• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6783 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Import perfum z USA

C

Canario

Gość
Witam,

planuję importować z USA perfumy (znanych marek) w celu sprzedaży na terenie RP. Jakie dokumenty będą potrzebne ?

Czy potrzebuję jakichś specjalnych dokumentów, które uprawniają mnie do obrotu tymi produktami na terenie Polski ?

W urzędzie patentowym nie wiedzą, u rzeczników patentoych tych firm nie wiedzą, w mojej izbie celnej, też nikt jasno nic nie mówi.

Proszę o pomoc fachowców, którzy się zajmują tym na codzień.

Z góry dziękuje
 
Witam,
planuję importować z USA perfumy (znanych marek) w celu sprzedaży na terenie RP. Jakie dokumenty będą potrzebne ?
Czy potrzebuję jakichś specjalnych dokumentów, które uprawniają mnie do obrotu tymi produktami na terenie Polski ?
W urzędzie patentowym nie wiedzą, u rzeczników patentoych tych firm nie wiedzą, w mojej izbie celnej, też nikt jasno nic nie mówi.
Proszę o pomoc fachowców, którzy się zajmują tym na codzień.
Z góry dziękuje

Szanowny gościu Canario!
To NIEMOŻLIWE, gdyż;
- zastrzeżenia znaków, nazw, produktów, marek ... itp. można znaleźć na ogólnodostępnych stronach internetowych urzędu patentowego (czyżby "urzędnicy" tego urzędu nie wiedzieli o tym ?!)
- rzecznik patentowy firmy musi mieć kontakt z "centralą" i wiedzieć o wprowadzeniu na rynek większej partii towaru na "swoim terenie" (chyba, że jest rzecznikiem "z bożej łaski" i nie zna np. "języka")
TO SĄ ODPOWIEDNIE MIEJSCA I OSOBY DO UDZIELENIA CI ODPOWIEDZI NA ZADANE PYTANIE PRZEZ "FACHOWCÓW" !!!!!!!!

p.s.
przez celnych "ścigane" są PODRÓBY !!!
 
Podpowiedź

Witam

Jeżeli Pan chce importować produkty znanych marek z USA i sprzedawać na terenie Unii lub tylko w Polsce to musi się Pan skontaktować z przedstawicielami tej firmy. Skoro są to znane marki to na pewno amerykańskie firmy mają już swoich dystrybutorów/przedstawicieli na terenie Unii Europejskiej i są zawarte stosowne umowy (możliwe że na wyłączność). Przy znanych markach są zazwyczaj zawierane umowy dotyczące również wysokości cen aby dane produkty oznaczone tymi markami zachowały swój ekskluzywny charakter.

Produkty amerykańskich firm są na pewno oznaczone znakami towarowymi, a wygląd chroniony jest prawem zwanym "design patent", który jest odpowiednikiem w naszym ustawodawstwie ochrony obejmującej wzory przemysłowe.

Zatem konieczne będzie zawarcie określonej umowy z potencjalną firmą z USA. Import tych towarów niczym się nie różni od importu innych zwykłych produktów, które nie wymagają specjalnych zezwoleń ani koncesji.

To są jednak bardzo ogólne informacje bo aby coś dokładniej powiedzieć trzeba znać szczegóły sprawy.

W związku z chęcią zawarcia takiej umowy najlepiej zwrócić się do rzecznika patentowego. Kwestie dotyczące prawa podatkowego związanego z importem najlepiej doradzi doradca podatkowy.
Bardzo często kancelarie współpracują ze sobą i uzupełniają się w tym zakresie.
Jestem rzecznikiem patentowym i jeżeli byłby Pan zainteresowany pomocą proszę o kontakt na maila:

inventpat@poczta.fm

Pozdrawiam
 
Back
Do góry