Stefan 123. Komitet i ZZ Celnicy PL po uchwaleniu i w trakcie prac Sejmu i Senatu wyraźnie komunikował, że projekt rządowy narusza Konstytucję. I co z tego? Ile było wyroków TK, gdzie naruszenie Konstytucji było dla wszystkich równie oczywiste, a TK orzekał zgodność z Konstytucją? To pytanie retoryczne, bo nie sposób nawet takich wyroków policzyć.
Uzyskaliśmy w Parlamencie przychylność ważnych polityków PiS do kompromisu. Nie został uchwalony kompromis, bo MF był przeciwko.
To nie oznacza końca działań, a tutaj pojawia się wniosek do TK, który utrudnia nam owe działania.
Najlepiej dla interesów środowiska zawodowego, jeśli złożenie wniosku zostanie przesunięte w czasie z powodów jw pisałem. Trzeba wniosek zatem wycofać. Szybki wniosek do TK, wg mnie i słyszę wiele takich głosów, jest pomocniczością dla MF.
Co do wniosku do TK na ustawę o KAS także uważam, że najpierw powinniśmy spróbować w Sądach i wniosek powinien zaczekać. Mamy już decyzję ZG do złożenia takiego wniosku, ale jesteśmy na etapie procesów sądowych i wniosek zostanie złożony dopiero po tym etapie.
Sędzia orzeka na podstawie ustaw i Konstytucji. Każdy Sędzia może sam uznać dany przepis ustawy za niekonstytucyjny i wydać wyrok na tej podstawie. Hierarchia aktów prawnych jest oczywista. W Sądach mamy większe szanse niż w TK i każdy, kto obserwuje wydarzenia na scenie politycznej powinien to zrozumieć i z tym się zgodzić. Tyle logika i trzeźwa analiza sytuacji. Jeżeli ktoś to kwestionuje, to proszę aby przedstawił logiczne uzasadnienie. Wniosek do TK zdążymy złożyć. W interesie środowiska jest złożenie wniosku do TK, po wyczerpaniu drogi sądowej, zarówno w kwestii ustawy KAS jak i emerytur. Przy emeryturach dochodzi kwestia inicjatywy ustawodawczej. Powadzimy rozmowy, także służby mundurowe i jest to stawiane też na RDS aby wykreślić art.15a. Senatorowie PiS przygotowali gotowe rozwiązanie skreślające 55 lat i skracające 5 lat do 1 roku. Wniosek do TK przeszkadza tym inicjatywom i pomaga MF.
Spróbujmy najpierw to przeprowadzić i wtedy będzie czas na ew. wniosek do TK. Jaki problem zaczekać? Zdążymy przecież.
Ps. Trzeba też dodać, że gdyby TK, przed wejściem w życie przepisów emerytalnych, uznał za niezgodne z Konstytucją obowiązujące przepisy, co wydawać by się mogło, jest dla nas korzystne, moglibyśmy spaść z deszczu pod rynnę.
Bowiem przed wejściem w życie przepisy mogłyby zostać uchylone. Rozpoczęłyby się "prace" równie powolne jak te wcześniejsze, nad dostosowaniem przepisów do nowego wyroku TK, ale " nie udałoby" się ich zakończyć przed końcem kadencji. Potem nowy Rząd(nie wiadomo przecież jaki, może zupełnie inny) i nowe "prace", a przypomnę, że w Polsce nie ma sankcji dla Rządu, Sejmu, Prezydenta za nie wykonanie wyroków TK i kilkadziesiąt, jeśli nie setki wyroków TK, nie zostało w Polsce dotąd wykonanych.
Także takie zagrożenie jest bardzo realne, dlatego również z tego powodu, wniosek do TK powinien zostać jaknajszybciej wycofany.
Uzyskaliśmy w Parlamencie przychylność ważnych polityków PiS do kompromisu. Nie został uchwalony kompromis, bo MF był przeciwko.
To nie oznacza końca działań, a tutaj pojawia się wniosek do TK, który utrudnia nam owe działania.
Najlepiej dla interesów środowiska zawodowego, jeśli złożenie wniosku zostanie przesunięte w czasie z powodów jw pisałem. Trzeba wniosek zatem wycofać. Szybki wniosek do TK, wg mnie i słyszę wiele takich głosów, jest pomocniczością dla MF.
Co do wniosku do TK na ustawę o KAS także uważam, że najpierw powinniśmy spróbować w Sądach i wniosek powinien zaczekać. Mamy już decyzję ZG do złożenia takiego wniosku, ale jesteśmy na etapie procesów sądowych i wniosek zostanie złożony dopiero po tym etapie.
Sędzia orzeka na podstawie ustaw i Konstytucji. Każdy Sędzia może sam uznać dany przepis ustawy za niekonstytucyjny i wydać wyrok na tej podstawie. Hierarchia aktów prawnych jest oczywista. W Sądach mamy większe szanse niż w TK i każdy, kto obserwuje wydarzenia na scenie politycznej powinien to zrozumieć i z tym się zgodzić. Tyle logika i trzeźwa analiza sytuacji. Jeżeli ktoś to kwestionuje, to proszę aby przedstawił logiczne uzasadnienie. Wniosek do TK zdążymy złożyć. W interesie środowiska jest złożenie wniosku do TK, po wyczerpaniu drogi sądowej, zarówno w kwestii ustawy KAS jak i emerytur. Przy emeryturach dochodzi kwestia inicjatywy ustawodawczej. Powadzimy rozmowy, także służby mundurowe i jest to stawiane też na RDS aby wykreślić art.15a. Senatorowie PiS przygotowali gotowe rozwiązanie skreślające 55 lat i skracające 5 lat do 1 roku. Wniosek do TK przeszkadza tym inicjatywom i pomaga MF.
Spróbujmy najpierw to przeprowadzić i wtedy będzie czas na ew. wniosek do TK. Jaki problem zaczekać? Zdążymy przecież.
Ps. Trzeba też dodać, że gdyby TK, przed wejściem w życie przepisów emerytalnych, uznał za niezgodne z Konstytucją obowiązujące przepisy, co wydawać by się mogło, jest dla nas korzystne, moglibyśmy spaść z deszczu pod rynnę.
Bowiem przed wejściem w życie przepisy mogłyby zostać uchylone. Rozpoczęłyby się "prace" równie powolne jak te wcześniejsze, nad dostosowaniem przepisów do nowego wyroku TK, ale " nie udałoby" się ich zakończyć przed końcem kadencji. Potem nowy Rząd(nie wiadomo przecież jaki, może zupełnie inny) i nowe "prace", a przypomnę, że w Polsce nie ma sankcji dla Rządu, Sejmu, Prezydenta za nie wykonanie wyroków TK i kilkadziesiąt, jeśli nie setki wyroków TK, nie zostało w Polsce dotąd wykonanych.
Także takie zagrożenie jest bardzo realne, dlatego również z tego powodu, wniosek do TK powinien zostać jaknajszybciej wycofany.
Ostatnia edycja: