• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Projekt ustawy o zmianie ustawy o Służbie Celnej

dariusz.w13 napisał:
Pociąg osobowy jadący w centrum kraju np. Kijowa do Szczecina mobilni też mają zatrzymać aby mogli go skontrolować.W trakcie jazdy nie mogą go kontrolować ?????
Człowieku myśl co piszesz!! :twisted:

Lepiej Ty pomyśl co piszesz!!!!!!!
Co akcyżnik może wiedzieć o kontroli celnej. Przeczytaj sobie art. 6x ust.4 Ustawy o Służbie Celnej i zmianę dotyczącą tego przepisu w projekcie, o którym jest dyskusja:
4. Po zatrzymaniu środka transportu organ celny może w szczególności:
1) kontrolować dokumenty i dane dotyczące środka transportu oraz osoby kierującej
pojazdem, z wyłączeniem dokumentów uprawniających do kierowania
środkiem transportu, z zastrzeżeniem ust. 5;
2) kontrolować dokumenty dotyczące przewożonych towarów;
3) sprawdzać zamknięcia celne, jeżeli z dokumentów wynika, że zostały one
nałożone;
4) przeprowadzać rewizję środków transportu i towarów.

Oznacza to że mobilni z łodzi muszą najpierw zatrzymać pociąg pasażerski jadący z Kijowa do Szczecina, a dopiero póżniej mogą przeprowadzać w nim kontrolę np. bagaży jadących w nim osób.
BZDURA POPRAWIA BZDURĘ !!!!!!

Akcyżnik przeczytaj oprócz rozdziału 1a, całą ustwę, no chyba że uważasz, że niedługo trzeba będzie znowu wrócić do skarbówki i zabrać się do przypomnienia starej lektury !!!!!!!!

Pozdrowionka
 
Miałem nie odpisywać do gościa ale nie poddam się!
Lepiej Ty pomyśl co piszesz!!!!!!!
Co akcyżnik może wiedzieć o kontroli celnej.
Nie wiem czy akcyźnik ale...
Przeczytaj sobie art. 6x ust.4 Ustawy o Służbie Celnej i zmianę dotyczącą tego przepisu w projekcie, o którym jest dyskusja:
Przeczytałem i co ? Masz zamiar zatrzymać pociąg? To rzycze tobie powodzenia z takim tokiem rozumowania może to wykonasz. :lol:
a co do 4.
Po zatrzymaniu środka transportu organ celny może w szczególności:
- rozumiem ze pojazd jest w ruchu skoro mowa o zatrzymaniu... To jeszcze proponuję tobie zatrzymac samolot!!!
Pytanie twoje odwrócę: "Co celnik może wiedzieć o akcyzie?" - Nie obrażaj takimi wypowiedziami na forum użytkowników. Bo wśród funkcjonariuszy jak i cywili jest dużo wartościowych ludzi którzy zap.... jak parowoziki nie patrząc na nic.
A co do Ustawy o Służbie Celnej nie będę się wypowiadał, wszyscy mamy podobne zdanie..
I...... kurcze dałem się sprowokować.. :wink:
Pozdrowionka. :lol:
 
Czy strona związkowa dostała to do konsultacji i wyrażenia swojej opinii.
Ma ktoś odpowiedź związków w tej sparwie. A może copyright by .....
 
Przeczytałem i co ? Masz zamiar zatrzymać pociąg? To rzycze tobie powodzenia z takim tokiem rozumowania może to wykonasz. :lol:
a co do 4.
Po zatrzymaniu środka transportu organ celny może w szczególności:
- rozumiem ze pojazd jest w ruchu skoro mowa o zatrzymaniu... To jeszcze proponuję tobie zatrzymac samolot!!!


Widzisz jakbyś był yntelygentny to domyśliłbyś się, że nie mam zamiaru zatrzymywać pociągu jak również samolotu itp. pojazdów.

Wskazałem na bzdurną konstrukcję przepisu, która mówi, że kontolować możesz dopiero po zatrzymaniu środka transportu. Dlatego zapytałem czy pociąg mam zatrzymać !!!!!
Otóż grupy mobilne przeprowadzają kontrolę w jadących pociągach pasażerskich już wewnątrz kraju np. w Poznaniu, Łodzi, Katowicach. W bagażach jadących nimi osób ujawniają papierosy alkohol, narkotyki CITES itd. Skoro jest projekt zmian przepisów U o SC to należy także zmienić ten przepis, który mówi że rewizję celnną, ustalać tożsamość osób itd. możesz po zatrzymaniu środka transportu, bo z obecnego zapisu wynika, że możesz to robić dopiero po zatrzymaniu środka transportu.

TERAZ PAN ZROZUMIAŁ????? Jeżeli nie to proszę jeszcze raz zapytać. Wytłumaczę - jestem w tym cierpliwy.

Nikogo nie mam zamiaru obrażać, ale nie lubię "tempych" umysłów, którym trzeba wykładać "jak krowie na rowie"

Pozdrawiam i przepraszam jeżeli poczuł się Pan urażony
 
No i widzisz kolego jak sam doszedłeś do wniosku.
Wystarczy trochę pomyślec!!
Umysł może i tępy (mój) ale błyskotliwośc twoja jest rownież porażająca. Jeżeli sam doszedłeś do takiego wniosku to gratulacje:

Widzisz jakbyś był yntelygentny to domyśliłbyś się, że nie mam zamiaru zatrzymywać pociągu jak również samolotu itp. pojazdów.

z twoich postów wcześniejszych to nie wynikało.. a poza tym proponuję uważniej czytac wypowiedzi innych. -

rozumiem ze pojazd jest w ruchu skoro mowa o zatrzymaniu...

Wskazałem na bzdurną konstrukcję przepisu, która mówi, że kontolować możesz dopiero po zatrzymaniu środka transportu. Dlatego zapytałem czy pociąg mam zatrzymać !!!!!

a co ja pisałem:?

A co do Ustawy o Służbie Celnej nie będę się wypowiadał, wszyscy mamy podobne zdanie..
Na dzień dzisiejszy jaki masz wpływ na zmianę ustawy o SC? Więc uważam że dalsza dyskusja w tej sprawie jak i bezsensowna polemika jest bezprzedmiotowa. Mimo wszystko pozdrawiam i życzę powodzenia.
 
Jest chyba logiczne, że aby dokonać kontroli wewnątrz środka transportu, który się porusza trzeba go najpierw zatrzymać, chyba, że w biegu się do niego wskoczy. Moim zdaniem nie jest w ogóle istotne jak mamy go zatrzymać i czy to właśnie my musimy to zrobić. A co w przypadku jak np sam pociąg zatrzyma się na stacji? Czy wtedy nie można do niego wsiąść i prowadzić kontroli? Nie można wszystkich przepisów traktować tak dosłownie, bo popadniemy w paranoję.
 
nie w temacie

gdzie moge znależc taką fajna stronke sz.n.p. zawsze wchodziłem sonbie przez WSSC , a teraz jej nie ma to było forum s.n.p. ( cool freeware czy cois koło tego)
 
Re: nie w temacie

Anonymous napisał:
gdzie moge znależc taką fajna stronke sz.n.p. zawsze wchodziłem sonbie przez WSSC , a teraz jej nie ma to było forum s.n.p. ( cool freeware czy cois koło tego)
przerwali działalność jakiś czas temu, a szkoda pod względem merytorycznych probelrmów z przepisami akcyzowymi była bdb, moderatoratorzy i admin stronki udzielają się na skarbowcach
 
Nie udzielają się na stronkach skarbowców, ale czasami wszędzie swe łapki i jęzorki włożą. Jeżeli chodzi o stronkę główną trwa reanimacja, z uwagi na to że korzystano z darmowego serwera.
Na dzień dzisiejszy powolutku bawimy się w Boba budowniczego.... trochę to potrwa.
Dzięki Aminstratorowi strony CoolFreeware i jego szczodrości..(no cóż wywalił kase z własnej kieszeni) trwa reanimacja strony głównej.
Ale przezorny admin forum ma pare kopi... choc nie wszystkich art. - mam na myśli interpetacje...
Ps.
W związku z powyższym proszę o przesyłanie na adres e-mail Administratora strony głównej jak i Admina Forum kopii interpretacji oraz innych ciekawostek przydatnych w pracy które może czasem posiadacie.
Ps.2
Protokoły (wzory) te co były nadesłane są!! Prosimy o nowe.
Ps.3
Zapraszam do wspólnego redagowania strony o szczególnym nadzorze podatkowym pod adresem http://www.sznp.dualserv.net/
 
Niedługo powinny nastąpić zmiany i nie ważne, czy powstaną izby celno-skarbowe, czy regionalne mam jedna uzasadniona obawę.
W 2000 roku każdy z nas dostawał propozycję pracy lub nie. Czy teraz także będzie to wyglądało w podobny sposób (przy okazji nieformalna weryfikacja)?

Moje obawy dotyczą świadczeń dla alokersów, tzn. rozłąkowego i kasy za mieszknie (jego brak)
W ten sposób rozwiążą problem z brakami kasy na ten cel.
Czy się mylę? (chciałbym się mylić, bo nasze szeregi zmniejszą się znacząco)
Przyjęcie warunków pracy na nowych warunkach (de faktu uposażenie i inne świadczenia płacowe takie same) ale nie zupełnie na takich samych warunkach. :cry:
 
jabol napisał:
Moje obawy dotyczą świadczeń dla alokersów, tzn. rozłąkowego i kasy za mieszknie (jego brak)
Przyjęcie warunków pracy na nowych warunkach (de faktu uposażenie i inne świadczenia płacowe takie same) ale nie zupełnie na takich samych warunkach. :cry:


czujesz pismo nosem, albo masz dar przepowiadania przyszłości. W Służbie Więziennej i Poliscji ( a są to słuzby mundurowe) zaczyna sie majstrowanie przy tych właśnie sprawach. To taka międzyresortowa zrzuta na służbę w białych mundurach( czytaj zdrowia). Te składniki nie wchodza w skład uposażenia i nie są wliczane w emerytukę. Słuzby mundurowe zostały postawione przed pewnym ultimatum, bez prawa wyboru, albo podwyzki w wynadrodzeniu, albo przysługujące wam świadczenia.Wybrano to co wchodzi w świadczenia emerytalne.

W Słuzbie Celnej ani godziwych uposażeń, ani przysługujących świadczeń 8) 8)
 
Back
Do góry