Re: jw
Z uwagi na specyfikę postępowania karnego i karnego skarbowego można wyodrębnić dwa przypadki. Postępowanie przed i po wydaniu decyzji. W pierwszym z nich stwierdzamy w toku postępowania powstanie uszczuplenia - moim zdaniem wyklucza to zakończenie sprawy w trybie postępowania mandatowego, aczkolwiek jest ono możliwe po wydaniu decyzji. W drugim sprawa jest jasna. W celu ułatwienia sprawy jest jeszcze możliwość przyjęcia równowartości towaru na którym ciążą należności. Np. równowartość paliwa znajdującego się w zbiorniku.[/quote]
a po jakiej cenie liczyć za litr ???? Na stacjach ceny strasznie skaczą ha,ha,ha
Jeżeli chodzi o zmianę przeznaczenia oleju opałowego i używanie go jako oleju napędowego to art. 73a KKS stanowi, że czyn ten polega na narażeniu na uszczuplenie, a nie uszczupleniu należności publicznoprawnej. Różnicę między tymi wyrażeniami znajdziesz w art. 53 KKS. Osoba która używa olej opałowy jako napędowy ma obowiązek do 25 dnia następnego miesiąca złożyć deklarację podatkową, a to oznacza że naraża na uszczuplenie podatek akcyzowy, a nie uszczupla ten podatek (jeżeli nie minął ww termin do złożenia deklaracji podatkowej, powoduje ona niebezpieczeństwo narażenia na uszczuplenie należności, które wogóle nie musi nastąpić). W art. 137 par.2 pkt 1 KKS stoi, że postępowania mandatowego nie stosuje się jeżeli w związku z wykroczeniem skarbowym nastąpiło uszczuplenie, a nie narażenie na uszczuplenie należności poblicznoprawnej. SPRAWA JEST WIĘC OCZYWISTA. Takie jest też stanowisko MF.
Inaczej będzie w sytuacji, kiedy nastąpi uszczuplenie należności publicznoprawnej, wówczas do czasu jej uiszczenia nie można nałożyć mandatu.