ThiestsenPL
Użytkownik
Cześć, chciałbym poruszyć temat dodatków wynikających z ROZPORZĄDZENIA MINISTRA ROZWOJU I FINANSÓW z dnia 24 lutego 2017 r. w sprawie dodatków do uposażenia zasadniczego funkcjonariuszy Służby Celno-Skarbowej. Jak to pewnie bywa co kraj to obyczaj i każda IAS inaczej podchodzi do tematu. Chciałbym więc poruszyć szczególnie kwestię dodatków specjalnych które występują w pargrafie 5 niniejszego rozporządzenia:
§ 5.
Dodatkami uzasadnionymi szczególnymi warunkami pełnienia służby są:
1)
dodatek za wykonywanie czynności w zakresie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych u zobowiązanego;
2)
dodatek za służbę w porze nocnej;
3)
dodatek specjalny.
Jak to u Was funkcjonuje, na jaki czas przyznawane są dodatki tj. 3 miesiące, pół roku czy dłużej? Czy raz przyznany dodatek do czasu kiedy cały czas wykonujecie zadania z poza zakresu podstawowego Waszych obowiązków jest Wam utrzymywany, czy kwoty tych dodatków, za różne zadania są zróżnicowane, jakie rzędu są to kwoty?, ponadto interesuje mnie kwestia, czy są na forum osoby które wykonują więcej niż 1 zadanie "specjalne" poza zakresem swojego obowiązku i czy z tego tytułu mogą być przyznane dwa osobne, różne dodatki specjalne wynikające z różnych paragrafów ustaw. Na portalu w zakładce wynagrodzenia po przyznaniu dodatku specjalnego funkcjonuje kwota brutto dodatku i czas do którego jest przyznany. Ze swojego doświadczenia wiem, że w mojej IAS dodatek przyznawany jest na pół roku, kwota 250-300 brutto średnio, raczej do czasu do kiedy osoba wykonuje zadanie, nie jest on zabierany, przynajmniej ponownie wnioskowany i co do zasady DIAS podtrzymuje taki dodatek. Zdarza się jednak opóźnienie i jest on potem płacony z wyrównaniem np. 1-2 miesięcznym. Nie orientuje się natomiast, czy są osoby które mają więcej niż 1 przyznany dodatek. Z góry dzięki za włączenie się w dyskusję i przykłady z innych miejsc w Polsce. Pozdrawiam.
§ 5.
Dodatkami uzasadnionymi szczególnymi warunkami pełnienia służby są:
1)
dodatek za wykonywanie czynności w zakresie egzekucji administracyjnej należności pieniężnych u zobowiązanego;
2)
dodatek za służbę w porze nocnej;
3)
dodatek specjalny.
Jak to u Was funkcjonuje, na jaki czas przyznawane są dodatki tj. 3 miesiące, pół roku czy dłużej? Czy raz przyznany dodatek do czasu kiedy cały czas wykonujecie zadania z poza zakresu podstawowego Waszych obowiązków jest Wam utrzymywany, czy kwoty tych dodatków, za różne zadania są zróżnicowane, jakie rzędu są to kwoty?, ponadto interesuje mnie kwestia, czy są na forum osoby które wykonują więcej niż 1 zadanie "specjalne" poza zakresem swojego obowiązku i czy z tego tytułu mogą być przyznane dwa osobne, różne dodatki specjalne wynikające z różnych paragrafów ustaw. Na portalu w zakładce wynagrodzenia po przyznaniu dodatku specjalnego funkcjonuje kwota brutto dodatku i czas do którego jest przyznany. Ze swojego doświadczenia wiem, że w mojej IAS dodatek przyznawany jest na pół roku, kwota 250-300 brutto średnio, raczej do czasu do kiedy osoba wykonuje zadanie, nie jest on zabierany, przynajmniej ponownie wnioskowany i co do zasady DIAS podtrzymuje taki dodatek. Zdarza się jednak opóźnienie i jest on potem płacony z wyrównaniem np. 1-2 miesięcznym. Nie orientuje się natomiast, czy są osoby które mają więcej niż 1 przyznany dodatek. Z góry dzięki za włączenie się w dyskusję i przykłady z innych miejsc w Polsce. Pozdrawiam.