• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Kto moze niech opuszcza okręt

T

tomcio

Gość
Kto może niechaj opuszcza okret o nazwie SC który tonie. Pracowałem w cle 10 lat i jedyne czego się dochrapałem do kontroler celny (pomimo wspaniałych opinii na papierze). Głupie 50 zł brutto podwyzki było niemozliwe z uwagi na ciągłe oszczednosci. Do tego dojazdy.

Przeszedłem do samorządu. Praca na miejscu 15 minut od domu marszem, ludzie cenią moje doświadczenie powierzając kolejne funkcje a z nowym rokiem w ramach podziekowania za solidną pracę skapło mi circa 750 zł podwyzki (przeskok w widełkach na jednej tylko kategorii zaszeregowania :p).

Ludziska mówie Wam - jezeli macie tylko okazje mykajcie bo to sa poprostu kpiny co sie teraz w cle dzieje. Co więcej - nie znam nikogo kto by zmienił miejsce pracy jako były zoll i tego teraz żałował :) Przeciwnie kazda z takich osób jest przeszczęśliwa.

Kończąc pozdrawiam i dziękuję całej wspaniałej grupie koleżanek i kolegów z UC K-ce za lata współpracy i dobre słowo. Powodzenia :)
 
Gratuluję odwagi podjęcia decyzji o zminie firmy. Zastanawiam się tylko nad jednym: Co mają zrobić ludzie ok. 50-tki z ponad 20-sto letnim stażem pracy? Pozostaną, bo gdzie pójdą? Administracja celna się zestarzeje, młodzi ludzie odejdą, a wartość merytoryczna cła w Polsce zostanie obniżona odwrotnie proporcjonalnie do wieku. Proszę mnie źle nie zrozumieć- nie uważam, że starsi to znaczy gorsi. Ale nie ulega wątpliwości, że gorzej wykształceni, o przyzwyczajeniach z minionej epoki. Ale za to nad wyraz pracowici i zaangażowani. Po za tym - bez względu na wszystko szanujący firmę i ceniących to co mają. Czy to wystarczy?
Zmiany systemowe są konieczne, dające możliwość pracy WSZYSTKIM i GODNE ZAROBKI wystarczające na godne życie.
No i pilnie należy określić ścieżki rozwoju zawodowego, bo bez tego nikt nie bedzie widział sensu przykładania się do pracy i szans awansu (z kasą-oczywiście).
 
Puki co można opuścić okręt ... duszą :wink:

To na pewno dobry sposób na poratowanie psychiki. Koniec z zaangażowaniem w pracy. Niech króluje pozoranctwo i olewanie a L4 stanie się sposobem na wydłużenie urlopu.
 
Celnik Piotr napisał:
Proszę mnie źle nie zrozumieć- nie uważam, że starsi to znaczy gorsi. Ale nie ulega wątpliwości, że gorzej wykształceni, o przyzwyczajeniach z minionej epoki. Ale za to nad wyraz pracowici i zaangażowani. Po za tym - bez względu na wszystko szanujący firmę i ceniących to co mają. Czy to wystarczy?
Bardzo trafny komentarz. Dajmy ochronke i parasol "starszym" ale dajmy też szanse modym. Niestety ludzie widzą. Widzą, że wśród awansowanych sporo było tych, którzy siedzieli maksymalnie na L4. Widzą, że dyrektor może sprawdzać tych na długotrwałych L4, a tego nie robi. I nie chodzi mi o ludzi po skomplikowanych operacjach. Ludzie widzą, że jedni dostają super komórki i mogą sobie wybierać i przebierać gdzie chcą pracować. Ludzie widzą, że są tacy co siedzą na L4 kiedy chcą bo są nałogowymi. Takie zmiany nie wymagają ustawy czy rozporządzenia.
 
O tak , kto ma znajomości i poprzez koneksje rodzinne dostanie pracę na innej państwowej posadce niech opuszcza okręt . Niestety , niektórzy mieli tzw. dobre opinie tylko na papierze , koledzy mieli o nich NIECO INNE zdanie ! I Wy , celnicy z ulicy , walcie do samorządu - na pewno czeka na Was mnóstwo wakatów za dużo lepszą kasę . Może tomcio poda jakieś pewne namiary ?
 
strażak napisał:
kto ma znajomości i poprzez koneksje rodzinne dostanie pracę na innej państwowej posadce niech opuszcza okręt . I Wy , celnicy z ulicy , walcie do samorządu - na pewno czeka na Was mnóstwo wakatów za dużo lepszą kasę . Może tomcio poda jakieś pewne namiary ?

Koledze Strażakowi przed pieprzeniem kolejnych dyrdymałów tego typu polecam lekture ustawy o pracownikach samorządowych która szczegółowo reguluje zasady naboru na wolne stanowiska urzednicze. Twoja wypowiedz najlepiej świadczy o całkowitej niewiedzy w tym zakresie (o stanowisko które zająłem ubiegało się 6 osób).

Art. 3a.

1. Nabór kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, zatrudnianych na podstawie art. 2 pkt 2 i 4, zwane dalej "stanowiskami urzędniczymi", jest otwarty i konkurencyjny.

2. Nabór kandydatów na stanowiska urzędnicze w jednostkach, o których mowa w art. 1, organizują kierownicy tych jednostek.

3. Nabór kandydatów na wolne stanowiska kierowników jednostek, o których mowa w art. 1, z wyjątkiem urzędu marszałkowskiego, starostwa powiatowego, urzędu gminy albo biura związku, organizują odpowiednio marszałek województwa, starosta, wójt (burmistrz, prezydent miasta) albo przewodniczący zarządu związku.

4. Ogłoszenie o stanowisku urzędniczym oraz naborze kandydatów na to stanowisko umieszcza się w Biuletynie Informacji Publicznej, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1198, z 2002 r. Nr 153, poz. 1271, z 2004 r. Nr 240, poz. 2407 oraz z 2005 r. Nr 64, poz. 565), zwanym dalej "Biuletynem", oraz na tablicy informacyjnej w jednostce, w której jest prowadzony nabór.

5. Ogłoszenie o naborze powinno zawierać:

1) nazwę i adres jednostki,

2) określenie stanowiska urzędniczego,

3) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które są dodatkowe,

4) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,

5) wskazanie wymaganych dokumentów,

6) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.

6. Termin do składania dokumentów, określony w ogłoszeniu o naborze, nie może być krótszy niż 14 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie.

Art. 3b.

1. Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze, upowszechnia się w Biuletynie listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze.

2. Lista, o której mowa w ust. 1, zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.

3. Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętym wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonymi w ogłoszeniu o naborze.

Art. 3c.

1. Sporządza się protokół przeprowadzonego naboru kandydatów na stanowisko urzędnicze.

2. Protokół zawiera w szczególności:

1) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór, liczbę kandydatów oraz imiona, nazwiska i adresy nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów uszeregowanych według spełniania przez nich poziomu wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,

2) informację o zastosowanych metodach i technikach naboru,

3) uzasadnienie dokonanego wyboru.

Art. 3d.

1. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata albo zakończenia procedury naboru, w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata.

2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera:

1) nazwę i adres jednostki,

2) określenie stanowiska urzędniczego,

3) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego,

4) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie niezatrudnienia żadnego kandydata na stanowisko urzędnicze.

3. Informację o wyniku naboru upowszechnia się w Biuletynie i na tablicy informacyjnej w jednostce, w której był prowadzony nabór, przez okres co najmniej 3 miesięcy.
 
Back
Do góry