• Witaj na stronie i forum Związku Zawodowego Celnicy PL!
    Nasz Związek zrzesza 6987 członków.

    Wstąp do nas! (KLIKNIJ i zapisz się elektronicznie!)
    Albo jeśli wolisz zapisać się w tradycyjny sposób wyślij deklarację (Deklaracja do pobrania! Kliknij!)
    Korzyści i ochrona wynikająca z członkostwa w ZZ Celnicy PL (KLIKNIJ) plus inne benefity, np. zniżki na paliwo!
    Konto Związku 44 1600 1462 0008 2567 1607 7001 w BGŻ BNP PARIBAS

Emerytury !!!

Nie chcę spamować, ale jeszcze taka jedna myśl. Czytam tutaj, zlikwidują służbę, wygrał kas. Ale czy nie o to nam chodziło, niech wreszcie coś z nami zrobią. Albo służba albo cywil. Niech się, określą, niech nam dadzą te przydziały mobilizacyjne. Zresztą i tak wiąkszość z nas w wypadku wojny, spełniła by swój obowiązek, nawet bez tego. Ale niech nas wreszcie zaczną traktować poważnie i z szacunkiem, adekwatnym do [jak to ładnie ujął Pan Mecenas] doniosłości zadań, które wypełniamy. Porównywanie nas do sokistów, to z całym szacunkiem dla sokistów, obraza.
 
spoko spoko - fantazją jest wyobrażanie sobie, że na emki mundurowe będą mogli liczyć ci, co mają takie zadania w zakresach, tak naprawdę to liczenie, że na emki mundurowe załapią się faktycznie bezpośrednio zwalczający przestępstwa z kks też jest naiwnością - kto będzie zbliżał się do granicy stażu dostanie kopa do biura i niech zasuwa do 67 - tak jak kopa dostają nadterminowi w wojsku, i boję się, że takie rozwiązanie zostanie skopiowane w innych służbach - jaka emka? przecież nastąpiło przesunięcie i nie ma już podstaw do uznania, żeby funka nagradzać jakąś mundurową emką - w żadnej służbie nie ma i nie może być podziału na funkcjonariuszy z emkami i bez emek - bo to prowadziłoby właśnie do takich patologii - albo wszyscy albo nikt - podobnie jak w innych służbach można tylko zastanawiać się nad szczególnymi przelicznikami lat na najgorszych odcinkach, lub ew. ucywilnienie tych bez emek - żeby nie było takich patologicznych zagrywek - harujesz 23 lata a potem do biura do 67lat - tfu, poza tym niech zaczną od licznych niemundurowych komórek w policji, sw i sg, a przede wszystkim cba

W 100 proc się zgadzam pisałem o tym wcześniej. Po prostu intryguje mnie, co będzie dalej. Będą co kilkanaście lat rotowali 100 proc granicznych z wewnętrznymi? I jak to się ma do zwiększania etetów na granicach, a ograniczania w UC wewnętrznych. Sam SC ostatnio podał, że przesunęli 400 etatów na wschód. ja wierzę, że teraz będą mieli nieco trudniej. Zasadnicze pytanie w jakim zakresie ten wyrok jest wiążący dla władzy ludowej ?
 
pomieszanie z poplataniem. Powinny byc emki dla.wszystkich a nastepnie stopniowe przyjmowanie pracownikow na etaty cywilne do komorek ktore docelowo maja byc cywilne - wzorem policji kadry finanse logistyka lacznosc informatyka. Tam wlasnie ucywilnienie ww. wydzialow odbylo sie stopniowo. A jezeli mialyby dostac emki tylko osoby wykonujace zadania okreslone w art 2 ust 4-6 to niby jakby to wygladalo? W jednej formacji mundurowi z emkami i be emek? Bzdura. Chyba osoby wykonujace te zadania musieliby przeniesc do np do sg
 
Nie mazać się!
Nie siać defetyzmu!
Cieszyć się sukcesem!

Chciał, nie chciał, TK orzekł, że pominięcie nas w ustawie zaopatrzeniowej jest niekonstytucyjne.
Służbę trzeba teraz zmodernizować, odchudzić, pozwolić przejść części do cywila.

ps. Sławku, GRATULACJE!
 
spoko spoko - fantazją jest wyobrażanie sobie, że na emki mundurowe będą mogli liczyć ci, co mają takie zadania w zakresach, tak naprawdę to liczenie, że na emki mundurowe załapią się faktycznie bezpośrednio zwalczający przestępstwa z kks też jest naiwnością - kto będzie zbliżał się do granicy stażu dostanie kopa do biura i niech zasuwa do 67 - tak jak kopa dostają nadterminowi w wojsku, i boję się, że takie rozwiązanie zostanie skopiowane w innych służbach - jaka emka? przecież nastąpiło przesunięcie i nie ma już podstaw do uznania, żeby funka nagradzać jakąś mundurową emką - w żadnej służbie nie ma i nie może być podziału na funkcjonariuszy z emkami i bez emek - bo to prowadziłoby właśnie do takich patologii - albo wszyscy albo nikt - podobnie jak w innych służbach można tylko zastanawiać się nad szczególnymi przelicznikami lat na najgorszych odcinkach, lub ew. ucywilnienie tych bez emek - żeby nie było takich patologicznych zagrywek - harujesz 23 lata a potem do biura do 67lat - tfu, poza tym niech zaczną od licznych niemundurowych komórek w policji, sw i sg, a przede wszystkim cba
pelna zgoda bolo. A ten wyrok nic nie zmienia. A na swietokrzyskiej polewają...
 
Panie Sławku wielki szacunek !!! Oglądałem rozprawę !!! Jestem pod wrażeniem !!! To jest sukces !!! Czytam od początku to forum ale dzisiaj postanowiłem się zalogować aby PODZIĘKOWAĆ !!!
 
[h=1]Uprawnienia emerytalne funkcjonariuszy Służby Celnej K 39/13[/h] Zróżnicowanie sytuacji prawnej funkcjonariuszy Służby Celnej względem funkcjonariuszy innych służb mundurowych w zakresie prawa do zabezpieczenia społecznego jest arbitralne i dyskryminujące – stwierdził Trybunał Konstytucyjny.
3 marca 2015 r. o godz. 9:00 Trybunał Konstytucyjny rozpoznał połączone wnioski: grupy posłów na Sejm RP, Związku Zawodowego Celnicy PL, Zrzeszenia Związków Zawodowych Służby Celnej Rzeczypospolitej Polskiej oraz Federacji Związków Zawodowych Służby Celnej dotyczące uprawnień emerytalnych funkcjonariuszy Służby Celnej.
Trybunał Konstytucyjny orzekł, że art. 1, art. 18a ust. 1 i art. 18b ust. 1 ustawy z 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej oraz ich rodzin:
a) są zgodne z art. 67 ust. 1 w związku z art. 2 konstytucji,
b) w zakresie, w jakim wśród osób uprawnionych do świadczeń emerytalnych pomijają funkcjonariuszy Służby Celnej, którzy wykonują zadania określone w art. 2 ust. 1 pkt 4-6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej, są niezgodne z art. 32 konstytucji.
Ponadto Trybunał Konstytucyjny postanowił umorzyć postępowanie w pozostałym zakresie.
Z uwagi na postawione zarzuty i ich uzasadnienie Trybunał skontrolował zgodność art. 1, art. 18a ust. 1 i art. 18b ust. 1 ustawy o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy w zakresie, w jakim wśród podmiotów uprawnionych do świadczeń emerytalnych pomijają funkcjonariuszy Służby Celnej, z art. 67 ust. 1 w związku z art. 2 i art. 32 konstytucji.
Wnioskodawcy wskazali, że funkcjonariusz Służby Celnej podejmując służbę, działa w zaufaniu, że państwo zapewni mu adekwatne do uciążliwości pełnionej służby bezpieczeństwo socjalne i prawa emerytalne. W ostatniej dekadzie organy administracji rządowej wielokrotnie zapowiadały oczekiwane zmiany, a mimo deklarowanej konieczności ich wprowadzenia i możliwości ich dokonania, odstępowały od realizacji.
Trybunał ustalił, że nieobjęcie systemem zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy Służby Celnej jest wyrazem polityki prawodawcy od powołania Służby Celnej w 1999 r., a nawet wcześniej, gdy administracja celna działała w innych formach organizacyjnych. W ostatnich pięciu latach, mimo kilkunastu nowelizacji ustawy o Służbie Celnej, którym towarzyszyły wyraźne postulaty emerytalne funkcjonariuszy Służby Celnej, Sejm nie przeniósł ich z powszechnego systemu emerytalnego do systemu zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy służb mundurowych, ani też nie zdecydował się na stopniową likwidację tego ostatniego.
System zaopatrzenia emerytalnego funkcjonariuszy służb mundurowych stanowi szczególny rodzaj ustawowego „przywileju” z punktu widzenia osób objętych powszechnym systemem emerytalnym. Korzystniejsze zasady nabywania przez funkcjonariuszy służb mundurowych uprawnień emerytalnych, ustalania podstawy wymiaru emerytury oraz tzw. wysługi emerytalnej są uzasadniane szczególnymi warunkami pełnienia przez nich służby. Nie wynika z tego jednak obowiązek ustawodawcy – po wyważeniu konkurujących ze sobą wartości konstytucyjnych – do zapewnienia takiego samego świadczenia emerytalnego każdemu funkcjonariuszowi i każdej służbie „mundurowej”, bez względu na cechy i okoliczności charakteryzujące beneficjentów.
Z konstytucji nie wynika obowiązek ustawodawcy obejmowania kolejnych grup zawodowych systemem zaopatrzenia społecznego czy tworzenia przepisów na jego wzór. Wręcz przeciwnie. Z konstytucyjnych zasad, że Rzeczpospolita Polska jest dobrem wspólnym wszystkich obywateli (art. 1), urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej (art. 2) oraz równości wobec prawa (art. 32 ust. 1) wynika obowiązek dla ustawodawcy objęcia powszechnym systemem emerytalnym wszystkich grup zawodowych, w tym pracowników, rolników i funkcjonariuszy. W jego ramach ustawodawca może – według starannie wyważonych racji – różnicować zasady nabywania praw emerytalnych, ustalania podstawy wymiaru emerytury oraz tzw. wysługi emerytalnej stosownie do specyfiki zawodu czy służby, w tym sprawności fizycznej, warunków pracy czy zagrożenia dla zdrowia i życia – zawsze zachowując istotę tego prawa.
W kształtowaniu prawa do zabezpieczenia społecznego, w tym prawa emerytalnego, ustawodawca ma – według utrwalonego orzecznictwa Trybunału – znaczny zakres swobody. Do kompetencji ustawodawcy należy stanowienie regulacji socjalnych odpowiadających założonym celom politycznym i gospodarczym oraz przyjmowanie takich rozwiązań prawnych, które jego zdaniem będą najlepiej służyły realizacji tych celów. W konsekwencji Trybunał może ingerować w domenę zastrzeżoną dla ustawodawcy tylko, jeżeli kontrolowane przepisy ustaw godzą w sposób oczywisty w istotę prawa podmiotowego. Nie może natomiast ingerować, gdy ustawodawca wybrał jeden z konstytucyjnie możliwych wariantów unormowania danej kwestii, nawet jeżeli ma wątpliwości, czy unormowanie to było najlepsze z możliwych.
Ustawodawca nie pozostawił funkcjonariuszy Służby Celnej bez ochrony emerytalnej, ale zdecydował, że nabywają oni prawo do świadczeń emerytalnych na zasadach określonych w powszechnym systemie emerytalnym. Zarzuty wnioskodawców nie dotyczyły przepisów ustawy o emeryturach i rentach z FUS, na podstawie których funkcjonariuszom Służby Celnej przysługują świadczenia emerytalne. Wnioskodawcy zakwestionowali zgodność z konstytucją nieprzyznania im świadczeń emerytalnych takich, jakie mają funkcjonariusze Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Biura Ochrony Rządu, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Więziennej.
Podstawowym zarzutem wysuwanym przez wnioskodawców był zarzut niezgodności kwestionowanych przepisów z zasadą równości i zakazem dyskryminacji wyrażonymi w art. 32 konstytucji. Na jego poparcie wnioskodawcy wskazali, że funkcjonariusze Służby Celnej należą do zbiorczej kategorii służb mundurowych. Z tego też względu powinni zostać objęci ochroną emerytalną taką, jaką przewiduje ustawa o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy dla funkcjonariuszy innych służb mundurowych. Zróżnicowanie sytuacji prawnej funkcjonariuszy Służby Celnej względem funkcjonariuszy innych służb mundurowych w zakresie prawa do zabezpieczenia społecznego jest arbitralne i dyskryminujące. Funkcjonariusze Służby Celnej mają bowiem węższe uprawnienia emerytalne niż funkcjonariusze Straży Granicznej mimo wielu cech wspólnych tych służb, takich jak pełna dyspozycyjność i podległość służbowa, możliwość przeniesienia na inne stanowisko służbowe, wykonywanie zadań w nielimitowanym czasie pracy i trudnych warunkach, a niekiedy nawet praca na takich samych warunkach i równych zasadach.
Trybunał stwierdził, że w istocie tzw. służby mundurowe są kategorią zbiorczą, w skład której wchodzą grupy zawodowe o dość zróżnicowanej specyfice celów i zadań, struktury organizacyjnej, wymagań stawianych kandydatom na funkcjonariuszy, uprawnień oraz obowiązków i praw, uposażenia i świadczeń pieniężnych oraz odpowiedzialności dyscyplinarnej, jak chociażby Policja, Agencja Wywiadu, Państwowa Straż Pożarna i Służba Więzienna. W konsekwencji z samego określenia przez ustawodawcę danej formacji jako mundurowej lub umundurowanej nie można a priori wysnuwać wniosku, że status prawny takich formacji i ich funkcjonariuszy powinien być kształtowany przez ustawodawcę w sposób identyczny czy podobny.
Ustawodawca powierzył jednak Służbie Celnej zadania podobne do zadań Policji. Do zadań Służby Celnej należy bowiem również rozpoznawanie, wykrywanie, zapobieganie i zwalczanie określonych przestępstw i wykroczeń. Sytuacja prawna funkcjonariuszy Służby Celnej, którzy je wykonują jest podobna do funkcjonariuszy Policji, którym jednocześnie przysługują emerytury z systemu zaopatrzenia emerytalnego.
Rozprawie przewodniczyła sędzia TK Małgorzata Pyziak-Szafnicka, sprawozdawcą był prezes TK Andrzej Rzepliński.
 
Nie obieram tych rozstrzygnięć jako sukces. Znowu zadziała zasada "tu i teraz". Jak ktoś będzie miał pecha znaleźć się w niewłaściwym miejscu o niewłaściwym czasie, to będzie miał przerąbane.
 
Ostatnia edycja:
Jedność?!?!?! Pojednaj specjalistę z ekspertem, hahahahahaha!!!:D

Zastępca kierownika mojej zmiany jest ekspertem... i bardzo go szanuję. Poczekajmy na wypowiedź Pana Przewodniczącego, bo tak w sumie, to nie wiemy, co ten wyrok dla nas oznacza.

zastanawiam się nawet, czy Pan Przewodniczący, nie powinien jakiego orędzia wygłosić :)?
 
Ostatnia edycja:
tyle naszego ile wywalczymy w przyszłości, dzisiaj otworzyliśmy do niej drzwi.
jak związek Celnicy PL przygotowywał wniosek wielu chętnych do wsparcia nie było, a i dzisiaj duże ożywienie na forum, głównie niedoinformowanych i zawodowych "wątpiących".
jutro wśród kolegów będziecie mieli okazję wykazać się swoją "wiedzą" - gadulstwem.
ono was wyróżnia ..... :mad:
dzisiaj jest ważny dzień w naszej służbie i to wszystko.
więc ....

CELNIKU ZADEKLARUJ SIĘ !
 
Kurcze muszę jutro zdjąć pagony z "ubrania roboczego" oddać broń i iść do "pracy" a góra niech się bawi w "wojsko"
 
Pamiętajcie że nawet jeśli Tk stwierdził że tylko części należą się emki to przy chęci nowej władzy rządzącej i uproszczenia systemu mogą dać wszystkim 14 tys funkcjonariuszom. Kolejna data która ns interesuje to kolejne obrady podkomisji wybory parlamentarne.

Czy wobec tego Orzeczenia można liczyć że związki spotkają się w tej sprawie z SSC???
 
Jest jeszcze gorzej, niż się spodziewałem. Jeśli nas podzielą na tych "lepszych" i "gorszych" to znając polskie realia pracodawców skończy się jak zwykle, czyli wielkim halo :( Mam nadzieję, że ten numer z podwojnym traktowaniem nie przejdzie. W policji czy wojsku właśnie logistyka i inne "biura" sa dla starszych ludzi przed emką. Nie wyobrażam sobie tej sytuacji , że w świetle wyroku z dzisiaj znowu będziemy podzieleni. Przecież to będzie kolejny powód do kolejnego wyroku TK... :confused:
 
czy tobie aniołku nie wydaje się bezprzedmiotowe spotkanie z facetem, który emek dla nas nie chce ?
co niby mielibyśmy tej obecnej ekipie powiedzieć ?
poza grzecznym - do widzenia, wystarczy rutynowe pismo, nie ma sensu rozmawiać z ludźmi szkodzącymi służbie i funkcjonariuszom.

CELNIKU ZADEKLARUJ SIĘ !
 
oczywiście popieram Przedmówcę. Po co spotykać się z kimś, kto nie czuje się związany ze służba celną na tyle by popierać interesy tej służby, a wręcz przeciwnie mówi otwarcie, ze jest przeciw.
 
Sukces jest wszystkich. Trybunał uznał że wszyscy jesteśmy Służbą Mundurową, z trudem służby porównaną do innych Służb itd. !!! Przy następnych sprawach możemy się na to powoływać !!! Wyrok niewątpliwe podzielił funkcjonariuszy na dwie grupy ( mimo wyraźnego sprzeciwu Pana Sławka - kto oglądał rozprawę to słyszał !!! ) na dwie grupy:
1) pierwsi, którzy wykonują zadania określone w art. 2 ust. 1 pkt 4-6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej
2) drudzy, którzy nie wykonują zadań określone w art. 2 ust. 1 pkt 4-6 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o Służbie Celnej
To jest pierwsza bitwa jak się damy podzielić to przegramy wszyscy !!! Wojna trwa !!!
Co do drugiej grupy, którzy nie wykonują tych działań, to jest np. walka o emerytury pomostowe !!! Jest różnica pracować do 60 lat niż do 67 lat ??? Można też zaskarżyć przepisy z Ustawy o S.C mówiące o rygorze służby funkcjonariusza w porównaniu do przepisów z Kodeksu Pracy ???
 
oczywiście popieram Przedmówcę. Po co spotykać się z kimś, kto nie czuje się związany ze służba celną na tyle by popierać interesy tej służby, a wręcz przeciwnie mówi otwarcie, ze jest przeciw.[/QUOTEC

Chrzanić pseudo generała bez egzaminu. On nie jest prawdziwym celnikiem :) Nie ma o czym z nim gadać.
 
prawdziwy wysyp defetystów na forum.
nic to nie wywalczyły "zrzeszenia i federacje".
wszystko dopiero się zaczyna i kształt przyszłych uregulowań zależy od nas.
w przyszłość trzeba patrzeć.

CELNIKU ZADEKLARUJ SIĘ !

Celnicy, teraz naprawdę od Was wiele zależy. Na pierwszy ogień powinny pójść wszystkie dyrektorskie i towarzyskie związki dla humoru chyba zwane zawodowymi.

Panie Przewodniczący, przed Panem i całym Zarządem ZZ Celnicy PL w pas się kłaniam.
 
Ostatnia edycja:
Back
Do góry