A ja uważam że jest to jakaś chora historia.
"Pokrzywdziliśmy" cło to rzućmy mu jakiś ochłap. Część ludzi będzie miało nadzieję więc osłabi się wolę sprzeciwu. A co z ludźmi z SOL? A h... z nimi. Jaki oni sprzeciw wygenerują? W ogólnym rozrachunku się opłaci.
A zastanówmy się, a co nam do ochrony? My zajmujemy się towarem. Jeśli już ktoś miał by coś chronić to SG i to też nie w pełnym zakresie. Poza tym czy nie jest to niedozwolona pomoc państwa? W końcu koszt ochrony "prywatnego" biznesu poniosą podatnicy.
Właściwie biznes powinien przyklasnąć a tym czasem czytam dzisiaj że dyrektor jednego portu lotniczego martwi się o los ludzi których będzie musiał zwolnić. Ciekawe.
WALCZY RAZEM. INACZEJ NAS Z OSOBNA POWIESZĄ.
Nie do końca wiem czy kolega wie, że tzw. SOL to nie jest służba mundurowa czy służba państwowa jako IDT. SOL to są pracownicy lotniska - spółki prawa handlowego. Gdzie tu walka
razem o emerytury itd.
Namawia kolega do manifestacji 05.11.2016 a odbiera szanse wielu naszym celnikom (ok 1500 osób) możliwości służby w mundurze jako funkcjonariusz.
Widzę podwójne rozdwojenie jaźni. Z jednej strony sprzeciw planom Rządowym na temat pozbawienia funkcjonariuszy munduru wykonujący ,,pracę,, w biurze a popieranie aby cywile w spółce prawa handlowego dbali o bezpieczeństwo na lotniskach (co jak co newralgicznych w dzisiejszych czasach ,,miejscu,, w RP). To krok do Państwa Upadłego gdzie funkcjonują ,,prywatne służby,,
A inna spraw to zachowanie Dyrektora jednego z lotnisk. Co jak co jeżeli jest Dyrektorem spółki prawa handlowego to jego głównym zadaniem jest osiąganie rentowności itd. oraz dbanie o interes ekonomiczny swoich właścicieli. Ta zmiana (przekazanie) bezpieczeństwa do SCS doprowadzi do uzyskania oszczędności i podniesieniu rentowności. Bardzo dziwne, że dyrektor spółki jakim jest lotnisko jest temu przeciwny. Przecież to jest sprzeczne z interesem właścicieli ( koniec końców - mieszkańców miasta ). Ciekawe co na to zachowanie Pana Dyrektora powiedzą organy nadzorcze ( Prezydent Miasta i .... ) ???? Ale co jak co mieć możliwość/ władzę do obsadzenia 100 - 150 etatów - jest ciekawą perspektywą
Wtedy można wyrażać oburzenie - NIE ??? Tak to jest z państwową czy samorządową własnością
Wiadomym jest, że rentowność lotnisk jest bardzo licha. Komisja Europejska nie pozwala dotować lotnisk. Obciążają one budżety samorządów a tym samym np. mniej dróg będzie wybudowanych itd. A brak lotniska dla całego województwa to również może być niepowetowana strata, na które dany region czy w większej skali Państwo może sobie nie pozwolić.
Ps. Kolega ,,cło,, traktuje bardzo starodawnie jak z lat 90 tych. Te lata już nie wrócą i proszę to przyjąć do wiadomości. Kwestia bezpieczeństwa na lotniskach nie polega na zwykłej ochronie podobnej tej z marketów i ma jak najbardziej spójność z tą z granicy (gdzie dokładnie czeszemy samochody aby ,,nielegalne towary,, nie dostały się na terytorium RP powodując szkody ekonomiczne czy też szkody dla bezpieczeństwa Państwa). Na lotnisku tylko dodać trzeba aby te szkody dla bezpieczeństwa państwa jak materiały wybuchowe nie zadziałały w sposób natychmiastowy.
Przypominam lotnisko w Brukseli i naszych kolegów, którzy na służbie się tam znajdowali.