G
Guest
Gość
KOMUNIKAT
W związku z planowaną przez Radę Sekcji Krajowej Pracowników Skarbowych NSZZ "Solidarność" akcją protestacyjną, związaną z decyzją o zachowaniu wynagrodzeń pracowników administracji skarbowej w roku 2007 na dotychczasowym poziomie, Ministerstwo Finansów przedstawia następujące stanowisko.
Poprawa warunków pracy i płacy pracowników tak znaczącej w administracji państwowej grupy pracowniczej, jaką jest administracja skarbowa, powinna być postrzegana jako działanie strategiczne, którego efekty widoczne są w dłuższej perspektywie czasu. Zauważyć należy, że kluczowy postulat Związków Zawodowych, dotyczący racjonalniejszego wykorzystania kadry pracowniczej administracji podatkowej i celnej w odniesieniu realizowanych przez tę kadrę zadań jest jednym z priorytetów Kierownictwa Ministerstwa Finansów. Zadanie to realizowane jest z pełną determinacją i temu ma służyć planowana reforma służb celnej i skarbowej.
Projekt budżetu na 2007 r. w części 19 - budżet, finanse publiczne i instytucje finansowe, obejmujący m.in. podległe Ministrowi Finansów terenowe jednostki organizacyjne, w obecnym kształcie wskazuje zdecydowany wzrost nakładów w stosunku do wydatków przewidzianych na rok 2006 i lata poprzednie. Przede wszystkim po raz pierwszy od wielu lat nastąpi realny przyrost zatrudnienia w administracji podatkowej o 1000 etatów kalkulowanych od dnia 1 kwietnia 2007 r. Do niedawna priorytetem Związków Zawodowych był problem pracowników egzekucji administracyjnej zatrudnianych na ułamkowe części etatów. Przewidziany w budżecie na 2007 r. przyrost etatów problem powyższy w całości rozwiązuje. Przykład ten pokazuje jednak, jak szybko zmieniają się postulaty Związków Zawodowych oraz jak bardzo odstają od realnych możliwości budżetowych i odpowiedzialnego spojrzenia na występujące problemy. Zauważyć przy tym należy, że obok dodatkowych etatów w roku 2007 jednostki organizacyjne, których budżet został zaplanowany w części 19, odczują znaczący wzrost środków finansowych na wydatki bieżące pozapłacowe oraz inwestycyjne.
Pracownicy urzędów skarbowych, podobnie jak inni pracownicy państwowej sfery budżetowej, na mocy przepisów ustawy budżetowej na rok 2006 uzyskali wzrost wynagrodzeń w 2006 r. w wysokości średniorocznego wskaźnika wzrostu wynagrodzeń, tj. 101,5%. W projekcie ustawy budżetowej na 2007 r. wydatki na wynagrodzenia skalkulowano na poziomie roku 2006.
Średnie wynagrodzenie miesięczne w urzędzie skarbowym w 2006 r., zaplanowano w wysokości 3.581 zł na 1 etat. Dla porównania informujemy, iż średnie wynagrodzenie nauczyciela w 2006 r. wyniesie 2.818,08 zł, a średnie wynagrodzenie policjanta wyniesie 3.109,53 zł.
Mając na uwadze, że większość postulatów Związków Zawodowych jest możliwa do zrealizowania tylko poprzez zwiększenie wydatków budżetu państwa, Ministerstwo Finansów jednoznacznie wyraża opinię, że naprawa wszystkich narastających od wielu lat problemów administracji skarbowej nie jest możliwa w jednym roku budżetowym. Rozwiązaniu tych problemów będzie służyć planowana reforma służb celnych i skarbowych. W ocenie Ministerstwa Finansów środki przewidziane dla tej administracji w budżecie na rok 2007 powinny być przez odpowiedzialnych obserwatorów postrzegane jako nie tylko pozytywny trend ale i milowy krok w podejściu Kierownictwa Ministerstwa Finansów do postulatów związkowych i problemów służb skarbowych.
Zofia Ogińska p.o. z-cy Dyrektora Biura Ministra
źródło: http://www.mf.gov.pl/
W związku z planowaną przez Radę Sekcji Krajowej Pracowników Skarbowych NSZZ "Solidarność" akcją protestacyjną, związaną z decyzją o zachowaniu wynagrodzeń pracowników administracji skarbowej w roku 2007 na dotychczasowym poziomie, Ministerstwo Finansów przedstawia następujące stanowisko.
Poprawa warunków pracy i płacy pracowników tak znaczącej w administracji państwowej grupy pracowniczej, jaką jest administracja skarbowa, powinna być postrzegana jako działanie strategiczne, którego efekty widoczne są w dłuższej perspektywie czasu. Zauważyć należy, że kluczowy postulat Związków Zawodowych, dotyczący racjonalniejszego wykorzystania kadry pracowniczej administracji podatkowej i celnej w odniesieniu realizowanych przez tę kadrę zadań jest jednym z priorytetów Kierownictwa Ministerstwa Finansów. Zadanie to realizowane jest z pełną determinacją i temu ma służyć planowana reforma służb celnej i skarbowej.
Projekt budżetu na 2007 r. w części 19 - budżet, finanse publiczne i instytucje finansowe, obejmujący m.in. podległe Ministrowi Finansów terenowe jednostki organizacyjne, w obecnym kształcie wskazuje zdecydowany wzrost nakładów w stosunku do wydatków przewidzianych na rok 2006 i lata poprzednie. Przede wszystkim po raz pierwszy od wielu lat nastąpi realny przyrost zatrudnienia w administracji podatkowej o 1000 etatów kalkulowanych od dnia 1 kwietnia 2007 r. Do niedawna priorytetem Związków Zawodowych był problem pracowników egzekucji administracyjnej zatrudnianych na ułamkowe części etatów. Przewidziany w budżecie na 2007 r. przyrost etatów problem powyższy w całości rozwiązuje. Przykład ten pokazuje jednak, jak szybko zmieniają się postulaty Związków Zawodowych oraz jak bardzo odstają od realnych możliwości budżetowych i odpowiedzialnego spojrzenia na występujące problemy. Zauważyć przy tym należy, że obok dodatkowych etatów w roku 2007 jednostki organizacyjne, których budżet został zaplanowany w części 19, odczują znaczący wzrost środków finansowych na wydatki bieżące pozapłacowe oraz inwestycyjne.
Pracownicy urzędów skarbowych, podobnie jak inni pracownicy państwowej sfery budżetowej, na mocy przepisów ustawy budżetowej na rok 2006 uzyskali wzrost wynagrodzeń w 2006 r. w wysokości średniorocznego wskaźnika wzrostu wynagrodzeń, tj. 101,5%. W projekcie ustawy budżetowej na 2007 r. wydatki na wynagrodzenia skalkulowano na poziomie roku 2006.
Średnie wynagrodzenie miesięczne w urzędzie skarbowym w 2006 r., zaplanowano w wysokości 3.581 zł na 1 etat. Dla porównania informujemy, iż średnie wynagrodzenie nauczyciela w 2006 r. wyniesie 2.818,08 zł, a średnie wynagrodzenie policjanta wyniesie 3.109,53 zł.
Mając na uwadze, że większość postulatów Związków Zawodowych jest możliwa do zrealizowania tylko poprzez zwiększenie wydatków budżetu państwa, Ministerstwo Finansów jednoznacznie wyraża opinię, że naprawa wszystkich narastających od wielu lat problemów administracji skarbowej nie jest możliwa w jednym roku budżetowym. Rozwiązaniu tych problemów będzie służyć planowana reforma służb celnych i skarbowych. W ocenie Ministerstwa Finansów środki przewidziane dla tej administracji w budżecie na rok 2007 powinny być przez odpowiedzialnych obserwatorów postrzegane jako nie tylko pozytywny trend ale i milowy krok w podejściu Kierownictwa Ministerstwa Finansów do postulatów związkowych i problemów służb skarbowych.
Zofia Ogińska p.o. z-cy Dyrektora Biura Ministra
źródło: http://www.mf.gov.pl/