Zagadnienia związane z transportem drogowym

Moi drodzy nadal finansowym organem postępowania przygotowawczego jest urząd celny a nie naczelnik urzędu celnego. Zmiana, na którą kolega się powołuje miała wejść w życie z dniem 1 stycznia 2016 r., ale nie weszła.....
 
A ja uważam, że nie jest złamaniem prawa i jest dopuszczalne. Mieszanie protokołu z kontroli z wynikiem postępowania jakim jest decyzja administracyjna jest nadinterpretacją i nie znajduje z pokrycia w orzecznictwie. Protokół to tylko jeden z dowodów w sprawie, który łatwo można podważyć - co się często zdarza. Jednak scedowanie zadań tych tylko na WZP to straszne marnotrawienie sił i środków.

Generalnie ITD oraz część Policji drogowej wykonują kontrole, które kończą się wydaniem decyzji administracyjnej natychmiast. Jedynie Służba Celna stworzyła dziwaczną rozdzielność jednej czynności tj. protokół kontrolny oraz wydanie decyzji.

Tele echo ma rację jeszcze żaden z przewoźników/kierowców nie zakwestionował sądowo nieważności decyzji z uwagi na uchybienia prawne przy jej wydawaniu ( to swoiste rozszczepienie ). Mój znajomy z ITD dziwi się, że jeszcze nikt nie poświęcił się i nie poszedł na batalie prawną w tej sprawie. Znajomy uważa, że stosunkowo jednostkowo na kontrole SC wydaje małe kary w porównaniu do ITD i może dlatego nikomu nie chciało się tym zająć.

Juda nie masz racji, że protokół kontroli jest tylko jakimś tam jednostkowym świstkiem dowodowym. Może w praktyce ale nie z istoty kontroli z zakresu transportu drogowego. Tu nie można tak sobie zmienić jakiegoś tam rozporządzenia i sprawa załatwiona. Polska zobowiązała się do kontroli transportu drogowego w rozumieniu ponad granicznych uregulowań, gdzie istotą takiej kontroli jest natychmiastowa kontrola i natychmiastowa decyzja administracyjna ( obydwie ze sobą nieoderwalne ).

Mam przykład funkcjonariusza WZP, który był wezwany do sądu na okoliczność kontroli z zakresu czasu pracy. Sędzia obyty w takich sprawach przy ITD nie mógł zrozumieć, ze to nie on wydał decyzje. Sędzia interpretował, że nie wydanie decyzji natychmiast jest możliwe w uzasadnionych przypadkach a nie co do zasady (jak w SC). Nie mógł pojąć, że tej decyzji administracyjnej merytorycznie nie podjął faktycznie kontrolujący, który miał ogląd na inne równie istotne czynniki.
 
Generalnie ITD oraz część Policji drogowej wykonują kontrole, które kończą się wydaniem decyzji administracyjnej natychmiast. Jedynie Służba Celna stworzyła dziwaczną rozdzielność jednej czynności tj. protokół kontrolny oraz wydanie decyzji.

Tele echo ma rację jeszcze żaden z przewoźników/kierowców nie zakwestionował sądowo nieważności decyzji z uwagi na uchybienia prawne przy jej wydawaniu ( to swoiste rozszczepienie ). Mój znajomy z ITD dziwi się, że jeszcze nikt nie poświęcił się i nie poszedł na batalie prawną w tej sprawie. Znajomy uważa, że stosunkowo jednostkowo na kontrole SC wydaje małe kary w porównaniu do ITD i może dlatego nikomu nie chciało się tym zająć.

Juda nie masz racji, że protokół kontroli jest tylko jakimś tam jednostkowym świstkiem dowodowym. Może w praktyce ale nie z istoty kontroli z zakresu transportu drogowego. Tu nie można tak sobie zmienić jakiegoś tam rozporządzenia i sprawa załatwiona. Polska zobowiązała się do kontroli transportu drogowego w rozumieniu ponad granicznych uregulowań, gdzie istotą takiej kontroli jest natychmiastowa kontrola i natychmiastowa decyzja administracyjna ( obydwie ze sobą nieoderwalne ).

Mam przykład funkcjonariusza WZP, który był wezwany do sądu na okoliczność kontroli z zakresu czasu pracy. Sędzia obyty w takich sprawach przy ITD nie mógł zrozumieć, ze to nie on wydał decyzje. Sędzia interpretował, że nie wydanie decyzji natychmiast jest możliwe w uzasadnionych przypadkach a nie co do zasady (jak w SC). Nie mógł pojąć, że tej decyzji administracyjnej merytorycznie nie podjął faktycznie kontrolujący, który miał ogląd na inne równie istotne czynniki.


Większych bzdur nie czytałem od dawna - a te wezwanie kolegi na ? ... świadka, przesłuchanie do WSA to już tak podniosło poprzeczkę, że jakby głupota mogła latać bo był byś już na marsie. Czy ty wiesz w ogóle jak orzekają sądy administracyjne i jakie jest orzecznictwo w zakresie uotd i pord ?
 
...
Mam przykład funkcjonariusza WZP, który był wezwany do sądu na okoliczność kontroli z zakresu czasu pracy. Sędzia obyty w takich sprawach przy ITD nie mógł zrozumieć, ze to nie on wydał decyzje. Sędzia interpretował, że nie wydanie decyzji natychmiast jest możliwe w uzasadnionych przypadkach a nie co do zasady (jak w SC). Nie mógł pojąć, że tej decyzji administracyjnej merytorycznie nie podjął faktycznie kontrolujący, który miał ogląd na inne równie istotne czynniki.


>>Zielony78<<
Nie wiem czy nie pamiętasz, czy też nie możesz pamiętać, ale "przed Unią"
KAŻDY CELNIK ZAJMUJĄCY SIĘ DOWOLNYM DOKUMENTEM, PODPISYWAŁ GO OSOBIŚCIE "Z UP. NACZELNIKA ..." - bo "władza" doskonale wiedziała, że funkcjonariusz (wyrywkowo ale sumiennie kierowany), nie narobi "dziadostwa"!
Potem przyszli tacy "kerownicy", dla których zniknęło pojęcie "kierowanie", a pojawiło się "kierownikowanie" ...
Zapytam Tych, którzy na pewno pamiętają (może Sławek - tą patologią też warto zająć się w jakimś piśmie ?!);
- czy nie ubyło nam wiele ze znaczenia pojęcia "odpowiedzialności", bo "kerownicy" samodzielności nie tolerują?

Zapewniam Cię, iż gdybym wtedy miał w obowiązkach przywołane czynności, to bym rzeczoną decyzję wydawał na miejscu.
Podobnych nonsensów znam więcej ...
 
>>Zielony78<<
Nie wiem czy nie pamiętasz, czy też nie możesz pamiętać, ale "przed Unią"
KAŻDY CELNIK ZAJMUJĄCY SIĘ DOWOLNYM DOKUMENTEM, PODPISYWAŁ GO OSOBIŚCIE "Z UP. NACZELNIKA ..." - bo "władza" doskonale wiedziała, że funkcjonariusz (wyrywkowo ale sumiennie kierowany), nie narobi "dziadostwa"!
Potem przyszli tacy "kerownicy", dla których zniknęło pojęcie "kierowanie", a pojawiło się "kierownikowanie" ...
Zapytam Tych, którzy na pewno pamiętają (może Sławek - tą patologią też warto zająć się w jakimś piśmie ?!);
- czy nie ubyło nam wiele ze znaczenia pojęcia "odpowiedzialności", bo "kerownicy" samodzielności nie tolerują?

Zapewniam Cię, iż gdybym wtedy miał w obowiązkach przywołane czynności, to bym rzeczoną decyzję wydawał na miejscu.
Podobnych nonsensów znam więcej ...

Cat masz oczywiście rację. Może gdyby ta odpowiedzialność faktycznie istniała to zanim taki jeden z drugim podjął decyzje o skierowaniu szeregowych fc w zagadnienia niepewne to by na wypadek faktycznej odpowiedzialności dwa razy pomyślał.

Dla SC kontrola czasu pracy kierowcy ma poboczne znaczenie. A według mnie kontrola tak z doskoku raz na dwa tygodnie nie może być dobrze zrobiona. Inspektorzy z ITD oraz wyszczególnione patrole Policji Drogowej naprawdę danego zagadnienia uczą się bite 6 miesięcy. Kontrole wykonują codziennie a nie raz na jakiś czas. Nie da się tego dobrze wykonać -zawsze będziemy uprawiać partyzantkę.

Ok, jako SC przeszkolmy (tak jak krokodyli) na daną IC dwie - trzy załogi, które będą się tylko tym zajmować i będą w tym naprawdę dobrzy. Nie będą się bali, że robią prowizorkę.

Jeżeli kiedyś jakiś fc puści ciężarówkę, w której pomimo kontroli nie zidentyfikuje naruszeń a ta ciężarówka zrobi kraksę z narażeniem życia ludzi to wtedy będziemy szukać winnych.
 
Większych bzdur nie czytałem od dawna - a te wezwanie kolegi na ? ... świadka, przesłuchanie do WSA to już tak podniosło poprzeczkę, że jakby głupota mogła latać bo był byś już na marsie. Czy ty wiesz w ogóle jak orzekają sądy administracyjne i jakie jest orzecznictwo w zakresie uotd i pord ?

szanowny judo, bardzo uprzejmie proszę o zaprzestanie kompromitowania formacji na forum celnicy pl. przyjęcie opisanego wyżej trybu procedowania w sprawie kontroli transportu drogowego jest także ewidentnym dowodem na konieczność natychmiastowego usunięcia obecnej kadry kierowniczej formacji z piastowanych stanowisk. we właściwym trybie.

kolego zielony, to jest także przyczyna braku kontroli przewoźników zagranicznych wewnątrz kraju przez WZP IC. ITD ujawniając naruszenia uotd przez zagranicznego przewoźnika wystawia decyzję administracyjną z rygorem natychmiastowej wykonalności. pan jedzie dalej, jak pieniążki wpłyną na konto. u nas nikt nie przeprowadzi skutecznie przecież wadliwego zresztą postępowania z udziałem przewoźnika zagranicznego.
 
Moi drodzy nadal finansowym organem postępowania przygotowawczego jest urząd celny a nie naczelnik urzędu celnego. Zmiana, na którą kolega się powołuje miała wejść w życie z dniem 1 stycznia 2016 r., ale nie weszła.....

kolega perfekcyjnie nie rozróżnia trybów procedowania w oparciu kpa, kpk czy kpow :).
 
Kolego doczytaj, bo nawet aktualnie obowiązujących przepisów nie potrafisz zacytować...

taak? :D to w takim razie może światły kolega wytłumaczy wszystkim, co ma wspólnego prowadzenie postępowania przygotowawczego w oparciu o kodeks karny skarbowy i kodeks postępowania karnego z decyzją administracyjną w sprawie transportu drogowego, wydawaną w oparciu o kodeks postępowania administracyjnego?
 
taak? :D to w takim razie może światły kolega wytłumaczy wszystkim, co ma wspólnego prowadzenie postępowania przygotowawczego w oparciu o kodeks karny skarbowy i kodeks postępowania karnego z decyzją administracyjną w sprawie transportu drogowego, wydawaną w oparciu o kodeks postępowania administracyjnego?
Szanowny kolego mając nadzieję, że moja odpowiedź zamknie tę pasjonującą rozmowę (myślę, że mamy ważniejsze sprawy o tej omawianej w tym wątku), powiem tak: odniosłem się jedynie do treści cytowanego przez ciebie w dniu 11.04.2016 r. w poście z godziny 17.47 art. 118 kks... Geniuszu... Nie wiem z jakich powodów go zacytowałeś i jaki ma mieć on twoim zdaniem związek z rzeczami, o których piszesz... Zatem dam musisz sobie odpowiedzieć na zadane przez siebie pytanie, bo ja idę obserwować dalszy ciąg "dobrej zmiany" w zakresie naszych emerytur.... Myślę, ty również powinieneś to uczynić, zważywszy na to, że z wielu twoich wypowiedzi wynika, iż byłeś/jesteś jej żarliwym zwolennikiem...
 
Back
Do góry