a Poznań walczy dalej ?

Brawo Poznań.
Pozostałe izby nie powinny się poddawać. Chyba, nie trzeba nikomu tłumaczyć, że czym liczniejsze wystąpienia tym lepiej i tym bardziej rosną nasze szanse. Pozostałe izby nie powinny na nic czekać.
 
Brawo Poznań.
Pozostałe izby nie powinny się poddawać. Chyba, nie trzeba nikomu tłumaczyć, że czym liczniejsze wystąpienia tym lepiej i tym bardziej rosną nasze szanse. Pozostałe izby nie powinny na nic czekać.
Z tego co czytam w innych izbach po przepychankach zasadniczo zwycięża powrót do zwracania pracownikom i funkcjonariuszom kosztów dojazdu do stałych nadzorów i wypłacania diet.
W IC Olsztyn w grudniu wręczono - tylko funkcjonariuszom - zmiany aktów mianowania ze wskazaniem miejsca pełnienia służby - komórka snp w podmiocie objętym stałym nadzorem. Bez żadnej karencji, podpisania zgody, bez wypowiedzenia umowy o korzystanie z auta prywatnego, przestano wystawiać delegacje, zwracać za dojazd i wypłacać diety.
Do tego jeśli jakiś funkcjonariusz lub pracownik trafia na zastępstwo to ma delegację, dietę, dojazd.
Jakoś nie słyszę o jakichś sukcesach AC ani jakiegokolwiek związku w tym regionie.
Każda izba inaczej?
Wartość celnika zależy od kodu pocztowego?
Lepsze i gorsze regiony?
To może i dzielnica ma znaczenie?
SSC zapewne powie, że DIC są SUWERENNI!

no dobra...to w ktorych izbach placa a w ktorych nie placa za dojazdy na stale nadzory?
 
?

Korzystając z okazji chciałbym dorzucić jeszcze jeden problem odnośnie niepłaconych świadczeń w SC. Sprawa dotyczy funkcjonariuszy pracujących w warunkach szkodliwych a wynika to z przepisu R.M.F z 21 kwietnia 2000r. Otóż w paragrafie 7 w/w rozporządzenia czytamy:

"Funkcjonariuszom pełniącym służbę w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych przysługuje dodatek w wysokości
1.przy I stopniu szkodliwości lub uciążliwości - do 5%
2.przy II stopniu szkodliwości lub uciążliwości - do 10%
3.przy III stopniu szkodliwości lub uciążliwości - do 15%
miesięcznego najniższego uposażenia zasadniczego."

według załącznika nr 3 do w/w rozporządzenia m.in. do III stopnia szkodliwości zalicza się pełnienie służby "przy wytwarzaniu, stosowaniu, magazynowaniu i transportowaniu gazów, paliw i materiałów wybuchowych"

czy ktoś poruszał już ten temat w kontaktach z przełożonymi?
chyba że moja interpretacja przepisu jest "zbyt daleko idąca"? ;)
 
Owy przepis jak najbardziej istnieje i powinni płacić za warunki szkodliwe.Ale co zrobic...znowu do sądu??
 
zwiąki nie za bardzo sie tym przejmują, jesli ich to nie dotyczy. z tego co zauważylem z ich działań, najlepiej idzie im pobieranie składek, od tych którzy nawet nie należą do zz...

Przykładem jest znajomy(nowy pracownik od 2 m-cy)któremu w delikatny sposób zasugerowano aby sie "dołożył" bo zbierają na prawnika, a owa sprawa nawet go nie dotyczyła....

Jak dla mnie :D
 
Odnośnie wyznaczania miejsca służby w stałych nadzorach. Proszę wszystkich funkcjonariuszy z SNP o przekazanie tutaj na forum informacji, jak zmieniono Wam akty mianowania, czy zmieniono, czy pouczono o możliwości odwołania, czy też wyznaczono po prostu nowe miejsce służby, bez pouczenia?
Piszcie jak to wyglądało w poszczególnych izbach.
Dyrektorzy otrzymali polecenie w tej kwestii od SSC i muszą wykonać to polecenie. Nie udało się niestety przekonać SSC do jego wycofania, z wyjątkiem tego że zgodził się na opłacanie delegacji przy doraźnych czynnościach kontrolnych - pierwotnie nawet tutaj chciał obciąć.

Analizujemy sprawę od strony prawnej i chcemy to podważyć. Proszę o informacje.
 
Wrocław

W UC Wroclaw wręczono pisma zawierające jedno zdanie.
" Z dniem 01 lutego 2009 roku wyznaczam Panu/Pani miejsce pełnienia służby w Sekcji Stałego Nadzoru w ............."
Podpisał Dyrektor IC

Żadnych pouczeń o możliwościach odwoławczych.
U nas kierownictwo wykazało się dobrą wolą wyznaczając osoby, które do stałych nadzorów mają dobry dojazd i często bliżej niż do siedziby SNP
 
Panie slawku wiedzialam ze pan zajmie sie tym tematem . Jedyny prawdziwy przedstawiciel calej grupy celnikow , goraco pozdrawiam dziekujemy!!!
 
Proszę nie przesadzać. Próbujemy podjąć ten temat, bo to zwykłe i do tego naciągane, obejście prawa jest, ale jak będzie ostatecznie, to się dopiero okaże w sądzie.
Wobec trwającego procesu legislacyjnego nad projektem ustawy o SC, ta sprawa jest priorytetem, a nie delegacje czy warunki szkodliwe. W sprawie warunków szkodliwych czekamy na odpowiedź z MF, po czym podejmiemy je w wolnej chwili. Poszukujemy wciąż osób, które zechcą zaangażować się do merytorycznej pracy w związku. Prosimy o wsparcie, gdyż nadużyć władzy, omijania prawa, wykorzystywania luk prawnych przeciwko ludziom, itp. jest bez liku i nie jesteśmy w stanie tego przerabiać na bieżąco. Wiele spraw zalega i nie jest kontynuowana.
Tam, gdzie dyrekcje były w porządku do ludzi i pozwalały, korzystać z przysługujących praw, bez żadnych szykan z tego powodu, zaczyna niestety ingerować SSC ze swoimi interpretacjami i poleceniami.
 
Ostatnia edycja:
brawa dla kolegow z Poznania

top-bigger.gif


12 lutego br Sąd Rejonowy w Poznaniu po rozpoznaniu na rozprawie powództwa przeciwko Izbie Celnej w Poznaniu o uznanie wypowiedzeń warunków pracy za bezskuteczne przywrócił powodów do pracy na poprzednich warunkach nadając wyrokowi rygor natychmiastowej wykonalności.

Sąd Rejonowy zasądził, tytułem zwrotu kosztów zastępstwa procesowego, od pozwanej Izby Celnej w Poznaniu w sumie kwotę 3600 zł .

Kto za to zapłaci ??? Kto zapłaci koszty w trwających, podobnych sprawach???


W uzasadnieniu Sąd zauważa między innymi :


Końcowo rozważyć należy także podnoszony w trakcie postępowania przez stronę pozwaną argument, że zgodnie z art.6b ust.3 ustawy o Służbie Celnej w skład danego urzędu celnego wchodzą także komórki organizacyjne ;komórki stałego nadzoru umiejscowione na terenie podmiotu podlegającego szczególnemu nadzorowi podatkowemu. Sąd stwierdza, że nawet gdyby przyjąć, że w istocie komórki stałego nadzoru należą do struktury urzędu celnego i są one jego częścią, to nie ma to wpływu na rozstrzygnięcie niniejszej sprawy. Art. 65 ust.1 ustawy o służbie cywilnej w sposób wyraźny mówi bowiem konkretnie o delegowaniu służbowym poza siedzibę urzędu, a nie o delegowaniu poza urząd

Ostatecznie należało też rozważyć, czy powyższej jasnej i jednoznacznej interpretacji językowej art. 65 ust. 1 ustawy o służbie cywilnej, wspartej także wykładnią systemową, nie powinna przełamać wykładnia funkcjonalna.

(..) Zdaniem Sadu trudno w niniejszej sprawie znaleźć wystarczające racje za tym, aby wykładni językowa i systemowa została przełamana przez wykładnię celowościową(...)

Jestem pełen uznania dla ludzi z Poznania
Great.gif



jak w temacie.:)
 
ile potrzeba wyroków sądowych aby uznać naciąganą interpretację zwrotów kosztów podróży służbowej za błędną ???
Kto płaci za przegrane sprawy w sądzie??
 
koszty dojazdu już dawno zabrali,diety teraz -z up. szefa służby celnej podpisał nowe- miejsce pełnienia służby- sam dyrektor ,idzie chyba pany nowa wiosna ludów trzeba razem z policją uderzyć na pałac zimowy innej rady nie ma.Teraz na nadzorach jest się w miejscu pełnienia słuzby podstawa prawna jakiś tam obsrany artkuł z ustawy o słuzbie celnej z 1999 chyba roku.
 
Ostatnia edycja:
POZNAŃ poległ

z dniem 01-04-09 zafundowali nam żart pryma aprilisowy. funckjonariuszom zabrali delegacje, a cywilom poki co płacą. MAm paranoje w tym momencie. KOlega który pracuje ze mna jest cywilem i mu płacą a mnie nie. Mimo iż robimy to samo i jezdzimy w to samo miejsce...:eek:
 
Równe traktowanie

Kodeks pracy
Ustawa z dnia 26 czerwca 1974r.
Stan prawny: 7 stycznia 2009r.

DZIAŁ PIERWSZY - PRZEPISY OGÓLNE
Rozdzial IIa - Równe traktowanie w zatrudnieniu
Art. 183a.

§ 1. Pracownicy powinni być równo traktowani w zakresie nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, warunków zatrudnienia, awansowania oraz dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych, w szczególności bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, religię, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną, a także bez względu na zatrudnienie na czas określony lub nieokreślony albo w pełnym lub w niepełnym wymiarze czasu pracy.

§ 2. Równe traktowanie w zatrudnieniu oznacza niedyskryminowanie w jakikolwiek sposób, bezpośrednio lub pośrednio, z przyczyn określonych w § 1.

§ 3. Dyskryminowanie bezpośrednie istnieje wtedy, gdy pracownik z jednej lub z kilku przyczyn określonych w § 1 był, jest lub mógłby być traktowany w porównywalnej sytuacji mniej korzystnie niż inni pracownicy.

§ 4. Dyskryminowanie pośrednie istnieje wtedy, gdy na skutek pozornie neutralnego postanowienia, zastosowanego kryterium lub podjętego działania występują dysproporcje w zakresie warunków zatrudnienia na niekorzyść wszystkich lub znacznej liczby pracowników należących do grupy wyróżnionej ze względu na jedną lub kilka przyczyn określonych w § 1, jeżeli dysproporcje te nie mogą być uzasadnione innymi obiektywnymi powodami.

§ 5. Przejawem dyskryminowania w rozumieniu § 2 jest także:

działanie polegające na zachęcaniu innej osoby do naruszania zasady równego traktowania w zatrudnieniu,
zachowanie, którego celem lub skutkiem jest naruszenie godności albo poniżenie lub upokorzenie pracownika (molestowanie).
§ 6. Dyskryminowaniem ze względu na płeć jest także każde nieakceptowane zachowanie o charakterze seksualnym lub odnoszące się do płci pracownika, którego celem lub skutkiem jest naruszenie godności lub poniżenie albo upokorzenie pracownika; na zachowanie to mogą się składać fizyczne, werbalne lub pozawerbalne elementy (molestowanie seksualne).

Art. 183b.

§ 1. Za naruszenie zasady równego traktowania w zatrudnieniu, z zastrzeżeniem § 2-4, uważa się różnicowanie przez pracodawcę sytuacji pracownika z jednej lub kilku przyczyn określonych w art. 183a § 1, którego skutkiem jest w szczególności:

odmowa nawiązania lub rozwiązanie stosunku pracy,
niekorzystne ukształtowanie wynagrodzenia za prace lub innych warunków zatrudnienia albo pominięcie przy awansowaniu lub przyznawaniu innych świadczeń związanych z pracą,
pominięcie przy typowaniu do udziału w szkoleniach podnoszących kwalifikacje zawodowe
- chyba że pracodawca udowodni, że kierował się obiektywnymi powodami.
§ 2. Zasady równego traktowania w zatrudnieniu nie naruszają działania polegające na:

niezatrudnianiu pracownika z jednej lub kilku przyczyn określonych w art. 183a § 1, jeżeli jest to uzasadnione ze względu na rodzaj pracy, warunki jej wykonywania lub wymagania zawodowe stawiane pracownikom,
wypowiedzeniu pracownikowi warunków zatrudnienia w zakresie wymiaru czasu pracy, jeżeli jest to uzasadnione przyczynami niedotyczącymi pracowników,
stosowaniu środków, które różnicują sytuację prawną pracownika ze względu na ochronę rodzicielstwa, wiek lub niepełnosprawność pracownika,
ustalaniu warunków zatrudniania i zwalniania pracowników, zasad wynagradzania i awansowania oraz dostępu do szkolenia w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych - z uwzględnieniem kryterium stażu pracy.
§ 3. Nie stanowią naruszenia zasady równego traktowania w zatrudnieniu działania podejmowane przez określony czas, zmierzające do wyrównywania szans wszystkich lub znacznej liczby pracowników wyróżnionych z jednej lub kilku przyczyn określonych w art. 183a § 1, przez zmniejszenie na korzyść takich pracowników faktycznych nierówności, w zakresie określonym w tym przepisie.

§ 4. Różnicowanie pracowników ze względu na religię lub wyznanie nie stanowi naruszenia zasady równego traktowania w zatrudnieniu, jeżeli w związku z rodzajem i charakterem działalności prowadzonej w ramach kościołów i innych związków wyznaniowych, a także organizacji, których cel działania pozostaje w bezpośrednim związku z religią lub wyznaniem, religia lub wyznanie pracownika stanowi istotne, uzasadnione i usprawiedliwione wymaganie zawodowe.

Art. 183c.

§ 1. Pracownicy mają prawo do jednakowego wynagrodzenia za jednakową prace lub za prace o jednakowej wartości.

§ 2. Wynagrodzenie, o którym mowa w § 1, obejmuje wszystkie składniki wynagrodzenia, bez względu na ich nazwę i charakter, a także inne świadczenia związane z pracą, przyznawane pracownikom w formie pieniężnej lub w innej formie niż pieniężna.

§ 3. Pracami o jednakowej wartości są prace, których wykonywanie wymaga od pracowników porównywalnych kwalifikacji zawodowych, potwierdzonych dokumentami przewidzianymi w odrębnych przepisach lub praktyką i doświadczeniem zawodowym, a także porównywalnej odpowiedzialności i wysiłku.

Art. 183d.

Osoba, wobec której pracodawca naruszył zasadę równego traktowania w zatrudnieniu, ma prawo do odszkodowania w wysokości nie niższej niż minimalne wynagrodzenie za prace, ustalane na podstawie odrębnych przepisów.

Art. 183e.

Skorzystanie przez pracownika z uprawnień przysługujących z tytułu naruszenia zasady równego traktowania w zatrudnieniu nie może stanowić przyczyny uzasadniającej wypowiedzenie przez pracodawcę stosunku pracy lub jego rozwiązanie bez wypowiedzenia.
 
Jeżeli nie ma ich w ustawie o Służbie Celnej to jakie należy stosować przepisy czy nie z kodeksu pracy? A gdzie są przepisy wobec których do tej pory były wypłacane delegacje? No i oczywiście gdzie znajdują się przepisy które odbierają delegację art. 6b ust o SC o tym nic nie mówi wynika tylko z niego ustalenie stałego miejsca pracy ale w dalszym ciągu jest to poza urzędem?
 
Z tego co czytam w innych izbach po przepychankach zasadniczo zwycięża powrót do zwracania pracownikom i funkcjonariuszom kosztów dojazdu do stałych nadzorów i wypłacania diet.
W IC Olsztyn w grudniu wręczono - tylko funkcjonariuszom - zmiany aktów mianowania ze wskazaniem miejsca pełnienia służby - komórka snp w podmiocie objętym stałym nadzorem. Bez żadnej karencji, podpisania zgody, bez info o prawie odwołania, bez wypowiedzenia umowy o korzystanie z auta prywatnego, przestano wystawiać delegacje, zwracać za dojazd i wypłacać diety.
Do tego jeśli jakiś funkcjonariusz lub pracownik trafia na zastępstwo to ma delegację, dietę, dojazd - czyli jak ktoś jedzie 15 razy w miesiącu to jeżdzi za swoje, a jak ktoś pojedzie 5 razy na zastępstwa to ma i dojazd i diety - paranoja.
Jakoś nie słyszę o jakichś sukcesach AC ani jakiegokolwiek związku w tym regionie.
Każda izba inaczej?
Wartość celnika zależy od kodu pocztowego?
Lepsze i gorsze regiony?
To może i dzielnica ma znaczenie?
SSC zapewne powie, że DIC są SUWERENNI!
 
Ostatnia edycja:
Back
Do góry