Celnicy z Przemyśla przykręcą kurek z tanim paliwem z Ukrainy

  • Thread starter Thread starter Nie zarejestrowany
  • Rozpoczęty Rozpoczęty
pomyśl zanim wprowadzisz gniota

- Proceder przybiera na sile - nie ukrywa Małgorzata Eisenberger, rzecznik prasowy Izby Celnej w Przemyślu. - Dlatego 18 bm. jako pierwsi w kraju wprowadzimy obostrzenia mające przeciwdziałać temu zjawisku.

Zgodnie z obowiązującymi obecnie normami, bez żadnych konsekwencji do Polski można przywieźć pełny bak paliwa plus maksymalnie 10 litrów w kanistrze. Chociaż zapis nie ulegnie zmianie, celnicy uznali, że przywilej będzie przysługiwał kierowcom tylko raz na dobę.
Proponowałbym panią rzecznik razem z dyrektorem i jego świtą wysłać do odprawy samochodów osobowych w celu wyegzekwowania tego idiotycznego przepisu, a jak turysta, przemytnik np. zgłosi 1/3 zbiornika z paliwem i kanister 10 l a będzie miał np 1/2 zbiornika paliwa , to może w ciągu doby przekroczyć granicę 3 razy albo 2 razy , czyż nie??? proponuję aby pani razem z dyrektorem weryfikowała kto ile ma w zbiorniku. I jeszcze jedno pytanie co to znaczy pełny zbiornik???
Mogę pani podpowiedzieć " pełny zbiornik jest po zatankowaniu na stacji CPN przed uruchomieniem silnika" po tej czynności zbiornik nie jest już pełny.
 
pako wracaj na te swoje bezdrożne Bezledy, wszędzie cie pełno strasznie masz dużo do powiedzenia na każdy temat
 
Przepisy

Proponowałbym panią rzecznik razem z dyrektorem i jego świtą wysłać do odprawy samochodów osobowych w celu wyegzekwowania tego idiotycznego przepisu, a jak turysta, przemytnik np. zgłosi 1/3 zbiornika z paliwem i kanister 10 l a będzie miał np 1/2 zbiornika paliwa , to może w ciągu doby przekroczyć granicę 3 razy albo 2 razy , czyż nie??? proponuję aby pani razem z dyrektorem weryfikowała kto ile ma w zbiorniku. I jeszcze jedno pytanie co to znaczy pełny zbiornik???
Mogę pani podpowiedzieć " pełny zbiornik jest po zatankowaniu na stacji CPN przed uruchomieniem silnika" po tej czynności zbiornik nie jest już pełny.
Zgodnie z ustawą vat zbiornik paliwa oraz zbiornik przenośny należy traktować jako bagaż podręczny a to zgodnie z wytycznymi MF należy zwalniać raz na dobę czyli to czy będzie wiózł 1/2 czy 1 l paliwa kolejny przejazd powinien być obciążony należnościami celno-podatkowymi. Czy istnieje przepis zobowiązujący przekraczającego granicę do przewożenia pełnego zbiornika, 2 paczek i wódy?
 
To na wywóz będa potwierdzać wyjazd z paliwem? Bardzo łatwo to zablokować. Wystarczy, ze mrówki będa sie za każdym wyjazdem domagały potwierdzenia ilości paliwa wywożonego.
Pierwszy problem- procedura,
drugi- jakie dokumenty,
trzeci- jak technicznie sprawdzić ile wywozi,
czwarty- kadry potrzebne do sprawdzania i całej tej papierologii no i oczywiście statystyki itp.
itd, itp
Powodzenia.
 
Zgodnie z ustawą vat zbiornik paliwa oraz zbiornik przenośny należy traktować jako bagaż podręczny

kolega chyba nie doczytal ustawy do konca, bo wg cytowanej ustawy dycha w karnistrze nie kwalifikuje sie jako bagaz podreczny. gdyby tak bylo, to kazdym passatem jechaloby 5 leszczy i kazdy mialby dyszke, co jest niezgodne z przepisami.
 
Pomoc

pomóż chorym dziecią 1 sms to niewiele a moze pomóc
Wyślij SMSa o treści: UPJ w7759464
(UPJ koniecznie napisz DRUKOWANYMI LITERAMI i nie zapomnij o spacji !!!)
pod numer 7668.
 
kiedy czytam takie bzdury i wynurzenia to widzę tutaj złą wolę jednych i drugich a wystarczyłoby trzymać się przepisów już funkcjonujących, pani rzecznik nie wymyśliła nic szczególnego w sprawie przywozu do kraju paliw i ich norm oraz ograniczeń jakie chce Dyr.IC wprowadzić, każde inne traktowanie jest łamaniem prawa, nie ma ograniczeń co do ilości przejazdów przez granicę oraz ilości wwożonego paliwa, oryginalny fabryczny zbiornik paliwa w pojeździe oraz 10litrów w kanistrze do tego celu przystosowanym, wobec czego mozna przywozić paliwa jak wyżej. Problem zaczyna się wtedy, kiedy trzeba zająć nadwyżkę tego paliwa, gdzie go składować, jakie należy spełnić warunki by go składować, jeżeli oclić to na jakiej podstawie bo przywóz paliw jest obwarowany odrębnymi przepisami, uważam,że nawet to co robi obecnie UC wymierzając należności celne za nadwyżki paliwowe jest niezgodne z prawem!
 
Doczytałem

kolega chyba nie doczytal ustawy do konca, bo wg cytowanej ustawy dycha w karnistrze nie kwalifikuje sie jako bagaz podreczny. gdyby tak bylo, to kazdym passatem jechaloby 5 leszczy i kazdy mialby dyszke, co jest niezgodne z przepisami.

Ja doczytałem kolega nie doczytał art. 77.
 
To na wywóz będa potwierdzać wyjazd z paliwem? Bardzo łatwo to zablokować. Wystarczy, ze mrówki będa sie za każdym wyjazdem domagały potwierdzenia ilości paliwa wywożonego.
Pierwszy problem- procedura,
drugi- jakie dokumenty,
trzeci- jak technicznie sprawdzić ile wywozi,
czwarty- kadry potrzebne do sprawdzania i całej tej papierologii no i oczywiście statystyki itp.
itd, itp
Powodzenia.
Zapominasz o jednym bardzo istotnym aspekcie. Zgodnie z WKC towar wywieziony poza terytorium Wspólnoty traci status towaru wspólnotowego. Zapamiętaj bo to bardzo ważne. Na przykład w ruchu podróżnych poza obszar celny możesz wywieźć chociażby 200 szt papierosów polskich i więcej. Przywieźć - 40 choćby na paczkach była polska akcyza, napisy itp. 40, tylko 40. Proste? Tak samo z paliwem. Tzw. podróżni mogą się domagać potwierdzenia wywożonej ilości paliwa, dla nas to nie istotne. Nie musimy niczego potwierdzać, ponieważ towar wywieziony poza terytorium Wspólnoty traci status towaru wspólnotowego i w przywozie jest traktowany jako niewspólnotowy, a z okazjonalnością sobie poradzimy co pokazały papieroski, alkohol, firanki i inne tego typu "towary przewożone przez tzw podróżnych na własny użytek".
Uprzedzając pytania tzw. podróżnych - pseudofilozofów dotyczące statusu samochodu po opuszczeniu terytorium wspólnoty, zgodnie z przepisami WKC i Konwencji Wiedeńskiej, status ten nie zmienia się ponieważ wywóz jest traktowany jako czasowy, a przywóz - powrotny.
Pozdrawiam.
 
To dlaczego

Tzw. podróżni mogą się domagać potwierdzenia wywożonej ilości paliwa, dla nas to nie istotne. Nie musimy niczego potwierdzać, ponieważ towar wywieziony poza terytorium Wspólnoty traci status towaru wspólnotowego

To dlaczego autosus który wyjeżdza z Polski na przejciu w Bezledzie musi odpisywać stan licznika czyli jest rejestrowany wywóz paliwa to w/w opisu nie powinni tego robić :D
 
cała dyskusja nie ma sensu
cały zbiornik mozna przywieżć bez łaski 20 razy dziennie przywóz okazjonalny 10 litrów w kanistrze to juz inna kwestia
ale
zolle mogą sie dowalić do kanistra
więc
chca nas zawrócić
ale my nie chcemy się wrócić
więc
zolle musza nam zabrać paliwo
ale
że jest to materiała niebezpieczny i wybychowy
więc
kłania się bezpieczeństwo publiczne
i zolle nie zabiorą nam paliwa
więc co z tym fantem zrobią jak takich delikwentów na granicy się nazbiera
 
więc co z tym fantem zrobią jak takich delikwentów na granicy się nazbiera
wiec zolle Wam to ocla.
wypelnisz zgloszenie i polecisz sie bujac po agencjach. auto na stojanke i kwitniesz. a zoll leci dalej az do dziewietnastej, a pozniej do domku.
a Ty dalej kwitniesz, bo sie okazuje, ze zgloszenie jest zle wypelnione, itp, itd :D
 
wiec zolle Wam to ocla.
wypelnisz zgloszenie i polecisz sie bujac po agencjach. auto na stojanke i kwitniesz. a zoll leci dalej az do dziewietnastej, a pozniej do domku.
a Ty dalej kwitniesz, bo sie okazuje, ze zgloszenie jest zle wypelnione, itp, itd :D

jak już kolego jest mowa o zgłoszeniu w ruchu podróżnych to w grę wchodzi DPDZ, jeżeli cos ci to mówi,który wypełniają zolle i niewielu potrafi to zrobić więc to zolle biegaja osr......i i nie wiedzą co z tym zrobić
 
problem paliwa był przerabiany od kilku lat
nie wolno oclić paliwa w kanistrze
tylko w zbiorniku powyżej dopuszczalnuch norm a do tej pory było to chyba 200 litrów
 
Takie tam

Może małe sprostowanie. Przede wszystkim ilość paliwa wwożonego do kraju nie może być większa niż pojemność zbiornika + kanister (200 lirtów było rok temu i to dla ciężarówek - ciekawe czy w VW Passacie były montowane zbiorniki 200 l).
I tutaj temat zgłoszeń celnych mamy załatwiony, ponieważ taka sytuacja nie wystąpi. Również temat zawrotów nie jest taki jak pisze przedmówca. Celnicy nie zawracają obrażonego ""podróżnego"", Oni zawracają nadwyżki towaru (raczej nie cofnie się ona sama bez podróżnego, bo nie ma nóg). I jeszcze jedno dotyczące np. 20 przejazdów z pełnym zbiornikiem w ciągu jednego dnia. Towar (paliwo) jest zwolniony z należności celnych i podatkowych pod warunkiem, że zostanie zużyty w pojeździe, w którym został przywieziony i niech mi nikt nie ściemnia, że można sobie śmiało jeździć, zlewać, sprzedawać i tak w kółko.
A tak na marginesie. Zolle potrafią wypełniać DPDZ. Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum.
 
rystrykcje paliwowe przynaszą pierwsze skutki , na Kroscienku zamarł ruch - jedzie 5-6 aut na godzine - wiem bo córka sasiada mojego dziadka pracuje w cle jako agentka celna
 
Nie ma podstaw by clić paliwo w ilości zwolnionej z cła i podatku i koniec kropka. Każdy może jeździć ile razy zechce.

A skoro jest warunek tego zwolnienia, to trzeba udowodnić jego naruszenie i karać tych, którzy go łamią.

W każdym razie łamać i naginać prawa celnikom nie wolno.
 
Nie ma podstaw by clić paliwo w ilości zwolnionej z cła i podatku i koniec kropka. Każdy może jeździć ile razy zechce.

A skoro jest warunek tego zwolnienia, to trzeba udowodnić jego naruszenie i karać tych, którzy go łamią.

W każdym razie łamać i naginać prawa celnikom nie wolno.

nie ma rowniez podstaw twierdzić, że ziemia jest okrągła - a obozy koncentracyjne to wybudowali oczywiscie Polacy
 
Cytat: "W każdym razie łamać i naginać prawa celnikom nie wolno."
Moje pytanie brzmi: Czy w takim razie przemytnikom również nie wolno łamać i naginać prawa, czy tylko to dotyczy celników???
 
Back
Do góry