerstwa, tam ktoś zatwierdza zamówienia (przetargi, jeżeli są) a za wszystko ostatecznie odpowiada p. Magda
 
Back
Do góry